Toen ik 16 was moest ik 1 uurthuis zijn op zaterdag, tenzij ik naar de disco ging, dan mocht ik 5 uur thuis zijn. We vertrokken pas om 22 uur, en dat was 25 jaar geleden.quote:
Ik mocht ook uitgaan, hoor. Maar zolang ik onder hun dak leefde en onder de 18 golden hun regels. Dat vind ik niet ongezond.quote:Op zondag 14 november 2021 08:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik mocht op die leeftijd prima een beetje uitgaan van m’n ouders hoor, als ik maar geen idiote dingen oid zou doen of de volgende dag niet te genieten was. Lijkt me ook gezonder dan kinderen van 16 verplichten op zaterdagavond voor 22 uur thuis te zijn.
Ja, maar volgens mij moet er dan altijd iemand naast je zitten die een volledig rijbewijs heeft, en die moet volgens mij ook een cursus hebben gedaan, en uiteraard nuchter zijn. Zoiets heb ik ooit eens gelezen.quote:Op zondag 14 november 2021 08:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Mag je met 16 al een rijbewijs hebben? Weer wat geleerd.
Met 17 pas dacht ik.quote:Op zondag 14 november 2021 08:37 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij moet er dan altijd iemand naast je zitten die een volledig rijbewijs heeft, en die moet volgens mij ook een cursus hebben gedaan, en uiteraard nuchter zijn. Zoiets heb ik ooit eens gelezen.
Blijkbaar zijn we anders opgevoed. Nog nooit een disco van binnen gezien. Al was ik wel veel uit met vrienden. Netjes bij Starbucks, rondrijden, stranden. Optijd thuis, huiswerk, slapen en morgen weer een leuke dag.quote:Op zondag 14 november 2021 08:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Toen ik 16 was moest ik 1 uurthuis zijn op zaterdag, tenzij ik naar de disco ging, dan mocht ik 5 uur thuis zijn. We vertrokken pas om 22 uur, en dat was 25 jaar geleden.
Dan heeft de bestuurder waarschijnlijk een rijbewijs gehad en waren ze onderweg naar een feestje. Ongelukkige stuurfout dus met rampzalige gevolgen.quote:Op zondag 14 november 2021 08:37 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij moet er dan altijd iemand naast je zitten die een volledig rijbewijs heeft, en die moet volgens mij ook een cursus hebben gedaan, en uiteraard nuchter zijn. Zoiets heb ik ooit eens gelezen.
Je mag al wel rijlessen hebben op je 16e, maar je mag pas rijexamen doen op je 17e. Er zat geen 17-jarige in de auto, dus niemand had een rijbewijs. Tussen 17 en 18 jaar moet er overigens een begeleider mee in de auto.quote:Op zondag 14 november 2021 08:41 schreef -Sigaartje het volgende:
Dan heeft de bestuurder waarschijnlijk een rijbewijs gehad en waren ze onderweg naar een feestje. Ongelukkige stuurfout dus met rampzalige gevolgen.
Ze zijn zelf de auto ingestapt?quote:Op zondag 14 november 2021 04:15 schreef StephanL het volgende:
Zo’n dikke auto en dan nog dood zijn
Jammer dat de bestuurder, die andere twee meegenomen heeft de dood in.
Het stukje in het AD benoemt dat ook...quote:Op zondag 14 november 2021 07:41 schreef Basp1 het volgende:
En op een foto bij omroep brabant zie we ook nog een lachgas fles liggen. Het waren toch zulke lieve jongens die nooit kattenkwaad uithaalden.
https://www.omroepbrabant(...)ng-ambulance-en-auto
Ik heb er al hufters van gemaakt. Klootzakjes, klapharken... oerstomme eikeltjes... maak er maar wat van...quote:
Sorry, foutje, ik dacht dat je het AD bedoelde.quote:Op zondag 14 november 2021 08:51 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb er al hufters van gemaakt. Klootzakjes, klapharken... oerstomme eikeltjes... maak er maar wat van...
Het zijn nog kinderen. Wat denk je wat voor hel hun ouders nu meemaken. Ik deel wel je mening als een dronkenlap zich op de weg begeeft.quote:Op zondag 14 november 2021 08:52 schreef GerryDV het volgende:
Niks aan verloren lijkt me. Zonde voor de ambulancemedewerkers.
Misschien moet je de regelgeving eens ter hand nemen.quote:Op zondag 14 november 2021 08:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dan heeft de bestuurder waarschijnlijk een rijbewijs gehad en waren ze onderweg naar een feestje. Ongelukkige stuurfout dus met rampzalige gevolgen.
Er lag een lachgas tank bij.quote:Op zondag 14 november 2021 08:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het zijn nog kinderen. Wat denk je wat voor hel hun ouders nu meemaken. Ik deel wel je mening als een dronkenlap zich op de weg begeeft.
Want lachgas in het verkeer is natuurlijk helemaal okéquote:Op zondag 14 november 2021 08:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het zijn nog kinderen. Wat denk je wat voor hel hun ouders nu meemaken. Ik deel wel je mening als een dronkenlap zich op de weg begeeft.
De bestuurder was 16quote:Op zondag 14 november 2021 08:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Mwoah. Het is natuurlijk oerstom en ze hadden absoluut beter moeten weten. Het was hoogst waarschijnlijk niet hun plan om zich te pletter te rijden. Een fout maken op jonge leeftijd kon ook ons overkomen. Een hele domme fout en bepaalde risico's al dan niet onbewust nemen kan je ze ook tot op zekere hoogte niet kwalijk nemen. Op die leeftijd zijn je hersenen nog niet helemaal volgroeid.quote:Op zondag 14 november 2021 08:52 schreef GerryDV het volgende:
Niks aan verloren lijkt me. Zonde voor de ambulancemedewerkers.
Met lachgas op rijden staat helemaal niet vast natuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 08:51 schreef BE het volgende:
[..]
Zonder rijbewijs, met lachgas op gaan rijden... dan ben je een prima klaphark wmb... maar toch ook flink understated zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |