SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
![]()
Nee, ook dan kun je dat niet bereiken.quote:Op zondag 14 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is dat de regering inmiddels het beleid lijkt te hebben dat verspreiding tegengegaan moet worden. Dat kun je alleen bereiken door iedereen te vaccineren, aangezien het vaccin geen steriele immuniteit geeft.
Verspreiding tegen gaan lukt je alleen als je de samenleving permanent min of meer op slot houdt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Of het komt door het vaccin.quote:Op zondag 14 november 2021 15:32 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe goed werken de vaccins?
Overlijdens per week vorig jaar versus dit jaar t/m week 44. Er lijkt een factor 3 onderrapportage van de Covid-doden te zijn. In de week van 28 oktober tot en met 3 november 2021 (meest recente CBS data) is er een oversterfte van 400, terwijl er 145 coronadoden zijn gerapporteerd. Recentere data is er niet, maar als je dat doortrekt, dan zouden wo nu al tegen de 75 coronadoden per dag moeten zitten. Normaal komt oversterfte eigenlijk alleen door griep of door een hittegolf (zie zomer 2020 in de grafiek). Nu zijn beide afwezig, dus dat het corona is, ligt wel het meest voor de hand.
[ afbeelding ]
Data uit CBS Statline: https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
Er is geen reden om 75 dagelijkse covid doden te verzwijgen.![]()
Dat klinkt in mijn oren alleen niet als een heel sterk argument voor vaccinatie. Dan wordt gezegd: "Myocarditis is een mogelijke bijwerking van het vaccin, zeker op jongere leeftijd" en dat wordt afgedaan met: "Ja, dat kan een Covid besmetting je ook geven. Niet zeuren, doorlopen"quote:Op zondag 14 november 2021 15:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt, allerlei ontstekingen aan het hart komen óók voor als je COVID hebt. In de meeste gevallen merken mensen er amper wat van, en bij klachten is het goed te behandelen. Het is gewoon een afwezig of het risico bij vaccinatie groter is dan het risico na infectie en toe nu toe lijkt dat nog niet het geval.
Hartontsteking komt vaker voor na coronabesmetting dan na vaccinatie
Die manier van denken ondermijnt juist het vertrouwen in de vaccins, want dan zeg je eigenlijk: Je kan slecht af zijn, maar met een besmetting was je nog slechter af.![]()
Volgens jou komt alles wat slecht is "door het vaccin". No matter what.quote:Op zondag 14 november 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Of het komt door het vaccin.
Er is geen reden om 75 dagelijkse covid doden te verzwijgen.
Ik snap niet dat mensen hier nog steeds serieus met je in discussie blijven gaan om eerlijk te zijn![]()
![]()
Misschien is het dat wel, maar wat moeten we daarmee? Er is een kleine kans op dat soort bijwerkingen. Jij voert al voor dat vaccins überhaupt klaar waren een soort strijd tegen vaccins.quote:Op zondag 14 november 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
In dit geval is het erkend vaccin gerelateerd.
En als mensen dan een artikel delen van een 20-jarige gezonde jongen die op de IC terecht is gekomen dan krijg je ook genoeg mensen op je dak hier dat het een enkel geval betreft.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Nee, wacht, even terugquote:Op zondag 14 november 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
2G op zwangeren enzo? Als in, wanneer ze geen booster gaan halen mogen ze met hun dubbele vaccinatie nergens heen?Mijn opmerking was buiten boosters om, even voor huidige CTB regels.
Er zijn bepaalde groepen die de zorg het meest belasten (leeftijd en onderliggende aandoeningen zijn hier de grootste oorzaak van volgens mij). Als je nou zorgt dat die groepen alleen met 2G op risicoplekken kunnen komen dan verklein je de kans dat de zorg wordt overspoeld, want de risicogroepen zijn beschermd door vaccinatie of zijn hersteld na besmetting.
2G forceren op jonge gezonde mensen heeft geen zin, want dat zijn niet de mensen die je hoeft te beschermen. Ik ben een beetje klaar met dat alle regels maar zo algemeen mogelijk moeten, want niemand durf het te hebben over de grote roze olifant in de kamer.![]()
In beide gevallen is het vooral persoonlijk leed. Ik vind wel dat we hier (en eerlijk gezegd ook vaak in het nieuws enzo) mogelijke bijwerkingen van de vaccinatie wegwuiven met 'Ja kan gebeuren, je komt er wel overheen'quote:Op zondag 14 november 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is het dat wel, maar wat moeten we daarmee? Er is een kleine kans op dat soort bijwerkingen. Jij voert al voor dat vaccins überhaupt klaar waren een soort strijd tegen vaccins.
En als mensen dan een artikel delen van een 20-jarige gezonde jongen die op de IC terecht is gekomen dan krijg je ook genoeg mensen op je dak hier dat het een enkel geval betreft.
Als er iets is dat dat me vertelt is dat de keuze om je wel of niet te laten vaccineren echt vooral persoonlijk is, zeker in de lage leeftijdsgroepen. Die push die er nu is om 12-17 te vaccineren én de push die er komt (aangezien de EMA ermee bezig is) om 5-11 ook te gaan vaccineren is daarin echt niet goed.![]()
Zie de post waar ik op reageer aub.quote:Op zondag 14 november 2021 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens jou komt alles wat slecht is "door het vaccin". No matter what.
User neemt aan dat we 75 dagelijkse covid doden hebben, maar dat niet wordt gemeld, dat vind je aannemelijk?
Ongevaccineerden waarschijnlijk?![]()
Oh op die manier. Ik dacht al, 2G op gevaccineerde zwangeren omdat ze hun booster niet gehaald hebben?quote:Op zondag 14 november 2021 15:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, wacht, even terugMijn opmerking was buiten boosters om, even voor huidige CTB regels.
Er zijn bepaalde groepen die de zorg het meest belasten (leeftijd en onderliggende aandoeningen zijn hier de grootste oorzaak van volgens mij). Als je nou zorgt dat die groepen alleen met 2G op risicoplekken kunnen komen dan verklein je de kans dat de zorg wordt overspoeld.
2G forceren op jonge gezonde mensen heeft geen zin, want dat zijn niet de mensen die je hoeft te beschermen. Ik ben een beetje klaar met dat alle regels maar zo algemeen mogelijk moeten, want niemand durf het te hebben over de grote roze olifant in de kamer.
Maargoed, ik snap wat je zegt. Ik weet niet zo goed wat ik vind, maar de huidige manier is niet houdbaar meer. Tenzij ze snel een aantal procent erbij krijgen.![]()
Gevolg van uitgestelde zorg? Er zijn vorige jaar veel minder mensen onder behandeling gegaan voor hartproblemen en kanker.quote:Op zondag 14 november 2021 15:42 schreef Za het volgende:
[..]
Zie de post waar ik op reageer aub.
User neemt aan dat we 75 dagelijkse covid doden hebben, maar dat niet wordt gemeld, dat vind je aannemelijk?
Ongevaccineerden waarschijnlijk?![]()
De eerste boosterprikken zijn nog niet gezet of we zijn al "eindeloos aan het boosteren" in de beleving van mensenquote:Op zondag 14 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zeg :
- griepprik groep
- immuungecompromitteerde
- zwangeren
- Zware Obesitas
Dan kom je al een heel eind in de juiste richting, in plaats maar eindeloos te boosteren waar je wellicht dan nooit meer vanaf komt
Beter letten we even op hoe het gaat met de immuniteit na die derde prik. Hopelijk beklijft die veel langer dan zes maanden. Anders ga ook ik janken, maar pas tegen die tijd.
Aantal positieve tests in Israël (de booster-voortrekkers) de afgelopen dagen: een paar honderd per dag.![]()
Voor de gemiddelde 18 minner vind ik het ook niet zo nodig, tenzij er sprake is van zwaar overgewicht, diabetes etc. Zou wel meer nuttig zijn geweest als het vaccin meer het aantal besmettingen had geremd.quote:Op zondag 14 november 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
In beide gevallen is het vooral persoonlijk leed. Ik vind wel dat we hier (en eerlijk gezegd ook vaak in het nieuws enzo) mogelijke bijwerkingen van de vaccinatie wegwuiven met 'Ja kan gebeuren, je komt er wel overheen'
Als er iets is dat dat me vertelt is dat de keuze om je wel of niet te laten vaccineren echt vooral persoonlijk is, zeker in de lage leeftijdsgroepen. Die push die er nu is om 12-17 te vaccineren én de push die er komt (aangezien de EMA ermee bezig is) om 5-11 ook te gaan vaccineren is daarin echt niet goed.![]()
Evenstar
![]()
Maar Israel is Pfizer-land, allemaal nep en betaald nieuwsquote:Op zondag 14 november 2021 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De eerste boosterprikken zijn nog niet gezet of we zijn al "eindeloos aan het boosteren" in de beleving van mensen
Beter letten we even op hoe het gaat met de immuniteit na die derde prik. Hopelijk beklijft die veel langer dan zes maanden. Anders ga ook ik janken, maar pas tegen die tijd.
Aantal positieve tests in Israël (de booster-voortrekkers) de afgelopen dagen: een paar honderd per dag.![]()
![]()
Nee dat is onjuist, ga maar teruglezen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
Jij voert al voor dat vaccins überhaupt klaar waren een soort strijd tegen vaccins.
Wat ik heb gepost ruim een jaar geleden is dat ze vaak niet zo effectief zijn bij ouderen en dat in de trials de proefdieren zeer besmettelijk bleven.
Die info klopt, en is geen strijd voeren tegen iets.![]()
Het is vast alleen nog niet voor mij duidelijk maar wat is het punt wat je wilt maken?quote:Op zondag 14 november 2021 15:45 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat is onjuist, ga maar teruglezen.
Wat ik heb gepost ruim een jaar geleden is dat ze vaak niet zo effectief zijn bij ouderen en dat in de trials de proefdieren zeer besmettelijk bleven.
Die info klopt, en is geen strijd voeren tegen iets.![]()
Evenstar
![]()
Inderdaad, snap die push voor <12 niet meer zo nu het duidelijk is dat vaccins niet goed helpen tegen verspreiding.quote:Op zondag 14 november 2021 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde 18 minner vind ik het ook niet zo nodig, tenzij er sprake is van zwaar overgewicht, diabetes etc. Zou wel meer nuttig zijn geweest als het vaccin meer het aantal besmettingen had geremd.
Focus moet veel meer liggen op zorgen dat men niet op de IC komt, dus boosters voor de juiste doelgroepen, 2G voor de juiste doelgroepen en IC-capaciteit linksom of rechtsom verhogen, zodat de 2G er na een tijd ook weer van af kan.![]()
Ik volg niet helemaal waarom dat het vertrouwen in vaccins zou ondermijnen, als je met een vaccin het risico op ernstig verloop van COVID én allerlei hartproblemen n.a.v. COVID verlaagt?quote:Op zondag 14 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt in mijn oren alleen niet als een heel sterk argument voor vaccinatie. Dan wordt gezegd: "Myocarditis is een mogelijke bijwerking van het vaccin, zeker op jongere leeftijd" en dat wordt afgedaan met: "Ja, dat kan een Covid besmetting je ook geven. Niet zeuren, doorlopen"
Die manier van denken ondermijnt juist het vertrouwen in de vaccins, want dan zeg je eigenlijk: Je kan slecht af zijn, maar met een besmetting was je nog slechter af.![]()
87% van de bevolking heeft een vaccin gekregen dat milde bijwerkingen als pericarditis en trombose teweeg kan brengen, onder andere.quote:![]()
Israël, zo'n beetje het meest nieuwsgeile land waar alles uitgeplozen en in je gezicht gereport wordt, daar moeten we gaan zoeken naar de echte cijfers...quote:Op zondag 14 november 2021 15:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Maar Israel is Pfizer-land, allemaal nep en betaald nieuws![]()
https://www.borstkanker.n(...)iagnoses-door-coronaquote:Op zondag 14 november 2021 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
87% van de bevolking heeft een vaccin gekregen dat milde bijwerkingen als pericarditis en trombose teweeg kan brengen, onder andere.
https://www.volkskrant.nl(...)oor-corona~becf1359/
https://www.ad.nl/binnenl(...)oor-corona~a6faba9f/
https://www.medicalfacts.(...)oronavirus-covid-19/![]()
Het voorkomt bij huisgenoten 63-70% meer besmettingen. Buiten het huishouden zal dit dus hoger zijn. Dus hoezo helpt het voorkomen van besmet worden én het voorkomen van doorgeven van de besmettingen niet tegen verspreiding?quote:Op zondag 14 november 2021 15:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Inderdaad, snap die push voor <12 niet meer zo nu het duidelijk is dat vaccins niet goed helpen tegen verspreiding.
Focus moet veel meer liggen op zorgen dat men niet op de IC komt, dus boosters voor de juiste doelgroepen, 2G voor de juiste doelgroepen en IC-capaciteit linksom of rechtsom verhogen, zodat de 2G er na een tijd ook weer van af kan.
Het is niet waterdicht, maar wel waterdichter dan geen vaccins. Het is zeg maar het verschil tussen een zeef en een schaaltje met een gat ergens.![]()
Evenstar
![]()
Had misschien "niet goed genoeg" moeten zeggen of "minder goed dan men dacht of deed voorkomen".quote:Op zondag 14 november 2021 15:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het voorkomt bij huisgenoten 63-70% meer besmettingen. Buiten het huishouden zal dit dus hoger zijn. Dus hoezo helpt het voorkomen van besmet worden én het voorkomen van doorgeven van de besmettingen niet tegen verspreiding?
Het is niet waterdicht, maar wel waterdichter dan geen vaccins. Het is zeg maar het verschil tussen een zeef en een schaaltje met een gat ergens.
Sowieso is het beter dan geen vaccins, dat lijkt mij duidelijk.![]()
Dat is nog best hoog, geldt dat ook voor de delta-variant?quote:Op zondag 14 november 2021 15:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het voorkomt bij huisgenoten 63-70% meer besmettingen. Buiten het huishouden zal dit dus hoger zijn.![]()
Is toch altijd al een gebrek geweest van de maatregelen? Het generieke karakter en het gepolder.quote:Op zondag 14 november 2021 15:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, wacht, even terugMijn opmerking was buiten boosters om, even voor huidige CTB regels.
Er zijn bepaalde groepen die de zorg het meest belasten (leeftijd en onderliggende aandoeningen zijn hier de grootste oorzaak van volgens mij). Als je nou zorgt dat die groepen alleen met 2G op risicoplekken kunnen komen dan verklein je de kans dat de zorg wordt overspoeld, want de risicogroepen zijn beschermd door vaccinatie of zijn hersteld na besmetting.
2G forceren op jonge gezonde mensen heeft geen zin, want dat zijn niet de mensen die je hoeft te beschermen. Ik ben een beetje klaar met dat alle regels maar zo algemeen mogelijk moeten, want niemand durf het te hebben over de grote roze olifant in de kamer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: