Er zijn best veel mensen die notoire nietkomers zijn. We zouden veel eerder een rekening moeten sturen vind ik. Zeker als het een 30, 45 of 60 min NP is die al 2x niet gekomen is zonder annulering. En ik haat dat nabellen..maar ja we hebben zorgplicht. Ik zet veel todos en alerts om na te bellen. Een alert voor check vooraf is mss ook handig. Bij genoeg personeelquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef Isabeau het volgende: Je gaat er dan al vanuit dat mensen die niet zijn gekomen op een afspraak dat in de toekomst waarschijnlijk ook wel doen?
![]()
![]()
Ik heb natuurlijk alleen ervaring op de opname en de pre-operatieve poli en daar hadden we daar heel weinig mee te maken. Ik belde ook direct als iemand er na een uur nog niet was.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:52 schreef Blues het volgende:
Er zijn best veel mensen die notoire nietkomers zijn. We zouden veel eerder een rekening moeten sturen vind ik. Zeker als het een 30, 45 of 60 min NP is die al 2x niet gekomen is zonder annulering. En ik haat dat nabellen..maar ja we hebben zorgplicht. Ik zet veel todos en alerts om na te bellen. Een alert voor check vooraf is mss ook handig. Bij genoeg personeel
😳quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:59 schreef fietsie het volgende:
Ik zie nu ook een demo van een heatmap; op basis van geregistreerde spreekkamer-in / spreekkamer-uit tijdstippen, gecorreleerd aan diagnose & stadium uit het verleden geeft ie dan voorspellingen over de huidige werklijst: wat de waarschijnlijkheid is dat bepaalde sessies uitlopen en andere korter zullen zijn
Mooie uitvaartenquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:18 schreef minilot het volgende:
Ik weet niet of ik wel eens bij zo'n fraaie uitvaart geweest ben. De hoge gewelven, de glas-in-loodramen, de perfecte muziekstukken, de belichting, de ontroerende kleine anekdotes - echt wonderschoonEn dat bij een overleden vrouw van in de tachtig met maar iets van dertig gasten.. Het was serieus indrukwekkend.
Nu in propvolle spitstrein van Eindhoven naar Tilburg en iedereen hoest
Bij ons nu ook. Ben ook benieuwd of hij ook nog aanwezig is. Begreep dat zijn collega's niet gecharmeerd waren van een paar acties.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:27 schreef minilot het volgende:
En voor de statistieken, alle trainers in de sportschool waar ik naar toe ga zijn gevaccineerd en hebben nogal een Mening over ongevaccineerden
De sportschoolhouder je destijds collega mod was niet gevaccineerd...quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:27 schreef minilot het volgende:
En voor de statistieken, alle trainers in de sportschool waar ik naar toe ga zijn gevaccineerd en hebben nogal een Mening over ongevaccineerden
Eh?!quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De sportschoolhouder je destijds collega mod was niet gevaccineerd...
Als ze geopereerd motte worden komme ze welquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk alleen ervaring op de opname en de pre-operatieve poli en daar hadden we daar heel weinig mee te maken. Ik belde ook direct als iemand er na een uur nog niet was.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:57 schreef Blues het volgende:
Als ze geopereerd motte worden komme ze wel
Spijtig, want verder toffe kerel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Hans was een wappie. Ik herhaal, was
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-Hoogeveen-overleden
Is zijn zoon uit coma geraakt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Spijtig, want verder toffe kerel.
Was dat een mod?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De sportschoolhouder je destijds collega mod was niet gevaccineerd...
Doet die persoon dat ook met inkomstenbelasting en hypotheek?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het vooral zo jammer van een kennis die ook na de 3e nog niet beschermd is (transplantatie medicatie).
Ken wel mensen die ongevaccineerd zijn, maar niet in mijn nabije omgeving. 2 mensen (waarvan ik van 1 weet) hier in de flat. Die ene "omdat de regering het wil doe ik het niet".
Anders, maar imo niet begrijpelijker.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:20 schreef minilot het volgende:
De enige ongevaccineerde mensen die ik ken en waar ik serieus contact mee heb zijn, nu mijn broertje overstag is, mijn gereformeerde buren en die hebben dus andere beweegredenen dan de doorsnee wappie
quote:
Haar man snapt het ook helemaal nietquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Doet die persoon dat ook met inkomstenbelasting en hypotheek?
Ha, die heeft F. inderdaad ook. En ik nietquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik krijg ook al geen herpes. Koortslippen gaan al jaren huppelend aan mij voorbij.
Aantal collega's, waarvan twee op dezelfde locatie als ik. Een, ja, da's een bijzondere maar geen wappie net als de drie ongevaccineerden op een andere locatie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:20 schreef minilot het volgende:
De enige ongevaccineerde mensen die ik ken en waar ik serieus contact mee heb zijn, nu mijn broertje overstag is, mijn gereformeerde buren en die hebben dus andere beweegredenen dan de doorsnee wappie
Ze hebben bij ons de sportschool sinds de eerste golf op reservering gehouden, want iedereen was er eigenlijk heel positief over. Het is wel fijn om van tevoren een garantie te hebben dat je niet in de rij zult hoeven staan. En het zijn studenten, dus als 's avonds geen plekken meer zijn heb je overdag wel ergens tijd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:06 schreef borisz het volgende:
De sportdocenten van wie ik les heb zijn ook geprikt.
Maandagavond was de les wel vol, maar bij de apparaten was het een stuk rustiger. Voor corona stond je op maandag en dinsdagavond in de file bij de gewichten... Dat is al na de eerste golf niet meer zo.
Maar ik vrees dat het toch weer vooral wandelen gaat worden in het weekend....
Dat kan je proberen, maar daar zijn de consequenties toch wat harder en duidelijkerquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Doet die persoon dat ook met inkomstenbelasting en hypotheek?
Ditquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Anders, maar imo niet begrijpelijker.
Het niet doen omdat de regering het wil of niet doen omdat God het niet wil staan voor mij in hetzelfde rijtje.
Wel minstens hetzelfde niveau malligheid inderdaadquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Anders, maar imo niet begrijpelijker.
Het niet doen omdat de regering het wil of niet doen omdat God het niet wil staan voor mij in hetzelfde rijtje.
Vergeet ik helemaal. Gisteren vrienden verteld over jullie brouwerij. Of ik ze maar op de hoogte wil houden over het nieuwe bierquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
Verder heb ik alleen al 4 (schoon)familieleden die niet gevaccineerd zijn.
En verder nog een handvol kennissen (vooral van het buikdansen).
Op zich ben ik het er mee eens dat iedereen het lekker zelf moet weten. Maar als je heel je social media vol gooit met complottheorieën heb ik daar wel een mening over
Een sportschoolhouder uit Hoogeveen, tevens ooit sterkste man. Toen hij overleed, werd zijn zoon overgebracht naar de ICquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar wie is die dooie wappie nou?
Gaafquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vergeet ik helemaal. Gisteren vrienden verteld over jullie brouwerij. Of ik ze maar op de hoogte wil houden over het nieuwe bier
Awww, zonde!quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm ik had laatst pizzadeeg gemaakt en ingevroren. De laatste wilde ik vanavond eten, maar brrr, deeg rook zo zuur, dat leek me niet echt lekker.
Oeh!quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:14 schreef Myraela het volgende:
Huis bekeken waarvan we dachten dat het hem nooit zou worden, want veel afknappers. Maar we wilde kijken welke afknappers we het minst storend vonden zodat we wisten wat er van ons wensenlijstje kon.
Maar nu zijn we beide in de war, want we vinden het huis helemaal leuk.
Hehe, zo zijn wij aan ons huidige huis gekomenquote:Op dinsdag 16 november 2021 19:14 schreef Myraela het volgende:
Huis bekeken waarvan we dachten dat het hem nooit zou worden, want veel afknappers. Maar we wilde kijken welke afknappers we het minst storend vonden zodat we wisten wat er van ons wensenlijstje kon.
Da's dan best spannend, waren er veel andere kijkers? Nog een keer kijken? En wat waren de afknappers?quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:14 schreef Myraela het volgende:
De ruimte.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Oeh!Bieden dan maar
Wat was er allemaal leuk aan?
Dit zijn de posts die een mens nieuwsgierig maken naar een huis.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:14 schreef Myraela het volgende:
Huis bekeken waarvan we dachten dat het hem nooit zou worden, want veel afknappers. Maar we wilden kijken welke afknappers we het minst storend vonden zodat we wisten wat er van ons wensenlijstje kon.
Denk niet dat nog een keer kijken erin zit, tenminste, volgens mij is dat niet echt meer gebruikelijk. Wel andere kijkers, maar dit was wel een privé bezichtiging. We waren de derde en ze heeft nog twee dagen bezichtigingen. Dus ik denk niet dat het er onwijs veel zijn. Dan zijn het eerder open dagen. Makelaar laat na de bezichtigingen weten hoe ze het bieden aan willen pakken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's dan best spannend, waren er veel andere kijkers? Nog een keer kijken? En wat waren de afknappers?
Het klonk eerder vandaag alsof het een ex-crewlid op FOK! was.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een sportschoolhouder uit Hoogeveen, tevens ooit sterkste man. Toen hij overleed, werd zijn zoon overgebracht naar de IC
Iedereen moet het zeker zelf weten, maar ik weet niet meer waar ik dit hoorde maar iemand zei "principes moeten ook een beetje doen als het er op aan komt toch? Dan pas kun je zeggen dat je die principes echt hebt". Ik vind het niet zo problematisch dat mensen die zich uit een mafkoekelig principe niet laten vaccineren daar dus ook nadelen van ondervinden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
Verder heb ik alleen al 4 (schoon)familieleden die niet gevaccineerd zijn.
En verder nog een handvol kennissen (vooral van het buikdansen).
Op zich ben ik het er mee eens dat iedereen het lekker zelf moet weten. Maar als je heel je social media vol gooit met complottheorieën heb ik daar wel een mening over
Dat klinkt allemaal goed en waar het iets minder is, is het aan te passen. Ramen vergroten lijkt me lastiger dan een nieuwe keuken plaatsen (maar ik kan het verkeerd hebben). Heb je een linkje? via dm?quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Denk niet dat nog een keer kijken erin zit, tenminste, volgens mij is dat niet echt meer gebruikelijk. Wel andere kijkers, maar dit was wel een privé bezichtiging. We waren de derde en ze heeft nog twee dagen bezichtigingen. Dus ik denk niet dat het er onwijs veel zijn. Dan zijn het eerder open dagen. Makelaar laat na de bezichtigingen weten hoe ze het bieden aan willen pakken.
De afknappers:
Kleine tuin - Maar dus aan verschillende kanten tuin/terras, waardoor je juist heel veel binnen/buiten gevoel hebt.
Kleine ramen - Maar veel schuifdeuren, zat licht en de ramen boven lijken klein maar zijn dat niet door de hoge plafonds. Zijn hoog en smal.
Keuken onlogisch - Kookeiland met wasbak aan de ene kant en kookplaat aan de andere, dus omlopen om m'n handen te wassen. Is makkelijk op te lossen en sowieso zoveel ruimte als we over een paar jaar er iets helemaal anders van zouden willen maken.
Badkamer blauw - Jammer, maar je kunt echt dansen zo groot is die badkamer met douche en bad. Dus ook dat is op termijn zo vet te maken.
Oranje voorkant - Stoort me in het echt helemaal niet, is gewoon een nette buurt en dat oranje vloekt niet zo.
Kwam gewoon kleiner over op de foto's.
Wat heb je nu uiteindelijk gegeten?quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm ik had laatst pizzadeeg gemaakt en ingevroren. De laatste wilde ik vanavond eten, maar brrr, deeg rook zo zuur, dat leek me niet echt lekker.
Een tosti en zelfgemaakte uiensoepquote:Op dinsdag 16 november 2021 19:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat heb je nu uiteindelijk gegeten?
Klinkt eigenlijk ook lekkerder dan bestelpizza.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Een tosti en zelfgemaakte uiensoep. En de takjes tijm gevonden (dat was weer wat minder smakelijk). Had wel een pizza kunnen bestellen, maar dit had ik nog staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Dit klinkt serieus prima. Alles wat niet bevalt valt in de toekomst wel iets mee te makenquote:Op dinsdag 16 november 2021 19:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Denk niet dat nog een keer kijken erin zit, tenminste, volgens mij is dat niet echt meer gebruikelijk. Wel andere kijkers, maar dit was wel een privé bezichtiging. We waren de derde en ze heeft nog twee dagen bezichtigingen. Dus ik denk niet dat het er onwijs veel zijn. Dan zijn het eerder open dagen. Makelaar laat na de bezichtigingen weten hoe ze het bieden aan willen pakken.
De afknappers:
Kleine tuin - Maar dus aan verschillende kanten tuin/terras, waardoor je juist heel veel binnen/buiten gevoel hebt.
Kleine ramen - Maar veel schuifdeuren, zat licht en de ramen boven lijken klein maar zijn dat niet door de hoge plafonds. Zijn hoog en smal.
Keuken onlogisch - Kookeiland met wasbak aan de ene kant en kookplaat aan de andere, dus omlopen om m'n handen te wassen. Is makkelijk op te lossen en sowieso zoveel ruimte als we over een paar jaar er iets helemaal anders van zouden willen maken.
Badkamer blauw - Jammer, maar je kunt echt dansen zo groot is die badkamer met douche en bad. Dus ook dat is op termijn zo vet te maken.
Oranje voorkant - Stoort me in het echt helemaal niet, is gewoon een nette buurt en dat oranje vloekt niet zo.
Kwam gewoon kleiner over op de foto's.
Klopt inderdaad, het is niet storend. Sowieso moet ik dat soort dingen een beetje loslaten, en blijkbaar lukt dat me dus veel beter dan verwacht.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:46 schreef Vanyel het volgende:
Dat oranje zie je toch ook helemaal niet door de begroeiing?
Ik heb echt behoorlijk wat notoire no-showers. Ik heb echt geleerd me daar niet over op te winden, is gewoon niet te doen met mijn populatiequote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk alleen ervaring op de opname en de pre-operatieve poli en daar hadden we daar heel weinig mee te maken. Ik belde ook direct als iemand er na een uur nog niet was.
}:{quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:54 schreef Vanyel het volgende:
God nee doe het niet.
In de onze zit inmiddels denk ik bijna even veel geld aan verbouw en reparatie als we voor de hit op zich hebben betaald. Bespaaaaaar het je
quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:54 schreef Vanyel het volgende:
God nee doe het niet.
In de onze zit inmiddels denk ik bijna even veel geld aan verbouw en reparatie als we voor de hit op zich hebben betaald. Bespaaaaaar het je
But but but.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Jippie, vanmiddag bericht dat er een positieve test was in klas van oudste. Nog niet zo heel verontrustend. Toen ik oudste vroeg wie er positief was gaf hij aan dat dat het kindje was die een mondkapje op had, die naast hem zat. Toen werd ik wel wat onrustiger. Zelftest tegenaan gegooid, hij was positief.
Donderdag kunnen we pas voor een PCR test, maar ik ga er van uit dat we een flink aantal dagen met het hele gezin in quarantaine zitten. Jippie. Precies morgenochtend heeft de duutser een sollicitatiegesprek.
Oh wat een ellende, en die timing ook.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Jippie, vanmiddag bericht dat er een positieve test was in klas van oudste. Nog niet zo heel verontrustend. Toen ik oudste vroeg wie er positief was gaf hij aan dat dat het kindje was die een mondkapje op had, die naast hem zat. Toen werd ik wel wat onrustiger. Zelftest tegenaan gegooid, hij was positief.
Donderdag kunnen we pas voor een PCR test, maar ik ga er van uit dat we een flink aantal dagen met het hele gezin in quarantaine zitten. Jippie. Precies morgenochtend heeft de duutser een sollicitatiegesprek.
Mijn huis is mooier dan het jouwequote:Op dinsdag 16 november 2021 20:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]oncharmant nieuw huis gekocht, ik ben om!
Sommige mensen vinden mijn huis lelijkquote:Op dinsdag 16 november 2021 20:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn huis is mooier dan het jouwe
Helaas ben ik er toch zo blij mee dat ik nooit meer weg kan.
Yes, klopt. En stel oudste is positief en wij negatief mogen we na 1e negatieve test ook uit quarantaine, want volledig gevaccineerd. Maar goed, jongste moet wel mee in quarantaine..quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:43 schreef Syrena het volgende:
Ik las net dat je als Belg in quarantaine wel nog naar de supermarkt mag. En naar dokter en apotheek
Ik moet blijkbaar nodig eens naar de bakker. Al helpt dat voor geen meter want dan weet ik nog steeds niet welke kant ik op moet kijken. Ik heb een blinde vlek daar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden mijn huis lelijkik vind het zelf wel lollig. Ik vind het vooral van binnen een superfijn huis
Aan dezelfde kant van de straat als de bakker. Het is vrij makkelijk, de rest van de huizen in de straat is gebouwd rond 1920, en dan is er ons blok.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet blijkbaar nodig eens naar de bakker. Al helpt dat voor geen meter want dan weet ik nog steeds niet welke kant ik op moet kijken. Ik heb een blinde vlek daar.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik had trainersvergadering van de sportclub. Had me opgeworpen als gastvrouw/voorzitter. Lekker makkelijk die lockdown, want nu gastvrouw via zoom.
We zijn maar 10 minuten uitgelopen op planning! Normaal zijn we altijd minstens drie kwartier te lang bezig. Op een vergadering van 2 uur. Dit keer hebben we zelfs halverwege een kwartiertje pauze genomen.
En ze hebben me tot trainer van de periode verkozen![]()
de moeite die ik in september en oktober gedaan heb met de beginnerscursus wordt gewaardeerd
![]()
Een vergadering van 15 man voorzitten blijkt wel vermoeiend zeg. Al helemaal via zoom, met ook nog de standaard slechte verbindingen / busgeluiden / vallende microfoons / kattenkonten.
Het was wel een mooie kat. Een oranje.
En ik heb baasje kunnen uitlachen, want kat mepte hem in z'n gezicht.
Dat wel hoor. Maar we zijn allemaal 20-30 jaar en hbo/universiteitsstudenten dus ik zou echt teleurgesteld zijn als dat niet zo was.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Snapte iedereen zoom wel?
Ik snap het nuquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Aan dezelfde kant van de straat als de bakker. Het is vrij makkelijk, de rest van de huizen in de straat is gebouwd rond 1920, en dan is er ons blok.
Wij hebben volgende week teams VVE vergadering. Daar snapt niet iedereen “handje” “mute” etcquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat wel hoor. Maar we zijn allemaal 20-30 jaar en hbo/universiteitsstudenten dus ik zou echt teleurgesteld zijn als dat niet zo was.
Hier en daar ging er wel eens wat mis met praten terwijl je nog op "mute" stond, maar dat heb ik zelf ook vaak genoeg en ik ben allang blij dat mensen zichzelf standaard op "mute" zetten.
Leeftijd en opleidingsniveau zeggen niet heel veel over het kunnen gebruiken van software.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat wel hoor. Maar we zijn allemaal 20-30 jaar en hbo/universiteitsstudenten dus ik zou echt teleurgesteld zijn als dat niet zo was.
Hier en daar ging er wel eens wat mis met praten terwijl je nog op "mute" stond, maar dat heb ik zelf ook vaak genoeg en ik ben allang blij dat mensen zichzelf standaard op "mute" zetten.
Studenten hebben wel al anderhalf jaar les via zoom.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Leeftijd en opleidingsniveau zeggen niet heel veel over het kunnen gebruiken van software.
Oh wat een gedoe, Jagar!quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Het klinkt zo heerlijk positief en ‘normaal’ zoals je het vertelt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik had trainersvergadering van de sportclub. Had me opgeworpen als gastvrouw/voorzitter. Lekker makkelijk die lockdown, want nu gastvrouw via zoom.
We zijn maar 10 minuten uitgelopen op planning! Normaal zijn we altijd minstens drie kwartier te lang bezig. Op een vergadering van 2 uur. Dit keer hebben we zelfs halverwege een kwartiertje pauze genomen.
En ze hebben me tot trainer van de periode verkozen![]()
de moeite die ik in september en oktober gedaan heb met de beginnerscursus wordt gewaardeerd
![]()
Een vergadering van 15 man voorzitten blijkt wel vermoeiend zeg. Al helemaal via zoom, met ook nog de standaard slechte verbindingen / busgeluiden / vallende microfoons / kattenkonten.
Het was wel een mooie kat. Een oranje.
En ik heb baasje kunnen uitlachen, want kat mepte hem in z'n gezicht.
Wat een rare situatie!quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:47 schreef Isabeau het volgende:
Dus ik ga morgen naar de verjaardag van iemand die niet gevaccineerd is. Prima. Moet zij weten. Krijg net een sms'je of ik morgen ajb niet over corona wil pratenNou, ook prima hoor. Ik moest er wel even om lachen.
Een kenner!quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:09 schreef Candaasje het volgende:
(Kleine kanttekening; die zin is dus nooit daadwerkelijk door Astrid Lindgren opgeschreven)
Pff, wat rot! En wat lang wachten op de test eigenlijk, dat is ook irritant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, we mogen zeker de tuin in. En als de duutser en ik negatief getest zijn mogen we eigenlijk weer de wijde wereld in, want volledig gevaccineerd. We zullen dat maar niet doen, behalve eventueel een wandelingetje 's avonds ofzo.quote:Op woensdag 17 november 2021 07:32 schreef Tuindier het volgende:
Vervelend Jager! Beterschap voor de oudste en sterkte met de isolatie. Mag je/mogen je jongens wel even de tuin in?
Fijn dat jullie in dit huis wonen, en niet meer op jullie oude flat!
ik had zaterdag om 13:30 test, uitslag zondag 22:00 uur, negatief gelukkig. Eerste test ooit, viel best mee. M'n vriend heeft zich 3 keer moeten laten testen, had toen binnen max 12 uur steeds de uitslag wel dus ik vond dit ook al lang durenquote:Op woensdag 17 november 2021 09:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balen Jagar, zeker als je ook nog zo lang moet wachten op de test. Al zullen ze voor het einde van quarantaine wellicht uitgaan van de dag van de positieve sneltest?
Ik hoorde gisteren van een collega die 36 uur moest wachten. Werkt nota bene in de zorg en moest zich dus ziek melden
Spannend, heel veel succes (en plezier)quote:
Dat klinkt goed!quote:Op woensdag 17 november 2021 11:42 schreef Tele6 het volgende:
Nou, rijles ging goed. Het lijkt een fijne instructeur te zijn
Ik heb gas gegeven, richting aangegeven en gestuurd. Ik ben een keer tegen een stoeprandje aangereden omdat ik te ver doorstuurde, maar de instructeur zei dat hij expres niet het stuur had gepakt omdat het wel goed was om een keer te voelen wat een stoeprand is.
En ik heb een keer het groot licht aangezet ipv richting aan te geven. Toch iets beter opletten waarheen je die knop een zet geeft.
We zijn zigzag de buitenwijken van de stad doorgegaan om maar zo veel mogelijk bochten te kunnen oefenen.![]()
Elke tegemoetkomende lesauto werd vrolijk toegezwaaid door m'n instructeur
Jahoor, zonder problemen gelukkig. Dat ik precies deed wat hij zei hielp uitstekend om de dingen die ik eng vond toch te doen, dus ben in 1 keer geslaagd. We hadden snel door wat we aan elkaar haddenquote:Op woensdag 17 november 2021 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:Tuindier Is het uiteindelijk wel gelukt om een rijbewijs te halen?
Goede les dus, ook fijn voor je zelfvertrouwen @:Tele6
Oeiquote:Op woensdag 17 november 2021 11:17 schreef Tuindier het volgende:
Ik denk dat Tele6 al op pad is, dus ik kan vertellen hoe mijn eerste rijles ging.
Ik was heel zenuwachtig dus deed precies wat de instructeur zei. Ik moest afslaan naar rechts, dus hij zei 'Stuur naar rechts draaien, vast houden, en gas blijven geven'. Dat deed ik dus. We gingen rechtsaf, ik bleef mijn stuur vasthouden gas geven en dus draaiden we nog verder de stoep op, eindigend tegen een lantaarnpaal. Gelukkig alleen met de wieldop.
Het was wel meteen duidelijk hoe hij zijn lessen moest aanpakken bij mij.
Ow tele ook aan het rijlessen.quote:Op woensdag 17 november 2021 11:42 schreef Tele6 het volgende:
Nou, rijles ging goed. Het lijkt een fijne instructeur te zijn
Ik heb gas gegeven, richting aangegeven en gestuurd. Ik ben een keer tegen een stoeprandje aangereden omdat ik te ver doorstuurde, maar de instructeur zei dat hij expres niet het stuur had gepakt omdat het wel goed was om een keer te voelen wat een stoeprand is.
En ik heb een keer het groot licht aangezet ipv richting aan te geven. Toch iets beter opletten waarheen je die knop een zet geeft.
We zijn zigzag de buitenwijken van de stad doorgegaan om maar zo veel mogelijk bochten te kunnen oefenen.![]()
Elke tegemoetkomende lesauto werd vrolijk toegezwaaid door m'n instructeur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De beslissing voor rijles had ik al twee maanden geleden of zo genomen, maar er was een wachtlijst. Nu dus eindelijk aan de gangquote:Op woensdag 17 november 2021 13:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Ow tele ook aan het rijlessen.
Wat maak jij een stappen en beslissingen en zo de laatste weken!
Hoe voel je je daarbij?
Best logisch dat je moe bent. Heel veel nieuwe dingen en andere dingen.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De beslissing voor rijles had ik al twee maanden geleden of zo genomen, maar er was een wachtlijst. Nu dus eindelijk aan de gang
Het is wel veel soms. Ik ben er wel moe van, merk dat ik meer slaap nodig heb en ik herstel ook langzamer van intensief sporten. (Helpt ook niet dat ik in periodes van stress moeizamer eet.) Maar het gaat wel de goede kant op, de meest intense dingen heb ik denk ik wel achter de rug nu. (Net had ik ook nog even een evaluatiesessie van therapie. Pffff)
quote:Op woensdag 17 november 2021 13:21 schreef Blues het volgende:
2e dag 3 uurtjes ging op 1 stresstest na wel goed.Wat raar hè!? En dan je zelfgeschreven handleiding n.b.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En @Tele6 de eerste rijles![]()
‘Overgewerkt’ in de Bieb met veel klanten, nieuwe klanten, uitleg en Sinterklaas ballonnen opblazen en opruimen.
Na de late lunch eens wat administratie doen. Een mens blijft bezig.
@Kaatje1 wat een dubbel nieuws van je vriendin. Het gaat goed èn hartklachten.
In ieder geval kun je met haar communiceren via whats app?
Ja, ze voelt zich ook helemaal prima, heeft geen last. Maar moet wel een pacemaker. Die stond voor vandaag op de planning, maar door iets anders gaat dat nu niet door, eerst moeten de waarden beter wordenquote:Op woensdag 17 november 2021 15:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat raar hè!? En dan je zelfgeschreven handleiding n.b.![]()
En @:Tele6 de eerste rijles![]()
‘Overgewerkt’ in de Bieb met veel klanten, nieuwe klanten, uitleg en Sinterklaas ballonnen opblazen en opruimen.
@:Kaatje1 wat een dubbel nieuws van je vriendin. Het gaat goed èn hartklachten.
In ieder geval kun je met haar communiceren via whats app?
Ik vond het nu in ieder geval leuk. Het viel me enorm mee hoeveel controle ik had over de auto, superhandig dat het ding vier wielen heeft want je hoeft helemaal niet op te letten of je omvaltquote:Op woensdag 17 november 2021 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Best logisch dat je moe bent. Heel veel nieuwe dingen en andere dingen.
Vond je, naast dat het rijden goed ging, rijles ook leuk? In de paar keer dat ik les had vond ik vooral het (te) hard rijden erg leuk. Terwijl ik dat op de scooter doodeng vond, maar dan ben je je bewust van je kwetsbaarheid.
In het OV worden de mondkapjes ook amper fatsoenlijk gedragen. Ik durf er meestal niks van te zeggen.quote:Net even naar de AH, daar neem je toch meer mee dan gepland. Maar echt, bij het binnengaan van het winkelcentrum hangt een grote poster "mondkapje verplicht". Lezen is voor veel mensen lastig, ook plaatjes kijken. In de winkel ook veel zonder of kinkapjes. Iemand zei er iets van en dat had ze liever niet gedaan, werd flink afgesnauwd![]()
Geopereerde vriendin voelt zich gelukkig prima, maar het gaat helaas niet zo prima, hartklachten nu. Ben blij dat ze al in het ziekenhuis ligt, met de situatie van nu.
Dit klinkt wel positief; nieuwe klanten!quote:Op woensdag 17 november 2021 15:00 schreef AnneX het volgende:
Wat raar hè!? En dan je zelfgeschreven handleiding n.b.![]()
[q] Daar schoot ik van in de lach en vertelde het invaller ook
Ow, helemaal gemist, wat naar johquote:Op woensdag 17 november 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ze voelt zich ook helemaal prima, heeft geen last. Maar moet wel een pacemaker. Die stond voor vandaag op de planning, maar door iets anders gaat dat nu niet door, eerst moeten de waarden beter worden
Heel veel sterkte! En succes met alle geregel...quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Had je zo mee naar huis kunnen nemen en als levend ornament in de tuin kunnen zettenquote:Op woensdag 17 november 2021 16:24 schreef Blues het volgende:
Ik had nog een tamme, manke meerkoet voor jullie van het wandelenWas totaaaaal niet bang.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 november 2021 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Had je zo mee naar huis kunnen nemen en als levend ornament in de tuin kunnen zetten
Wat een geweldige dagquote:Op woensdag 17 november 2021 18:10 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een fijne dagwe gingen eerst langs de bakkerij van Robèrt, en kochten worstenbroodjes en dingen met bladerdeeg. En voor thuis heb ik nog een taartje en een halve eclair
Voor openingstijd bij de Efteling, bijna nergens hoeven wachten. We hebben alles wat we wilden kunnen doen. Ik ving wel vol water in de Piraña dus na een paar uur nat tot op m'n onderbroek begon ik wel te bibberen
Mijn zoon is fervent HHB-kijker* en het is voor ons redelijkop de route, dus kan konden we niet laten lopen. Hij was de hele dag lyrisch over het lekkerste worstenbroodje en de lekkerste kaasstengel die hij ooit had geproefdquote:Op woensdag 17 november 2021 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een geweldige dag(op het bibberen na dan) Ik bedoel maar, Efteling èn naar Robèrt's bakkerij
![]()
Ik heb overigens een bakwinkelwebsite ontdekt omdat ik pepermunt extract zocht en vond. En nu wil ik allesWant ze hebben er zo-veel bakproducten
Die theatershow is geweldigquote:Op woensdag 17 november 2021 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk van je zoon. Weet niet of Robert momenteel zijn theatershow doet, maar da’s ook vast heel leuk voor hem
Dit.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die theatershow is geweldigDe winkel van Robert ook
De Efteling ook
De zoon van CS en zijn cavia ook
Hij gaat er weer mee starten hoorde ik laatst *afklopt*quote:Op woensdag 17 november 2021 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk van je zoon. Weet niet of Robert momenteel zijn theatershow doet, maar da’s ook vast heel leuk voor hem
Ohquote:Op woensdag 17 november 2021 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit.
Allemaal.
Ik had dus een hele lijst met dingen waarvan ik het merendeel geschrapt heb. Want karamelblokjes en mini m&m'etjes zijn heel tof, alleen voor het eind van de week op en het komt in 1,5 kg verpakkingenDus nu verschillende soorten cacao, blanke amandelpasta, verschillende extracten (waaronder dus pepermunt, het enige waar ik naar op zoek was), nog wel een hele doos mini marshmellows en nog wat bakspulletjes (thermometer, bakmat met maatindeling etc).
Alleen die haren in je neus en het gevoel dat je je daarna moet scherenquote:Op woensdag 17 november 2021 19:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vaker dan eens mn tranen gedroogd aan de kat.
Bakken is zo super leuk. Maar ja, je hebt eigenlijk gewoon een groot gezin nodig om het aan kwijt te kunnenquote:Op woensdag 17 november 2021 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh![]()
Al bak ik misschien vier keer per jaar, ik word er hebberig van
Hoe is het met de zieke? valt wel mee neem ik aan bij zo'n jong ventje?quote:Op woensdag 17 november 2021 19:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, heerlijk CS!
Hier een mindere dag. Kinderen waren schreeuwende monsters en combi met allebei moeten werken was niet zo tof. Nu slapen ze gelukkig...
Sterktequote:Op woensdag 17 november 2021 19:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, heerlijk CS!
Hier een mindere dag. Kinderen waren schreeuwende monsters en combi met allebei moeten werken was niet zo tof. Nu slapen ze gelukkig...
heh, wat onhandigquote:Op woensdag 17 november 2021 19:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Morgen pcr test. Oudste en ik gaan samen, heb voor ons allebei een afspraak geboekt in een drive in test centrum. Hij om 11.08 en ik om 11.11. nu zie ik dat hij in test straat 1 moet en ik in 3, dat gaat een logistieke uitdaging worden...
Beetje snotteren, beetje kuchen. Vanmiddag had hij een beetje koorts, maar verder prima. Ik ga er van uit dat jongste ook besmet is, want snottert en kucht net zo, en is vrijwel niet te testen. Onder de 6 doen ze hier sowieso geen pcr...quote:Op woensdag 17 november 2021 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe is het met de zieke? valt wel mee neem ik aan bij zo'n jong ventje?
Herkenbaar… in de zin dat ik een groot stuk wil. En nog een groot stuk. En nog een groot stuk. Wat er uiteraard ook is. Zodat uiteindelijk niet meer door de deur ga passen of zoquote:Op woensdag 17 november 2021 19:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bakken is zo super leuk. Maar ja, je hebt eigenlijk gewoon een groot gezin nodig om het aan kwijt te kunnenWant ik wil maar 1 klein stukje en dat werkt niet als je bakt en met z'n tweetjes bent.
Succesquote:Op woensdag 17 november 2021 19:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Morgen pcr test. Oudste en ik gaan samen, heb voor ons allebei een afspraak geboekt in een drive in test centrum. Hij om 11.08 en ik om 11.11. nu zie ik dat hij in test straat 1 moet en ik in 3, dat gaat een logistieke uitdaging worden...
Ik mag het hopen, komt vast goed.quote:Op woensdag 17 november 2021 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
SuccesZullen ze toch wel rekening mee houden? Je zult vast niet het eerste gezin zijn wat zich (helaas) moet laten testen?
En ik was al bijna weer thuis op het moment dat ik de afspraak had.quote:Op woensdag 17 november 2021 20:02 schreef Tele6 het volgende:
Als het enigszins is zoals in Nederland zijn die tijden toch slechts vage indicaties. Ik stond laatst wel netjes 12:38 op de testlocatie maar was een kwartier later aan de beurt of zo.
quote:Op woensdag 17 november 2021 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn zoon is fervent HHB-kijker* en het is voor ons redelijkop de route, dus kan konden we niet laten lopen. Hij was de hele dag lyrisch over het lekkerste worstenbroodje en de lekkerste kaasstengel die hij ooit had geproefd![]()
*Hij moest laatst huilen toen zijn favoriete kandidaat weg moestHij droogde overigens zijn tranen met een cavia 'want die had hij toch bij de hand'
![]()
Jij had ze met korting toch?quote:Op woensdag 17 november 2021 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En ik was al bijna weer thuis op het moment dat ik de afspraak had.
Jongens de comfort speed op de verwarmingsplaten werkt als een tierelier. Binnen 10 min is het huis warm. Hoor de ventilatoren hoor ik wel een beetje, maar alleen als ik verder geen geluid aan heb
Ik las hier de productomschrijving: https://www.praxis.nl/bad(...)yABEgLxUPD_BwE#specsquote:Op woensdag 17 november 2021 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En ik was al bijna weer thuis op het moment dat ik de afspraak had.
Jongens de comfort speed op de verwarmingsplaten werkt als een tierelier. Binnen 10 min is het huis warm. Hoor de ventilatoren hoor ik wel een beetje, maar alleen als ik verder geen geluid aan heb
Heb je de mijne net gejat?quote:Op woensdag 17 november 2021 19:47 schreef Clubsoda het volgende:
De betreffende cavia ziet eruit als een soort vloerwisser, dus ik begreep ook best hoe hij erop kwam
Ja, Vattenfall is goedkoper dan de leverancier, en ik had nog kortingspuntenquote:
De warmtemeter zit met magneet op de plaatquote:Op woensdag 17 november 2021 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik las hier de productomschrijving: https://www.praxis.nl/bad(...)yABEgLxUPD_BwE#specs
Ik heb echter stadsverwarming en geen thermostaat (alleen draaiknoppen aan de radiatoren). Zou het dan wel zin hebben?
Oeh daar zitten mijn ouders. Ik ga er een bestellen voor mijn werkkamerquote:Op woensdag 17 november 2021 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, Vattenfall is goedkoper dan de leverancier, en ik had nog kortingspunten
Dat zou behoorlijk dom van me geweest zijn want het blijkt een vloerwisser met een vermoedelijke luchtweginfectie dus die is lekker bezig me geld uit de zak te kloppenquote:
Superdomquote:Op woensdag 17 november 2021 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat zou behoorlijk dom van me geweest zijn want het blijkt een vloerwisser met een vermoedelijke luchtweginfectie dus die is lekker bezig me geld uit de zak te kloppen
Hoe doe je dat? Die heb ik zelfs niet eensquote:Op woensdag 17 november 2021 21:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Superdom
Ik heb gelukkig een gratis dierenarts, dat helpt wel bij dit soort dingen
Moet me er maar eens wat meer in verdiepen, want die zin is Chinees voor mequote:Op woensdag 17 november 2021 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De warmtemeter zit met magneet op de plaat
我有 熱量計在帶磁鐵的盤子上quote:Op woensdag 17 november 2021 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
De warmtemeter zit met magneet op de plaat
Je koppelt de blokken aan elkaar en aan 1 blok zit een sensor die je op de verwarmingsplaat plakt dmv een magneet. Zodra die sensor 33 “voelt” gaan de ventilatoren draaienquote:Op woensdag 17 november 2021 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet me er maar eens wat meer in verdiepen, want die zin is Chinees voor me
quote:Op woensdag 17 november 2021 21:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Die heb ik zelfs niet eens![]()
quote:Op woensdag 17 november 2021 21:44 schreef z80 het volgende:
[..]
我有 熱量計在帶磁鐵的盤子上
De ventilatoren in de unit worden aan/uit gezet door een temperatuursensor die met een magneet op de verwarming geplakt word. Dit werkt op zo goed als elke radiator. Ongeacht de warmte bron.
Thanks!quote:Op woensdag 17 november 2021 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je koppelt de blokken aan elkaar en aan 1 blok zit een sensor die je op de verwarmingsplaat plakt dmv een magneet. Zodra die sensor 33 “voelt” gaan de ventilatoren draaien
Ah zo!quote:Op woensdag 17 november 2021 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt niet?
Tis mijn bestie. En zo af en toe hebben wij ook wel eens wat expertise in de aanbieding.
Het ding zorgt voor luchtverplaatsing als de verwarming\radiator aan staat. Hierdoor warmt de lucht in de ruimte sneller op. Wat dan weer sneller een behagelijk gevoel geeft. En met een beetje geluk wat besparing.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Thanks!
Maar in die productomschrijving staat de dat je thermostaat 1 of 2 graden lager kan en dat de aanvoertemperatuur vh water omlaag kan. En of in mijn situatie die voordelen wel van toepassing zijn.
Het was net 21 gr en da’s normaal ok, maar ik kreeg het zelf koud en het voelde klam aan in huis dus even op 22 gezet. De temperatuur bij mij is al een paar jaar geleden lager gezetquote:Op woensdag 17 november 2021 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Thanks!
Maar in die productomschrijving staat de dat je thermostaat 1 of 2 graden lager kan en dat de aanvoertemperatuur vh water omlaag kan. En of in mijn situatie die voordelen wel van toepassing zijn.
En dat kan niet denk ik, want stadsverwarming. Of kan dat wel? Ik heb geen idee hoe het zou moeten als het wel kan trouwens.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Het ding zorgt voor luchtverplaatsing als de verwarming\radiator aan staat. Hierdoor warmt de lucht in de ruimte sneller op. Wat dan weer sneller een behagelijk gevoel geeft. En met een beetje geluk wat besparing.
Maar de besparing zal het groots zijn bij een installatie die je zelf helemaal kunt inregelen.
Stap voor stap. Denk dat je over een half jaar de viool uit de kast haalt (waarschijnlijk wel eerder, morgen of zo)quote:Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar een concert vanavond
Dat was lang geleden.
Broertjes orkest speelde in een zaaltje van de universiteit. Het duurde een eeuwigheid om iedereens QR-code te controleren maar dan heb je ook wat. Ze hebben mooi gespeeld en broertje had zelfs een paar solo's. (Hij heeft ook wel het soort instrument dat veel solo's krijgt. In het harmonie-orkest zijn er maar 2 van zijn instrument.)
Vroeger weigerde ik altijd om naar zijn concerten te komen luisteren, puur uit nijd omdat mijn ouders wel altijd naar zijn concerten kwamen maar nooit naar de mijne. Ik heb besloten dat ik daar eens mee op moet houden, want hij kan daar ook niks aan doen. -- Ik moet alleen nog wel iets met gevoelens doen, geloof ik. Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding.
Het is de investering qua besparing op je stookkosten volgens mij nooit waard.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat kan niet denk ik, want stadsverwarming. Of kan dat wel? Ik heb geen idee hoe het zou moeten als het wel kan trouwens.
En vraag me dus af of het de investering (hoewel nou niet echt een superhoog bedrag) wel waard is in mijn geval.
Niet morgen. Die beerput trek ik later wel open.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stap voor stap. Denk dat je over een half jaar de viool uit de kast haalt (waarschijnlijk wel eerder, morgen of zo)
De investering zal voornamelijk voor comfort zijn.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat kan niet denk ik, want stadsverwarming. Of kan dat wel? Ik heb geen idee hoe het zou moeten als het wel kan trouwens.
En vraag me dus af of het de investering (hoewel nou niet echt een superhoog bedrag) wel waard is in mijn geval.
Ding verpatsen en iets voor terug kopen waar je wel plezier uit haalt is geen optie?quote:Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding.
Dat doet die hier ook echtquote:Op woensdag 17 november 2021 22:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het is de investering qua besparing op je stookkosten volgens mij nooit waard.
Ik heb er nu dus ook maar 1 besteld voor de werkkamer, puur om hem sneller warm te krijgen.
Tof!quote:Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Dat was lang geleden.
Broertjes orkest speelde in een zaaltje van de universiteit. Het duurde een eeuwigheid om iedereens QR-code te controleren maar dan heb je ook wat. Ze hebben mooi gespeeld en broertje had zelfs een paar solo's. (Hij heeft ook wel het soort instrument dat veel solo's krijgt. In het harmonie-orkest zijn er maar 2 van zijn instrument.)
Vroeger weigerde ik altijd om naar zijn concerten te komen luisteren, puur uit nijd omdat mijn ouders wel altijd naar zijn concerten kwamen maar nooit naar de mijne. Ik heb besloten dat ik daar eens mee op moet houden, want hij kan daar ook niks aan doen. -- Ik moet alleen nog wel iets met gevoelens doen, geloof ik. Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding.
Ja hoop het echt.quote:
Ook dat zal een behoorlijke stap zijn.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ding verpatsen en iets voor terug kopen waar je wel plezier uit haalt is geen optie?
Wat jammer want een vioolquote:Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Dat was lang geleden.
Broertje speelt hobo. Echt heel knapquote:Op woensdag 17 november 2021 22:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat jammer want een viool![]()
Wat speelt broertje?
Dat lijkt me een prima plan. Laat dat ding gewoon nog lekker in de last liggen. Dat komt nog wel een keer hoor. Niet alles tegelijkquote:Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Misschien dat als ik straks geld heb, ik een paar vioollessen neem, gewoon om te kijken of ik ooit nog wel mooi kan gaan spelen en er lol in kan hebben. Of er überhaupt vioolmuziek is die ik leuk vind om te spelen.
Tsja, dan weet ik het niet zo. Je kent mijn huis. Dat is sowieso niet erg efficiënt te verwarmen helaasquote:Op woensdag 17 november 2021 22:11 schreef z80 het volgende:
[..]
De investering zal voornamelijk voor comfort zijn.
Ja dit! Je pakt nu al zoveel op tele! Vandaag nog rijles zelfs. Je bent gewoon al super goed bezigquote:Op woensdag 17 november 2021 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima plan. Laat dat ding gewoon nog lekker in de last liggen. Dat komt nog wel een keer hoor. Niet alles tegelijk
Ja ik zeg het een beetje op mijn manier, maar ik had het "achter je laten" ook in gedachten toen ik het schreef.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ook dat zal een behoorlijke stap zijn.
Mijn ouders hebben 6 jaar gespaard om die viool voor me te kopen. Een goede viool komt niet uit een fabriek, maar wordt met de hand gebouwd. Je kunt je voorstellen dat dat zo'n ding duur maakt. Je bent minstens 1000 euro kwijt.
Het stomme is dat we toen een viool gekocht hebben bij een hobbybouwer die niet bekend was in dat wereldje. Als ik bijvoorbeeld een viool had van de bouwer in Deventer of die in Nijmegen (en er zullen ook nog wel allerlei andere zijn in andere regio's) dan had ik 'm ook makkelijk door kunnen verkopen. Zomaar een viool van een bouwer die niemand kent en die inmiddels ook geen violen meer bouwt, niet echt. Ik vind het een rottig idee als ik iets wat destijds zo duur was straks voor misschien een paar honderd euro kan verkopen. Aan de andere kant, een viool die achterin een kast ligt is ook niks waard. Dan is een paar honderd euro nog meer dan niks. -- Ik vind het pijnlijk allemaal.
Exvuus, deze post had ik zojuist gemist.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het is de investering qua besparing op je stookkosten volgens mij nooit waard.
Ik heb er nu dus ook maar 1 besteld voor de werkkamer, puur om hem sneller warm te krijgen.
Dit klinkt enorm cliché, maar 'je bent nog heel jong'. Dus wie weet over een jaar. Of 5. Of 10. Of whatever. Ik zou het ding nu niet verkopen, want ook daar ga je je rot over voelen.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Misschien dat als ik straks geld heb, ik een paar vioollessen neem, gewoon om te kijken of ik ooit nog wel mooi kan gaan spelen en er lol in kan hebben. Of er überhaupt vioolmuziek is die ik leuk vind om te spelen.
Goed plan. Stel dat je er lol in krijgt, dan heb je een prachtige viool. En verkoop je m hou je misschien spijtquote:Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op woensdag 17 november 2021 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat lijkt me een prima plan. Laat dat ding gewoon nog lekker in de last liggen. Dat komt nog wel een keer hoor. Niet alles tegelijk
En zo heeft iedereen een hobby die 'm past en waar ie blij van wordtquote:Op woensdag 17 november 2021 23:35 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar heb ik minder met muziekinstrumenten dan de rest![]()
Of helemaal niets eigenlijk.
Kreeg ooit een mountainbike op m'n verjaardag, m'n pa had de stille hoop dat ik met hem mee zou gaan. Paar keer gedaan en vond er niks aan, na anderhalf jaar verkocht en met nog wat geld er bij m'n eerste camera gekocht waar ik lang plezier van heb gehad.
Ik kan ook geen instrument bespelen en geen muzieknoot lezen en als ik ga zingen holt iedereen hard weg.quote:Op woensdag 17 november 2021 23:35 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar heb ik minder met muziekinstrumenten dan de rest![]()
Of helemaal niets eigenlijk.
Kreeg ooit een mountainbike op m'n verjaardag, m'n pa had de stille hoop dat ik met hem mee zou gaan. Paar keer gedaan en vond er niks aan, na anderhalf jaar verkocht en met nog wat geld er bij m'n eerste camera gekocht waar ik lang plezier van heb gehad.
Ik heb ooit op een soort van muziekles gezeten - volgens mij heb ik "algemene muzikale vorming" ofzo heette dat.quote:Op donderdag 18 november 2021 00:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kan ook geen instrument bespelen en geen muzieknoot lezen en als ik ga zingen holt iedereen hard weg.
Het ziet er lekker aangenaam uit ook. Blauwe luchtquote:Op donderdag 18 november 2021 07:37 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het is hier 2 graden buiten, maar ik heb om 5:45 de houtkachel aangemaakt en binnen is het nu lekker warm. Met koffie, van water dat dan op de kachel aan de kook gebracht is.
[ afbeelding ]
Overdag is het hier tot nu toe steeds heel aangenaam.
wat.quote:Op donderdag 18 november 2021 08:15 schreef gcjoel het volgende:
Ik krijg het gewoon gratis bij mijn festival kaartje
https://jaikwilcorona.nl/(...)416285829/category=0
Gaat dit over je expres laten besmetten met het virus? Gisteren hoorde ik van een moeder van een tiener van 13 dat dit super populair is onder de jongeren op de middelbare school. Leeftijd 14-15 doen hun best het van elkaar op te lopen, want dan hoef je geen gevaarlijke vaccinatie met de kans dat je dood gaat aan een hartontsteking.quote:Op donderdag 18 november 2021 08:15 schreef gcjoel het volgende:
Toch veel veiliger om corona te krijgen uit een buisje dan in de supermarkt?quote:Op donderdag 18 november 2021 08:33 schreef Lonaa het volgende:
"1. je zoekt veilige manier om aan een genezen verklaring te komen"
Wat een domheid. Haha, tering.
Zeker als je er geen last van hebt dat ie in de kast ligt, dan voorlopig laten liggen. Wie weet wat de toekomst brengt.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
De enige die ik ken met een hartontsteking kreeg dat van covidquote:Op donderdag 18 november 2021 08:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gaat dit over je expres laten besmetten met het virus? Gisteren hoorde ik van een moeder van een tiener van 13 dat dit super populair is onder de jongeren op de middelbare school. Leeftijd 14-15 doen hun best het van elkaar op te lopen, want dan hoef je geen gevaarlijke vaccinatie met de kans dat je dood gaat aan een hartontsteking.
quote:Op donderdag 18 november 2021 08:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker als je er geen last van hebt dat ie in de kast ligt, dan voorlopig laten liggen. Wie weet wat de toekomst brengt.
Goeiemorgen trouwens.
Vandaag 16 liter sterke drank naar Weert/ons bier brengen
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Ergens tussen 18 en 20u. Maar dat ligt er aan hoe snel de bezorging daar voor gaat. Want ons bier komt ook in een adventkalenderquote:Op donderdag 18 november 2021 08:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Tot hoe laat zijn jullie er? Vanmiddag kan ik daar evt wel een van de 18385472 biertjes komen pakken en even.
Oeh! Tofquote:Op donderdag 18 november 2021 09:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Ergens tussen 18 en 20u. Maar dat ligt er aan hoe snel de bezorging daar voor gaat. Want ons bier komt ook in een adventkalenderDus die moeten we ook even afgeven vandaag.
Wauwquote:Op donderdag 18 november 2021 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest op muziekles en moest 7 dagen per week 45 minuten oefenen. En je mocht bij ons alleen op muziekles als je ook bij het orkestging. Dus stopte ik. De saxofoon is al 25 jaar niet aangeraakt.
Dat was een aardig staaltje in 'hoe verneuk ik plezier in muziek' van mijn ouders en de muziekschool.
En ik dacht, dat het sarcastisch was bedoeld.quote:Op donderdag 18 november 2021 08:15 schreef gcjoel het volgende:
Oja inderdaad...zit nog niet echt in mijn systeemquote:Op donderdag 18 november 2021 09:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oeh! Tof![]()
Na 20.00 uur mag ik geen biertje meer doen daar
Sterkte.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:14 schreef Syrena het volgende:
Nou, zelftest 6 liet aarzelend een lichte 2e streep zien![]()
Afspraak voor pcr lukt nog niet, telefoon en site liggen plat.
80+ en pas na uitnodigingquote:Op donderdag 18 november 2021 09:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sterkte.
Volgens de site zou 60+ hier een booster afspraak kunnen maken https://coronatest.nl/ik-(...)e-een-afspraak-maken
Is het een dooie link!
En de huisarts heeft het op voorraad?quote:Op donderdag 18 november 2021 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik was bij de HA voor de griepprik, vroeg of ik een covid booster shot kon krijgen, geen probleem, mag morgen langskomen voor de booster. Gelukkig maar, want na een half jaar geldt ik als niet gevaccineerd als ik geen boooster heb
Ja, check. Bij ons was dat volgens mij een voorwaarde om een gratis instrument van de harmonie te mogen lenen: dat je ook in het orkest ging. En al dat verplichte oefenenquote:Op donderdag 18 november 2021 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest op muziekles en moest 7 dagen per week 45 minuten oefenen. En je mocht bij ons alleen op muziekles als je ook bij het orkestging. Dus stopte ik. De saxofoon is al 25 jaar niet aangeraakt.
Dat was een aardig staaltje in 'hoe verneuk ik plezier in muziek' van mijn ouders en de muziekschool.
1 dag na de griepprik? Dat kon toch allemaal niet en daardoor begonnen we hier zoveel later toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik was bij de HA voor de griepprik, vroeg of ik een covid booster shot kon krijgen, geen probleem, mag morgen langskomen voor de booster. Gelukkig maar, want na een half jaar geldt ik als niet gevaccineerd als ik geen boooster heb
jaquote:Op donderdag 18 november 2021 09:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
En de huisarts heeft het op voorraad?
Daarover zijn de meningen verdeeld in de diverse landen om ons heen.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
1 dag na de griepprik? Dat kon toch allemaal niet en daardoor begonnen we hier zoveel later toch?
Dan reken ik maar dat de niet-bescherming meer een administratieve zaak is.quote:
En Jan zit in Duitsland. Daar werken de vaccins natuurlijk anders.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan reken ik maar dat de niet-bescherming meer een administratieve zaak is.
Anders ziet het er nog slechter uit voor de 60+ ‘ers.
Zie quote:” na een half jaar geld ik als niet gevaccineerd als ik geen boooster heb
Die harmonie heeft het plezier echt verziekt. Ik kon helemaal niet horen waar we mee bezig waren omdat ik me zo op mijn eigen deel zat te concentreren. Later bleken het gewoon popliedjes te zijn maar de muziek stond nooit aan bij ons thuis dus ik kende niets.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:31 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, check. Bij ons was dat volgens mij een voorwaarde om een gratis instrument van de harmonie te mogen lenen: dat je ook in het orkest ging. En al dat verplichte oefenen.
Daar moet toch 2 weken tussen zitten?quote:Op donderdag 18 november 2021 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
Nee, dat niet, maar de re-gel-ge-ving wel. 6 maan-den na je 2e vac-ci-na-tie wordt je als on-ge-vac-ci-neerd ge-zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En Jan zit in Duitsland. Daar werken de vaccins natuurlijk anders.
Half jaar is hier voor iedereen, niet alleen mensen boven de 60. Er is nu een stormloop op de HA omdat de vaccinatiecentra overal gesloten zijn. Huisartsen die particuliere patiënten bedienen krijgen geen of heel erg weinig vaccins.quote:Op donderdag 18 november 2021 09:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan reken ik maar dat de niet-bescherming meer een administratieve zaak is.
Anders ziet het er nog slechter uit voor de 60+ ‘ers.
Zie quote:” na een half jaar geld ik als niet gevaccineerd als ik geen booster heb”
Ja, AMV, blokfluitles en noten leren lezen. Meeste kinderen doen dat als ze 6-8 jaar oud zijn en dan kun je erna een instrument kiezen als je wil (en/of als je ouders dat willen). Ik heb het als 4-jarige gedaan omdat ik een slim kind was. Was niet echt leuk want ik paste niet eens op de stoelen daar en ik kon amper over de tafels heen kijkenquote:Op donderdag 18 november 2021 00:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb ooit op een soort van muziekles gezeten - volgens mij heb ik "algemene muzikale vorming" ofzo heette dat.
Nou, bij mij is het daar bij gebleven. Vriend uit de klas heeft sindsdien altijd muziekles gehad, na de havo conservatorium en daar cum laude geslaagd en doet volgens mij nu nog iets op master niveau met muziek/gitaar.
Wat ie tegenwoordig doet op de gitaar - hij plaatst wel eens wat filmpjes - zal wel allemaal heel cultureel verantwoord zijn enzo, ik hoorde hem liever met z'n bands die die op het voortgezet onderwijs had
Oh man jaquote:Op donderdag 18 november 2021 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik betwijfel het ten zeerste dat ik ooit een blokfluit serieus heb aangeraakt en noten heb leren lezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, AMV, blokfluitles en noten leren lezen. Meeste kinderen doen dat als ze 6-8 jaar oud zijn en dan kun je erna een instrument kiezen als je wil (en/of als je ouders dat willen). Ik heb het als 4-jarige gedaan omdat ik een slim kind was. Was niet echt leuk want ik paste niet eens op de stoelen daar en ik kon amper over de tafels heen kijken
Mijn vioolleraar kwam ooit ook met het Disney liedjesboek om uit te spelen. Solo viool met een cd erbij. Maar dat heb ik afgewezen want ik had nog nooit een Disneyfilm gekeken omdat mijn ouders dat te commercieel vonden en ik wist al wat ik te horen zou krijgen als ik met een Disney liedjesboek naar huis kwamquote:Op donderdag 18 november 2021 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die harmonie heeft het plezier echt verziekt. Ik kon helemaal niet horen waar we mee bezig waren omdat ik me zo op mijn eigen deel zat te concentreren. Later bleken het gewoon popliedjes te zijn maar de muziek stond nooit aan bij ons thuis dus ik kende niets.
Voor mij kwam het neer op 20 seconden wachten, twee keer toet, 20 seconden wachten, weer toet. Echt niet leuk. En het oefenen werd er ook nog stommer op. Ik miste mijn Lion King en Aladin muziekboeken enorm maar daar was geen tijd meer voor, zowel thuis als op muziekles.
Misschien was AMV bij jullie anders dan. Bij ons was het een jaartje Vader Jakob piepen op een plastic blokfluit en doen alsof je het van een papiertje opgelezen had.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ten zeerste dat ik ooit een blokfluit serieus heb aangeraakt en noten heb leren lezen.
Volgens mijn moeder was Disney niet voor ons milieu. Ik denk dat ik The Lion Ling en Aladdin toch bij een vriendje heb gekeken. Ik heb de boeken toen zelf gekocht bij de muziekwinkel en ontweek zo de inspraak van mijn oudersquote:Op donderdag 18 november 2021 10:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn vioolleraar kwam ooit ook met het Disney liedjesboek om uit te spelen. Solo viool met een cd erbij. Maar dat heb ik afgewezen want ik had nog nooit een Disneyfilm gekeken omdat mijn ouders dat te commercieel vonden en ik wist al wat ik te horen zou krijgen als ik met een Disney liedjesboek naar huis kwam![]()
Broertje heeft uiteindelijk wel het Disney liedjesboek gespeeld. Ik heb met hem toen nog bij de cd-speler zitten luisteren naar de muziek en proberen te bedenken waar die films dan over zouden gaan
Bij ons was het een jaar zingen, noten leren en xylofoon spelen. Daarna pas blokfluitles.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien was AMV bij jullie anders dan. Bij ons was het een jaartje Vader Jakob piepen op een plastic blokfluit en doen alsof je het van een papiertje opgelezen had.
Zo heb ik High School Musical bij een vriendinnetje gezien. (Daar waren mijn ouders behoorlijk kwaad over, want het was én commercieel én heel erg Amerikaans)quote:Op donderdag 18 november 2021 10:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mijn moeder was Disney niet voor ons milieu. Ik denk dat ik The Lion Ling en Aladdin toch bij een vriendje heb gekeken. Ik heb de boeken toen zelf gekocht bij de muziekwinkel en ontweek zo de inspraak van mijn ouders
Schandaligquote:Op donderdag 18 november 2021 10:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo heb ik High School Musical bij een vriendinnetje gezien. (Daar waren mijn ouders behoorlijk kwaad over, want het was én commercieel én heel erg Amerikaans)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 november 2021 10:58 schreef AnneX het volgende:
Die moeders van jullie.
Daar is de mijne nog bijna heilig bij.
En toch hè…zijn jullie leuke mensen geworden.
Voor Lucky en
voor Tele
Deze voor @:Cat-astrophe en andere Muppets liefhebbers - een cover van
een Kerst klassieker.Jij bent ook leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Bij mij gaat dat naar het werk en een paar stukjes in de vriezer voor in de weekendenquote:Op woensdag 17 november 2021 19:44 schreef Isabeau het volgende:
Bakken is zo super leuk. Maar ja, je hebt eigenlijk gewoon een groot gezin nodig om het aan kwijt te kunnenWant ik wil maar 1 klein stukje en dat werkt niet als je bakt en met z'n tweetjes bent.
Welk vaccin heeft je huisarts op voorraad? Niet alles is even makkelijk op voorraad te hebben Of heeft hij standaard een -70(?) graden vrieskist in de praktijk?quote:Op donderdag 18 november 2021 10:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar de re-gel-ge-ving wel. 6 maan-den na je 2e vac-ci-na-tie wordt je als on-ge-vac-ci-neerd ge-zien.
Ver-schil is dat men hier vol-doen-de vac-cins in-koopt, ook griep vac-cin.
In Ne-der-land zit men erg op de in-koop en de prijs, wat in princ-ipe goed is, maar Pharma pro-duc-ten zijn daar-om niet altijd op voor-raad, omdat er krap wordt in-ge-kocht, of ze worden la-ter ge-le-verd omdat de beter be-ta-len-de klan-ten voorgaan.
quote:Op donderdag 18 november 2021 10:58 schreef AnneX het volgende:
Deze voor @:Cat-astrophe en andere Muppets liefhebbers - een cover van
een Kerst klassieker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een verhaal weer![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron : BNde Stem
quote:Op donderdag 18 november 2021 12:25 schreef Blues het volgende:
Patiënt bij vriendin op haar poli weigerde mondkapje.Nou, wat een verhaal inderdaad. Ik zou echt laaiend zijn op mijn collega. Is je vriendin mans genoeg om die collega aan te spreken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een verhaal weer
Spoilers!
Geen idee, daar vertrouw ik op zijn expertise.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Welk vaccin heeft je huisarts op voorraad? Niet alles is even makkelijk op voorraad te hebben Of heeft hij standaard een -70(?) graden vrieskist in de praktijk?
Waarom? Als je voor de tropen wordt geprikt krijg je een hele batterij aan spuiten en bv DKTP-Hib-HepB-vaccin zijn wel 6 vaccins in 1.quote:Twee vaccins een dag na elkaar zou ik zelf nooit doen. Laat je immuunsysteem eerst dst ene klusje maar opknappen.
Patiënt bij vriendin op haar poli weigerde mondkapje.Dit soort mensen gun ik Amerikaanse politie c.q. security.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een verhaal weer![]()
Ik las inderdaad dat in diverse landen de griepprik in de ene arm gaat en de booster (of nog maar een eerste of tweede vaccinatie) in de andere arm. Nederland doet dat dus niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen idee, daar vertrouw ik op zijn expertise.
[..]
Waarom? Als je voor de tropen wordt geprikt krijg je een hele batterij aan spuiten en bv DKTP-Hib-HepB-vaccin zijn wel 6 vaccins in 1.
Ik vind dat de Nederlandse (De Duitse trouwens ook) aanpak veel te slap en laf.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las inderdaad dat in diverse landen de griepprik in de ene arm gaat en de booster (of nog maar een eerste of tweede vaccinatie) in de andere arm. Nederland doet dat dus niet.
Ja want zo werkt datquote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind dat de Nederlandse (De Duitse trouwens ook) aanpak veel te slap en laf.
Vaccinatie verplichten en als er een lockdown is, die voor iedereen en totaal, ben je er in een week vanaf.
Er gaan hier best dingen mis. Maar ook veel dingen goed. En ik zou echt niet weten waar ik liever zou willen wonen. Zelfs niet in het land waar ik dictator zou zijnquote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou nou wel eens gewoon 1 dag van mijn leven door willen brengen waarop ik niet hoor of lees hoe verschrikkelijk kut het hier allemaal is in vergelijking met X of Y en whatabout Z. Dat gezeik van iedereen overal over duurt nou al dik 1,5 jaar. Ik snap niet waarom mensen daar nou nog steeds niet over klaar zijn.
Wat zijn pannendragers?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik was van de week de douchewand aan het schoonmaken met de ministomer. En bedacht gisteravond dat ik ook wel de gietijzeren pannendragers daarmee schoon zou kunnen maken. Die maak ik wel altijd schoon maar in hoekjes blijft er toch wat zitten. Dat peuter ik dan weer los met wat scherps en da's een kutwerk. Net de stomer gebruikt en jawel alles laat losVeel schoner en vooral ook veel minder last van m'n handen
Ja, men zwelgt in het zelfmedelijden als een peuter en gooit met poppen. Weeeeh ik wil geen masker op, Weeeeh ik wil geen vaccinatie, weeeeeh, dit, Weeeeeh datquote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou nou wel eens gewoon 1 dag van mijn leven door willen brengen waarop ik niet hoor of lees hoe verschrikkelijk kut het hier allemaal is in vergelijking met X of Y en whatabout Z. Dat gezeik van iedereen overal over duurt nou al dik 1,5 jaar. Ik snap niet waarom mensen daar nou nog steeds niet over klaar zijn.
Ik stop ze in de vaatwasser.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik was van de week de douchewand aan het schoonmaken met de ministomer. En bedacht gisteravond dat ik ook wel de gietijzeren pannendragers daarmee schoon zou kunnen maken. Die maak ik wel altijd schoon maar in hoekjes blijft er toch wat zitten. Dat peuter ik dan weer los met wat scherps en da's een kutwerk. Net de stomer gebruikt en jawel alles laat losVeel schoner en vooral ook veel minder last van m'n handen
Voor het geval het niet duidelijk was, ik had het ook over jou.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, men zwelgt in het zelfmedelijden als een peuter en gooit met poppen. Weeeeh ik wil geen masker op, Weeeeh ik wil geen vaccinatie, weeeeeh, dit, Weeeeeh dat
Als je met één vinger naar een ander wijst, wijs je er met 3 naar jezelfquote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor het geval het niet duidelijk was, ik had het ook over jou.
Dat zou een redelijke comeback zijn als je mij zou kunnen betrappen op gezeur over de pandemie, de maatregelen daartegen of hoe onze overheid er tegen optreedt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je met één vinger naar een ander wijst, wijs je er met 3 naar jezelf
Ik zeur niet over de maatregelen, in tegendeel, ik vind dat men nog veel harder moet optreden.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou een redelijke comeback zijn als je mij zou kunnen betrappen op gezeur over de pandemie, de maatregelen daartegen of hoe onze overheid er tegen optreedt.
Gietijzer, mag niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik stop ze in de vaatwasser.
Dat zijn van die metalen dingen op je fornuis waar de pannen op staan. Maar heb je inductie of zo, dan heb je ze nietquote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zijn pannendragers?
Ik moet ook echt een keer zo'n stoomding voor mezelf kopen. Ik blijf het maar uitstellen. Maar ik heb al wel weer genoeg gekocht deze maand. Ik krijg alle pakketdiensten weer over de vloer vandaag. Kattenvoer en klusspullen, dat tikt weer behoorlijk aan.
Oh, natuurlijk. Ik wist niet dat dat zo heet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zijn van die metalen dingen op je fornuis waar de pannen op staan. Maar heb je inductie of zo, dan heb je ze niet
Dit heel erg.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh. Ik wist t ook nietquote:Op donderdag 18 november 2021 13:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zijn van die metalen dingen op je fornuis waar de pannen op staan. Maar heb je inductie of zo, dan heb je ze niet
Zeuren dat de maatregelen niet ver genoeg gaan is even zeurig als zeuren dat ze veels te ver gaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zeur niet over de maatregelen, in tegendeel, ik vind dat men nog veel harder moet optreden.
Jij zeurt over mij.
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, net met veel pijn en moeite de digitale Gelderlander omgezet naar digitaal basis. Merkte dat ik al die extra artikelen toch niet las of via andere kanalen. Een uitgebreid verhaal over hoe een recept tot stand is gekomen hoeft niet, en meer dingen hoeven niet. En het scheelt mooi 13 euro per maand.
Dank u. Ik had het alweer opgegeven want dit is natuurlijk volkomen nutteloos voor mezelf en alle lezers.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeuren dat de maatregelen niet ver genoeg gaan is even zeurig als zeuren dat ze veels te ver gaan.
Zeur zeur zeur hullie doen het niet goed en als ze het nou maar wel goed hadden gedaan was alles beter geweest.
Ja, ik zit nog te denken om nrc digitaal te nemen. Die diepte artikelen mis ik vaak wel. Gelderlander wil ik gewoon behouden voor het lokale nieuws (en dan kan ik ook artikelen lezen uit andere kranten via topics)quote:Op donderdag 18 november 2021 14:13 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Wij hebben de zaterdagse papieren versie vd VK ook stopgezet. Scheelt de helft en digitaal kunnen we alles nog blijven lezen.
Ja, dat dacht ik al. Je moet elkaar wat afwisselen in zulke dingen. Estafette!quote:Op donderdag 18 november 2021 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank u. Ik had het alweer opgegeven want dit is natuurlijk volkomen nutteloos voor mezelf en alle lezers.
Voor 12 keer 13 euro kan je best een hoop leuke dingen doenquote:Op donderdag 18 november 2021 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, net met veel pijn en moeite de digitale Gelderlander omgezet naar digitaal basis. Merkte dat ik al die extra artikelen toch niet las of via andere kanalen. Een uitgebreid verhaal over hoe een recept tot stand is gekomen hoeft niet, en meer dingen hoeven niet. En het scheelt mooi 13 euro per maand.
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al. Je moet elkaar wat afwisselen in zulke dingen. Estafette!
Het was de bedoeling van de showroom verkoper dat ie deze week zou komen, dat was inmiddels met mailtjes al "uiterlijk begin december" geworden.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, da's lullig! Wanneer zou de deur geleverd worden (in een ideale wereld?)
Waren er vorig jaar vast veel meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Godsallemachtig Positief getest: 23.680
Het zijn er vast veel meer. Want niet voldoende testcapaciteit begreep ik, en een vastlopende site zodat je niet kunt melden en hooguit 40% van de mensen met klachten laat zich testen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waren er vorig jaar vast veel meer.
Beetje zoals Trump zei: als we niet zoveel testten, dan hadden we veel minder besmettingen![]()
Ik laat me er in ieder geval niet echt door leiden.
Tevens bijna vakantie bij baan1![]()
Idee om vrij te nemen kwam wat laat, dus wel wat ochtenden zorg werk komende week.
Als collega nu eens snel haar input levert (ze had er ‘maar’ een week voor en beloofde me vanochtend het voor 13.00 uur aan te leveren….) kan ik wat afronden.
En anders wordt het alleen mijn produkt
Kan vooral niet vanwege zeven kleutersquote:Op donderdag 18 november 2021 15:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het zijn er vast veel meer. Want niet voldoende testcapaciteit begreep ik, en een vastlopende site zodat je niet kunt melden en hooguit 40% van de mensen met klachten laat zich testen.
Ga je nog een paar dagen weg? Of kan dat niet vanwege baan 2?
Patiënt bij vriendin op haar poli weigerde mondkapje.Elke dag meemaken en professioneel/beleefd blijven is anders, maar het lijkt me heerlijk om eens zo iemand voor me te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een verhaal weer![]()
Mooi dat de persoon daadwerkelijk niet is geholpen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |