abonnement Unibet Coolblue
pi_202199106
quote:
Hij nam zijn verantwoordelijkheid. Kyle Rittenhouse zag op tv hoe mensen werden bestolen en hun bezittingen in brand werden gestoken. Daarop pakte hij zijn AR-15-semi-automatische wapen en ging hij de stad in om ze te beschermen. Een patriot die voor anderen in de bres sprong. Althans, zo ziet rechts Amerika hem: er werd geld ingezameld voor zijn verdediging.

Voor links Amerika is Rittenhouse een terrorist van eigen bodem, die uit racistische motieven naar de wapens greep en de confrontatie zocht. Volgens hen zijn de helden de drie mannen die door Rittenhouse werden neergeschoten. Zij probeerden hem te stoppen voor hij nog meer ellende kon aanrichten.

Twee Amerika's staan recht tegenover elkaar in de rechtszaak tegen Kyle Rittenhouse, die op 25 augustus 2020 in Kenosha, Wisconsin twee mensen doodde en een derde zwaar verwondde. Gisteren waren de slotpleidooien in de zaak, de jury is in beraad en kan ieder moment met een oordeel komen. Het gevoel dat bleef hangen gisteravond: vrijspraak voor Rittenhouse is zeker niet uitgesloten.

Bestuurders in Kenosha en de wijde omgeving bereiden zich voor op emotionele reacties, wat de jury ook beslist. De gouverneur van Wisconsin heeft vijfhonderd leden van de Nationale Garde paraat staan. Bij de politie in Chicago, honderd kilometer ten zuiden van Kenosha in de staat Illinois, zijn de verloven voor de komende dagen ingetrokken.
Black Lives Matter

Het begon allemaal met zeven politiekogels in de rug van Jacob Blake. Die 29-jarige zwarte man uit Kenosha werd bij een ruzie op straat zonder directe dreiging door een agent neergeschoten. Het was augustus vorig jaar, de Black Lives Matter-beweging demonstreerde in Amerikaanse steden na de eerdere moord op George Floyd. En de presidentsverkiezingen waren in aantocht: president Trump eiste law and order en een einde aan de demonstraties.

Het neerschieten van Blake werd destijds gefilmd:
Agent VS schiet zeven keer van achteren op zwarte man

Het stadje Kenosha werd direct na het politiegeweld tegen Jacob Blake een nieuw centrum van protest voor BLM. Wij waren er ook voor de NOS en zagen hoe vreedzame demonstranten laat in de avond plaatsmaakten voor anarchisten en radicaal-linkse relschoppers. Drie nachten op rij staken ze auto's in brand, gooiden ze ruiten in en werden winkels en bedrijven geplunderd.

We zagen ook de tegenreactie: mannen en vrouwen uit de wijde omgeving hingen zware wapens om en kwamen naar Kenosha, naar eigen zeggen om de eigendommen van de inwoners te beschermen. Sommigen vormden goed georganiseerde milities, anderen kwamen alleen of in kleine groepjes. Zoals Kyle Rittenhouse, op dat moment 17 jaar oud.

Vlak voor middernacht ging het mis, toen relschoppers en militieleden elkaar troffen in het centrum van Kenosha. Een man gooide een plastic tas naar Rittenhouse. De twee raakten in een achtervolging waarbij Rittenhouse vier schoten loste op de man. Hij was op slag dood. Rittenhouse vluchtte weg, werd tegen het asfalt gewerkt, waarop hij liggend op de grond nog twee mannen neerschoot. Een van hen overleed ook ter plekke, de ander verloor een deel van zijn arm maar overleefde.

Van het incident werden deze schokkende beelden gemaakt:
Derde grimmige nacht in Wisconsin: man wordt neergeschoten in Kenosha

Voor niet-Amerikanen klinken deze feiten misschien vrij onomstotelijk: een minderjarige jongen die illegaal met een automatisch wapen rondloopt, een avondklok negeert, eigen rechter speelt en zo drie mensen neerschiet.

Maar dit is Amerika, het is Wisconsin, waar openlijk een wapen dragen mag. Weliswaar is dat voor een minderjarige verboden, maar dat is hooguit wangedrag; een kleine overtreding. In Wisconsin mag je een wapen gebruiken om jezelf te verdedigen, zolang je logischerwijs het gevoel kunt hebben dat je wordt bedreigd.

Tijdens de rechtszaak die de afgelopen twee weken werd gevoerd in de rechtbank van Kenosha, liep de openbaar aanklager daar tegenaan. Bewijs maar eens dat Rittenhouse zich niet bedreigd voelde. Daarbij stond de rechter alleen toe dat de zaak ging over het moment zelf: de confrontatie tussen de relschoppers en Rittenhouse. De aanloop, de keuze van de jongen om bewapend de stad in te gaan en de spanningen op te zoeken, werd grotendeels buiten beschouwing gelaten.
Diepgeworteld recht

Op basis van de vele videobeelden van de bewuste nacht, ontstonden twee verhalen in de rechtbank. Waarbij de aanklager de jury ervan probeerde te overtuigen dat Rittenhouse uit was op een confrontatie. En dat de mannen die hij neerschoot geen bedreiging voor hem waren, maar hem alleen probeerden te ontwapenen. De verdediging betoogde het tegenovergestelde: Rittenhouse was in gevaar en moest wel schieten.

Rittenhouse zelf legde in tranen deze verklaring af:
Tiener die twee mensen doodschoot bij protest in VS in tranen tijdens verhoor

Als hij wordt veroordeeld, is de helft van Amerika woest. Republikeinen en rechtse media als Fox News zullen het uitleggen als een nieuw bewijs dat in het Amerika van vandaag het diepgewortelde recht op zelfverdediging langzaam verdwijnt.

Vrijspraak zal voor links Amerika en BLM-activisten moeilijk te verkroppen zijn. Alleen al vanwege de zaak waarvoor zij strijden: gelijke behandeling ongeacht huidskleur. Want hoe aannemelijk is het dat een zwarte man die heeft gedaan wat Rittenhouse deed, ermee wegkomt?
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-zaak-rittenhouse

Interessante rechtszaak deze. Heb de beelden gezien en ik zou niet weten hoe mensen tot een andere conclusie dan zelfverdediging zouden kunnen komen. De eerste dode was een agressieve dwerg die er letterlijk om vroeg die avond. De tweede sloeg hem met een skatebord op zijn hoofd terwijl hij weg aan het rennen was. De man die het overleefd heeft, had zelf ook een illegaal wapen in zijn hand en stond op het punt te schieten. Het was ook geen racistische massamoord onder zwarten, want alle geschoten mensen zijn blank.

Het is wel belachelijk dat er schijnbaar geen wet is waarmee minderjarige Rittenhouse celstraf kan krijgen voor het dragen van een wapen, na een avondklok.

Heb ook wat beelden van de rechtszaak gezien en ik ben blij niet in de VS te wonen. De rechter is een clown. Pinch to zoom kent hij als boomer niet en mag dus niet. Zijn ringtone:
De aanklager is een nog grotere idioot. Bewijs aandragen dat hij niet mocht aandragen. Verboden verdachtmakingen dat een verdachte gebruik maakt van zijn zwijgrecht. Call of Duty aandragen dat Rittenhouse wilde gaan schieten. Enzovoorts.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:07:22 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202199127
Je kan zeggen over die Amerikanen wat je wil, maar ze hechten wel waarde aan hun grondrechten.

Als je in Nederland jezelf verdedigt tegen een dief krijg je nog straf ook _O-
Man of Steal.
pi_202199157
Ben ook wel benieuwd. Die aanklager is wel bijzonder bezig zeg maar :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202199165
Wie is hier nou rouwig onder behalve de nabestaanden?
Dit is het risicovan het vak als relnicht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 november 2021 @ 11:11:53 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202199166
quote:
Want hoe aannemelijk is het dat een zwarte man die heeft gedaan wat Rittenhouse deed, ermee wegkomt?
De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202199167
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:07 schreef SuperNeger het volgende:
Je kan zeggen over die Amerikanen wat je wil, maar ze hechten wel waarde aan hun grondrechten.

Als je in Nederland jezelf verdedigt tegen een dief krijg je nog straf ook _O-
Je mag je hier verdedigen hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:13:04 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202199173
Reppen over zelfverdediging terwijl meneer met een assault rifle naar de stad is gegaan is ergens wel grappig.
Only in Murica.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twiitch op 16-11-2021 11:21:13 ]
pi_202199199
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Je mag je hier verdedigen hoor.
Klopt maar heel beperkt.
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas maar alleen wegjagen of met beperkte fysieke handelingen vasthouden tot de politie komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202199242
Keer wat anders als North vs South
pi_202199254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me.
George Zimmermann is een hispanic die ook vrij werd gesproken.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:20:34 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202199263
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas
Dat is omdat wij een beschaafd land zijn waar we inbrekers niet standrechtelijk executeren.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202199291
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Je mag je hier verdedigen hoor.
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.

Wat wel grappig is want in deze rechtszaak heeft de verdachte ook iedereen neergeschoten terwijl hij aan het vluchten was.
pi_202199376
Die Rittenhouse lijkt me een ontzettende loser en een schoolvoorbeeld van alles wat er mis is in dat primitieve land.

Maar het was wel zelfverdediging.
Conscience do cost.
pi_202199497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.

Wat wel grappig is want in deze rechtszaak heeft de verdachte ook iedereen neergeschoten terwijl hij aan het vluchten was.
Jij bent dus echt to-taal niet op de hoogte van deze zaak blijkt. Reageer dan niet a.u.b.
pi_202199545
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:36 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Jij bent dus echt to-taal niet op de hoogte van deze zaak blijkt. Reageer dan niet a.u.b.
TS mag niet meer reageren in zijn eigen topic :(
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 november 2021 @ 11:40:58 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202199572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
George Zimmermann is een hispanic die ook vrij werd gesproken.
Ja, niet geheel toevallig was zijn slachtoffer nogal donker van kleur.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202199629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.
Bullshit
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202199663
Blanke incel schiet andere blanke incels dood en nog weet men het op ras te betrekken. Wat een land..
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:28 #19
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202199695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:47 schreef L_auteur het volgende:
Blanke incel schiet andere blanke incels dood en nog weet men het op ras te betrekken. Wat een land..
America is 1 grote soap _O-

Man of Steal.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:56:31 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202199786
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Reppen over zelfverdediging terwijl meneer met een assault rifle naar de stad is gegaan is ergens wel grappig.
Only in Murica.
Wat kun je verwachten van een land waar wapengeweld wél en een paar blote borsten níet door de filmkeuring komen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 11:59:34 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202199835
Ik heb nog nooit een zaak gezien waar ik beide kanten echt zo gigantisch achterlijk vond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:03:05 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202199883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
America is 1 grote soap _O-

[ afbeelding ]


Hmmm, ik dacht dat het dit was waartegen ze protesteerden.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:04:36 #23
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202199910
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hmmm, ik dacht dat het dit was waartegen ze protesteerden.
Ja een groot deel van de mensen verkeert in die veronderstelling.
Man of Steal.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:07:03 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202199944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
George Zimmermann is een hispanic die ook vrij werd gesproken.
Van het neerschieten van een ongewapende onschuldige ZWARTE tiener!!! |:(

Waarbij Zimmermann een BLANKE hispanic is |:(
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:08:17 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202199961
BREAKING! Links en rechts Amerika tegenover elkaar!

:Z
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')