abonnement Unibet Coolblue
pi_202185727
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:21 schreef mthecatlover het volgende:
Net als vorig jaar met het ''vuurwerkverbod''. O, O, wat was er toch een verbod zeg...laat me niet lachen....
Vorig jaar heb ik mij er aan gehouden. Dit jaar niet. Het grote verschil zal zijn dat ik of vuurwerk haal zoals normaal (dus zeg 20 stuks) of aangepast (dus zeg 4 stuks).

Maar ik denk dat het morgen nog wel eens een heel heet debat gaat worden. Met name de volledige sluiting van de sport zal een heel heet hangijzer worden. Want waarom wel in een theater/bioscoop en niet buiten met dezelfde voorwaarden.
pi_202185751
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In de UK schiet het groeitempo eigenlijk sinds een dag of 4 met ~5% per dag omhoog, van -16% naar +6%, ik denk dat over een week of 2/3 we hier ook weer lockdown-achtige maatregelen krijgen.
Waarom zou dat zijn? Die maatregelen. Want nu al maanden gebeurd dat toch niet, terwijl er ook al maanden grote fluctuaties zijn in krimp en groei. Wat maakt deze keer anders?
pi_202185757
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Overall zijn er dus inderdaad geen nieuwe varianten om zorgen over te maken.
Dank voor het uitzoeken en het positieve bericht _O_
pi_202185900
Overigens wat betreft de boosters, ik ben het hier nog steeds niet mee eens (zoals ze ook in Even tot Hier duidelijk lieten zien @Cinderelladreamer). Volgens mij winnen we nog steeds veel meer met prikken in arme landen. Even de meest kwetsbare groep hier uitgezonderd.

Maar als het dan toch zo is dat ze gezet worden zijn er natuurlijk 2 belangrijke zaken:

Allereerst het moment van prikken, er is nu wel duidelijk dat de vaccinatie tot ongeveer 9 maanden na de 2e prik een behoorlijke bescherming biedt. Met name bij ouderen en kwetsbare groepen neemt na die 9 maanden de bescherming wat af. Het is dus cruciaal dat we zorgen dat deze groepen op het juiste moment de booster krijgen. Het heeft weinig zin om volgend jaar in dezelfde shit te komen omdat de booster ook uitgewerkt is. Misschien is het handig om te wachten met de boosters tot volgend jaar april en het met het iets afgenomen effect deze winter dan maar door te komen.

Ten tweede is het belangrijk om te weten wat de booster doet op de langere termijn. Het is bij vaccinaties heel gebruikelijk dat deze meermaals gegeven moeten worden voor maximaal effect. Denk aan DKTP 6x en prikken als tetanus die 10 jaar geldig zijn. Wat dat betreft is het niets nieuws onder de zon en verbaasd het mij niets. Maar wat doet de booster, geeft deze weer 9 maanden bescherming of pompt deze het op voor een langere periode? Ergo, moeten we deze booster jaarlijks gaan geven? Want dan moeten we als de wiedeweerga zorgen dat deze samen met de griepprik kan gaan. En zit er nog verschil in tussen de booster bij jonge en oude mensen? Moeten we elke zoveel tijd het hele land doen?
Probleem is, er is natuurlijk nog geen lange termijn bekend van de booster. Net als bij de eerste 2 prikken is het nu enkele maanden afwachten en onderzoeken wat er gebeurd.
pi_202185948
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:11 schreef GereDathan het volgende:
Overigens wat betreft de boosters, ik ben het hier nog steeds niet mee eens (zoals ze ook in Even tot Hier duidelijk lieten zien @:Cinderelladreamer). Volgens mij winnen we nog steeds veel meer met prikken in arme landen. Even de meest kwetsbare groep hier uitgezonderd.

Maar als het dan toch zo is dat ze gezet worden zijn er natuurlijk 2 belangrijke zaken:

Allereerst het moment van prikken, er is nu wel duidelijk dat de vaccinatie tot ongeveer 9 maanden na de 2e prik een behoorlijke bescherming biedt. Met name bij ouderen en kwetsbare groepen neemt na die 9 maanden de bescherming wat af. Het is dus cruciaal dat we zorgen dat deze groepen op het juiste moment de booster krijgen. Het heeft weinig zin om volgend jaar in dezelfde shit te komen omdat de booster ook uitgewerkt is. Misschien is het handig om te wachten met de boosters tot volgend jaar april en het met het iets afgenomen effect deze winter dan maar door te komen.

Ten tweede is het belangrijk om te weten wat de booster doet op de langere termijn. Het is bij vaccinaties heel gebruikelijk dat deze meermaals gegeven moeten worden voor maximaal effect. Denk aan DKTP 6x en prikken als tetanus die 10 jaar geldig zijn. Wat dat betreft is het niets nieuws onder de zon en verbaasd het mij niets. Maar wat doet de booster, geeft deze weer 9 maanden bescherming of pompt deze het op voor een langere periode? Ergo, moeten we deze booster jaarlijks gaan geven? Want dan moeten we als de wiedeweerga zorgen dat deze samen met de griepprik kan gaan. En zit er nog verschil in tussen de booster bij jonge en oude mensen? Moeten we elke zoveel tijd het hele land doen?
Probleem is, er is natuurlijk nog geen lange termijn bekend van de booster. Net als bij de eerste 2 prikken is het nu enkele maanden afwachten en onderzoeken wat er gebeurd.
Het lijkt me juist zinvol zo'n booster voor het winterseizoen te geven, net als de griepprik.
Nu een booster in april zetten is een beetje mosterd na de maaltijd.
Als het een jaarlijks terugkerend iets is/wordt, lijkt me Oktober het moment van een booster.
pi_202186059
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom zou dat zijn? Die maatregelen. Want nu al maanden gebeurd dat toch niet, terwijl er ook al maanden grote fluctuaties zijn in krimp en groei. Wat maakt deze keer anders?
Ff wat cijfers gechecked, en ik ben mss wat negatief geweest.
In november vorig jaar ging de UK in lockdown met ~1800 opnames per dag, zo'n 10-11k mensen in het ziekenhuis en zo'n 22k cases per dag. In januari ging de UK weer in lockdown met net over 4000 opnames per dag, 25k mensen in het ziekenhuis en zo'n 57k cases per dag.

Nu zit het al maanden tussen 850-1000 opnames per dag, liggen er 7k mensen in het ziekenhuis (op 9 nov, op 2 nov waren het er 7.5k), en zijn 35-45k cases per dag.

Wat dat betreft is er nog wel een buffer, maar ik vrees dat het aantal besmettingen in de UK de komende weken snel zal toenemen naar 60-70k, en het aantal opnames naar ruim 1500 per dag. Met 40k besmettingen per dag en ~1k opnames lijkt de ziekenhuisbezetting rond de 5-6k te stabiliseren.
Met 40k cases, zaten afgelopen maanden ook vaak tot 1/3 van schoolgaande kinderen thuis omdat ze moesten isoleren of besmet waren. Dat is ook een probleem wat je niet te lang wilt laten duren.
Als het aantal cases rond de 60-70k blijft zal de roep tot maatregelen wel sterker worden, maar ik denk niet dat BoJo dan zal ingrijpen. Gaat het naar de 100k en 2.5k opnames per dag dan denk ik dat er toch iets gedaan wordt. Fingers crossed dat het niet zo ver komt.
pi_202186270
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:11 schreef GereDathan het volgende:
Overigens wat betreft de boosters, ik ben het hier nog steeds niet mee eens (zoals ze ook in Even tot Hier duidelijk lieten zien @:Cinderelladreamer). Volgens mij winnen we nog steeds veel meer met prikken in arme landen. Even de meest kwetsbare groep hier uitgezonderd.

Maar als het dan toch zo is dat ze gezet worden zijn er natuurlijk 2 belangrijke zaken:

Allereerst het moment van prikken, er is nu wel duidelijk dat de vaccinatie tot ongeveer 9 maanden na de 2e prik een behoorlijke bescherming biedt. Met name bij ouderen en kwetsbare groepen neemt na die 9 maanden de bescherming wat af. Het is dus cruciaal dat we zorgen dat deze groepen op het juiste moment de booster krijgen. Het heeft weinig zin om volgend jaar in dezelfde shit te komen omdat de booster ook uitgewerkt is. Misschien is het handig om te wachten met de boosters tot volgend jaar april en het met het iets afgenomen effect deze winter dan maar door te komen.

Ten tweede is het belangrijk om te weten wat de booster doet op de langere termijn. Het is bij vaccinaties heel gebruikelijk dat deze meermaals gegeven moeten worden voor maximaal effect. Denk aan DKTP 6x en prikken als tetanus die 10 jaar geldig zijn. Wat dat betreft is het niets nieuws onder de zon en verbaasd het mij niets. Maar wat doet de booster, geeft deze weer 9 maanden bescherming of pompt deze het op voor een langere periode? Ergo, moeten we deze booster jaarlijks gaan geven? Want dan moeten we als de wiedeweerga zorgen dat deze samen met de griepprik kan gaan. En zit er nog verschil in tussen de booster bij jonge en oude mensen? Moeten we elke zoveel tijd het hele land doen?
Probleem is, er is natuurlijk nog geen lange termijn bekend van de booster. Net als bij de eerste 2 prikken is het nu enkele maanden afwachten en onderzoeken wat er gebeurd.
Voorheen was ik helemaal voor om eerst zoveel mogelijk in de hele wereld te vaccineren. Maar nu weet ik het nog zo net niet. In Afrika bijvoorbeeld lijkt er nauwelijks Covid te zijn, en is het nooit tot een echt groot probleem gegroeid. Er zullen veel ongedetecteerde cases zijn geweest, maar er is ook niet echt oversterfte geweest om zorgen over te maken.
In heel Afrika waren gister 2.5k cases en 135 geregistreerde doden.

En boosters geven vaak langere bescherming, maar hoe lang, en of dat echt zo is, verschilt per vaccin, dus zal inderdaad uitgezocht moeten worden. Ik heb al wel bloed afgegeven voor de 6 maanden na booster prik, maar voor de 12 maanden is het nog een maand of 4 wachten. En dat is AZ, maar bij Pfizer doen ze ook vast studies, maar hopelijk is aan het eind van de lente wel duidelijk wat de antistoffen doen 6-12 maanden na een booster.
pi_202186336
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 12:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Het lijkt me juist zinvol zo'n booster voor het winterseizoen te geven, net als de griepprik.
Nu een booster in april zetten is een beetje mosterd na de maaltijd.
Als het een jaarlijks terugkerend iets is/wordt, lijkt me Oktober het moment van een booster.
Misschien is april een slechte keuze, maar ik ging even uit van maximale dekking begin herfst (oktober) en bescherming tot einde winter (februari). Ook logistiek moet het te regelen zijn en zeker de oudere groep waar het om gaat zal in mei/juni/begin juli ook op vakantie zijn. En dan ben je met oktober net te laat als het ook nog eens 14 dagen duurt voor de bescherming maximaal is.
pi_202186697
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voorheen was ik helemaal voor om eerst zoveel mogelijk in de hele wereld te vaccineren. Maar nu weet ik het nog zo net niet. In Afrika bijvoorbeeld lijkt er nauwelijks Covid te zijn, en is het nooit tot een echt groot probleem gegroeid. Er zullen veel ongedetecteerde cases zijn geweest, maar er is ook niet echt oversterfte geweest om zorgen over te maken.
In heel Afrika waren gister 2.5k cases en 135 geregistreerde doden.
Het is niet enkel Afrika, al is dat wel het meest sprekende voorbeeld. Er zijn ook wel wat landen te vinden waar je ook graag een hogere vaccinatiegraad zou willen hebben (Brazilië en India om maar wat te noemen).

Ik denk dat Afrika net zo hard getroffen wordt, maar gezien de situatie daar zal het niet opvallen. Er is zoveel ellende :{

Maar zelfs los van de effecten heb ik er heel veel moeite mee hoe er weer over problematiek heen wordt gestapt omdat het toch maar de arme landen zijn. Ik weet dat we het hier uitermate goed hebben, bij het gênante af.
Aan de andere kant, als het kiezen is tussen mijn ouders of willekeurig iemand in Afrika dan is voor mij de keuze weer heel eenvoudig en egoïstisch.


quote:
En boosters geven vaak langere bescherming, maar hoe lang, en of dat echt zo is, verschilt per vaccin, dus zal inderdaad uitgezocht moeten worden. Ik heb al wel bloed afgegeven voor de 6 maanden na booster prik, maar voor de 12 maanden is het nog een maand of 4 wachten. En dat is AZ, maar bij Pfizer doen ze ook vast studies, maar hopelijk is aan het eind van de lente wel duidelijk wat de antistoffen doen 6-12 maanden na een booster.
AZ/Janssen en Pfizer/Moderna kunnen wel iets uitmaken. Zijn 2 totaal verschillende methodes (vector vs. mRNA). Wat interessant is, en wat ik nog nergens heb gelezen, is of de afname van de werking in beide gevallen hetzelfde is. In NL lijkt vooral de groep 70+ last te hebben van deze afname, en die zijn voornamelijk met AZ gevaccineerd. Pfizer/Moderna kwam sowieso later pas beschikbaar, het is langer wachten op eventuele onderzoeksresultaten.

Ook is er sprake geweest van een nog betere werking van een booster met een ander middel. Dus een combi van de vaccins. Ik ben benieuwd of daar nog iets meer over bekend wordt, dus hoe de mensen met AZ/Janssen + Pfizer/Moderna straks beschermd zijn. En dan ook nog een vraag of dat andersom ook een optie zou zijn, of dat de bijwerkingen van AZ/Janssen niet zwaarder wegen. Zelf zou ik een AZ/Janssen namelijk weigeren op dit moment als booster.

Er zal ook een discussie gaan ontstaan over wanneer je nu volledig gevaccineerd bent. Tot nu hebben we het dan over 2x AZ/Pfizer/Moderna of 1xJanssen. Straks wordt dat dus weer een andere definitie. Hopelijk gaat heel de wereld mee in hetzelfde riedeltje, het is nu al amper te snappen en wordt straks anders nog lastiger.
pi_202186796
Overigens hier weer feest. Coronabesmetting in de schoolklas :{ Uiteraard nu wij net voor aankomend weekend een lang weekend vakantie hebben gepland. De besmette persoon is geïsoleerd, hopen dat het kwaad niet al geschied is.
pi_202186838
19.200 besmettingen volgens Kuipers vandaag. Hoog aantal vanwege storing beide weekenddagen.
pi_202186871
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:23 schreef Oliver23 het volgende:
19.200 besmettingen volgens Kuipers vandaag. Hoog aantal vanwege storing beide weekenddagen.
De tyfus, prima golfje dit.
  maandag 15 november 2021 @ 13:30:17 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202186949
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 122 (relatieve stijging 6,5). Het zijn daarmee 1.984 bezette bedden in totaal, dus nog maar iets onder de 2.000.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 15 november: 380 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,8%);
- zondag 14 november: 377 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,3%);
- zaterdag 13 november: 365 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,4%);
- vrijdag 12 november: 353 (absolute stijging 23; relatieve stijging 7,0%);
- donderdag 11 november:330 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%);
- dinsdag 9 november: 319 (absolute daling 7; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 november: 326 (absolute stijging 21; relatieve stijging 6,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 15 november: 1.604 (absolute stijging 119; relatieve stijging 8,0%);
- zondag 14 november: 1.486 (absolute stijging 61; relatieve stijging 4,3%);
- zaterdag 13 november: 1.425 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,6%);
- vrijdag 12 november: 1.402 (absolute stijging 33; relatieve stijging 2,4%);
- donderdag 11 november: 1.369 (absolute stijging 49; relatieve stijging 3,7%);
- woensdag 10 november: 1.320 (absolute daling 8; relatieve daling 0,6%);
- dinsdag 9 november: 1.328 (absolute stijging 81; relatieve stijging 6,5);
- maandag 8 november: 1.247 (absolute stijging 62; relatieve stijging 5,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202186996
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:23 schreef Oliver23 het volgende:
19.200 besmettingen volgens Kuipers vandaag. Hoog aantal vanwege storing beide weekenddagen.
Indien dit klopt, en ik twijfel er niet aan, dan denk ik dat het relatief goed nieuws is. Er werd geschat dat we zaterdag rond de 3.500 besmettingen gemist zouden hebben. Van zondag heb ik geen aantallen gezien. Maar als die beide dagen gisteren en vandaag verwerkt zijn dan is 19.200 een prima getal toch?

Onder voorbehoud met vandaag:
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag: 12.024
maandag: 19.200

Dat maakt gemiddeld 15.319.
  maandag 15 november 2021 @ 13:35:16 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202187022
Ik vind het toch lastig om me te onttrekken aan de indruk dat noch de vaccins noch de QR-codes veel doen om ons uit de crisis te helpen. De vaccins zullen fantastisch werken hoor en de boosters ook, maar ik zie momenteel geen licht aan het eind van de tunnel...

Er waren in dit topic mensen die vrij stellig meenden dat we nu wel zo ongeveer van de maatregelen, zoals de QR-code, af zouden zijn. Ik heb hier alleen volgens mij nog niemand iets zien zeggen met de strekking van 'Ik had het mis'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 15 november 2021 @ 13:35:58 #91
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202187035
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Indien dit klopt, en ik twijfel er niet aan, dan denk ik dat het bijzonder goed nieuws is. Er werd geschat dat we zaterdag rond de 3.500 besmettingen gemist zouden hebben. Van zondag heb ik geen aantallen gezien. Maar als die beide dagen gisteren en vandaag verwerkt zijn dan is 19.200 een prima getal toch?

Onder voorbehoud met vandaag:
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag: 12.024
maandag: 19.200

Dat maakt gemiddeld 15.319.
Zie je dat dan als een plateau of als een ingezette daling?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202187091
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:35 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het toch lastig om me te onttrekken aan de indruk dat noch de vaccins noch de QR-codes veel doen om ons uit de crisis te helpen. De vaccins zullen fantastisch werken hoor en de boosters ook, maar ik zie momenteel geen licht aan het eind van de tunnel...

Er waren in dit topic mensen die vrij stellig meenden dat we nu wel zo ongeveer van de maatregelen, zoals de QR-code, af zouden zijn. Ik heb hier alleen volgens mij nog niemand iets zien zeggen met de strekking van 'Ik had het mis'.
De hoop is toch vaak de vader van de gedachte. Ik had het ook mis.
Maar dat we nu, "zonder" maatregelen, slechts een Reff van 1,2 hebben, hebben toch echt grotendeels aan vaccinaties te danken. Nog even een week of zes flink hoge besmettingscijfers, dan moet het meeste toch wel voorbij zijn (hoop ik dan toch zeker).
ff doorbijten
pi_202187104
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is niet enkel Afrika, al is dat wel het meest sprekende voorbeeld. Er zijn ook wel wat landen te vinden waar je ook graag een hogere vaccinatiegraad zou willen hebben (Brazilië en India om maar wat te noemen).

Ik denk dat Afrika net zo hard getroffen wordt, maar gezien de situatie daar zal het niet opvallen. Er is zoveel ellende :{
Ik ken redelijk wat mensen in Afrika, en daar is het al heel lang 'business as usual', afgezien van degenen die in de toerisme-branch werken, er zijn nog steeds weinig toeristen :'(

Brazilie en India zijn geen arme landen, wel landen met veel armen. Maar in Brazilie is het een keuze van de overheid, en in India wordt er wel vaart achter gezet (grootste vaccin-maker van de wereld zit in India). Maar er zijn inderdaad nog heel veel landen waar je de vaccinatiegraad flink omhoog zou willen hebben.

quote:
Maar zelfs los van de effecten heb ik er heel veel moeite mee hoe er weer over problematiek heen wordt gestapt omdat het toch maar de arme landen zijn. Ik weet dat we het hier uitermate goed hebben, bij het gênante af.
Aan de andere kant, als het kiezen is tussen mijn ouders of willekeurig iemand in Afrika dan is voor mij de keuze weer heel eenvoudig en egoïstisch.
Ik ook hoor, en in zulke situaties merk je dat overheden hun eigen volk toch heel erg op de eerste plaats hebben staan. In feite werkt dat ook zo met een heleboel 'ontwikkelingshulp', vaak helpt dat vooral de gever.

quote:
AZ/Janssen en Pfizer/Moderna kunnen wel iets uitmaken. Zijn 2 totaal verschillende methodes (vector vs. mRNA). Wat interessant is, en wat ik nog nergens heb gelezen, is of de afname van de werking in beide gevallen hetzelfde is. In NL lijkt vooral de groep 70+ last te hebben van deze afname, en die zijn voornamelijk met AZ gevaccineerd. Pfizer/Moderna kwam sowieso later pas beschikbaar, het is langer wachten op eventuele onderzoeksresultaten.
Hier begon men met Pfizer bij de hele oude mensen in December, en startte men met 70+ met AZ in januari. Volgens mij verschilt de terugloop niet heel veel.

quote:
Ook is er sprake geweest van een nog betere werking van een booster met een ander middel. Dus een combi van de vaccins. Ik ben benieuwd of daar nog iets meer over bekend wordt, dus hoe de mensen met AZ/Janssen + Pfizer/Moderna straks beschermd zijn. En dan ook nog een vraag of dat andersom ook een optie zou zijn, of dat de bijwerkingen van AZ/Janssen niet zwaarder wegen. Zelf zou ik een AZ/Janssen namelijk weigeren op dit moment als booster.
Interessant punt. Een reden dat AZ iets minder werkte was omdat de 2e prik hetzelfde vector-virus heeft. Het Sputnik vaccin heeft 2 verschillende vector-virussen en zou daardoor beter moeten kunnen werken. Ook deed men een test om AZ en Sputnik te combineren, maar daar waren maar heel weinig deelnemers bij.
Bij sommige vaccins leidt mixen tussen verschillende merken vaccins tot betere resultaten, bij andere is er geen verschil, en bij weer anderen werkt het slechter. Het lijkt me zeker iets waar goed naar gekeken moet worden. In de UK heeft men wel mixen van AZ en Pfizer bekeken, en dat werkte goed, maar niet echt beter.

quote:
Er zal ook een discussie gaan ontstaan over wanneer je nu volledig gevaccineerd bent. Tot nu hebben we het dan over 2x AZ/Pfizer/Moderna of 1xJanssen. Straks wordt dat dus weer een andere definitie. Hopelijk gaat heel de wereld mee in hetzelfde riedeltje, het is nu al amper te snappen en wordt straks anders nog lastiger.
Kan ik, met 3 prikken, maar waarvan de laatste meer dan 270 dagen geleden is, gaan skien in Oostenrijk? Geen idee.

Het is ook nog niet goed geregistreerd bij NHS. De brief van de NHS laat de 2e en 3e prik zien, maar noemt het prik 1 van 2 en prik 2 van 2. De NHS app laat bij mijn Covid pass de 1ste en 3e prik zien, maar noemt ze ook prik 1 van 2 en prik 2 van 2. Maar, als ik in dezelfde app, onder de vaccinaties bij mijn huisarts kijk, staan wel alle 3 de prikken er in.
Ook toen ik het vorige maand in NL registreerde konden ze niet alle 3 de prikken er in zetten, maar hebben ze dat wel in een aantekening gezet.
pi_202187112
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:35 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het toch lastig om me te onttrekken aan de indruk dat noch de vaccins noch de QR-codes veel doen om ons uit de crisis te helpen. De vaccins zullen fantastisch werken hoor en de boosters ook, maar ik zie momenteel geen licht aan het eind van de tunnel...
De QR code werkt alleen als iedereen zich eraan houdt. Hoorde dit weekend dat de horeca nog niet op 30% zat qua fatsoenlijke controle. Ja, dan is het vragen om problemen natuurlijk.

Vaccins werken fantastisch, anders had er een serieuze factor meer mensen in de ziekenhuizen gelegen nu.

Vandaag las ik van een IC verpleegkundige dat het grote verschil met vorig jaar is dat de mensen die binnenkomen en die gevaccineerd zijn inderdaad ziek zijn maar nog maar zelden in slaap worden gehouden omdat beademd moeten worden met een buis in de keel. De ziekte lijkt veel minder hevig, veel beter voorspelbaar en beter behandelbaar. De ligduur is aanzienlijk korter geworden. De ziekenhuizen volgen al langere tijd de besmettingen niet meer, gelukkig. Anders waren de 15k+ gemiddeld per dag op dit moment wel problematisch geweest (als in: code zwart).

quote:
Er waren in dit topic mensen die vrij stellig meenden dat we nu wel zo ongeveer van de maatregelen, zoals de QR-code, af zouden zijn. Ik heb hier alleen volgens mij nog niemand iets zien zeggen met de strekking van 'Ik had het mis'.
Ik kan het mij niet voorstellen dat er mensen zijn geweest die dat zo stellig hebben gezegd. De consensus was dat we een punt hadden staan op 1 november (met potlood), mits het niet verkeerd zou lopen. Helaas is het overduidelijk verkeerd gelopen. Op dit moment is er eigenlijk weinig punt op de horizon, enkel dat er over 3 weken een persco is.
pi_202187183
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:35 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het toch lastig om me te onttrekken aan de indruk dat noch de vaccins noch de QR-codes veel doen om ons uit de crisis te helpen. De vaccins zullen fantastisch werken hoor en de boosters ook, maar ik zie momenteel geen licht aan het eind van de tunnel...

Er waren in dit topic mensen die vrij stellig meenden dat we nu wel zo ongeveer van de maatregelen, zoals de QR-code, af zouden zijn. Ik heb hier alleen volgens mij nog niemand iets zien zeggen met de strekking van 'Ik had het mis'.
Voordat er vaccins waren was het aantal opnames 3% van het aantal besmettingen de week ervoor, en het aantal IC opnames 0.5%, en het aantal doden 0.85% van 2 weken ervoor. Vorige week maandag waren er 11.804 besmettingen, 2 weken geleden 7694.
Dus, zonder vaccins, zouden we vandaag 354 opnames, 59 IC opnames en 65 overledenen verwachten.
pi_202187218
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:35 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het toch lastig om me te onttrekken aan de indruk dat noch de vaccins noch de QR-codes veel doen om ons uit de crisis te helpen. De vaccins zullen fantastisch werken hoor en de boosters ook, maar ik zie momenteel geen licht aan het eind van de tunnel...

Er waren in dit topic mensen die vrij stellig meenden dat we nu wel zo ongeveer van de maatregelen, zoals de QR-code, af zouden zijn. Ik heb hier alleen volgens mij nog niemand iets zien zeggen met de strekking van 'Ik had het mis'.
QR is pure schijnveiligheid als gevaccineerden zich niet genoeg laten testen en er niet genoeg gecontroleerd wordt.

Vaccins helpen uiteraard wel, maar er zitten allemaal haken en ogen aan momenteel, zoals een lage vaccinatiegraad in bepaalde regio's en onder kinderen, etc.
pi_202187269
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Zie je dat dan als een plateau of als een ingezette daling?
Hooguit als een beginnend plateau. Echte daling zie ik nog niet en verwacht ik zelf niet voor aankomend weekend. Het is bekend dat maatregelen pas na een dag of 14 zichtbaar worden.

Nu is het wel zo dat ik het idee heb dat NL zich rotgeschrokken is 1,5 week geleden op de 1e persco en de gigantische stijgingen daarna. Het is een stuk rustiger op de weg en in het OV en ik merk ook veel meer terughoudendheid voor direct contact. 2 weken geleden was ik op een verjaardag waar iedereen elkaar nog 3 zoenen gaf en zaterdag zat ik met ongeveer dezelfde groep op een andere verjaardag en waren de ellebogen en boksen niet meer van de lucht.

Zelf heb ik veel verwachtingen van de 1,5 meter en thuiswerken. Ik denk dat dat het verschil kan gaan maken de komende tijd, maar het is te vroeg om daar vandaag de dag al resultaat van te gaan zien.
  maandag 15 november 2021 @ 13:55:20 #98
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202187301
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De QR code werkt alleen als iedereen zich eraan houdt. Hoorde dit weekend dat de horeca nog niet op 30% zat qua fatsoenlijke controle. Ja, dan is het vragen om problemen natuurlijk.

Vaccins werken fantastisch, anders had er een serieuze factor meer mensen in de ziekenhuizen gelegen nu.
Zie jij ook nadelen aan de vaccinaties? Een nadeel lijkt mij dat er door de vaccinatie nieuwe varianten kunnen ontstaan. Voor mij is het in elk geval niet zwart-wit.
quote:
Vandaag las ik van een IC verpleegkundige dat het grote verschil met vorig jaar is dat de mensen die binnenkomen en die gevaccineerd zijn inderdaad ziek zijn maar nog maar zelden in slaap worden gehouden omdat beademd moeten worden met een buis in de keel. De ziekte lijkt veel minder hevig, veel beter voorspelbaar en beter behandelbaar. De ligduur is aanzienlijk korter geworden. De ziekenhuizen volgen al langere tijd de besmettingen niet meer, gelukkig. Anders waren de 15k+ gemiddeld per dag op dit moment wel problematisch geweest (als in: code zwart).
Dat is positief.
quote:
[..]
Ik kan het mij niet voorstellen dat er mensen zijn geweest die dat zo stellig hebben gezegd. De consensus was dat we een punt hadden staan op 1 november (met potlood), mits het niet verkeerd zou lopen. Helaas is het overduidelijk verkeerd gelopen. Op dit moment is er eigenlijk weinig punt op de horizon, enkel dat er over 3 weken een persco is.
Toch was dat zo. Ik zei toen dat ik niet uitsloot dat we nog maanden langer zouden vastzitten aan de QR-code en dat die ook qua toepassingsbereik breder zou worden. Daar werd heel stellig op gereageerd met de opmerking dat dat niet zou gebeuren. Dat hoor ik vaak en ik mis de nuance en scepsis bij die stellingen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 15 november 2021 @ 13:56:21 #99
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202187317
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voordat er vaccins waren was het aantal opnames 3% van het aantal besmettingen de week ervoor, en het aantal IC opnames 0.5%, en het aantal doden 0.85% van 2 weken ervoor. Vorige week maandag waren er 11.804 besmettingen, 2 weken geleden 7694.
Dus, zonder vaccins, zouden we vandaag 354 opnames, 59 IC opnames en 65 overledenen verwachten.
Hoe scheid jij in dit soort kwesties correlatie en causaal verband? Ik vraag me af of je dit zo stellig kunt zeggen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202187333
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voordat er vaccins waren was het aantal opnames 3% van het aantal besmettingen de week ervoor, en het aantal IC opnames 0.5%, en het aantal doden 0.85% van 2 weken ervoor. Vorige week maandag waren er 11.804 besmettingen, 2 weken geleden 7694.
Dus, zonder vaccins, zouden we vandaag 354 opnames, 59 IC opnames en 65 overledenen verwachten.
Met name de IC en overledenen laten vandaag de dag een heel ander (beter) beeld zien gelukkig. Het is vooral jammer dat er een hoop ellende toch weer in die oudere groep zit, je merkt heel duidelijk dat die mensen een slechter immuunsysteem hebben.

Gelukkig gaan ze eind deze week bij de ouderen de booster zetten. Echt kwetsbaren zijn al geweest / gaan nu al zover ik weet. Ik verwacht dat we dat in de ziekenhuizen binnenkort wel gaan merken. Hopelijk kunnen we het een stuk sneller doen dan begin dit jaar, dan hebben we voor de kerst hopelijk al positieve resultaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')