abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202198690
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hou toch eens op met dit soort onzin.
Houd jij eens op met het meehelpen om de Nederlandse economie om zeep te brengen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202198713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:28 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Fijn toch al die bedrijven die het land uitvluchten?
Ik vind het ook jammer dat Shell en Unilever helaas niet voor Nederland kiezen. Een hoofdkantoor is goed voor de uitstraling van het land en geeft ook gewoon hoogwaardige banen. Maar Nederland moet zich natuurlijk niet in alle bochten wringen. Als Shell bij de keuze tussen NL en VK voor de laatste kiest, is dat maar zo.

De andere kant op komt ook gewoon veel voor: https://www.accountant.nl(...)-nederland-vestigen/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202198721
Vanaf 15.00 debat Tweede Kamer:
Debat over ontwikkelingen rond coronavirus
De Tweede Kamer debatteert op dinsdag 16 november vanaf 15.00 uur over de ontwikkelingen rond het coronavirus. Daaraan voorafgaand kregen Kamerleden op maandag 15 november een technische briefing over dit onderwerp. Het debat is live te volgen via deze site en de app Debat Direct.
https://www.tweedekamer.n(...)rus-16-november-2021

Er zijn denk ik meer redenen waarom bedrijven weg willen: trage kabinetsformatie, stikstof, files, woningnood, bedreigingen, EU-regeltjes. Engeland is ruim, heeft zichzelf afgeschermd, veilig.
pi_202198756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:30 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Houd jij eens op met het meehelpen om de Nederlandse economie om zeep te brengen.
Lol. Vertel eens hoe help ik daaraan mee?
pi_202202999
Zit even het corona debat te kijken, die van der Plas "Welk ei van columbus heeft de VVD in de hoge hoed zitten".

:D
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202203034
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zit even het corona debat te kijken, die van der Plas "Welk ei van columbus heeft de VVD in de hoge hoed zitten".

Hier wordt niet gelachen om Karolientje
pi_202203138
quote:

Heel veel geklaag, nog geen enkele oplossing van haar gehoord in de interviews die ze gaf bij talkshows.
pi_202203155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hier wordt niet gelachen om Karolientje
Ik doe beroepshalve ook wel eens presentaties en spreek voor groepen. En ook mij gebeurt het weleens dat ik een zin of spreekwoord begin, en dan halverwege de draad kwijt raak :). Maar deze is gewoon leuk, of het nu Karolientje is of iemand anders......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202203517
quote:

Dat ligt er maar net aan welke doos van Pandora er nog uit de mouw komt
pi_202203629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:33 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Heel veel geklaag, nog geen enkele oplossing van haar gehoord in de interviews die ze gaf bij talkshows.
Toch vreemd want ze is afgelopen maand het kamerlid wat de meeste moties door de kamer krijgt.
pi_202203954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Toch vreemd want ze is afgelopen maand het kamerlid wat de meeste moties door de kamer krijgt.
Aldus die Politieke Index van oa. Ton van Dijk zeker? Die wordt van alle kanten (mi terecht) als lachwekkend ervaren.
pi_202204051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Aldus die Politieke Index van oa. Ton van Dijk zeker? Die wordt van alle kanten (mi terecht) als lachwekkend ervaren.
Het is geen hogere wiskunde he. Gewoon maandelijks turven welke moties worden aangenomen en van wie ze komen.

Geen idee wie Ton van Dijk is en waarom hij het verdient om door jou afgezeken te worden. En dat interesseert me eigenlijk ook niet.
pi_202204135
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is geen hogere wiskunde he. Gewoon maandelijks turven welke moties worden aangenomen en van wie ze komen.
Van der Plas heeft vooral de neiging om alles wat een bewindspersoon al belooft in een debat nog eens in een motie te gieten, tot voor kort was dat echt helemaal not done in Den Haag, helaas is dat redelijk over.
Meeste moties ingediend is wat mij betreft een diskwalificatie, helaas hebben steeds meer kamerleden (ook Grinwis van de CU, voor je mij weer van partijdigheid gaat beschuldigen, zoals je gewoonte is) last van motie-diarree, zoals Van der Staaij dat noemt: https://fd.nl/politiek/14(...)r-jaar-voor-de-buhne

Dit is echt waar we van af moeten:
quote:
Maar te vaak is een motie niet meer dan een samenvatting van het debat of pleidooi voor beleid dat er al is. Zo'n motie vraagt niet de regering om actie, maar is een poging om te laten zien wat andere partijen níét willen, probeert iets te claimen voor de eigen partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202204234
quote:

[..]

Geen idee wie Ton van Dijk is en waarom hij het verdient om door jou afgezeken te worden. En dat interesseert me eigenlijk ook niet.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk hierom, tenzij je zelf bij ieder debat bent gaan turven:
twitter

Deze index is een initiatief van o.a. Ton van Dijk, die journalist is.

De index houdt verschillende vormen van activiteit in de Tweede Kamer bij maar op de manier waarop zij data interpreteren valt nog wel het een en ander aan te merken. En daarbij wil ik benadrukken dat dat niets af doet aan de inzet van Van der Plas, maar als Tweede Kamerlid van een grote partij heb je natuurlijk geen enkele kans om bij zo'n index te winnen van een vrouw die een partij in haar eentje moet vertegenwoordigen. En die dat ook op haar manier goed doet, volgens mij is ze, als het even kan, overal bij. Maar bij een wat grotere partij hoef je als Kamerlid natuurlijk niet overal bij te zijn omdat het werk wordt verdeeld.
pi_202204244
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Plas heeft vooral de neiging om alles wat een bewindspersoon al belooft in een debat nog eens in een motie te gieten, tot voor kort was dat echt helemaal not done in Den Haag, helaas is dat redelijk over.
Meeste moties ingediend is wat mij betreft een diskwalificatie, helaas hebben steeds meer kamerleden (ook Grinwis van de CU, voor je mij weer van partijdigheid gaat beschuldigen, zoals je gewoonte is) last van motie-diarree, zoals Van der Staaij dat noemt: https://fd.nl/politiek/14(...)r-jaar-voor-de-buhne

Dit is echt waar we van af moeten:
[..]

Zodra er de regering werkt maakt van die nieuwe bestuurscultuur kunnen we daar vanaf. Tot op heden blijken regeringsleden onbetrouwbaar als de pest en heeft de volksvertegenwoordiging wat meer houvast nodig en proberen ze dat met moties.
pi_202204292
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zodra er de regering werkt maakt van die nieuwe bestuurscultuur kunnen we daar vanaf. Tot op heden blijken regeringsleden onbetrouwbaar als de pest en heeft de volksvertegenwoordiging wat meer houvast nodig en proberen ze dat met moties.
Een belofte van een bewindspersoon die in het verslag staat is meer waard richting een bewindspersoon dan een (aangenomen) motie, dus die moties als samenvatting van een debat of als herhaling van een belofte dienen echt helemaal nergens toe.
pi_202204337
quote:

[..]

Ik lees dit nu pas. Man, hij is de reden dat je überhaupt kunt stellen dat Van der Plas het Kamerlid is waarvan het hoogste aantal moties zijn aangenomen. Dus enige interesse in Ton van Dijk en de oorsprong van mijn kritiek vind ik ook weer niet al te veel gevraagd eigenlijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 november 2021 @ 16:52:49 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_202204447
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
moties opzich zeggen niet zoveel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_202204636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]
https://www.tweedekamer.n(...)21454&did=2020D45751

Niet!? -O-
pi_202205088
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Klopt.
Loze uitspraken als "Heel veel geklaag, nog geen enkele oplossing van haar gehoord in de interviews die ze gaf bij talkshows" nog minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2021 17:28:30 ]
pi_202205383
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Klopt.
Loze uitspraken als "Heel veel geklaag, nog geen enkele oplossing van haar gehoord in de interviews die ze gaf bij talkshows" nog minder.
Dat is wat flauw natuurlijk, zo kun je elke uitspraak hier wel in het belachelijke trekken. Rubbereend maakt (voor zover ik weet) in tegenstelling tot Van der Plas geen deel uit van ons parlement. Ook vind ik het ietwat flauw dat je niet meer hebt gereageerd op mij, maar goed.

Aangezien Ton van Dijk en zijn Nationale Politieke Index-initiatief je niets interesseren ga ik er maar van uit dat je dus zelf hebt geturfd hoeveel moties van Van der Plas zijn aangenomen vergeleken met het aantal moties van andere Kamerleden. En dan kan ik jou als expert natuurlijk ook gerust vragen naar een overzichtje van de moties van Van der Plas die daadwerkelijk bijgedragen hebben aan het beleid. Dus dan vooral moties waarin iets concreets wordt genoemd als 'we zouden moeten kiezen voor dit en wel om reden A, B, C, D en E' en geen moties als 'mensen moeten zo min mogelijk last hebben van coronamaatregelen' waar iedereen het wel mee eens is.
pi_202205500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is wat flauw natuurlijk, zo kun je elke uitspraak hier wel in het belachelijke trekken. Rubbereend maakt (voor zover ik weet) in tegenstelling tot Van der Plas geen deel uit van ons parlement. Ook vind ik het ietwat flauw dat je niet meer hebt gereageerd op mij, maar goed.
Wat is er flauw aan op een onzinnige oneliner te reageren met een feitje? Om vervolgens enkel gezever over het feitje te horen.
quote:
Aangezien ...
:') wast sneu.
Ik heb gewoon de Tweet gelezen van van der Plas waarin ze daar melding van maakte. Niet meer, niet minder.
Aangenomen moties turven is geen wetenschap en heeft geen politieke kleur. Maar schijnbaar ben jij er nodeloos door gekwetst en schrijf je er vervolgens alinea's over vol. /care
pi_202205760
Ok, zo kan het wel weer met het gevit op elkaar.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:22:10 #74
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202205891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het ook jammer dat Shell en Unilever helaas niet voor Nederland kiezen. Een hoofdkantoor is goed voor de uitstraling van het land en geeft ook gewoon hoogwaardige banen. Maar Nederland moet zich natuurlijk niet in alle bochten wringen. Als Shell bij de keuze tussen NL en VK voor de laatste kiest, is dat maar zo.

De andere kant op komt ook gewoon veel voor: https://www.accountant.nl(...)-nederland-vestigen/
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_202213971
twitter

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')