abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2021 @ 20:41:17 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_202410926
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan krijg je degene die je kiest, lijkt me.
Ik denk dat ik het echt niet snap? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je al een verzekeringsadviseur hebt en die selecteert? En niet eentje selecteert en die het dan wordt? Wat is het nut daarvan?
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:21:41 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202411796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Luchtbel het volgende:

[..]
Ik denk dat ik het echt niet snap? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je al een verzekeringsadviseur hebt en die selecteert? En niet eentje selecteert en die het dan wordt? Wat is het nut daarvan?
Dan heb je die als persoonlijk aanspreekpunt.

Stel ze anders gewoon een vraag, die optie is er ook.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:45:35 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_202412107
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan heb je die als persoonlijk aanspreekpunt.

Stel ze anders gewoon een vraag, die optie is er ook.
Dat weet ik, dat heb ik ook al drie keer gedaan over dingen. Maar ik kan niet altijd duidelijk communiceren dus het was te proberen of het zo duidelijk werd.
pi_202450587
Nou, dat wordt niet overstappen dit jaar. Ik was van plan terug te gaan naar Zilveren Kruis, maar die hebben voor de goedkope basisverzekering met geen enkel ziekenhuis in de buurt meer een contract.
pi_202462391
Is er eigenlijk een datum waarop al die "nog in onderhandeling met zorgverzekeraar" afgesloten zouden moeten zijn?

Ik wil wel zeker zijn dat de zorgverleners waar ik momenteel bij kom gecontracteerd zijn voordat ik overstap :)
pi_202535238
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb net even bij Anderzorg geverifieerd of het verschil tussen Basis en Compact alleen zit in de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorg en de hoeveelheid keuze qua aanvullende verzekeringen.

Dat is bevestigd, dus als je geen of weinig AV nodig hebt, zit je bij AZ ook nog wel ok. En dan ga ik er even vanuit dat je vrije keuze wil qua ziekenhuis, huisarts en apotheek. Dus beperkte verzekeringen heb ik het nu niet over.
Ik zie dat mijn Anderzorg-aanbod ook op Basis staat. Die Compact is natuurlijk goedkoper, maar ik kan niet vinden wat de verschillen zijn qua gecontracteerde zorg. In de Zorgvinder/zorgzoeker vind ik ook geen verschil. Of kijk ik verkeerd?

Ze zeggen 'je mag overal terecht', maar daar zit dan een prijskaartje aan, dus dat vind ik altijd zo'n smerige uitspraak :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_202535244
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:02 schreef littlemindy het volgende:
Is er eigenlijk een datum waarop al die "nog in onderhandeling met zorgverzekeraar" afgesloten zouden moeten zijn?

Ik wil wel zeker zijn dat de zorgverleners waar ik momenteel bij kom gecontracteerd zijn voordat ik overstap :)
Nee. Schandalig is dat
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:27:11 #108
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:24 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ik zie dat mijn Anderzorg-aanbod ook op Basis staat. Die Compact is natuurlijk goedkoper, maar ik kan niet vinden wat de verschillen zijn qua gecontracteerde zorg. In de Zorgvinder/zorgzoeker vind ik ook geen verschil. Of kijk ik verkeerd?

Ze zeggen 'je mag overal terecht', maar daar zit dan een prijskaartje aan, dus dat vind ik altijd zo'n smerige uitspraak :')
Het enige verschil is dat je bij Compact minder vergoed krijgt als je naar een niet-gecontacteerde zorgverlener gaat. Bij gewone Basis is dit 80–100% en bij Compact 65-100%.

Met overal terecht bedoelen ze dat je bij člk ziekenhuis en elke huisarts en apotheek terecht kan en dat is gewoon waar. Dat geldt echter niet voor veel andere zorgverzekeringen.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_202535289
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:27 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Het enige verschil is dat je bij Compact minder vergoed krijgt als je naar een niet-gecontacteerde zorgverlener gaat. Bij gewone Basis is dit 80–100% en bij Compact 65-100%.

Met overal terecht bedoelen ze dat je bij člk ziekenhuis en elke huisarts terecht kan en dat is gewoon waar. Dat geldt echter niet voor veel andere zorgverzekeringen.
Maar bij elk ziekenhuis terecht kunnen, is toch iets anders dan overal 100% vergoed krijgen?
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 09:29:30 #110
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202535294
Anderzorg met verhoogd eigen risico gedaan op jaarbetaling. Nu zag ik dat Zorg&Zekerheid nog 30 euro per jaar goedkoper is. Ik zou in theorie nu een dag later alsnog zorg&zekerheid kunnen aanmelden?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:32:43 #111
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Maar bij elk ziekenhuis terecht kunnen, is toch iets anders dan overal 100% vergoed krijgen?
Nee, dat is niet iets anders. Als men zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, wordt er bedoelt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan zonder extra kosten (muv eigen risico). Dus totaal vergoed. Heb net nog een edit gedaan in mijn vorige post want dit geldt ook voor alle apotheken.

Met ziekenhuizen bedoel ik dus niet privéklinieken etc. want dat is uiteraard geen ‘regulier’ ziekenhuis en daar moet je dus wél checken of er een contract is om volledige vergoeding te krijgen. Anderzorg heeft áltijd contracten met elk regulier ziekenhuis, apotheek en huisarts :).

In principe kan je bij elke verzekering natuurlijk sowieso overal heen waar je wilt, alleen worden sommige zorgverleners niet vergoed bij elke zorgverzekering. Bij Anderzorg dus wel (qua zkh, HA en apotheek).
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 9 december 2021 @ 09:35:04 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:02 schreef littlemindy het volgende:

Bizar he. Ik las laatst dat St Jansdal (Lelystad/Harderwijk) nog steeds geen enkel contract met geen enkele verzekeraar heeft gesloten.

https://www.omroepflevola(...)rgoedingen-voor-2022
Where law ends, tyrrany begins.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:35:10 #113
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535363
@Black-Death Overigens is het andere verschil tussen Basis en Compact de hoeveelheid aanvullende verzekeringen die je erbij kan afsluiten (5 vs 3). Dat was ik vergeten te zeggen.
pi_202535368
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Nee, dat is niet iets anders. Als men zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, wordt er bedoelt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan zonder extra kosten (muv eigen risico). Dus totaal vergoed. Heb net nog een edit gedaan in mijn vorige post want dit geldt ook voor alle apotheken.

Met ziekenhuizen bedoel ik dus niet privéklinieken etc. want dat is uiteraard geen ‘regulier’ ziekenhuis en daar moet je dus wél checken of er een contract is om volledige vergoeding te krijgen. Anderzorg heeft áltijd contracten met elk regulier ziekenhuis, apotheek en huisarts :).

In principe kan je bij elke verzekering natuurlijk sowieso overal heen waar je wilt, alleen worden sommige zorgverleners niet vergoed bij elke zorgverzekering. Bij Anderzorg dus wel (qua zkh, HA en apotheek).
Ah kijk eens aan. Dan zet ik denk ik mijn Anderzorg Basis om naar Anderzorg Compact. Maakt dan (voor mij) geen verschil.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:36:01 #115
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535373
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:35 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ah kijk eens aan. Dan zet ik denk ik mijn Anderzorg Basis om naar Anderzorg Compact. Maakt dan (voor mij) geen verschil.
Exact :).
pi_202535374
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:35 schreef ChipsZak. het volgende:
@:Black-death Overigens is het andere verschil tussen Basis en Compact de hoeveelheid aanvullende verzekeringen die je erbij kan afsluiten (5 vs 3). Dat was ik vergeten te zeggen.
Is dat het enige verschil? Ik hoef toch geen AV.
pi_202535392
Toch vind ik het dan verwarrend dat Anderzorg op de website laat weten nog met (bijvoorbeeld) MUMC+ in Maastricht in onderhandeling te zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:40:10 #118
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:37 schreef Black-Death het volgende:
Toch vind ik het dan verwarrend dat Anderzorg op de website laat weten nog met (bijvoorbeeld) MUMC+ in Maastricht in onderhandeling te zijn.
Is inderdaad verwarrend maar no worries, sluiten ze altijd af. Dat is de basis van Menzis (AZ valt hieronder). Ik heb onder naam van beide verzekeringen gewerkt en kan je dit verzekeren (no pun intended). Daarom kunnen zij ook nu al aangeven dat het zo is. Omdat het toch gaat gebeuren.

Zie hier dat dit al vermeld wordt:

Compact
https://zorgverzekeringsk(...)act-basisverzekering

Basis
https://zorgverzekeringsk(...)org-basisverzekering

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 09-12-2021 09:46:43 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:42:07 #119
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535436
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:36 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Is dat het enige verschil? Ik hoef toch geen AV.
Mindere keuze uit AV én dus de hoogte van de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorgverleners. En bij AZ is élk zkh, ha en apotheek (straks) gecontracteerd. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Als je veel fysio verwacht of GGZ dan kan het eventueel uitmaken. Tandarts komt toch enkel uit de AV dus dat maakt ook niet uit want dat krijg je sowieso niet vergoed zonder AV.
pi_202535458
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Is inderdaad verwarrend maar no worries, sluiten de altijd af. Dat is altijd de basis van Menzis (AZ valt hieronder). Ik heb onder naam van beide verzekeringen gewerkt en kan je dit verzekeren (no pun intended). Daarom kunnen zij ook nu al aangeven dat het zo is. Omdat het toch gaat gebeuren.

Zie hier dat dit al vermeld wordt:

Compact
https://zorgverzekeringsk(...)act-basisverzekering

Basis
https://zorgverzekeringsk(...)org-basisverzekering
Bedankt! Heb het zojuist omgezet. Later deze maand nog even betalen om 1% korting te pakken én VRH te verlagen. Wie het kleine niet eert... :')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 09:46:02 #121
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:44 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Bedankt! Heb het zojuist omgezet. Later deze maand nog even betalen om 1% korting te pakken én VRH te verlagen. Wie het kleine niet eert... :')
Top, geen dank! Inderdaad altijd vóór 1 januari betalen, :+.

Vergeet je niet je verzekerdennummer of BSN te vermelden? Beide met je geboortedatum, :+.
pi_202535566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:29 schreef Rene het volgende:
Zorg&Zekerheid
Die kwam ik ook tegen, die zou voor mij iets goedkoper zijn dan FBTO maar ik zie dat het een kleine verzekeraar is. Heeft dat nadelen voor mij als klant?
pi_202535595
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Vergeet je niet je verzekerdennummer of BSN te vermelden? Beide met je geboortedatum, :+.
Doen we, thnx! Zal straks de opdracht vast klaarzetten ^O^

quote:
Premie Anderzorg Compact 2022 [bsn] [geb-datum]
Is dat voldoende voor ze?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 9 december 2021 @ 10:04:42 #124
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202535661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:57 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Doen we, thnx! Zal straks de opdracht vast klaarzetten ^O^
[..]
Is dat voldoende voor ze?
Helemaal prima. Je kan ook gewoon jaarbetaling 2022 zetten (met je gegevens). Uiteindelijk pakt het systeem toch alleen je BSN en gebdatum :).
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 10:44:46 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202536015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Die kwam ik ook tegen, die zou voor mij iets goedkoper zijn dan FBTO maar ik zie dat het een kleine verzekeraar is. Heeft dat nadelen voor mij als klant?
Lijkt mij niet. Heb clientele voor mn werk gehad die er verzekerd waren. Niks aan het handje.
pi_202537703
quote:
Anderzorg met verhoogd eigen risico gedaan op jaarbetaling. Nu zag ik dat Zorg&Zekerheid nog 30 euro per jaar goedkoper is. Ik zou in theorie nu een dag later alsnog zorg&zekerheid kunnen aanmelden?
Dat lijkt me wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202537735
quote:
17s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mijn verzekeraar gaf het volgende aan:
quote:
Wij adviseren u de premie vóór 18 december aan ons over te maken met vermelding van uw relatienummer en 'jaarpremie 2022'. Dan incasseren wij het bedrag niet nogmaals.
Doe ik het tussen 18-12 en 1-1, dan bestaat de kans dat mijn betaling nog niet verwerkt is en ze dus nog eens de jaarpremie gaan incasseren. Dat wordt dan wel weer gecorrigeerd, maar dat heeft voor mij alleen maar nadelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 14:28:28 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202538639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:02 schreef baskick het volgende:

[..]
Mijn verzekeraar gaf het volgende aan:
[..]
Doe ik het tussen 18-12 en 1-1, dan bestaat de kans dat mijn betaling nog niet verwerkt is en ze dus nog eens de jaarpremie gaan incasseren. Dat wordt dan wel weer gecorrigeerd, maar dat heeft voor mij alleen maar nadelen.
Stel nou dat je net iets teveel centjes op de spaarrekening hebt kan je die wegstrepen van je vermogen op 31-12.
pi_202538695
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:28 schreef Rene het volgende:

[..]
Stel nou dat je net iets teveel centjes op de spaarrekening hebt kan je die wegstrepen van je vermogen op 31-12.
Die 2e incasso zou mogelijk net na de peildatum vallen. En bovendien denk ik dat een dubbele incasso (onverschuldigde betaling) strikt genomen niets aan je vermogen op de peildatum doet (vermogen ≠ banksaldo).
pi_202538756
Een tip voor de lage inkomens hier. Check ff of je gemeente een gemeentepolis heeft.
Ik heb een gemeentepolis en er word echt debiel veel vergoed voor 165 euro per maand. Geen eigen risico (dat vergoeden ze) eigen bijdrage medicatie vergoeden ze (das ook weer 250 euro elk jaar) eigen bijdrage wmo vergoed, 250 euro brillenvergoeding elke 2 jaar, 500 euro tandzorg 100% vergoeding van controles, 12 fysio behandelingen per jaar.
Echt super fijn dat zo iets bestaat :)
Twiddel
pi_202538766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:41 schreef summer2bird het volgende:
Een tip voor de lage inkomens hier. Check ff of je gemeente een gemeentepolis heeft.
Ik heb een gemeentepolis en er word echt debiel veel vergoed voor 165 euro per maand. Geen eigen risico (dat vergoeden ze) eigen bijdrage medicatie vergoeden ze (das ook weer 250 euro elk jaar) eigen bijdrage wmo vergoed, 250 euro brillenvergoeding elke 2 jaar, 500 euro tandzorg 100% vergoeding van controles, 12 fysio behandelingen per jaar.
Echt super fijn dat zo iets bestaat :)
En meer info (ook over voorwaarden) op https://www.gezondverzekerd.nl
  donderdag 9 december 2021 @ 14:49:23 #132
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202538815
Ik neem altijd de basisverzekering met max eigen risico. nu zie ik dat er best een groot prijsverschil zit tussen m'n huidige verzekeraar en de goedkopere aanbieders.

behalve het verschil in vergoedingen voor niet-gecontracteerde zorg en een verschil in korting op Eigen risico valt me weinig op.

waar zitten die addertjes dan vraag ik me af?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 09-12-2021 14:54:33 ]
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 14:50:27 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202538822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:43 schreef baskick het volgende:

[..]
En meer info (ook over voorwaarden) op https://www.gezondverzekerd.nl
Klopt. Gezondverzekerd :Y !
pi_202540559
quote:
Heb ik gedaan. Week later werd ik gebeld door Anderzorg, over de reden van de ocverstap. Bleken ze bereid te zijn hun premie te verlagen tot hetzelfde als van Zorg&Zekerheid. Blijkbaar zit er nog rek in de premies…….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202540575
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:49 schreef Gunner het volgende:
Ik neem altijd de basisverzekering met max eigen risico. nu zie ik dat er best een groot prijsverschil zit tussen m'n huidige verzekeraar en de goedkopere aanbieders.

behalve het verschil in vergoedingen voor niet-gecontracteerde zorg en een verschil in korting op Eigen risico valt me weinig op.

waar zitten die addertjes dan vraag ik me af?
Het is inderdaad de gecontracteerde zorg: waar zit ie en wat vergoeden ze als je een specialist bezoekt waar ze geen contract mee hebben.

Verder maakt het niet uit, ik heb de laagste premie en 100% vergoeidng voor ziekenhuizen hier in de buurt gekozen

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 10-12-2021 18:06:25 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 19:52:23 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202543204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 17:28 schreef blomke het volgende:

[..]
Heb ik gedaan. Week later werd ik gebeld door Anderzorg, over de reden van de ocverstap. Bleken ze bereid te zijn hun premie te verlagen tot hetzelfde als van Zorg&Zekerheid. Blijkbaar zit er nog rek in de premies…….
Goeie. Zal eens bellen. Gooi het ff in mn agenda.
pi_202543206
Bij Anderzorg zit er m.i. wel degelijk een relevant verschil tussen basis en compact. Ze hebben beide wel elke huisarts en alle ziekenhuisen, maar voor apotheek maken ze wel verschil: basis heeft alle apotheken, compact alleen die waar ze afspraken mee hebben.

Ik ben nog in afwachting van de 'lokale' apotheek of die er bij komt of niet. En als je voor compact gaat, volgend jaar dus weer checken, want dan kunnen ze het verder gaan uitknijpen. Dat is natuurlijk de reden om twee polissen te introduceren waar momenteel weinig verschil tussen zit.
  donderdag 9 december 2021 @ 20:06:14 #138
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202543488
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, dat wordt niet overstappen dit jaar. Ik was van plan terug te gaan naar Zilveren Kruis, maar die hebben voor de goedkope basisverzekering met geen enkel ziekenhuis in de buurt meer een contract.
Wij zitten nu bij Zilveren Kruis, collectief via de werkgever van mijn vriend. Maar het lijkt erop dat ZK in Twente zowel beide ziekenhuizen als de orthopedisch kliniek niet meer contracteren :')
Dus ik ben ook aan het kijken voor een overstap, voor het eerst sinds járen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 9 december 2021 @ 20:09:44 #139
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202543628
Als ik op basis van gecontracteerde ziekenhuizen in de buurt nu een keuze zou moeten maken kan ik nergens terecht.
  donderdag 9 december 2021 @ 20:14:32 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202543775
Contracten kunnen nog altijd afgesloten worden.
  donderdag 9 december 2021 @ 20:17:13 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202543843
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:14 schreef Lienekien het volgende:
Klopt maar mensen moeten nu keuzes maken.
  donderdag 9 december 2021 @ 20:20:30 #142
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202543915
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:14 schreef Lienekien het volgende:
De orthopedisch kliniek heeft op hun website gepost dat in de onderhandelingen met ZK de seinen steeds meer op rood komen te staan en voor de ziekenhuizen staat er al doodleuk: niet gecontracteerd. Niet eens meer In onderhandeling.
"Het ziekenhuis is per 1 januari 2022 niet meer geselecteerd voor verzekerden met een selectieve polis van Zilveren Kruis. Planbare zorg voor verzekerden met een selectieve polis wordt niet meer als gecontracteerd gezien."
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 9 december 2021 @ 20:21:58 #143
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202543957
Maar ik kijk dus in de kerstvakantie wel weer, zien hoe de stand van zaken dan is bij de verschillende aanbieders qua gecontracteerde ziekenhuizen en zorginstellingen; er is me nu nog niet genoeg bekend.
  donderdag 9 december 2021 @ 20:33:06 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202544261
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
Klopt maar mensen moeten nu keuzes maken.
Dat moet niet nu, dat kun je tot eind december. En nog langer, als je je huidige verzekering opzegt en je nieuwe in januari afsluit: die tactiek noemt de Consumentenbond als optie.

quote:
Zeg je huidige polis op en kies in januari een nieuwe
Zijn je zorgverleners nog niet gecontracteerd of ben je er nog niet uit naar welke zorgverzekeraar je wilt overstappen, dan kun je wel vast je huidige polis opzeggen. Doe dit uiterlijk 31 december, dan heb je namelijk nog tot en met 31 januari om een nieuwe af te sluiten. Waarschijnlijk zijn verzekeraars dan een stuk verder met de contracten. Deze nieuwe verzekering gaat dan met terugwerkende kracht in vanaf 1 januari.
https://www.consumentenbo(...)racten-zorgverleners
  donderdag 9 december 2021 @ 20:33:37 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202544275
quote:
18s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:20 schreef Arizona het volgende:

[..]
De orthopedisch kliniek heeft op hun website gepost dat in de onderhandelingen met ZK de seinen steeds meer op rood komen te staan en voor de ziekenhuizen staat er al doodleuk: niet gecontracteerd. Niet eens meer In onderhandeling.
"Het ziekenhuis is per 1 januari 2022 niet meer geselecteerd voor verzekerden met een selectieve polis van Zilveren Kruis. Planbare zorg voor verzekerden met een selectieve polis wordt niet meer als gecontracteerd gezien."
Ja, dat is dan wel duidelijk. Helaas.
pi_202548777
Mijn basisverzekering kan ik het goedkoopste krijgen bij Zorg en Zekerheid, omdat je daar tot en met vandaag nog 50 Euro cashback kan krijgen bij cashbackxl:
https://www.cashbackxl.nl/webshops/zorg-en-zekerheid

En voor mijn aanvullende tandverzekering is het beste pakket voor mij bij de Friesland.
Dus Zorg en Zekerheid en de Friesland word mijn combinatie voor volgend jaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202551436
Hoe vaak stappen jullie eigenlijk over?

Want ik ben vorig jaar overgestapt omdat dat voordeliger uitkwam, maar dit jaar ga ik het eigenlijk weer doen omdat dat behoorlijk scheelt (daarvoor weer járen niet).
Koel en donker bewaren
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 16:02:14 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202554668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:33 schreef Guanabana het volgende:

Want ik ben vorig jaar overgestapt omdat dat voordeliger uitkwam, maar dit jaar ga ik het eigenlijk weer doen omdat dat behoorlijk scheelt (daarvoor weer járen niet).
Jaarlijks
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:25:00 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202554875
quote:

Ik nooit, althans niet naar een andere verzekeraar. Wel naar een goedkopere polis overgestapt bij dezelfde verzekeraar.
pi_202556125
quote:
Eigenlijk zelden. Heb 6 jaar bij Anderzorg gezeten, i.d.d voor een par tientje stapte ik niet over. Maar nu werd het verschil wel groter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')