abonnement Unibet Coolblue
pi_202296915
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
was dat Zaanstad? Een maatje van mij was 3 maanden fulltime bezig bij de digitale recherche om alle gevaren in kaart te brengen voor die intocht.
Apeldoorn
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202297785
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
was dat Zaanstad? Een maatje van mij was 3 maanden fulltime bezig bij de digitale recherche om alle gevaren in kaart te brengen voor die intocht.
Zie mijn eerdere bericht ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_202298480
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik had het bíjna niet verwacht, maar in onze Veluwegemeente heeft Piet de recente memo's nog niet gekregen. Of verkeerd begrepen, want Sinterklaas was er vandaag níet bij en Zwarte Piet wel.

Er zijn heel veel zwarte pieten en sinterklaas haters die er voor zorgen dat Sint niet meer veilig is.
In 2019 droeg de Sint zelfs een kogelwerend vest omdat hij bedreigingen kreeg
quote:
Omroep Gelderland meldt dat de man een activist is die is aangesloten bij Majority Perspective. Die stichting probeerde in 2018 via een kort geding onder meer om Zwarte Piet te ontdoen van "alle racistische stereotyperende kenmerken en gedragingen" voorafgaand aan de landelijke intocht in Zaanstad. De voorzieningenrechter wees de vorderingen af.
Sinterklaas droeg kogelwerend vest tijdens intocht 2019

twitter
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_202303030
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:40 schreef Poefbank het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)t-geen-winnaars.html Wat een strijder is het ook. En dan vinden we baudet gevaarlijk.
Jerry Afriyie die wat vindt van onze Nederlandse Cultuur... Hij is een vluchteling uit Ghana...
pi_202303044
Persoonlijk vind ik een veegpiet nog niet eens zo heel slecht gevonden...
Maar het schijnt nog niet genoeg te zijn voor de rakkers... Piet moet WEG zo lijkt het....
pi_202303444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Jerry Afriyie die wat vindt van onze Nederlandse Cultuur... Hij is een vluchteling uit Ghana...
Ja, hoe durft hij een mening te hebben, hij is een vluchteling uit Ghana...
pi_202306360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ja, hoe durft hij een mening te hebben, hij is een vluchteling uit Ghana...
Ja, stel je voor dat hij ook nog iets gaat zeggen over het VOC... Naja, over de slavenhandel misschien wel...
Had liever een blanke Nederlander gehad die ons zou zeggen... Kappen met ZP want het kwetst back people...
Qua uitkomst had het niets uitgemaakt lijkt mij... je houdt toch 2 kampen...
Al had en heeft de Nederlander er helemaal geen racistische bedoelingen mee...
KOZP heeft het onbezorgde feest wel een grote knauw gegeven en dat is hem zeker wel aan te rekenen!

2025 schijnt hij ermee te stoppen... dus nog een paar jaar dan kunnen we weer volop zwart!
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:37:36 #29
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202307931

Terechte vraag van Bosma, "wordt het niet eens tijd voor een tribunaal?"
Zeer stabiel genie.
  woensdag 24 november 2021 @ 01:08:57 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202313148
Wat mij nog het meeste interesseert is dat de echte kern van de zwarte Piet discussie nog eigenlijk nooit is geraakt in de afgelopen 10 jaar

Het gaat tot nu toe altijd of over
- de historische elementen en origine van het zwarte pieten
- of kinderen wel of niet waarde hechten aan de oude/nieuwe vorm
- of de BN-ers voor en tegen fatsoenlijk zijn of smerig tuig is..
- of kinderen door het feest wel of niet buitengesloten worden.


Maar waar het echt om gaat is natuurlijk de langzame vernietiging van een autochtone cultuur door invloed van immigratie in de aanname dat die autochtone cultuur per se voor iedereen behap- en slikbaar moet zijn voor ieder nieuw persoon die feitelijk buiten die cultuur valt.

iets wat andersom natuurlijk direct herkend zou worden als onwenselijk.

we zijn zo gefocust geweest op het idee dat de Nederlandse cultuur en alle bijhorende tradities voor iedereen zouden moeten zijn dat we zijn vergeten dat die tradities meer vergelijkbaar zijn met kostbare familie erfstukken: Doorgeefbaar aan de volgende generatie maar wel achter slot en grendel om buitenstaanders minimaal het signaal te geven dat in feite het niet iets is wat hen echt wat aan gaat.

alleen maar omdat je in Nederland met je eigen cultuur welkom bent betekent het niet dat je vervolgens ook vanalles te zeggen zou moeten hebben over andermans cultuur. of dat nou een andere allochtone cultuur of de autochtone cultuur betreft dat maakt eigenlijk weinig uit.

Iraanse tradities, Marokkaanse tradities, boliviaanse tradities, Pakistaanse tradities en ja ook Nederlandse tradities zijn allemaal erfgoed wat buitenstaanders eigenlijk niks aan gaat en wat dat betreft kost het natuurlijk ook nog eens lekker weinig energie om elkaar ouderwets met rust te laten.

Niet alles draait om inclusiviteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 24-11-2021 08:19:46 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 24 november 2021 @ 01:22:01 #31
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202313179
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:08 schreef SpecialK het volgende:
Wat mij nog het meeste interesseert is dat de echte kern van de zwarte Piet discussie nog eigenlijk nooit is geraakt in de afgelopen 10 jaar

Het gaat tot nu toe altijd of over
- de historische elementen en origine van het zwarte pieten
- of kinderen wel of niet waarde hechten aan de oude/nieuwe vorm
- of de BN-ers voor en tegen fatsoenlijk zijn of smerig tuig is..
- of kinderen door het feest wel of niet buitengesloten worden.

Maar waar het echt om gaat is natuurlijk de langzame vernietiging van een autochtone cultuur door invloed van immigratie in de aanname dat die autochtone cultuur per se voor iedereen behap- en slikbaar moet zijn voor ieder nieuw persoon die feitelijk buiten die cultuur valt.

iets wat andersom natuurlijk direct herkend zou worden als onwenselijk.

we zijn zo gefocust geweest op het idee dat de Nederlandse cultuur en alle bijhorende tradities voor iedereen zouden moeten zijn dat we zijn vergeten dat die tradities meer vergelijkbaar zijn met kostbare familie erfstukken: Doorgeefbaar aan de volgende generatie maar wel achter slot en grendel om buitenstaanders minimaal het signaal te geven dat in feite het niet iets is wat hen echt wat aan gaat.

alleen maar omdat je in Nederland met je eigen cultuur welkom bent betekent het niet dat je vervolgens ook vanalles te zeggen zou moeten hebben over andermans cultuur. of dat nou een andere allochtone cultuur of de autochtone cultuur betreft dat maakt eigenlijk weinig uit.

Iraanse tradities, Marokkaanse tradities, boliviaanse tradities, Pakistaanse tradities en ja ook Nederlandse tradities zijn allemaal erfgoed wat buitenstaanders eigenlijk niks aan gaat. en wat dat betreft kost het natuurlijk ook nog eens lekker weinig energie om elkaar wat dat betreft ouderwets met rust te laten.
Dus we zeggen eerst tegen de buitenstaanders "dit is niet voor jou, je hoort er niet bij" om het vervolgens vreemd te vinden als die buitenstaanders daar toch zo hun bedenkingen bij hebben? Interessant, interessant.
pi_202313744
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus we zeggen eerst tegen de buitenstaanders "dit is niet voor jou, je hoort er niet bij" om het vervolgens vreemd te vinden als die buitenstaanders daar toch zo hun bedenkingen bij hebben? Interessant, interessant.
Bedenkingen mag wel. Maar als het niet bevalt rot je maar weer op
pi_202313789
Na hoeveel generaties mogen allochtonen zich wél uitspreken? Of zullen het wat jullie betreft altijd tweederangs burgers blijven?
  woensdag 24 november 2021 @ 08:26:03 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202313998
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2021 01:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus we zeggen eerst tegen de buitenstaanders "dit is niet voor jou, je hoort er niet bij" om het vervolgens vreemd te vinden als die buitenstaanders daar toch zo hun bedenkingen bij hebben? Interessant, interessant.
nee. ik zeg: welkom. in Nederland. je hoort er bij maar er zullen tradities zijn die je niet bevallen. dat is dan maar zo. laat dat met rust want dat gaat jou niks aan.

en eigenlijk geldt een soortgelijke maar toch subtiel andere boodschap voor autochtone criticasters. namelijk: niet alles draait om inclusiviteit en jouw politieke stokpaardjes. vier het lekker op jouw aangepaste manier maar laat anderen in hun waarde het te vieren op hun manier.

dus nee.. sociale/media/politieke druk gebruiken om mensen te beschamen voor de culturele uitingen die ze zijn meegegeven is niet de acceptabele manier om hier mee om te gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 24 november 2021 @ 08:27:46 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202314019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Na hoeveel generaties mogen allochtonen zich wél uitspreken? Of zullen het wat jullie betreft altijd tweederangs burgers blijven?
je snapt er weer lekker niks van he.

het is niet jouw plaats om ooit over andermans cultuur heen te pissen

ongeacht hoe kort of lang je ergens woont. of je allochtoon of autochtoon bent.

simpel
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 24 november 2021 @ 08:38:04 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_202314083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]
je snapt er weer lekker niks van he.

het is niet jouw plaats om ooit over andermans cultuur heen te pissen

ongeacht hoe kort of lang je ergens woont. of je allochtoon of autochtoon bent.

simpel
Ah een cultuurrelativist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 november 2021 @ 08:44:40 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202314131
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Na hoeveel generaties mogen allochtonen zich wél uitspreken? Of zullen het wat jullie betreft altijd tweederangs burgers blijven?
Al woon je ergens duizend jaar. Als je als een botte hork, ongenuanceerd een heel land voor racist uit maakt - en dat deed hij - dan gaan mensen reageren. (En dan begin ik niet eens over het intimideren van kleine kinderen.)


En dit is weer de kern van de hele “discussie”; die is door de haters intentioneel puur zwart-wit behandeld. En dat zie je nu ook weer terug want ook grijze Pieten zijn ook niet goed.

https://www.ad.nl/binnenl(...)actiegroep~ac91a42e/
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 24 november 2021 @ 22:08:51 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202326050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:38 schreef speknek het volgende:

[..]
Ah een cultuurrelativist.
Nee. Maar ik heb geen zin om de energie er in te stoppen jou uit te leggen wat het verschil is tussen het vrijwillig beleven van culturele uitingen en het schenden van andermans autonomie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202328126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]
nee. ik zeg: welkom. in Nederland. je hoort er bij maar er zullen tradities zijn die je niet bevallen. dat is dan maar zo. laat dat met rust want dat gaat jou niks aan.

Dat is mensen tot tweederangs burger verklaren. Je hoort erbij, maar je moet wel je mond houden.
Dat is anti de Nederlandse waarden van gelijkheid , gelijke behandeling en vrije meningsuiting
pi_202328215
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:11 schreef Buitendam het volgende:
Op het Nelson Mandelaplein. Zet je jezelf even vakkundig buitenspel.
Past wel in het scenario, Nelson was ook een terrorist.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')