Meer snotneuzenquote:Op maandag 15 november 2021 23:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens mij niet heel veel gevaarlijker dan de originele variant. Wel veel besmettelijker.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/369708762/cu-wil-1-g-en-massaal-testenquote:Op maandag 15 november 2021 23:48 schreef inslagenreuring het volgende:
Het wordt straks 2g+ tvt.
Ik vroeg me al af hoe ze anders de cijfers kunstmatig hoog gingen houden.
De cijfers gaan dalen dan kunnen ze zeggen dat het werkt.quote:Op maandag 15 november 2021 23:48 schreef inslagenreuring het volgende:
Het wordt straks 2g+ tvt.
Ik vroeg me al af hoe ze anders de cijfers kunstmatig hoog gingen houden.
Niets vreemds gezien de situatie. Geheel in de lijn der verwachtingen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Canadese toestanden in Belgie, komt steeds dichterbij. Zo creëer je wel chaos in de zorg. Dit lijkt op controlled demolition.
Paar weken/maanden lopen we achter ja. Alhoewel, we zijn het 1e land in west europa in een soort van lockdown.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:07 schreef KNAK het volgende:
[..]
Niets vreemds gezien de situatie. Geheel in de lijn der verwachtingen.
Uiteraard te fucked up voor woorden, maar dan nog,.. valt mee dat wij geregeld achter lopen op de rest.
Interessant om te zien. Komende maanden zijn toch wel een beetje 'erop of eronder' voor mijn gevoel.quote:Op maandag 15 november 2021 23:53 schreef KNAK het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/369708762/cu-wil-1-g-en-massaal-testen
De CU denkt daar iets anders over
20k besmettingen.
En de herfst (als in lagere temperaturen) is nog maar net begonnen![]()
Dat zijn nog 5 lange maanden griepseizoen die ze kunnen misbruiken. Genoeg tijd voor 3 extra boosters in ieders flikker
Met alle respect maar hoe moet dit nou weer kunnen....quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
De invoering van een coronatoegangsbewijs op het werk introduceert ook de mogelijkheid om weigerende werknemers te ontslaan. Dat verwachten arbeidsjuristen. Wel zullen werkgevers hiervoor moeten aantonen dat het onmogelijk is om hen op een andere manier veilig aan het werk te houden, bijvoorbeeld door hen te laten thuiswerken.
„Maar als de werknemer weigerachtig blijft en de werkgever heeft die alternatieven niet, dan houdt het een keer op”, zegt Yvonne Erkens, universitair hoofddocent arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden.
Het kabinet wil werkgevers de mogelijkheid geven om personeel van de werkvloer te weren als die geen geldige QR-code kunnen tonen, al is nog onduidelijk of het parlement dit steunt. Werknemers moeten dan met hun coronapas aantonen dat zij volledig gevaccineerd, recent hersteld óf negatief getest zijn. Sectoren als de horeca en theaters, die hun bezoekers al om een coronapas moeten vragen, wil het kabinet zelfs kunnen verplichten om ook hun personeel te controleren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ic&utm_term=20211115
Waarom niet? Als ik kijk wat ik allemaal al onmogelijk heb geacht..quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect maar hoe moet dit nou weer kunnen....
Openlijke discriminatie. Zo een wet kan helemaal niet.
Dit zijn bijzondere tijden, alles kanquote:Op dinsdag 16 november 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect maar hoe moet dit nou weer kunnen....
Openlijke discriminatie. Zo een wet kan helemaal niet.
Dit gaat niet om zorg.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Canadese toestanden in Belgie, komt steeds dichterbij. Zo creëer je wel chaos in de zorg. Dit lijkt op controlled demolition.
Voor jezelf bedoel je dan?quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik kijk wat ik allemaal al onmogelijk heb geacht..
Werkgevers moeten toch een "veilige werkomgeving" creëren ?
Makkie.
Ja als het in het 3e rijk kan kan het hier ook.. Over de hele wereld.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:37 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit zijn bijzondere tijden, alles kan
Nee ik vind mijn werkplek veilig genoeg.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor jezelf bedoel je dan?
Kan ik dan bij de rechter bot halen dat ik mijn persoonlijk risico op een andere manier wil verlagen dmv het dragen van kniebeschermers?
Een kans van 10% meer dan 0.0001% kans op besmetting van een collega kan toch geen juridische consequenties hebben??quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee ik vind mijn werkplek veilig genoeg.
Bedoel meer dat ze een QR-check op het werk best wel ergens onder kunnen wegschrijven. Hetzij onder de coronawet of een arbeidsrechtelijke grondslag.
Het gaat dan met name om pro-vaxx extremisten die zich 'onveilig' voelen op ze werkvloer. En, geloof me, die heb ik op kantoor zitten.
Zou het niet mogen hebben nee.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een kans van 10% meer dan 0.0001% kans op besmetting van een collega kan toch geen juridische consequenties hebben??
Wie gelooft dit?quote:De ziekenhuizen adviseerden minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke eerder al om niet-gevaccineerd zorgpersoneel te schorsen en desnoods te ontslaan.
Wat moeten we nou? Onderduiken? Lol....quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zou het niet mogen hebben nee.
Maar je ziet steeds meer dat de QR centraal komt te staan en dat de virologische discussie er al niet meer toe doet.
Ziekenhuizen hebben al personeelstekort maar ze vinden dat een deel ontslagen moet worden omdat ze een gevaar zijn, terwijl ze vorig jaar allemaal ongevaccineerd rondliepen? Nu grotendeels immuun waarschijnlijk.quote:
Men moet zich gaan verenigen..... Denk ik... Voor het te laat is..quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ziekenhuizen hebben al personeelstekort maar ze vinden dat een deel ontslagen moet worden omdat ze een gevaar zijn, terwijl ze vorig jaar allemaal ongevaccineerd rondliepen? Nu grotendeels immuun waarschijnlijk.
Ik heb altijd zo'n gevoel dat dat nutteloos is, misschien zal t wel iets helpen. maar massaal weglopen bij een bedrijf en bij niks meer kopen in een winkel lijkt me effectiever.quote:Op dinsdag 16 november 2021 00:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men moet zich gaan verenigen..... Denk ik... Voor het te laat is..
Misschien toch maar eens naar een demonstratie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |