abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2021 @ 16:07:46 #51
3542 Gia
User under construction
pi_202335194
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Daarom niks veranderen.
Of een donkere foundation (is make-up, dus dat mag) en daarover heen wat roetvegen. Tadaa, onherkenbaar.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:40:42 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202335642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou, ik kan wel een beetje mee gaan met je redenatie, maar ik zie er toch een fundamentele fout in. Namelijk het wederkerige, al klinkt dat natuurlijk super positief, het is dat wmb niet.
Ik zie niet de noodzaak voor autochtone Nederlanders om de (in ons perspectief) slechte kanten van immigranten culturen te accepteren, zodat zij de (in hun perspectief) slechte kanten van de Nederlandse cultuur accepteren.

Dan ga je gedwongen huwelijken, besnijdenis, minderwaardige rol voor vrouwen en weet ik veel wat nog meer accepteren. Nou doe maar niet. Ik ben wat dat betreft meer voor assimilatie met achterlating van een groot deel van de normen en waarden en gebruiken van immigranten. Al vrees ik dat dat een al vijftig jaar gepasseerd station is.
Als een culturele uiting iemands autonomie schendt (zoals met besnijdenis) of je bent actief haat aan het zaaien of je bent onder de sluier van cultuur mensen aan het dwingen dingen te doen dan zeg ik niet dat je daar maar respect voor moet hebben.

Daar hebben we de Nederlandse wet voor uitgevonden en wat mij betreft is het OK om op zulke culturele uitingen systematisch kritiek te uiten. Menselijk lijden is een legitiem punt.

Maar wat zwarte piet betreft is het argument eigenlijk als volgt: "dit aspect van jouw cultuur is niet politiek correct genoeg en doet mij als niet-participerende toeschouwer emotionele pijn" en dat is voor mijn een non-argument van de bovenste plank. Sluit je ogen. Doe lekker iets anders.

Als Nederlanders dat zouden flikken bij allochtonen met hun cultuur dan zouden velen die het de ene kant op applaudiseren snel naar de racisme kaart graaien. En terecht want.. als het feitelijk weinig effect op jou heeft behalve dan dat het je niet aan staat dan gaat een andermans/vrouws tradities en activiteiten jou geen fuck aan.

Maak elkaars dingen niet kapot en geef verder mensen zelf (intern) de kans om hun tradities aan te passen... dat verandert vaak vanzelf met de tijd mee... of niet .. maar laat mensen dan lekker met rust.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 25-11-2021 17:49:39 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_202383826
twitter

twitter

Net als vorig jaar een Sint optocht door Den Haag
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:24:09 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202402332
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:24 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Net als vorig jaar een Sint optocht door Den Haag
Geen kind te zien :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202411692
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 1 december 2021 @ 16:36:41 #56
65846 Bocaj
47th President.
pi_202420999
https://www.ad.nl/noord-h(...)n-inclusie~aff983b3/
quote:
Er wordt geen Sinterklaasfeest meer gevierd op het Horizon College. De achterliggende reden is dat de viering niet past bij de waarden ‘verbinding, saamhorigheid en inclusie’ van de school.Dit deelt bestuursvoorzitter Anja Grootoonk gisteren in een email naar het personeel en studenten van de Horizon Colleges in Alkmaar, Purmerend, Heerhugowaard en Hoorn.

In plaats van het vieren van Sinterklaas, wil Grootoonk de nadruk leggen op momenten die verbinden in plaats van verdelen. Met het directieteam is besloten hier ‘volop aandacht’ aan te besteden. Dit kan volgens haar op ‘zelfgekozen momenten om in de klas of met je team samen te zijn, aandacht te hebben voor elkaar of gezamenlijk het jaar af te sluiten’.

Saamhorigheid
‘Saamhorigheid, misschien een wat ouderwets woord en toch wil ik dat hier gebruiken', schrijft Grootoonk in de mail. ‘Omdat het precies aangeeft waar we als Horizon College in geloven. We horen samen te zijn, met alle verschillen die ons eigen zijn. Alleen als we samen zijn, kunnen we onze krachten bundelen. Alleen samen kunnen we onze studenten en onszelf verder ontwikkelen. En daar hebben we iedereen bij nodig omdat iedereen weer eigen unieke kwaliteiten meeneemt.’

Dat Sinterklaas op de school niet meer gevierd wordt, betekent niet dat er geen discussies meer plaats mogen vinden. ‘We nodigen jullie uit om mee te denken en mee te ontwikkelen.’

Het Horizon College wilde vandaag geen verder commentaar geven over de reacties op de beslissing.
Het lijkt gewoon opgelegd door hogeraf.
We schaffen het af, maar jullie mogen er nog wel over discussiëren. 8)7
  woensdag 1 december 2021 @ 16:40:30 #57
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202421052
Het Horizon college is dan ook een middelbare school.

Ik kan me niet herinneren dat op mijn middelbare school Sinterklaas werd gevierd
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 1 december 2021 @ 16:45:49 #58
65846 Bocaj
47th President.
pi_202421137
quote:
15s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:40 schreef Enchanter het volgende:
Het Horizon college is dan ook een middelbare school.

Ik kan me niet herinneren dat op mijn middelbare school Sinterklaas werd gevierd
O jawel hoor,
Bij ons ging Sinterklaas alle klassen langs... Ik zie nog zo zwarte pieten in klassen met strooigoed gooien... Tot groot verdriet van de afdeling schoonmaak. :')
pi_202421523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]
O jawel hoor,
Bij ons ging Sinterklaas alle klassen langs... Ik zie nog zo zwarte pieten in klassen met strooigoed gooien... Tot groot verdriet van de afdeling schoonmaak. :')
Klinkt als een prima gelegenheid om een dag te spijbelen.
  donderdag 2 december 2021 @ 12:39:24 #60
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_202432888
Horizon College: "verbinding, saamhorigheid en inclusie, maar WEG met die negers :("

En over 10 lopen ze weer te klagen dat het een te blank feest is en er meer gekleurden bij moeten ivm 'inclusie' _O-
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 2 december 2021 @ 13:14:03 #61
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202433451
quote:
Extinction Rebellion bezet VOC-schip in strijd tegen Zwarte Piet
Demonstranten van Extinction Rebellion (XR) hebben donderdagochtend de replica van het VOC-schip de Amsterdam bij het Scheepvaartmuseum bezet. Op het schip hingen ze een spandoek van 15 meter lang met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme, breek met kolonialisme’.

De actie van Extinction Rebellion, dat doorgaans demonstreert voor de klimaatzaak, is onderdeel van een reeks anti-Zwarte Piet-acties van Kick Out Zwarte Piet. De klimaatdemonstranten zeggen zich met de actie ‘solidair in de strijd tegen racisme’ te tonen en ze willen ‘bewustzijn verspreiden over de historische wortels van anti-zwart racisme’.

Een woordvoerder van Extinction Rebellion zegt dat ‘racisme en kolonialisme ook hoofdoorzaken zijn van de klimaat- en ecologische crisis’. ,,Klimaatrechtvaardigheid is alleen mogelijk als we racisme, kolonialisme en andere onderdrukkende systemen in onze maatschappij durven benoemen en aanpakken.” Dit jaar bestaat Kick Out Zwarte Piet tien jaar. Met de anti-Zwarte Piet Challenge roept Kick Out Zwarte Piet mensen op om kleine of grote daden van verzet te plegen tegen ‘de racistische karikatuur Zwarte Piet’.

Punt maken
,,Het schip van het Scheepvaartmuseum is het toonbeeld van ons koloniale verleden, daarom hebben we deze plek gekozen‘’, zegt Jelle, een van de actievoerders die het schip bezette. ,,Toen de directeur ons vroeg om het schip te verlaten, hebben we dat gedaan. We zijn hier niet om het schip te kapen, maar om een punt te maken.”

Een woordvoerder van de politie bevestigt dat donderdagochtend even voor 09.00 ongeveer vijftien demonstranten met een bootje naar de Amsterdam zijn gevaren. Zij beklommen het schip en hielden het bezet. Tien demonstranten bleven op het schip staan, vijf klommen er in de masten. De tien die op het schip stonden, zijn al met een boete heengezonden. De overige vijf demonstranten werden door de politie uit de masten gehaald.
https://www.ad.nl/binnenl(...)warte-piet~a6b7a875/

Wat een stelletje aandachtshoeren. Voorzover ik nog enige sympathie had voor Extinction Rebellion (klein beetje maar), is dat nu volledig verdwenen.

En dat punt, dat hebben ze gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 2 december 2021 @ 14:10:00 #62
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202434082
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)warte-piet~a6b7a875/

Wat een stelletje aandachtshoeren. Voorzover ik nog enige sympathie had voor Extinction Rebellion (klein beetje maar), is dat nu volledig verdwenen.

En dat punt, dat hebben ze gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zie je maar: Labels betekenen weinig.

Zo stond ik vlak voor de 2e golfoorlog ook in een anti-oorlog demonstratie op het museumplein wat ineens een "fuck israel" ding werd.

Men doet alsof ze 1 ding zijn maar er hangt vaak een politiek smaakje aan. En dat bijsmaakje is soms ook nog veel belangrijker dan het zogenaamde hoofdonderwerp. Het is een lokkertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 02-12-2021 14:20:40 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 december 2021 @ 13:54:43 #64
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_202463761
Demonstratie tegen Zw Piet verliep niet zo goed in Volendam, Eieren en oliebollen gegooid

twitter

twitter

https://twitter.com/AvanStraaten/status/1467105457756069890
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_202463845
press R for respect in volendam. RRRrrrrrrrrrrr
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 december 2021 @ 14:12:48 #66
426493 crew  PippenScottie
pi_202463986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:54 schreef Paul het volgende:
Demonstratie tegen Zw Piet verliep niet zo goed in Volendam, Eieren en oliebollen gegooid

[ twitter ]

[ twitter ]

Of het verliep wel goed. Het laat de aard van de tegenstanders zien en toont aan dat Nederland nog steeds niet van het racismeprobleem is verlost.

Respect voor de demonstranten dat ze zich rustig houden.
My friends all drive horses
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:16:25 #67
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_202464034
ik ken mensen die Zwarte Piet willen behouden, maar zichzelf niet racistisch vinden. Ik begrijp dat zij dat denken.

"Het probleem is dat er in Nederland gekeken wordt naar intentie en niet naar gevolg. Ik ben in een druk café en ik ga naar de bar. Iemand stapt op mijn voet. Je weet dat die persoon het niet expres doet, maar je hebt een likdoorn en schreeuwt het uit. Dan zegt hij tegen mij: 'Ik bedoelde het niet zo', maar hij staat nog steeds op mijn voet. Als ik vraag of hij zijn voet weg wil halen, antwoordt hij: 'Maar dit is traditie, zo doen we het iedere week hier.'"

Afriye
pi_202464070
Zoals elk jaar zijn het de mensen die zwarte piet willen verbieden die racistisch zijn. Helaas zijn zijn vaak niet in staat om dat te begrijpen.
Conscience do cost.
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:26:04 #69
182233 thedeedster
pi_202464159
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Of het verliep wel goed. Het laat de aard van de tegenstanders zien en toont aan dat Nederland nog steeds niet van het racismeprobleem is verlost.

De zeurpieten zijn weer blij, want ze zijn weer onderdrukt. Snel wat op social media zetten en de subsidie voor volgend jaar is weer gegarandeerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:27:31 #70
182233 thedeedster
pi_202464179
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:16 schreef Ciclon het volgende:
ik ken mensen die Zwarte Piet willen behouden, maar zichzelf niet racistisch vinden. Ik begrijp dat zij dat denken.

"Het probleem is dat er in Nederland gekeken wordt naar intentie en niet naar gevolg. Ik ben in een druk café en ik ga naar de bar. Iemand stapt op mijn voet. Je weet dat die persoon het niet expres doet, maar je hebt een likdoorn en schreeuwt het uit. Dan zegt hij tegen mij: 'Ik bedoelde het niet zo', maar hij staat nog steeds op mijn voet. Als ik vraag of hij zijn voet weg wil halen, antwoordt hij: 'Maar dit is traditie, zo doen we het iedere week hier.'"

Afriye
Aldus een man die voor een enorme polarisatie heeft gezorgd.
pi_202464222
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:54 schreef Paul het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

Mooi :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202464247
Gratis eieren, gratis oliebollen... Veel te veel voor dat stel racisten. Die gasten verdienen niks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202464257
quote:

[..]

Prachtig. Geen kans geven dat schorem. Mooi terug de bus in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:35:13 #74
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_202464276
Racism
quote:

[..]

Racisme bestaat niet
pi_202464349
Laat ze lekker in Amsterdam blijven, alsof ze ooit eerder in Volendam zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')