abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 19:15:25 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202176933
Het is weer zover! De zorgpolissen voor 2022 zijn weer bekend!
Zoals ieder jaar is het weer tijd om te bediscussiëren wat de beste deal is.

Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202177249
Gaat de beste deal alleen om maandlasten of ook om zorgcontracten
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 19:28:51 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202177373
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:24 schreef investeerdertje het volgende:
Gaat de beste deal alleen om maandlasten of ook om zorgcontracten
Een goede deal is passend bij de persoon/situatie.
Ik merk zelf in ieder geval dat een extra pakket niet bepaald uit zou kunnen. Tenzij je veel fysio nodig hebt oid.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 14 november 2021 @ 19:31:51 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202177472
Goedkoopste is weer ZieZo Selectief. Eigen risico ¤885 en jaarbetaling komt uit op ¤ 1024,65. Heeft alleen geen vrije ziekenhuiskeuze.

Goedkoopste met vrije ziekenhuiskeus is niet Anderzorg, maar FBTO Basis, ¤ 1056,73 per jaar. (¤885 eigen risico, jaarbetaling)
pi_202177477
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:28 schreef Rene het volgende:

[..]
Een goede deal is passend bij de persoon/situatie.
Ik merk zelf in ieder geval dat een extra pakket niet bepaald uit zou kunnen. Tenzij je veel fysio nodig hebt oid.
Oh ik doelde niet alleens op extra pakket, maar op het aantal verzekeraars waar je daadwerkelijk terecht kan :)

Partner gaat hier in ieder geval 2 aanvullende pakketten omlaag. Zijn niet meer noodzakelijk.
  Moderator zondag 14 november 2021 @ 19:57:48 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202178141
Ziekenhuiscontracten nog even afwachten. Maar Ditzo zaten we dit jaar en was verder prima :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202178488
Al jaar en dag bij DSW. Nooit problemen mee gehad en eventuele declaraties zijn 9 van de 10 keer binnen een paar uur al verwerkt.
pi_202180521
Ik mis de vergelijker van de Consumentenbond nog in de OP.

Ik zit bij Menzis, had al een mail gehad dat het maandbedrag maar 1 euro per maand omhoog zou gaan, maar bij vergelijking met de goedkoopste verzekering incl. de dekkingen die ik wilde kwam ik erachter dat ze bij het aanvullende pakket de fysio hebben verlaagd van 9 naar 4 behandelingen. Dat wordt dan toch maar overstappen, moet nog even goed kijken. Maar dus zeker ook goed kijken naar je huidige polis en de nieuwe polis bij de verzekeraar waar je nu zit, kan zo maar zijn dat de vergoedingen zijn aangepast en je huidige verzekering dus lang niet meer hetzelfde dekt als afgelopen jaar.
pi_202181436
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Crohnjurist het volgende:
Ik mis de vergelijker van de Consumentenbond nog in de OP.

Ik zit bij Menzis, had al een mail gehad dat het maandbedrag maar 1 euro per maand omhoog zou gaan, maar bij vergelijking met de goedkoopste verzekering incl. de dekkingen die ik wilde kwam ik erachter dat ze bij het aanvullende pakket de fysio hebben verlaagd van 9 naar 4 behandelingen. Dat wordt dan toch maar overstappen, moet nog even goed kijken. Maar dus zeker ook goed kijken naar je huidige polis en de nieuwe polis bij de verzekeraar waar je nu zit, kan zo maar zijn dat de vergoedingen zijn aangepast en je huidige verzekering dus lang niet meer hetzelfde dekt als afgelopen jaar.
Kwam je ook werkelijk bij de fysio dan?
pi_202184081
Ik zit al jaren bij FBTO met alleen een basisverzekering, 885 eigen risico. Gaat maar weinig omhoog dit jaar, dus ik blijf daar gewoon bij. Twijfel alleen over ergens aanvullend verzekeren voor orthondontie van mijn kinderen. Dochter is nu 12, maar nog niet erg ver met wisselen. Tandarts verwacht wel dat ze een beugel nodig heeft. Ik heb alleen het gevoel dat een aanvullende verzekering nauwelijks uit kan. Meestal heb je eerst een jaar wachttijd, en dan dekken ze nog maar een deel van de kosten. Of heeft iemand andere ervaringen?
  maandag 15 november 2021 @ 10:15:16 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202184522
Ga denk ik dit jaar voor het eerst overstappen, zit al jaren bij zilveren kruis en die wordt voor mij 161, - de maand. De lol is er wel af, met het normale eigen risico kan ik al voor 125 bij andere verzekeraars terecht nu blijkbaar.

Voor beugels moet je rondshoppen ja, onze oudste moet er geheid ook een, maar die zit op verzekering partner dus das even goed gaan uitzoeken voor ons ook in december ja.
Dum de dum
pi_202184667
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 09:28 schreef Bleie het volgende:
Ik zit al jaren bij FBTO met alleen een basisverzekering, 885 eigen risico. Gaat maar weinig omhoog dit jaar, dus ik blijf daar gewoon bij. Twijfel alleen over ergens aanvullend verzekeren voor orthondontie van mijn kinderen. Dochter is nu 12, maar nog niet erg ver met wisselen. Tandarts verwacht wel dat ze een beugel nodig heeft. Ik heb alleen het gevoel dat een aanvullende verzekering nauwelijks uit kan. Meestal heb je eerst een jaar wachttijd, en dan dekken ze nog maar een deel van de kosten. Of heeft iemand andere ervaringen?
• Niet alle verzekeraars laten het toe een aanvullende verzekering af te sluiten zonder ook de basisverzekering af te sluiten.
• Er geldt geen acceptatieplicht voor aanvullende verzekeringen; soms moet je (met name bij de uitgebreidere dekkingen) een medische selectie doorstaan.
• Veel verzekeraars hanteren een wachttijd voor vergoeding van specifiek orthodontie. De reden is uiteraard precies om te voorkomen wat jij overweegt :Y Het is een verzekering, geen abonnement :+

Geen specifieke tip, maar je kunt globaal berekenen of het uit kan: x jaar aanvullende verzekering (die je ogenschijnlijk alleen afsluit voor orthodontie) en x-y jaar (vanwege wachttijd) vergoeding ter hoogte van maximaal z (¤ of %) en dat afzetten tegen de kosten van de beugel zelf betalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202184677
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Ga denk ik dit jaar voor het eerst overstappen, zit al jaren bij zilveren kruis en die wordt voor mij 161, - de maand. De lol is er wel af, met het normale eigen risico kan ik al voor 125 bij andere verzekeraars terecht nu blijkbaar.
En de dekking en voorwaarden zijn hetzelfde? Klinkt als een groot verschil; vergelijk je wel eerlijk?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202184732
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 22:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Kwam je ook werkelijk bij de fysio dan?
Normaal niet, maar ik sport en heb slechte knieën dus wil er altijd wel minimaal 9 hebben voor het geval er iets gebeurd. Afgelopen jaar kwam me dat ook goed uit aangezien ik mijn arm brak en fysio nodig had na mijn operatie, ik kwam met 9 behandelingen precies goed uit.
pi_202184893
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:34 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]
Normaal niet, maar ik sport en heb slechte knieën dus wil er altijd wel minimaal 9 hebben voor het geval er iets gebeurd. Afgelopen jaar kwam me dat ook goed uit aangezien ik mijn arm brak en fysio nodig had na mijn operatie, ik kwam met 9 behandelingen precies goed uit.
Als je normaal geen fysio gebruikt, wat is dan je overweging om je mede daarvoor aanvullend voor specifiek 9 behandelingen te willen verzekeren? Het pakket boven je huidige heeft meer dekking voor fysio, maar is ook significant duurder. Kan dat uit ten opzichte van mogelijk 5x zelf de fysio betalen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202185042
Zit nu bij Anderzorg, en krijg bij CZ korting vanwege CNV, scheelt heel weinig in ¤'s bij 885 ER.

Vwb beperkt tandartsverzekering…CZ heeft iets hogere vergoeding dan Anderzorg.

Wie heeft tips over keuze Anderzorg / CZ.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 15-11-2021 11:12:07 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202185110
m
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:18 schreef smizy het volgende:
Al jaar en dag bij DSW. Nooit problemen mee gehad en eventuele declaraties zijn 9 van de 10 keer binnen een paar uur al verwerkt.
Mijn ervaring ook, smizy. Betaal wel iets meer dan voor de goedkoopste zorgverzekering maar vind dit een partij die dan daadwerkelijk zijn 'waardes' van er voor een klant zijn nakomt. En dat vind ik zelf ook wel wat waard :)
  maandag 15 november 2021 @ 11:41:27 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202185497
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:28 schreef baskick het volgende:

[..]
En de dekking en voorwaarden zijn hetzelfde? Klinkt als een groot verschil; vergelijk je wel eerlijk?
Niet helmaal, dat eerlijk vergelijken ga ik nog wel doen.

De afgelopen jaren kwam je dan op een paar euro verschil, das de moeite niet. Maar het lijkt wel steeds verder uit elkaar te groeien elk jaar.
Dum de dum
pi_202186374
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:47 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je normaal geen fysio gebruikt, wat is dan je overweging om je mede daarvoor aanvullend voor specifiek 9 behandelingen te willen verzekeren? Het pakket boven je huidige heeft meer dekking voor fysio, maar is ook significant duurder. Kan dat uit ten opzichte van mogelijk 5x zelf de fysio betalen?
Het is wel een combinatie van factoren waarom ik voor deze verzekering had gekozen. Ik heb nu bij Menzis de goedkoopste basisverzekering en aanvullend waar ook tandarts bij zit tot 80%. Het is dus een combinatie van de fysio behandelingen én tandarts (waar ik sowieso wel elk jaar heen ga). Maar je hebt helemaal gelijk, ik ga eens kijken of overstappen echt nodig is als ik wel een keer 5 fysio behandelingen zelf zou moeten betalen.

Ik was er sowieso nog niet over uit hoor of ik ging overstappen, maar vond het wel opvallend dat de dekking van mijn huidige verzekering dusdanig was aangepast dat er ineens nog maar 4 fysio behandelingen worden vergoed t.o.v. 9 dit jaar. Dat mensen daar dus ook wel echt goed naar moeten kijken.
  maandag 15 november 2021 @ 12:56:47 #20
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202186471
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:31 schreef BasEnAad het volgende:
Goedkoopste is weer ZieZo Selectief. Eigen risico ¤885 en jaarbetaling komt uit op ¤ 1024,65. Heeft alleen geen vrije ziekenhuiskeuze.

Goedkoopste met vrije ziekenhuiskeus is niet Anderzorg, maar FBTO Basis, ¤ 1056,73 per jaar. (¤885 eigen risico, jaarbetaling)
Ik zit al jaren bij Anderzorg met max eigen bijdrage. Bevalt me goed, maar de FBTO basis is (¤1067,4 volgens mijn berekening) bijna ¤100 goedkoper per jaar. En dat maal 2 met ook mijn vrouw erbij.

Hoe is de ervaring van de mensen hier over FBTO?

(Is de Ziezo selectief niet ¤1299 per jaar?)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202186594
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:47 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je normaal geen fysio gebruikt, wat is dan je overweging om je mede daarvoor aanvullend voor specifiek 9 behandelingen te willen verzekeren? Het pakket boven je huidige heeft meer dekking voor fysio, maar is ook significant duurder. Kan dat uit ten opzichte van mogelijk 5x zelf de fysio betalen?
Ik betaal fysio ook geheel zelf. Opvallend is dat je dan minder keer erheen hoeft dan als je ervoor verzekerd bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202186613
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik zit al jaren bij Anderzorg met max eigen bijdrage. Bevalt me goed, maar de FBTO basis is (¤1067,4 volgens mijn berekening) bijna ¤100 goedkoper per jaar. En dat maal 2 met ook mijn vrouw erbij.

Hoe is de ervaring van de mensen hier over FBTO?

(Is de Ziezo selectief niet ¤1299 per jaar?)
Dat ga ik eens bekijken want ik kies altijd de goedkoopste en dat was altijd anderzorg, maar nu dus niet meer...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202186728
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:48 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]
Het is wel een combinatie van factoren waarom ik voor deze verzekering had gekozen. Ik heb nu bij Menzis de goedkoopste basisverzekering en aanvullend waar ook tandarts bij zit tot 80%. Het is dus een combinatie van de fysio behandelingen én tandarts (waar ik sowieso wel elk jaar heen ga). Maar je hebt helemaal gelijk, ik ga eens kijken of overstappen echt nodig is als ik wel een keer 5 fysio behandelingen zelf zou moeten betalen.
Helder.

quote:
Ik was er sowieso nog niet over uit hoor of ik ging overstappen, maar vond het wel opvallend dat de dekking van mijn huidige verzekering dusdanig was aangepast dat er ineens nog maar 4 fysio behandelingen worden vergoed t.o.v. 9 dit jaar. Dat mensen daar dus ook wel echt goed naar moeten kijken.
Dat is gewoon een verkapte prijsverhoging een manier om de premiestijging ogenschijnlijk klein te laten lijken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202186775
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik betaal fysio ook geheel zelf. Opvallend is dat je dan minder keer erheen hoeft dan als je ervoor verzekerd bent.
Ik ook. En dat kan door 2 dingen komen:
• de fysio weet dat je x-aantal behandelingen vergoed krijgt en rekt de behandelduur langer dan stikt noodzakelijk is ('want het zit toch in je pakket');
• je bent zelf terughoudender met nieuwe afspraken als het op zich 'wel óke genoeg gaat' en er met de oefeningen een stijgende lijn in je herstel zit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202186812
Ik ga de collectieven eens goed bekijken, die van VGZ waar we nu zitten is binnen en wordt voor ons samen ¤13 per maand duurder, dat vind ik best fors. Eens kijken wat het aanbod van Zilveren Kruis via de werkgever is, daar zaten we voorheen. Ook even kijken of een tandartsverzekering weer de moeite loont en welke dan precies.
pi_202188031
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik zit al jaren bij Anderzorg met max eigen bijdrage. Bevalt me goed, maar de FBTO basis is (¤1067,4 volgens mijn berekening) bijna ¤100 goedkoper per jaar. En dat maal 2 met ook mijn vrouw erbij.

Hoe is de ervaring van de mensen hier over FBTO?

(Is de Ziezo selectief niet ¤1299 per jaar?)
Ik heb even vergeleken: volgens mij vergis je je een nulletje. In mijn geval (nu Anderzorg, berekend FBTO) voor 885 ER en ¤250 75% TA is FBTO op jaarbasis ¤10 goedkoper: 1198 en AZ 1208

Ik zoek trouwens alleen ZKV die ik per jaar vooraf kan betalen, i.v.m. 2x korting:

1x vanwege de eenmalige betaling en 2-de x de VRH. Scheelt bij elkaar toch bijna 3%

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 15-11-2021 20:13:27 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 15 november 2021 @ 14:58:36 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202188096
Anderzorg heeft de korting bij jaarbetaling teruggebracht naar 1%, was daarvoor 2%.
pi_202188558
Even afwachten welke ziekenhuizen allemaal beschikbaar worden, ik verwacht de Limburgse er wel bij te hebben zitten. Ik zit momenteel bij ZilverenKruis, dat leek zelfs goedkoper te worden, dat valt mee.
- Met zuidelijke groet -
  maandag 15 november 2021 @ 15:54:17 #29
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202188936
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik heb even vergeleken: volgens mij vergis hje je een nulletje. In mijn geval (nu Anderzorg, berekend FBTO) voor 885 ER en ¤250 75% TA is FBTO op jaarbasis ¤10 goedkoper: 1198 en AZ 1208

Ik zoek trouwen salleen ZKV die ik per jaar vooraf kan betalen, i.v.m. 2x korting:

1x vanwege de eenmalige betaling en 2-de x de VRH. Scheelt bij elkaar toch bijna 3%
De vergelijker stond op basis i.p.v. compact. Dat is het verschil.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202191720
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:19 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik ook. En dat kan door 2 dingen komen:
• de fysio weet dat je x-aantal behandelingen vergoed krijgt en rekt de behandelduur langer dan stikt noodzakelijk is ('want het zit toch in je pakket');
• je bent zelf terughoudender met nieuwe afspraken als het op zich 'wel óke genoeg gaat' en er met de oefeningen een stijgende lijn in je herstel zit.
die laatste viel bij mij af omdat de behandelaar zelf aangaf dat hij het kort wou houden omdat ik het zelf betaalde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202192780
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Anderzorg heeft de korting bij jaarbetaling teruggebracht naar 1%, was daarvoor 2%.
Klopt, dat scheelt…..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202192850
Ik zat dit jaar bij Jaaah (die was toen de goedkoopste), maar daar ga ik weg en kom nooit meer terug bij ze. Contact is vrijwel onmogelijk, ze zeggen dat ze met zorggroepen contracten hebben, om vervolgens facturen van deze zorggroepen op naam van de desbetreffende behandelaar zelf te zetten, waar ze natuurlijk weer geen contract mee hebben.

Ook halen ze zonder het te laten weten bepaalde medicijnen uit hun vergoedingpakket.

Gevalletje goedkoop = duurkoop was dit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2021 20:16:59 ]
pi_202192875
quote:
4s.gif Op maandag 15 november 2021 20:16 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik zat dit jaar bij Jaaah (die was toen de goedkoopste), maar daar ga ik weg en kom nooit meer terug bij ze. Contact is vrijwel onmogelijk, ze zeggen dat ze met zorggroepen contracten hebben, om vervolgens facturen van deze zorggroepen op naam van de desbetreffende behandelaar zelf te zetten, waar ze natuurlijk weer geen contract mee hebben.

Ook halen ze zonder het te laten weten bepaalde medicijnen uit hun vergoedingpakket.

Gevalletje goedkoop = duurkoop was dit.
En waar ga je nu naar toe?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202192991
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:18 schreef blomke het volgende:

[..]
En waar ga je nu naar toe?
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept. Ik denk dat ik dit jaar geen budgetaanbieder kies, maar DSW, zeker ook omdat ik verwacht het aankomende jaar best wat zorg nodig ga hebben. Ik wil niet weer dat gedoe dat ik bepaalde rekeningen alsnog zelf mag betalen, nadat ik mijn 885 euro eigen risico eindelijk gehaald heb.
  maandag 15 november 2021 @ 20:38:14 #35
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_202193273
quote:
4s.gif Op maandag 15 november 2021 20:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept. Ik denk dat ik dit jaar geen budgetaanbieder kies, maar DSW, zeker ook omdat ik verwacht het aankomende jaar best wat zorg nodig ga hebben. Ik wil niet weer dat gedoe dat ik bepaalde rekeningen alsnog zelf mag betalen, nadat ik mijn 885 euro eigen risico eindelijk gehaald heb.
Niet om het een of ander, maar als je veel zorg verbruikt zou ik niet je eigen risico verhogen tot 885 euro…
pi_202193493
Weer Ziezo selectief dan maar. 1024 per jaar, 12 euro minder dan vorig jaar ^O^
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 november 2021 @ 21:35:57 #37
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202194263
Ik ben ook wat aan het rondkijken, :). Zit al een aantal jaar bij Anderzorg. Vanaf dit jaar ER 385 en volgend jaar ook weer (i.v.m. zekere kosten is omhoog naar 885 niet meer logisch voor mij). Betaal wel altijd per jaar en heb standaard werelddekking buitenland.

Zag nu een grote stijging op mijn nieuwe polis, maar toen ik later op de website keek kwam ik erachter dat ze nu twee basisverzekeringen hebben: Basis en het goedkopere Compact. Mijn nieuwe polis is automatisch op 'Basis' gezet. Als ik kies voor Compact ben ik meteen weer een stuk goedkoper uit dan ik dacht n.a.v. de polis, :D :+. Ik lees niet veel verschillen tussen deze twee, behalve dat Compact minder vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners dan Basis maar daar ga ik toch al niet heen. Volgens mij zijn ook bij Compact gewoon weer alle ziekenhuizen, huisartsen en straks apotheken gecontracteerd, dus daar zit 't hem niet in.

Zover ik zie kan ik eventueel nog naar ZieZo Basis, zij geven ook 1% jaarbetalingskorting, en ben ik over een heel jaar 24 euro goedkoper uit. Ik ben tevreden over Anderzorg; geen ervaring met (de service van) ZK/ZieZo. Iemand?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 21:39:11 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202194315
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2021 21:35 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik ben ook wat aan het rondkijken, :). Zit al een aantal jaar bij Anderzorg. Vanaf dit jaar ER 385 en volgend jaar ook weer (i.v.m. zekere kosten is omhoog naar 885 niet meer logisch voor mij). Betaal wel altijd per jaar en heb standaard werelddekking buitenland.

Zag nu een grote stijging op mijn nieuwe polis, maar toen ik later op de website keek kwam ik erachter dat ze nu twee basisverzekeringen hebben: Basis en het goedkopere Compact. Mijn nieuwe polis is automatisch op 'Basis' gezet. Als ik kies voor Compact ben ik meteen weer een stuk goedkoper uit dan ik dacht n.a.v. de polis, :D :+. Ik lees niet veel verschillen tussen deze twee, behalve dat Compact minder vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners dan Basis maar daar ga ik toch al niet heen. Volgens mij zijn ook bij Compact gewoon weer alle ziekenhuizen, huisartsen en straks apotheken gecontracteerd, dus daar zit 't hem niet in.

Zover ik zie kan ik eventueel nog naar ZieZo Basis, zij geven ook 1% jaarbetalingskorting, en ben ik over een heel jaar 24 euro goedkoper uit. Ik ben tevreden over Anderzorg; geen ervaring met (de service van) ZK/ZieZo. Iemand?
ziezo heeft nog wat onduidelijkheid over ziekenhuizen in onze buurt. Ff in de gaten houden :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 november 2021 @ 21:42:19 #39
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202194367
Lichtelijk offtopic maar toch even een shout out naar mensen die standaard hun ER opmaken i.v.m. chronische ziekte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 november 2021 @ 21:43:15 #40
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202194388
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:39 schreef Rene het volgende:

[..]
ziezo heeft nog wat onduidelijkheid over ziekenhuizen in onze buurt. Ff in de gaten houden :s)
Basis ook? :o Ik meende dat daar ook gewoon 'alle' zienhuizen etc. vergoed werden? Nu heb ik ZieZo ook nog niet helemaal uitgeplozen.

edit; ik zie het :). Heb de zorgverzekeringskaart erbij gepakt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 november 2021 @ 21:46:32 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202194467
Ik mis trouwens die kaart in de OP. Veel (alle?) zorgverzekeraars maken gebruik van dat ding. Super handig wel.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202195031
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:38 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar als je veel zorg verbruikt zou ik niet je eigen risico verhogen tot 885 euro…
Dit, ja. Het is redelijk onnozel te noemen om zo'n 250 korting te pakken om vervolgens 500 extra te mogen betalen :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202196775
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 20:38 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar als je veel zorg verbruikt zou ik niet je eigen risico verhogen tot 885 euro…
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 22:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Dit, ja. Het is redelijk onnozel te noemen om zo'n 250 korting te pakken om vervolgens 500 extra te mogen betalen :+
Joh.

Echter had ik vorig jaar december wel wat anders aan mijn hoofd dan mijn ER te verlagen. Toen ik de verzekering afsloot was ik nog kerngezond. Dit jaar neem ik geen hoger ER omdat ik zeker weten mijn ER haal. Het leek me dat dat wel duidelijk was in mijn bericht.

Overigens was de korting 312 euro.

Sowieso is het ER een farce. 312 euro meer betalen om een potentieel risico van 500 af te kopen. :')
pi_202198223
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 november 2021 01:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
[..]
Joh.

Echter had ik vorig jaar december wel wat anders aan mijn hoofd dan mijn ER te verlagen. Toen ik de verzekering afsloot was ik nog kerngezond. Dit jaar neem ik geen hoger ER omdat ik zeker weten mijn ER haal. Het leek me dat dat wel duidelijk was in mijn bericht.
Chill. Ik interpreteerde jouw "ik wil niet weer dat gedoe dat ik bepaalde rekeningen alsnog zelf mag betalen, nadat ik mijn 885 euro eigen risico eindelijk gehaald heb" alsof je dat afgelopen jaar aan de hand had gehad.


quote:
Overigens was de korting 312 euro.

Sowieso is het ER een farce. 312 euro meer betalen om een potentieel risico van 500 af te kopen. :')
Minder betalen, bedoel je. Tja, het is voor de verzekeraar ook een gecalculeerd risico natuurlijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202198468
ZieZo kom ik op een premie van ¤1024.

Hun tandartsverzekering is ¤163 en stelt geen ruk voor qua dekking (geen vullingen en X-ray vergoed bijv.), dus daarvoor doe ik het niet. Bij Anderzorg is de tandarts en goedkoper en uitgebreider…what tot do, what to do…???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 10:16:13 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202198525
Geen vullingen? Het wordt steeds gekker.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202198818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:45 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]
Minder betalen, bedoel je. Tja, het is voor de verzekeraar ook een gecalculeerd risico natuurlijk.
Nee, ik bedoel dat je in feite, als klant, sowieso 312 euro (de korting die je krijgt als je een hoog eigen risico neemt bij mijn huidige verzekeraar) extra betaalt om je eigen risico van 885 naar 385 te brengen.
pi_202199019
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:41 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel dat je in feite, als klant, sowieso 312 euro (de korting die je krijgt als je een hoog eigen risico neemt bij mijn huidige verzekeraar) extra betaalt om je eigen risico van 885 naar 385 te brengen.
Nou ja, de 385 is van overheidswege, de andere 500 is een vrijwillig extra risico, natuurlijk. De korting die ze weggeven is uiteraard lager; een zorgverzekeraar is een commercieel bedrijf, he.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202199677
Ik zoek een goedkope basisverzekering, ¤385 eigen risico, alle ziekenhuizen gecontracteerd.

Ik twijfel tussen:

FBTO Basis ¤110,95 p/m

ZK ZieZo Basis ¤112,25 p/m

De Friesland Zelf Bewust ¤113,25

Anderzorg Compact ¤114,00

Hoe zijn de ervaringen met deze verzekeraars? Bij FBTO Basis mag je alleen contact opnemen per Whatsapp en online chat, dat vind ik toch een beetje raar...

Kan het nog goedkoper dan ¤110,95?
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 11:51:35 #50
382129 crew  Donna
pi_202199717
Wij zijn al een aantal jaren heel tevreden met ZieZo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')