Mag ik vragen wat je daarvoor betaalt? KLM heeft een 370 EUR incl. belasting verbinding met Kiev Borispil. (260 EUR voor airmilesspaardersquote:Op vrijdag 24 september 2004 12:11 schreef Nyluzzz het volgende:
Volgend jaar waarschijnlijk naar Oekraine met me studie. Heb er nu al zin; lijkt me een prachtige reis. Met de trein via Berlijn en Warschau. En ook nog een uitstapje naar Tsjernobyl.
We gaan met de trein. 10 dagen waarvan 2 dagen in Berlijn. Kost zo'n 450 euro (reis, verblijf en activiteiten). Vind ik best meevallen als de vliegreis alleen al euro zou kosten.quote:Op zaterdag 25 september 2004 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je daarvoor betaalt? KLM heeft een 370 EUR incl. belasting verbinding met Kiev Borispil. (260 EUR voor airmilesspaarders)
Mijn vriendin neemt de normale KLM-Ukr. Airlines verbinding. Ze bestelt het met een ISIC kaart ergens in Kiev, ik zal ff aan haar vragen waar precies, misschien kan jouw vriendin dat ook gebruiken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:42 schreef Tropos het volgende:
Nog iemand een tip voor het goedkoopste retourticket Kiev-Amsterdam in december? Overstap geen probleem.
Dat wel maar het ispas over ruim een half jardus dat moet wel lukken hoop iukquote:Op woensdag 24 november 2004 00:40 schreef k_man het volgende:
Mits het er weer een beetje rustig is ja.
Alleen, met vrienden of een leuke organisatie?quote:Op woensdag 24 november 2004 00:31 schreef du_ke het volgende:
Ik ga ook begin mei naar de oekraïne.
Lijkt me een erg gave ervaring.
Als excursie van de faculteitsvereniging van m'n opleiding. (Technische Planologie in Groningen).quote:Op woensdag 24 november 2004 01:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alleen, met vrienden of een leuke organisatie?
Dat meen je joh, ik ga ook met die reis mee.quote:Op woensdag 24 november 2004 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als excursie van de faculteitsvereniging van m'n opleiding. (Technische Planologie in Groningen).
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:20 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Dat meen je joh, ik ga ook met die reis mee.
Nu maar hopen dat het een beetje rustig wordt daar.
Dnepropetrovsk.quote:Op donderdag 20 januari 2005 08:36 schreef DJJoris het volgende:
Allereerst mijn excuses dat ik na ruim 1.5 maand dit topic omhoog schop maar ik had een vraag. Over 59 dagen ga ik met de bus naar Kiev toe om daarna met de trein te vertrekken naar Dnepropetrovsk. Eindelijk mijn vriendin bezoeken.
Heeft iemand misschien een idee wat een beetje leuk is om te doen in die stad? Het ziet er op foto's wel allemaal mooi uit maar vroeg me het toch een beetje af.
als ik 12 mei terugkom zal ik het ja vertellenquote:Op donderdag 20 januari 2005 10:39 schreef ExCibular het volgende:
tvp'tje
Ik ben wel benieuwd hoe toeristich is de Oekraine/Kiev?
Ditto,quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:30 schreef Praag het volgende:
Ik drink nu Oekraiens bier.
Obolon' Premium.
Kan je kopen bij een Russische supermarkt in Den Haag. Piet Heinstraat 66. Supermarket Moskva.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:40 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Ditto,
mijn vriendin raadde dat aan, heeft me zelfs wat opgestuurd
Lekker bier :-)
Waarschijnlijk is dat 15 graden en niet het alcoholpercentage. Iets meer uitleg over graden:quote:Op zondag 6 februari 2005 04:16 schreef Tropos het volgende:
Cheers!
Kunnen jullie wijs uit van de promilages die op de flesjes vermeld staan? Volgens de vermelde waarden zou ik Krim-bier van 15% gedronken moeten hebben. Ik geloofde er weinig van. Iemand enig idee?
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor een visum heb je tegenwoordig geen uitnodiging meer nodig, wel een adres van een Oekraïner, maar dat controleren ze nooit
Ik heb nooit problemen gehad in de Oekraïne, prima alleen te reizen. Aanbevolen steden gebieden:
Kiev, veel mooier dan Moskou.
Odesa, heel relaxte stemming, echt een stad om op een terrasje te zitten en de wereld aan je voorbij te zien trekken.
De Krim. Vooral Bachtsjisaraj en Mangup Kale. Prima gebied om de natuur in te trekken.
Ivo
Ivo, ik als Moskou-addict zou graag van je horen wat volgens jou het wezenlijke verschil is tussen Moskou en Kiev wat betreft de schoonheid van de stad (in de goeie zin van het woord)..quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vol staan ermee zou ik niet zeggen, maar veel Oekraïners die in steden wonen wonen inderdaad in zulke flats. Mooi is anders, en het comfort is ook niet echt super. De oude steden van veel Oekraïense steden zijn wel heel mooi.
Ivo
Begin december leek het daar inderdaad op uit te draaien. Nu is het wel redelijk zeker dat de BEC 'gewoon' naar de Oekraïne gaat (voor zover een treinreis van 24 uur naar Kiev 'normaal' is te noemen). Ik ga in elk geval met je mee!quote:Op donderdag 2 december 2004 18:21 schreef du_ke het volgende:
[..], Heb er zin in
.
Zal het een reis worden naar de nieuwe republiek West-oekraïne?
Wat ik bedoel met reparatie is het volgende. Hoe dat betaald wordt ligt natuurlijk aan de verzekering die jij af sluit. Maar ik zou wel goed de kleine lettertjes lezen daarvan. Ik heb zelf geen auto en ben dus niet heel goed geinformeerd, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat je met een huurauto Oost-Europa niet in mag. Daar kwam ik een paar jaar geleden twee dagen voor mijn vakantie achterquote:Op zaterdag 12 februari 2005 07:44 schreef Henk-Wim het volgende:
Wat bedoel met je met eventuele reparatie van je auto? Is daar geen verzekering voor geldig? En bewaken van je wagen, hoe moet ik dat voor me zien? Parkeergarage van hotel ofzo...?
Spannend.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:34 schreef DJJoris het volgende:
wow, 26 uur in de bus en dan nog eens 8 uur in de trein. Niet echt verwacht dat het zo lang zou duren, hebben een 2 persoons coupe geboekt zodat zij en ik een beetje privacy hebben waarbij ze mij dus ook komt ophalen :-)
Nog maar 29 dagen voor vertrek.
Mijn busreis kostte mij 158 euro (Eurolines :-)).quote:Op zaterdag 19 februari 2005 03:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Spannend.Mag ik vragen hoe duur jouw bustrip was? Trein Kiev - Dnepropetrovsk is schat ik zo'n 40-60 hryvna?
Ik heb vorige week van Kiev naar Donetsk gevlogen, en wist je dat dat (zeker met studentenkorting) bijna even duur is als een 2-persoons coupe in een Oekraiense trein? Dus mocht je een keer grote afstanden moeten afleggen in Oekraine, en het liefst een beetje rap, ga dan een betrouwbaar reisbureau binnen (Kyavia is een goeie) en orienteer je eens op de prijzen van binnenlandse vluchten.
De vlucht van Amsterdam naar Kiev was 2.5 uur en kostte me 270 EUR + 2500 airmiles.![]()
Ik ga er heen voor 1 jonge knappe meid die ik na 2 jaar bijna dagelijks online the hebben gesproken, zal geen oog hebben voor andere denk ik :-)quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:28 schreef yvette1982 het volgende:
leuk land met mooie meiden.
Neem anders een leuke jonge knappe meid voor me mee.
dat is wel leuk zeg. Hoe ben je met haar in contact gekomen dan? En hoe oud is ze en waar komt ze vandaan? Hebben jullie nu soms gevoelens voor elkaar dat je haar graag wilt zien? En als er iets moois zal ontstaan zou jij dan met haar willen trouwen, en is dat dan niet lastig om haar hierheen te krijgen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:18 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Ik ga er heen voor 1 jonge knappe meid die ik na 2 jaar bijna dagelijks online the hebben gesproken, zal geen oog hebben voor andere denk ik :-)
Nog maar 28 dagen wachten :-)
Zij voegde mij per ongeluk toe met ICQ, zo bleven we kletsen, en we hebben al een tijd gevoelens voor elkaar, helaas heeft ze geen vaste telefoon dus bellen gaat niet zo gek vaak. Maar trouwen hoort inderdaad al bij de mogelijke plannen. Haar hier heen halen is inderdaad erg lastig maar we vinden er wel een manier op, het grootste probleem is eigenlijk alleen maar de reisverzekering, ze kan al een aardig mondje Nederlands :-)quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:36 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
dat is wel leuk zeg. Hoe ben je met haar in contact gekomen dan? En hoe oud is ze en waar komt ze vandaan? Hebben jullie nu soms gevoelens voor elkaar dat je haar graag wilt zien? En als er iets moois zal ontstaan zou jij dan met haar willen trouwen, en is dat dan niet lastig om haar hierheen te krijgen?
In ieder geval veel succes het zal vast erg leuk en spannend zjin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |