abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:12:26 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_202165085
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hier ter stede wordt gedoe gemeld rondom 1 kroeg.
Ja. Terwijl de eigenaren van die kroegen hier vrienden en kennissen van me zijn. Uiteraard hebben we daarna na zitten praten en ik merk wel echt dat de maat vol begint te raken. Solidariteit is namelijk dat zij eigenlijk geen planning kunnen maken en wel de financiële klappen krijgen. Ik begin steeds meer te merken, ook bij hele andere mensen die bijvoorbeeld niks met horeca te maken hebben die ik wel eens spreek dat er echt iets onderhuids aan het broeien is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202165173
Die oversterfte grafiek in de OP vind ik wel opvallend. Er worden niet heel veel sterfgevallen (aan Covid) gerapporteerd. In de week van 28/10 tot 3/11 145 sterfgevallen aan Covid, maar de oversterfte loopt al weer sterk op tot zo'n 400 per week boven de normale bovengrens.

Waarschijnlijk ook hier veel gevalletjes gevaccineerd dus we testen niet? Die vaccins doen het echt een stuk slechter dan de eerste cijfers deden geloven.

quote:
In de week van 28 oktober tot en met 3 november 2021 was de totale sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 3.365 sterfgevallen gemeld; gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.651 en 2.977 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 145. De sterfte was licht verhoogd in de leeftijdsgroepen 35-44 jaar en 55-64 jaar. De sterfte was sterk verhoogd in de leeftijdsgroepen 65-74 jaar, 75-79 jaar, 80-84 jaar, 85-89 jaar en 90-94 jaar. De sterfte was verhoogd in alle gecombineerde regio’s.
Bron: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
pi_202165182
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:12 schreef OProg het volgende:

[..]
Ja. Terwijl de eigenaren van die kroegen hier vrienden en kennissen van me zijn. Uiteraard hebben we daarna na zitten praten en ik merk wel echt dat de maat vol begint te raken. Solidariteit is namelijk dat zij eigenlijk geen planning kunnen maken en wel de financiële klappen krijgen. Ik begin steeds meer te merken, ook bij hele andere mensen die bijvoorbeeld niks met horeca te maken hebben die ik wel eens spreek dat er echt iets onderhuids aan het broeien is.
Er broeit zeker van alles, je ziet het al in Breda. Dit hebben we nog niet eerder gezien. Gisteren al relletjes in Den Haag, nu weer in Leeuwarden. Allemaal niet superernstig (wel verwerpelijk overigens) maar toch wel een nieuw fenomeen en daarmee toch wel een signaal.
zie email 27 oktober
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:18:11 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202165220
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Lex O+

Onlangs in een spannende catsuit op haar insta :9
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:18:40 #180
14505 OProg
A Life in Music
pi_202165233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er broeit zeker van alles, je ziet het al in Breda. Dit hebben we nog niet eerder gezien. Gisteren al relletjes in Den Haag, nu weer in Leeuwarden. Allemaal niet superernstig (wel verwerpelijk overigens) maar toch wel een nieuw fenomeen en daarmee toch wel een signaal.
Hier doen 'we' het ook vaak af als 'uiteindelijk komt er toch allemaal niks van'.
Maar ik begin steeds meer spanning te merken her en der die er zelfs vorige winter helemaal niet was. Dit is echt iets van na de zomer. Ik zeg niet dat het dan echt mis gaat maar wel dat de kans dat het lontje het kruitvat in gaat echt steeds dichter bij aan het komen is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:19:50 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202165260
quote:

[..]
Weet niet of dat zo verwerpelijk is. Die mensen hebben ook wel een punt toch?
pi_202165287
quote:

[..]
We hebben het gezien in Utrecht met waku waku, nu is het in Utrecht muisstil en de horeca is gewoon netje om 20:00 uur dicht zoals het hoort, hier en daar nog wat kleine vonkjes in Breda en Leeuwarden maar voor de rest
loopt alles volgens plan.
pi_202165288
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Maar wat denken ze ermee te bereiken?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202165302
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:18 schreef OProg het volgende:

[..]
Hier doen 'we' het ook vaak af als 'uiteindelijk komt er toch allemaal niks van'.
Maar ik begin steeds meer spanning te merken her en der die er zelfs vorige winter helemaal niet was. Dit is echt iets van na de zomer. Ik zeg niet dat het dan echt mis gaat maar wel dat de kans dat het lontje het kruitvat in gaat echt steeds dichter bij aan het komen is.
Is ook niet gek, je hebt een halfjaar van overheidswege niets anders gehoord dan ‘de ongevaccineerden zijn schuld’ met ongekende polarisatie als gevolg. Komt bij uitzichtloosheid en de frustratie gaat oplopen.

Nu is dit Nederland en geen Frankrijk, dus ik verwacht echt niet morgen of volgende week grootschalige en gewelddadige protesten. Maar dat het broeit en de spanning oploopt lijkt me wel een feit.
zie email 27 oktober
pi_202165344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:21 schreef Newsworld het volgende:

[..]
We hebben het gezien in Utrecht met waku waku, nu is het in Utrecht muisstil en de horeca is gewoon netje om 20:00 uur dicht zoals het hoort, hier en daar nog wat kleine vonkjes in Breda en Leeuwarden maar voor de rest
loopt alles volgens plan.
Waku Waku was een restaurant, dat hebben we wel vaker gezien. Dit gaat om een hele stad, dat is toch wel significant anders. Die relletjes zijn ook nieuw, ik heb ze alleen gezien rondom koffiedrinken en rondom de avondklok…
zie email 27 oktober
pi_202165460
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Geweld is niet de manier.
zie email 27 oktober
pi_202165464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waku Waku was een restaurant, dat hebben we wel vaker gezien. Dit gaat om een hele stad, dat is toch wel significant anders. Die relletjes zijn ook nieuw, ik heb ze alleen gezien rondom koffiedrinken en rondom de avondklok…
Er blijft altijd een klein groepje relschoppers met een hele grote megafoon wat weerstand zal bieden maar dit zijn altijd de zelfde, iets groter maken dan het is daar zijn ze goed in.
pi_202165575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:04 schreef Molo het volgende:
Zit nu Jurassic Park deel 1 te kijken
"Life finds a way", nog steeds zo ongelooflijk toepasselijk O+
Begin van het jaar het boek gelezen. Nog beter dan de film.
Tap tap tap
pi_202165635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:26 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Er blijft altijd een klein groepje met een hele grote megafoon wat weerstand zal bieden maar dit zijn altijd de zelfde, iets groter maken dan het is daar zijn ze goed in.
Struisvogelgedrag dit. Je ziet mij niet beweren dat het allemaal massaal is, sterker nog ik zeg dat ik dat niet verwacht. Maar je ziet nieuwe fenomenen, een hele stad die schijt heeft aan de regels. Relletjes her en der. Dat moet je ook gewoon onder ogen durven te zien.

Zonder daarmee direct te beweren dat half Nederland morgen op de barricades gaat, maar dat doet ook niemand.
zie email 27 oktober
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:30:41 #190
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_202165648
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:33:31 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202165758
Zouden onze vrienden aan de overkant van de plas een soort van immuniteit bereikt hebben?

https://ourworldindata.org/covid-cases
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_202165776
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:00 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Een gedeeltelijke lockdown, lockdown superlight , mensen doen ondertussen wel huillie huillie van het in allemaal zo erg, alsof het leven alleen uit feesten bestaat. :')
Organisatoren van evenementen hebben hun evenement op het allerlaatste moment moeten afblazen. Horeca-ondernemers hebben op stel en sprong ineens weer de anderhalve meter in moeten voeren, etc.

Ik weet het, het is zo lekker makkelijk om aan te geven dat alleen mensen die willen feesten er last van hebben, maar dit zijn ook gewoon ondernemers die in hun portemonnee geraakt worden en dat gisteren pas te horen hebben gekregen. Voor die ondernemers is nog niet eens bekend of ze überhaupt wel gecompenseerd (en zo ja hoeveel) gaan worden.

Hoe denk je dat het voor die ondernemers voelt als je zegt 'dit is een lockdown superlight, mensen doen huilie'?
pi_202165827
Wel aardig dat Oranje probeert in elk geval volgende winter geen besmettingen op te lopen in het buitenland :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:39:01 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202165932
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
Relletjes in Leeuwarden, gedoe in Breda. Dat hebben we eigenlijk alleen rondom de invoering van de avondklok gezien. We zien het toch langzaam verharden, ik hoop dat het gezag daar verstandig mee omgaat.
Paul Depla staat niet erg hoog op mijn ranglijst van capabele bestuurders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202165953
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Organisatoren van evenementen hebben hun evenement op het allerlaatste moment moeten afblazen. Horeca-ondernemers hebben op stel en sprong ineens weer de anderhalve meter in moeten voeren, etc.

Ik weet het, het is zo lekker makkelijk om aan te geven dat alleen mensen die willen feesten er last van hebben, maar dit zijn ook gewoon ondernemers die in hun portemonnee geraakt worden en dat gisteren pas te horen hebben gekregen. Voor die ondernemers is nog niet eens bekend of ze überhaupt wel gecompenseerd (en zo ja hoeveel) gaan worden.

Hoe denk je dat het voor die ondernemers voelt als je zegt 'dit is een lockdown superlight, mensen doen huilie'?
Het is ook gewoon een dom frame. Het gaat ook om mensen die het leuk vinden om even bij het sporten van hun kind te kijken. Het gaat om mensen die even willen bijkletsen met vrienden. Het gaat om dat een mensen een sociaal dier is…
zie email 27 oktober
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:39:38 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202165956
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geweld is niet de manier.
Je kroeg niet sluiten is geen geweld.
pi_202165977
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Paul Depla staat niet erg hoog op mijn ranglijst van capabele bestuurders.
Bij mij ook niet, top 5 van onderen zelfs. Maar ook los daar van.
zie email 27 oktober
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:42:25 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202166045
Ik merk onder mijn leerlingen (14-17 jaar) trouwens ook echt wel een andere sfeer dan vorige winter. Toen waren er toch nog behoorlijk veel bezig om zich netjes aan de maatregelen te houden, niet met te veel mensen af te spreken etc. en ook hoorde ik vrij veel dat ouders hun kroost aan de diverse beperkingen hielden. Dat is nu nauwelijks nog het geval - alles wat uit het zicht blijft, kan. En ik denk niet dat je die nog echt terug krijgt in hun hok, al gooi je alles plat.

Wat ze trouwens nog wel steeds behoorlijk veel doen is (zelf)testen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202166061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is ook gewoon een dom frame. Het gaat ook om mensen die het leuk vinden om even bij het sporten van hun kind te kijken. Het gaat om mensen die even willen bijkletsen met vrienden. Het gaat om dat een mensen een sociaal dier is…
Ik merk dat ik dat frame ondertussen flink irritant vind. Beetje van het niveau "je kan je toch ook laten vaccineren" als iemand aangeeft dat het gedoe met de QR code wel heel ver gaat. Het zijn ontzettende dooddoeners en laten vooral zien dat het originele argument niet zo sterk is.
pi_202166104
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
Ik merk onder mijn leerlingen (14-17 jaar) trouwens ook echt wel een andere sfeer dan vorige winter. Toen waren er toch nog behoorlijk veel bezig om zich netjes aan de maatregelen te houden, niet met te veel mensen af te spreken etc. en ook hoorde ik vrij veel dat ouders hun kroost aan de diverse beperkingen hielden. Dat is nu nauwelijks nog het geval - alles wat uit het zicht blijft, kan. En ik denk niet dat je die nog echt terug krijgt in hun hok, al gooi je alles plat.

Wat ze trouwens nog wel steeds behoorlijk veel doen is (zelf)testen.
Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen. Wat ze ook doen, ze worden toch bestempeld als aso's en egoïsten. Worden straks met 2G uitgesloten van (delen van) de maatschappij als ze niet gevaccineerd zijn, terwijl het risico van het virus voor die groep ook erg laag is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')