Het is niet te zien maar wel te merken. Wat een contrastquote:
Als hij twee keer puur door pech uitvalt heeft hij niet gefaald, dat klopt.quote:Op zondag 14 november 2021 20:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hoeft maar met mechanische pech uit te vallen. Normaliter als MB dit vermogen kan volhouden heeft Max geen kans. Die MB was gewoon te snel. Goed werk van MB al ben ik totaal geen fan van MB en Toto. Maar ze zijn gewoon te snel op dit moment. En Hamilton is gewoon goed. Die combinatie is moeilijk te verslaan op dit moment. Jammer maar het is niet anders. Gelukkig is Max nog jong en we kunnen nog jaren plezier hebben.
Hamilton en Max zijn gelijkwaardige coureurs. Bij deze twee coureurs maakt het materiaal het verschil.
Mercedes maakt veel blunders dit seizoen. En Verstappen heeft een goede voorsprong.quote:Op zondag 14 november 2021 20:19 schreef Tinos85 het volgende:
Pff wat een snelheid hoor van Mercedes/Hamilton. Hopelijk blijft het nog een beetje spannend ipv alleen maar winst voor Hamilton nu.
Hoe groter hij Hamilton nu maakt, hoe groter hijzelf straks is als hij hem verslaat.quote:Op zondag 14 november 2021 20:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Russell gedraagt zich nu al als Hamilton's volgende bitch.
Paar races geleden dachten we ook dat Mercedes ineens superieur was, vervolgens waren ze nergens te bekennenquote:Op zondag 14 november 2021 20:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mercedes maakt veel blunders dit seizoen. En Verstappen heeft een goede voorsprong.
Je bedoelt Rosbergquote:Op zondag 14 november 2021 20:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe groter hij Hamilton nu maakt, hoe groter hijzelf straks is als hij hem verslaat.
Hij past Hamiltons tactieken nu al toe.
quote:Op zondag 14 november 2021 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als hij twee keer puur door pech uitvalt heeft hij niet gefaald, dat klopt.
Waar blijkt dit dan precies uit?quote:Op zondag 14 november 2021 20:13 schreef Weltschmerz het volgende: [..] Het is wel waar. Het is een kwestie van perspectief. Ons perspectief wordt bepaald door het buitenland, gewoon een beetje tegen elkaar, op gelijke voet. Het Brits perspectief is dat ze recht hebben op de beste, dat ze een heel speciaal land zijn of zo.
"Van Mercedes" ook echt, als iemand het over de prestatie van Hamilton heeft. Het gewoon niet kunnen om de man ook maar enig aandeel in de successen te geven.quote:Ik heb respect voor de ongelooflijke sportieve prestatie van Mercedes, maar die is weer niet zo heel sportief omdat ze vanwege het Brits privilege van Hamilton wat ongekende voordeeltjes krijgen. De SC komt opvallend vaak op een uitstekend moment voor Hamilton. Het is al zo lang zo'n verwend nest, dat het niet goed is geweest voor de ontwikkeling van zijn persoonlijkheid, maar ik heb verder niet zoveel tegen Hamilton zelf.
Ja en vergeet niet dat hij ook gewoon een keer door Ham zijn schuld DNF was.quote:Op zondag 14 november 2021 20:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als hij twee keer puur door pech uitvalt heeft hij niet gefaald, dat klopt.
Oh lawdquote:Op zondag 14 november 2021 20:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar blijkt dit dan precies uit?
[..]
"Van Mercedes" ook echt, als iemand het over de prestatie van Hamilton heeft. Het gewoon niet kunnen om de man ook maar enig aandeel in de successen te geven.
Hoe lang kijk je al F1? Welk Brits privilege?
Of Senna tegen Prost maar nee, zoiets zou ik niet toejuichen en ik denk niet dat Verstappen op zo'n manier WDC wil worden.quote:Op zondag 14 november 2021 20:23 schreef polderturk het volgende:
In de laatste race moet verstappen desnoods doen wat Schumacher bij Damon Hill had gedaan.
Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Werd Schumi toen niet uit het kampioenschap gehaald?quote:Op zondag 14 november 2021 20:23 schreef polderturk het volgende:
In de laatste race moet verstappen desnoods doen wat Schumacher bij Damon Hill had gedaan.
Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Nee.quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Werd Schumi toen niet uit het kampioenschap gehaald?
Toch ook in dat interview waarin hij aangeeft dat Red Bull allang kampioen had moeten zijn omdat ze de snelste auto hebbenquote:Op zondag 14 november 2021 20:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Russell gedraagt zich nu al als Hamilton's volgende bitch.
Dat is op dit moment de meest waarschijnlijke uitkomst :/quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lewis gaat winnen door die botsing in GB.
Tweede keer, de eerste keer kon hij het nog redelijk op een raceongeluk laten lijken.quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Werd Schumi toen niet uit het kampioenschap gehaald?
Of door de banden probleem RBR aan het begin van het seizoen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
En een keer door Bottas.quote:Op zondag 14 november 2021 20:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja en vergeet niet dat hij ook gewoon een keer door Ham zijn schuld DNF was.
Is slecht voor het milieuquote:Op zondag 14 november 2021 20:28 schreef mikieu het volgende:
Waarom zouden ze niet elke race een nieuwe motor pakken? Daarmee winnen ze makkelijk.
Nouja, over die botsing gaat nog veel discussie bestaan. Was de schuld van Hamilton en Max heeft er meer nadeel van gehad dan Hamilton qua totaal aantal punten.quote:Op zondag 14 november 2021 20:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Of door de banden probleem RBR aan het begin van het seizoen.
Ik gok dat het tegenwoordig strenger bestrafd zal worden, zeker als Max 't doet.quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Pas toen hij het het nog een x deed bij Villeneuve. En toen mocht hij zijn punten nog houden ook![]()
En de lekke band in Baku... die zekere overwinning die gewoon wegvalt.quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als de keuze neerkomt op "zo niet winnen" maar wél zo verliezen...quote:Op zondag 14 november 2021 20:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of Senna tegen Prost maar nee, zoiets zou ik niet toejuichen en ik denk niet dat Verstappen op zo'n manier WDC wil worden.
Voorlopig staat hij er nog steeds voor en wat er in de komende races gebeurt is geen uitgemaakte zaak.
Dat scheelt maar 7 punten ofzo toch?quote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
En de lekke band in Baku... die zekere overwinning die gewoon wegvalt.
Vergeet Hongarije niet...quote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
En de lekke band in Baku... die zekere overwinning die gewoon wegvalt.
Die gaat ie nodig hebbenquote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat scheelt maar 7 punten ofzo toch?
11quote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was lelijk maar of het de schuld van Mercedes is... tsjaquote:
Wacht, je hebt gelijkquote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Perez lag 2equote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij had er nu 0 en anders 25...quote:Op zondag 14 november 2021 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het met opzet was, maar hij is er wel af geramd door Bottas..quote:Op zondag 14 november 2021 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was lelijk maar of het de schuld van Mercedes is... tsja
Hamilton was derde geworden.quote:Op zondag 14 november 2021 20:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij had er nu 0 en anders 25...
Ohquote:
Niet gezien of zo?quote:Op zondag 14 november 2021 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was lelijk maar of het de schuld van Mercedes is... tsja
Ham ook 0, anders was hij derdequote:Op zondag 14 november 2021 20:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij had er nu 0 en anders 25...
Perez weet wat ie moet doen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het met opzet was,maar hij os er wel af geramd door Bottas..
Dat weet ie al heel lang.quote:
Dat zouden wel eens dure punten worden. Eruit gekegeld door Bottas en die klapband. Twee races waar je dan enorme pech had. Maar goed, dat draai je niet meer terug.quote:
Rijdersfout van Bottas, dus de vraag is maar of Mercedes daarvoor geinstrueerd heeft. Dat kan gewoon een keer gebeuren.quote:
Ookquote:Op zondag 14 november 2021 20:31 schreef Themeparktommy het volgende:
Of dat moment in Imola (?) Waarbij Lewis gered werd door een rode vlag...
quote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef Sjeunie het volgende:
Al zou Max het kampioenschap winnen, is het meer symbolisch, Hamilton heeft toch keer op keer laten zien dat hij de betere skills heeft, zoals op een dag/weekend als vandaag!
Ja, er zijn legio mogelijkheden.quote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er al mensen die zich gerealiseerd hebben dat Verstappen het WK ook nog kan mislopen door een positieve coronatest?
Zelfs al zou ie fysiek gewoon in staat zijn om in die auto te stappen.
Ow. ik zeg niet dat dat opzet was maar het was wel zijn schuld.quote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rijdersfout van Bottas, dus de vraag is maar of Mercedes daarvoor geinstrueerd heeft. Dat kan gewoon een keer gebeuren.
Dit seizoen doet toch veel denken aan 2000, zeker als Hamilton aan het langste eind gaat trekken.
Dat is een mening. Waaruit blijkt dat Hamilton de betere skills heeft en dat keer op keer?quote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef Sjeunie het volgende:
Al zou Max het kampioenschap winnen, is het meer symbolisch, Hamilton heeft toch keer op keer laten zien dat hij de betere skills heeft, zoals op een dag/weekend als vandaag!
Matige poging, je moet het echt nog iets beter verpakken.quote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef Sjeunie het volgende:
En Silverstone (eraf geramd door Hamilton). Etc.quote:Op zondag 14 november 2021 20:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zouden wel eens dure punten worden. Eruit gekegeld door Bottas en die klapband. Twee races waar je dan enorme pech had. Maar goed, dat draai je niet meer terug.
Dat verandert toch niets aan het aantal punten dat VER misloopt?quote:
Dat zie ik als een raceincident net zoals Monza.quote:Op zondag 14 november 2021 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En Silverstone (eraf geramd door Hamilton). Etc.
Ik ookquote:Op zondag 14 november 2021 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zie ik als een raceincident net zoals Monza.
Als dat uitkomt qua budgetcap zeker doen. Zo een gridstraf is een lachertje met dergelijke overspeed.quote:Op zondag 14 november 2021 20:28 schreef mikieu het volgende:
Waarom zouden ze niet elke race een nieuwe motor pakken? Daarmee winnen ze makkelijk.
Niemand beweert dat het met opzet was. Wel dat het invloed heeft gehad op het kampioenschapquote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rijdersfout van Bottas, dus de vraag is maar of Mercedes daarvoor geinstrueerd heeft. Dat kan gewoon een keer gebeuren.
Dit seizoen doet toch veel denken aan 2000, zeker als Hamilton aan het langste eind gaat trekken.
Vooral die en Hongarije. Daar heeft Mercedes optimaal geprofiteerd van hun eigen fouten (of opzet, afhankelijk van je visie).quote:Op zondag 14 november 2021 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En Silverstone (eraf geramd door Hamilton). Etc.
Zou hij zonder alle tegenslagen al wk zijn?quote:Op zondag 14 november 2021 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hamilton heeft afgelopen weken ook wel een paar keer pech gehad. Maar goed, uiteindelijk heeft Verstappen meer punten verloren door pech.
Desalniettemin heeft het Max meer gekost dan Lewis, zelfs al zie je het als raceincident (waar de stewards het niet mee eens zijn)quote:Op zondag 14 november 2021 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Was ook geen opzet, gewoon Bottas die vrijwel altijd faalt op een natte baan.quote:Op zondag 14 november 2021 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand beweert dat het met opzet was. Wel dat het invloed heeft gehad op het kampioenschap
De stewards zagen het niet als een racing incident echter. Ben ik helemaal met ze eens.quote:
Kwam het niet door Norris? Ik bedoel dat het daar begon.quote:Op zondag 14 november 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was ook geen opzet, gewoon Bottas die vrijwel altijd faalt op een natte baan.
Ik heb het nergens over opzet he? Alleen over invloed op het kampioenschapquote:Op zondag 14 november 2021 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bottas tikte Norris aanquote:Op zondag 14 november 2021 20:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kwam het niet door Norris? Ik bedoel dat het daar begon.
Hammie ookquote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er al mensen die zich gerealiseerd hebben dat Verstappen het WK ook nog kan mislopen door een positieve coronatest?
Zelfs al zou ie fysiek gewoon in staat zijn om in die auto te stappen.
Nipt wel of net nietquote:Op zondag 14 november 2021 20:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zou hij zonder alle tegenslagen al wk zijn?
Eerder omgekeerd. Hamilton heeft door geluk (of pech voor Max) al meer dan 50 punten gewonnen dit seizoen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:34 schreef Sjeunie het volgende:
Ja. Baku en Silverstone alleen schelen al 43 punten (P1 en P2 achter Lewis, P1 zat er op Silverstone ook nog in).quote:Op zondag 14 november 2021 20:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En dat Hamilton zich verremde na de rode vlag in Baku.quote:Op zondag 14 november 2021 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aan de andere kant heeft Verstappen in Hongarije ook de 'mazzel' gehad dat Alonso Hamilton net een ronde lang genoeg ophield om Ocon aan de winst te helpen. Scheelde ook weer 7 of 8 punten.
Euh. Dat was gewoon een gebrek aan skills bij Hamilton.quote:Op zondag 14 november 2021 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aan de andere kant heeft Verstappen in Hongarije ook de 'mazzel' gehad dat Alonso Hamilton net een ronde lang genoeg ophield om Ocon aan de winst te helpen. Scheelde ook weer 7 of 8 punten.
Die was pijnlijk. TV ging hier uit.quote:Op zondag 14 november 2021 20:41 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat Hamilton zich verremde na de rode vlag in Baku.
Tja dat is jammer. Ik hoop dat Max kampioen word vanwege Nederland. Mensen hebben niet in de gaten hoe uniek het is om een Nederlandse coureur te hebben die in de top meedraait. Maar mocht het niet zo zijn dan is het jammer en hopen we op een volgend seizoen. Ik wil het wel een keer in mijn leven meemaken.quote:Op zondag 14 november 2021 20:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Desalniettemin heeft het Max meer gekost dan Lewis, zelfs al zie je het als raceincident (waar de stewards het niet mee eens zijn)
Daarvoor had hij 78 punten verschil nodig gehad. Ik geloof wel dat dat ongeveer zou kunnen als je puur naar de verloren punten van Max kijkt, maar niet in ogenschouw nemende dat Lewis ook in Baku 2e was geworden zonder de klapband van Max.quote:Op zondag 14 november 2021 20:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja vandaag was eigenlijk ook wel goed te zien dat Verstappen toch wel de betere coureur is. Hamilton hangt er met een auto die 30km/u sneller is toch wel erg lang achter, nadat hij de rest van het veld wel op heeft gerold als een vloeitjequote:Op zondag 14 november 2021 20:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Euh. Dat was gewoon een gebrek aan skills bij Hamilton.
Ja, maar daar had Max dan ook geen aandeel in. Toen Hamilton Max van de baan reed zat hij gewoon hartstikke fout. Zonder die fout was het kampioenschap al zo goed als beslist.quote:Op zondag 14 november 2021 20:41 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat Hamilton zich verremde na de rode vlag in Baku.
Komt nu eigenlijk de 7 punten van Baku te kortquote:Op zondag 14 november 2021 20:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarvoor had hij 78 punten verschil nodig gehad. Ik geloof wel dat dat ongeveer zou kunnen als je puur naar de verloren punten van Max kijkt, maar niet in ogenschouw nemende dat Lewis ook in Baku 2e was geworden zonder de klapband van Max.
Desalniettemin denk ik dat hij zonder groot puntenverlies in GB en Hongarije alleen nog maar 3x podium had moeten rijden in de laatste 3 races, terwijl hij er nu 1 moet winnen. Dat is wel een flink verschil. Als het verschil in motor ook de komende 3 races zo groot is, dan gaat dat niet zonder meer gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |