Ik denk dat ik het echt niet snap? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je al een verzekeringsadviseur hebt en die selecteert? En niet eentje selecteert en die het dan wordt? Wat is het nut daarvan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan krijg je degene die je kiest, lijkt me.
Dan heb je die als persoonlijk aanspreekpunt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:41 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het echt niet snap? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je al een verzekeringsadviseur hebt en die selecteert? En niet eentje selecteert en die het dan wordt? Wat is het nut daarvan?
Dat weet ik, dat heb ik ook al drie keer gedaan over dingen. Maar ik kan niet altijd duidelijk communiceren dus het was te proberen of het zo duidelijk werd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan heb je die als persoonlijk aanspreekpunt.
Stel ze anders gewoon een vraag, die optie is er ook.
Ik zie dat mijn Anderzorg-aanbod ook op Basis staat. Die Compact is natuurlijk goedkoper, maar ik kan niet vinden wat de verschillen zijn qua gecontracteerde zorg. In de Zorgvinder/zorgzoeker vind ik ook geen verschil. Of kijk ik verkeerd?quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb net even bij Anderzorg geverifieerd of het verschil tussen Basis en Compact alleen zit in de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorg en de hoeveelheid keuze qua aanvullende verzekeringen.
Dat is bevestigd, dus als je geen of weinig AV nodig hebt, zit je bij AZ ook nog wel ok. En dan ga ik er even vanuit dat je vrije keuze wil qua ziekenhuis, huisarts en apotheek. Dus beperkte verzekeringen heb ik het nu niet over.
Nee. Schandalig is datquote:Op zaterdag 4 december 2021 12:02 schreef littlemindy het volgende:
Is er eigenlijk een datum waarop al die "nog in onderhandeling met zorgverzekeraar" afgesloten zouden moeten zijn?
Ik wil wel zeker zijn dat de zorgverleners waar ik momenteel bij kom gecontracteerd zijn voordat ik overstap
Het enige verschil is dat je bij Compact minder vergoed krijgt als je naar een niet-gecontacteerde zorgverlener gaat. Bij gewone Basis is dit 80–100% en bij Compact 65-100%.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:24 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zie dat mijn Anderzorg-aanbod ook op Basis staat. Die Compact is natuurlijk goedkoper, maar ik kan niet vinden wat de verschillen zijn qua gecontracteerde zorg. In de Zorgvinder/zorgzoeker vind ik ook geen verschil. Of kijk ik verkeerd?
Ze zeggen 'je mag overal terecht', maar daar zit dan een prijskaartje aan, dus dat vind ik altijd zo'n smerige uitspraak
Maar bij elk ziekenhuis terecht kunnen, is toch iets anders dan overal 100% vergoed krijgen?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat je bij Compact minder vergoed krijgt als je naar een niet-gecontacteerde zorgverlener gaat. Bij gewone Basis is dit 80–100% en bij Compact 65-100%.
Met overal terecht bedoelen ze dat je bij èlk ziekenhuis en elke huisarts terecht kan en dat is gewoon waar. Dat geldt echter niet voor veel andere zorgverzekeringen.
Nee, dat is niet iets anders. Als men zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, wordt er bedoelt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan zonder extra kosten (muv eigen risico). Dus totaal vergoed. Heb net nog een edit gedaan in mijn vorige post want dit geldt ook voor alle apotheken.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:28 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar bij elk ziekenhuis terecht kunnen, is toch iets anders dan overal 100% vergoed krijgen?
Bizar he. Ik las laatst dat St Jansdal (Lelystad/Harderwijk) nog steeds geen enkel contract met geen enkele verzekeraar heeft gesloten.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:02 schreef littlemindy het volgende:
Is er eigenlijk een datum waarop al die "nog in onderhandeling met zorgverzekeraar" afgesloten zouden moeten zijn?
Ik wil wel zeker zijn dat de zorgverleners waar ik momenteel bij kom gecontracteerd zijn voordat ik overstap
Ah kijk eens aan. Dan zet ik denk ik mijn Anderzorg Basis om naar Anderzorg Compact. Maakt dan (voor mij) geen verschil.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nee, dat is niet iets anders. Als men zegt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, wordt er bedoelt dat je bij elk ziekenhuis terecht kan zonder extra kosten (muv eigen risico). Dus totaal vergoed. Heb net nog een edit gedaan in mijn vorige post want dit geldt ook voor alle apotheken.
Met ziekenhuizen bedoel ik dus niet privéklinieken etc. want dat is uiteraard geen ‘regulier’ ziekenhuis en daar moet je dus wél checken of er een contract is om volledige vergoeding te krijgen. Anderzorg heeft áltijd contracten met elk regulier ziekenhuis, apotheek en huisarts.
In principe kan je bij elke verzekering natuurlijk sowieso overal heen waar je wilt, alleen worden sommige zorgverleners niet vergoed bij elke zorgverzekering. Bij Anderzorg dus wel (qua zkh, HA en apotheek).
Exactquote:Op donderdag 9 december 2021 09:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ah kijk eens aan. Dan zet ik denk ik mijn Anderzorg Basis om naar Anderzorg Compact. Maakt dan (voor mij) geen verschil.
Is dat het enige verschil? Ik hoef toch geen AV.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:35 schreef ChipsZak. het volgende:
@:Black-death Overigens is het andere verschil tussen Basis en Compact de hoeveelheid aanvullende verzekeringen die je erbij kan afsluiten (5 vs 3). Dat was ik vergeten te zeggen.
Is inderdaad verwarrend maar no worries, sluiten ze altijd af. Dat is de basis van Menzis (AZ valt hieronder). Ik heb onder naam van beide verzekeringen gewerkt en kan je dit verzekeren (no pun intended). Daarom kunnen zij ook nu al aangeven dat het zo is. Omdat het toch gaat gebeuren.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:37 schreef Black-Death het volgende:
Toch vind ik het dan verwarrend dat Anderzorg op de website laat weten nog met (bijvoorbeeld) MUMC+ in Maastricht in onderhandeling te zijn.
Mindere keuze uit AV én dus de hoogte van de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorgverleners. En bij AZ is élk zkh, ha en apotheek (straks) gecontracteerd. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Als je veel fysio verwacht of GGZ dan kan het eventueel uitmaken. Tandarts komt toch enkel uit de AV dus dat maakt ook niet uit want dat krijg je sowieso niet vergoed zonder AV.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Is dat het enige verschil? Ik hoef toch geen AV.
Bedankt! Heb het zojuist omgezet. Later deze maand nog even betalen om 1% korting te pakken én VRH te verlagen. Wie het kleine niet eert...quote:Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Is inderdaad verwarrend maar no worries, sluiten de altijd af. Dat is altijd de basis van Menzis (AZ valt hieronder). Ik heb onder naam van beide verzekeringen gewerkt en kan je dit verzekeren (no pun intended). Daarom kunnen zij ook nu al aangeven dat het zo is. Omdat het toch gaat gebeuren.
Zie hier dat dit al vermeld wordt:
Compact
https://zorgverzekeringsk(...)act-basisverzekering
Basis
https://zorgverzekeringsk(...)org-basisverzekering
Top, geen dank! Inderdaad altijd vóór 1 januari betalen,quote:Op donderdag 9 december 2021 09:44 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Bedankt! Heb het zojuist omgezet. Later deze maand nog even betalen om 1% korting te pakken én VRH te verlagen. Wie het kleine niet eert...
Die kwam ik ook tegen, die zou voor mij iets goedkoper zijn dan FBTO maar ik zie dat het een kleine verzekeraar is. Heeft dat nadelen voor mij als klant?quote:
Doen we, thnx! Zal straks de opdracht vast klaarzettenquote:Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Top, geen dank! Inderdaad altijd vóór 1 januari betalen,.
Vergeet je niet je verzekerdennummer of BSN te vermelden? Beide met je geboortedatum,.
Is dat voldoende voor ze?quote:Premie Anderzorg Compact 2022 [bsn] [geb-datum]
Helemaal prima. Je kan ook gewoon jaarbetaling 2022 zetten (met je gegevens). Uiteindelijk pakt het systeem toch alleen je BSN en gebdatumquote:Op donderdag 9 december 2021 09:57 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Doen we, thnx! Zal straks de opdracht vast klaarzetten
[..]
Is dat voldoende voor ze?
Lijkt mij niet. Heb clientele voor mn werk gehad die er verzekerd waren. Niks aan het handje.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die kwam ik ook tegen, die zou voor mij iets goedkoper zijn dan FBTO maar ik zie dat het een kleine verzekeraar is. Heeft dat nadelen voor mij als klant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |