abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202231475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:19 schreef Bieselke het volgende:
Nieuw HCN - 175.000 - 15 maanden waarvan 3 aflossingsvrij - 7.5%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/glamping-ibiza-mle3x6p4

Weinig info over zekerheden naar mijn mening.
De genoemde financiering van ¤300.000 door een toeleverancier is gister via een 100% geborgde lening opgehaald met een rente van 5%. Leverancier die daarvoor borg staat is aan de cijfers te zien een flink groter bedrijf dan de leverancier die borg stond voor de 1e paar geborgde leningen.
pi_202231645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
De genoemde financiering van ¤300.000 door een toeleverancier is gister via een 100% geborgde lening opgehaald met een rente van 5%. Leverancier die daarvoor borg staat is aan de cijfers te zien een flink groter bedrijf dan de leverancier die borg stond voor de 1e paar geborgde leningen.
Maar dan is de 300.000 toch door de innercrowd/investeerders opgehaald en niet door een toeleverancier.
quote:
Deze wordt in twee leningdelen gefinancierd: ¤300.000 door een toeleverancier
Edit: Eens met Soulfreak in de volgende post dat de omschrijving uit de openbare lening niet klopt en duidelijker had moeten vermeld. Ook of 1 van de leningen achtergesteld wordt aan een ander.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 18-11-2021 16:09:55 ]
pi_202231818
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Maar dan is de 300.000 toch door de innercrowd opgehaald en niet door een toeleverancier.
[..]

Ik vind het verkeerd geformuleerd. Correct was geweest te zeggen dat het is opgehaald middels een niet publieke lening die geborgd is door een leverancier.

Tekst uit de geborgde lening info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de nieuwe 4 sterren lening tekst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202232537
Sushitent hcn sluit de deuren en is bijna failliet
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ger-Van-Wermeskerken
pi_202232601
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Vechtscheiding
SPOILER
Pfff, uitstel van de afgesproken extra aflossing met een jaar. Persoonlijk ben ik er niet blij mee aangezien het onderpand vooral uit horeca panden bestaat. Gelukkig zit er een net rente percentage op deze lening. Het heeft ongetwijfeld geen zin maar ik overweeg wel tegen te stemmen aangezien het risico op een niet volledige terugbetaling door dit uitstel iets toeneemt. Aan de andere kant, wat is het alternatief...
pi_202232682
quote:
Dank voor de link. Heb hem iets hoger dan basis meegenomen. Goede reviews te vinden, nette website. Zekerheid had iets beter gekund, maar daar is de rente ook naar.
pi_202232823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Was dit project niet geannuleerd?

SPOILER
pi_202233086
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef impact9 het volgende:

[..]
Was dit project niet geannuleerd?

SPOILER
Staat nog wel op de site. Laatste investering is van 29 januari 2021. Later dan bovenstaand bericht:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/sushi-roku-w6p338p4
pi_202233097
Crowdrealestate probeert weer een lening voor maar 4% te slijten. Zo te zien was er vorige keer -helaas!- animo genoeg. Maar niet bij mij.

Morgen om 16u online mocht iemand tóch willen.

SPOILER
pi_202233385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik zag gisteren een berichtje voorbijkomen dat blijkbaar 70% van de voormalige prof voetballers binnen 5 jaar failliet is.
Ik wist wel dat profvoetballers hier bovengemiddeld vaak last van hadden: inkomsten uit voetbal drogen op, en er wordt doorgeleefd alsof die inkomsten er nog wel zijn. Maar de 70% verbaasde me toch weer.
pi_202233689
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:16 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dit getal moet je echt zoeken, terwijl het aantal geregistreerde gebruikers daarentegen zeer prominent is weergegeven op hun website (67.049).
Ik zag daar óók de spreuk staan: 'Luiheid en rendement gingen nog nooit zo goed samen'. Als ik dát lees dan weet ik weer waarom ik daar slechts zeer beperkt investeer O-)
MC en SIG lijken elkaars tegenpolen te zijn.
Daar waar de site van SIG dankzij elastiekjes en jarretels ternauwernood niet instort, zijn de projecten - zeker in schijf 1a - solide.
De site van MC hangt aan elkaar van allerlei overbodige inlogbeveiligingen terwijl de projecten daarentegen ietwat speculatief ogen, voorzichtig gezegd. De site is gruwelijk traag trouwens.

Toch maar eens een paar kleine bedragen toegezegd. Ik begreep dat anderen goede ervaringen hebben tot dusver.
Pecunia non olet
pi_202234111
Het project van de Zwolse voetballer is met wat vertraging alsnog doorgegaan.
  donderdag 18 november 2021 @ 19:16:10 #138
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202234198
SIG Postelsehoeflaan schijf 3 VOL.
Begrijp ik er de ballen niet van?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_202234202
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:33 schreef lykkefund het volgende:
Crowdrealestate probeert weer een lening voor maar 4% te slijten. Zo te zien was er vorige keer -helaas!- animo genoeg. Maar niet bij mij.

Morgen om 16u online mocht iemand tóch willen.

SPOILER
Linkje:
SPOILER
pi_202234330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
MC en SIG lijken elkaars tegenpolen te zijn.
Daar waar de site van SIG dankzij elastiekjes en jarretels ternauwernood niet instort, zijn de projecten - zeker in schijf 1a - solide.
De site van MC hangt aan elkaar van allerlei overbodige inlogbeveiligingen terwijl de projecten daarentegen ietwat speculatief ogen, voorzichtig gezegd. De site is gruwelijk traag trouwens.

Toch maar eens een paar kleine bedragen toegezegd. Ik begreep dat anderen goede ervaringen hebben tot dusver.
MC kan Max Crowdfund zijn of Matching Capital.
Je bedoelt hier Max denk ik.

Goede ervaringen met Max CF tot op heden. Wel krijg ik wekelijks via Marktgevoel (een nieuwsbrief die beleggingsabonnementen probeert te verkopen) bericht van Max CF om nog in de laatste aandelen emissie in te stappen. Vrij schreeuwering:

Beste belegger,

Vandaag nog even wat belangrijke zaken rondom Max Property Group (MPG).

Zoals we eerder al aangaven, is er nog slechts een klein gedeelte van de aandelen van dit vastgoed crowdfundingplatform beschikbaar.

In dat kader zetten we vandaag nog een aantal belangrijke zaken voor je op een rij, om iedereen een zo volledig mogelijk beeld te geven van de potentie van Max Property Group.
MPG timmert momenteel namelijk hard aan de weg in de crowdfunding vastgoedmarkt.

Grootse plannen om op te schalen

Op dit moment richt Max Property Group zich met het Max Crowdfund-platform nog op de Lage Landen. Maar, MPG heeft de ambitie om de wereld te veroveren.

En er zijn al flink wat concrete stappen gezet op dit vlak.

Zo zijn er voor hun franchisemodel al overeenkomsten getekend met exclusieve partners in bijvoorbeeld:

Nieuw-Zeeland
Duitsland, Zweden
En het Verenigd Koninkrijk
In Nieuw-Zeeland zijn ze zelfs al live met hun crowdfunding platform.
Want dát is naar onze mening ook gelijk de absolute parel binnen dit project: het franchiseconcept.

Een parel die kan zorgen voor een enórme omzetgroei.
Om ervoor te zorgen dat deze exponentiële groei ook daadwerkelijk snel gerealiseerd kan worden, geeft MPG dit jaar een deel van de aandelen van Max Property Group uit (in totaal iets meer dan 14%).

Dat geeft beleggers de bijzondere kans zeer vroeg in te stappen in dit groeiverhaal.

Duik absoluut in de documentatie

Kijk... dit is natuurlijk wel een heel ander type belegging dan een investering in een gemiddeld beursgenoteerd bedrijf...

Max Property Group heeft weliswaar al veel bereikt en een groot groeipotentieel, maar zal hard moeten werken om de ambities waar te maken. Het bedrijf heeft dus absoluut nog zaken te bewijzen.

Het is dus bij interesse belangrijk om de documentatie van MPG goed door te nemen, zodat je zowel de business als de risico’s goed begrijpt.

Daar staat tegenover dat beleggers die dit project nú ondersteunen door te investeren, mogelijk een wel heel bijzondere beloning te wachten staat.

80% van de winst naar aandeelhouders

MPG wil straks namelijk 80% van de winst uitkeren als dividend aan aandeelhouders.

Maar daar blijft het niet enkel bij...

De voorbereidingen voor een beursgang over enkele jaren zijn namelijk al gestart.

Grote kans alleen dat je in die fase aankijkt tegen heel andere prijzen voor de aandelen MPG. De aandelen kunnen dankzij de exponentiële groeivooruitzichten, immers straks hard de lucht in:
Tot slot nog even belangrijk om te weten:

Op de overgrote meerderheid (90%+) van de aandelencertificaten is afgelopen zomer al ingetekend.
Op dit moment is er dus nog slechts een beperkt pakket (<10%) beschikbaar.
Investeren kan vanaf 5.000 euro oftewel 2.000 certificaten.
Wie de laatste aandelen niet mis wil lopen, kan dus beter niet al te lang meer wachten met intekenen.

Zoals we zonet al beklemtoonden, is er nog slechts een heel klein gedeelte (minder dan 10%) van de aandelenuitgifte van dit vastgoed crowdfundingplatform beschikbaar

Lees daarom vandaag nog verder op de investeerderspagina van Max Property Group.
https://www.maxcrowdfund.(...)y-group?affiliate=SB
pi_202234350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:16 schreef delcielo het volgende:

[..]
Linkje:
SPOILER
Staat al op 50% ondertussen! (en nee, daar zit geen euro van mij bij)
pi_202235321
Besloten project waardevoorjegeld
- deel 1: 130.000 aflossingsvrij, 6,5%, 60 mnd
- deel 2: 130.000 lineair, 6,0%, 60 mnd
Materiële hypotheek voor beide delen 160.000 woonhuis + 100.000 woonhuis ouders.

Er is verzocht om de link niet te delen en de bedrijfsnaam niet te vermelden.

We kunnen wel bespreken welke van de 2 leningdelen het meest interessant is
pi_202235575
Vlekkeloze homerun *O* van GVE project De Valk Schoonglas, 48mnd / 8%. Miniprojectje van 12k5.

quote:
U heeft geïnvesteerd in project 16895 | De Valk Schoonglas. Van dit project heeft u 45 termijnen ontvangen.

De betaling van termijn 46 hebben wij ontvangen van de geldnemer. Voor de laatste twee termijnen is het depot bedrag aangewend. Hiermee is het project dan ook volledig afgehandeld.

De termijnen 46, 47 en 48 worden binnen enkele dagen aan u uitbetaald. Dit gaat met een tussentijdse verzamelbetaling. Hierover ontvangt u apart bericht.
pi_202235862
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Besloten project waardevoorjegeld
- deel 1: 130.000 aflossingsvrij, 6,5%, 60 mnd
- deel 2: 130.000 lineair, 6,0%, 60 mnd
Materiële hypotheek voor beide delen 160.000 woonhuis + 100.000 woonhuis ouders.

Er is verzocht om de link niet te delen en de bedrijfsnaam niet te vermelden.

We kunnen wel bespreken welke van de 2 leningdelen het meest interessant is
Ik heb er zojuist even doorheen gescrold vwb zekerheden. Het eerste deel (woonhuis) lijkt me niet volledig dekkend als ik de tekst juist interpreteer. Het tweede deel (woonhuis ouders) zal wel dekkend zijn, maar de omschrijving is weer vaag: wordt er nu aangegeven wat de totale inschrijving is, of wat de totale huidig openstaande schuld is?
"We mogen er van uit gaan dat het woonhuis van de ouders flink meer waard is als de WOZ".

Ongetwijfeld allemaal goed bedoeld, maar mijn accountant zou zeggen "ET, je gebruikt wel weer erg veel woorden, maar zeg nu eens precies wat je bedoeld".
pi_202237649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:35 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik heb er zojuist even doorheen gescrold vwb zekerheden. Het eerste deel (woonhuis) lijkt me niet volledig dekkend als ik de tekst juist interpreteer. Het tweede deel (woonhuis ouders) zal wel dekkend zijn, maar de omschrijving is weer vaag: wordt er nu aangegeven wat de totale inschrijving is, of wat de totale huidig openstaande schuld is?
"We mogen er van uit gaan dat het woonhuis van de ouders flink meer waard is als de WOZ".

Ongetwijfeld allemaal goed bedoeld, maar mijn accountant zou zeggen "ET, je gebruikt wel weer erg veel woorden, maar zeg nu eens precies wat je bedoeld".
Eigen woning heeft m.i. een overwaarde van 140-190k.
Woning ouders heeft een overwaarde van 350.000

De 260k lening wordt bij de start net aan/net niet aan gedekt. Je hebt wat aflossing nodig en een niet zakkende huizenmarkt voor dit project

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 18-11-2021 22:34:59 ]
pi_202238314
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Goede ervaringen met Max CF tot op heden. Wel krijg ik wekelijks via Marktgevoel (een nieuwsbrief die beleggingsabonnementen probeert te verkopen) bericht van Max CF om nog in de laatste aandelen emissie in te stappen. Vrij schreeuwering:

Beste belegger,

Vandaag nog even wat belangrijke zaken rondom Max Property Group (MPG).

Zoals we eerder al aangaven, is er nog slechts een klein gedeelte van de aandelen van dit vastgoed crowdfundingplatform beschikbaar.

In dat kader zetten we vandaag nog een aantal belangrijke zaken voor je op een rij, om iedereen een zo volledig mogelijk beeld te geven van de potentie van Max Property Group.
MPG timmert momenteel namelijk hard aan de weg in de crowdfunding vastgoedmarkt.

Grootse plannen om op te schalen

Op dit moment richt Max Property Group zich met het Max Crowdfund-platform nog op de Lage Landen. Maar, MPG heeft de ambitie om de wereld te veroveren.

En er zijn al flink wat concrete stappen gezet op dit vlak.

Zo zijn er voor hun franchisemodel al overeenkomsten getekend met exclusieve partners in bijvoorbeeld:

Nieuw-Zeeland
Duitsland, Zweden
En het Verenigd Koninkrijk
In Nieuw-Zeeland zijn ze zelfs al live met hun crowdfunding platform.
Want dát is naar onze mening ook gelijk de absolute parel binnen dit project: het franchiseconcept.

Een parel die kan zorgen voor een enórme omzetgroei.
Om ervoor te zorgen dat deze exponentiële groei ook daadwerkelijk snel gerealiseerd kan worden, geeft MPG dit jaar een deel van de aandelen van Max Property Group uit (in totaal iets meer dan 14%).

Dat geeft beleggers de bijzondere kans zeer vroeg in te stappen in dit groeiverhaal.

Duik absoluut in de documentatie

Kijk... dit is natuurlijk wel een heel ander type belegging dan een investering in een gemiddeld beursgenoteerd bedrijf...

Max Property Group heeft weliswaar al veel bereikt en een groot groeipotentieel, maar zal hard moeten werken om de ambities waar te maken. Het bedrijf heeft dus absoluut nog zaken te bewijzen.

Het is dus bij interesse belangrijk om de documentatie van MPG goed door te nemen, zodat je zowel de business als de risico’s goed begrijpt.

Daar staat tegenover dat beleggers die dit project nú ondersteunen door te investeren, mogelijk een wel heel bijzondere beloning te wachten staat.

80% van de winst naar aandeelhouders

MPG wil straks namelijk 80% van de winst uitkeren als dividend aan aandeelhouders.

Maar daar blijft het niet enkel bij...

De voorbereidingen voor een beursgang over enkele jaren zijn namelijk al gestart.

Grote kans alleen dat je in die fase aankijkt tegen heel andere prijzen voor de aandelen MPG. De aandelen kunnen dankzij de exponentiële groeivooruitzichten, immers straks hard de lucht in:
Tot slot nog even belangrijk om te weten:

Op de overgrote meerderheid (90%+) van de aandelencertificaten is afgelopen zomer al ingetekend.
Op dit moment is er dus nog slechts een beperkt pakket (<10%) beschikbaar.
Investeren kan vanaf 5.000 euro oftewel 2.000 certificaten.
Wie de laatste aandelen niet mis wil lopen, kan dus beter niet al te lang meer wachten met intekenen.

Zoals we zonet al beklemtoonden, is er nog slechts een heel klein gedeelte (minder dan 10%) van de aandelenuitgifte van dit vastgoed crowdfundingplatform beschikbaar

Lees daarom vandaag nog verder op de investeerderspagina van Max Property Group.
https://www.maxcrowdfund.(...)y-group?affiliate=SB
Bedankt voor het delen van deze tekst. Voor mij is het nu duidelijk dat ik heel ver bij deze club vandaan moet blijven.
pi_202238416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:16 schreef Zeghomaar het volgende:
SIG Postelsehoeflaan schijf 3 VOL.
Begrijp ik er de ballen niet van?
The risk boys > bij elk project de hoge schijf meenemen, geeft je meer rente en dan kun je ook makkelijker een default opvangen en dan toch nog een hogere R te pakken dan in schijf 1A. Nog geen fokkers bij de investors blijkbaar.
pi_202238559
Max Crowdfunding kan het beste afgekort worden naar MAX
Matching Capital naar MC

Misschien Matching Capital nog even bijwerken in de OP

[ Bericht 17% gewijzigd door dyna18 op 18-11-2021 23:17:34 ]
pi_202239430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit net eens even op jullie platform te kijken en lees dit:

Max Property Group B.V. (MPG) haalt een totaal bedrag van ¤ 4.250.000 op voor 14,16% van de aandelen van Max Property Group B.V.

Betekent dit, dat jullie de totale waarde van het bedrijf inschatten opruim 30 miljoen euro? Is dat niet iets te hoog gegrepen voor zo'n jong bedrijf?
Aangezien er nooit geantwoord is, zal ik zelf maar een poging wagen.

Ik denk dat dit een zodanig absurde vorm van luchtfietserij is, dat het bijna gelijk staat aan oplichting.
Hoe halen ze het in hun hoofd om een dergelijke waardering aan een startend bedrijfje toe te kennen, man man man :R
Pecunia non olet
pi_202239439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:25 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Oeps daar had ik niet bij stil gestaan :D Ik bedoelde idd Max en laten we het inderdaad maar als MAX afkorten voortaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 19-11-2021 06:34:30 ]
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')