Tokkiekinderen en -ouders waren voor mijn zus doorslaggevend om niet meer voor de klas te staan. Vroeger kreeg je thuis extra straf als je straf van school kreeg. Tegenwoordig komen ouders verhaal halen. Ze werkt nu al weer jaren in de cultuursector als gemeenteambtenaar en vindt dit veel leuker.quote:Op zondag 21 november 2021 10:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Salarissen in het onderwijs zijn eigenlijk nooit het probleem geweest kan ik uit ervaring vertellen. De problemen in het onderwijs zijn veel diepgaander en eisen een cultuurverandering. Die gaat er echter niet komen en dus zullen de problemen blijven bestaan ongeacht hoeveel geld men er ook tegenaan gooit.
Kan me goed voorstellen. Dit is idd 1 van de problemen in het onderwijs die niet opgelost gaat worden.quote:Op zondag 21 november 2021 10:11 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Tokkiekinderen en -ouders waren voor mijn zus doorslaggevend om niet meer voor de klas te staan. Vroeger kreeg je thuis extra straf als je straf van school kreeg. Tegenwoordig komen ouders verhaal halen. Ze werkt nu al weer jaren in de cultuursector als gemeenteambtenaar en vindt dit veel leuker.
Je hebt het niet gevolgd, blijkbaar. Pas sinds de tweede week van oktober zijn ze inhoudelijk aan het praten, daar voor is het niet over de inhoud gegaan.quote:Op zondag 21 november 2021 09:57 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Meh, wat hebben ze de overige 40 maandan gedaan dan? Beetje koffie drinken en praten over kerncentrales die er niet gaan komen. Het is gewoon veestapel halveren, huizen bouwen en een stuk of drie gascentrales. De Rijnmond/Maastroom STEG-centrale stond er binnen drie jaar. 1200MW, dat is ruim drie keer meer dan Borssele. Herontwikkeling van gasvelden op de Noordzee maakt ons minder afhankelijk van russisch gas en doe in Godsnaam iets aan leraren- en zorgsalarissen. Kinderopvang regelen zoals in Denemarken zodat vrouwen hopelijk meer gaan werken.
Ik heb er in ieder geval weinig vertrouwen in en met de eerste de beste parlementaire enquete stort de zaak weer in. Blijkbaar verdient ons land niet beter. Ik vind het behoorlijk sadomasochistisch wanneer arbeiders VVD stemmen.
Ja, dat is inderdaad een verschrikking. Toen mijn jongste zoon begin dit jaar vervelend was (uit verveling, zo bleek achteraf) werd juf echt boos op hem. Na schooltijd kwam ze haast excuses bij mij aanbieden, tot ik zei dat ze groot gelijk had en dat hij als hij het vaker deed ook thuis wel wat zou horen. De juf lijkt inderdaad haast bang om kinderen te straffen.quote:Op zondag 21 november 2021 10:11 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Tokkiekinderen en -ouders waren voor mijn zus doorslaggevend om niet meer voor de klas te staan. Vroeger kreeg je thuis extra straf als je straf van school kreeg. Tegenwoordig komen ouders verhaal halen. Ze werkt nu al weer jaren in de cultuursector als gemeenteambtenaar en vindt dit veel leuker.
Betwijfel het. Ik zou nog steeds D66 stemmen, net als de vorige keer.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:32 schreef asco het volgende:
Dat wordt smullen bij de volgende zetelpeilingen.
Waarom zijn die er eigenlijk nog niet na het treinlek?
Dit keer ook dat gestemt, voorheen tien jaar PvdD. Nogmaals, ik geloof niet dat ze er uit gaan komen. Als je er in tien maanden niet uit kan komen word het nooit wat. Ik geloof er niets van dat belangrijke dossiers eens even aangepakt worden. Het blijft rommelen in de marge, ik maak mij geen illussies. Ik verwacht geen revotionaire zaken.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Betwijfel het. Ik zou nog steeds D66 stemmen, net als de vorige keer.
Het is geen tien maanden, maar vanaf de tweede week van oktober. En signalen zijn juist heel positief, beluister bijvoorbeeld Segers op het CU congres afgelopen week.quote:Op maandag 22 november 2021 11:39 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dit keer ook dat gestemt, voorheen tien jaar PvdD. Nogmaals, ik geloof niet dat ze er uit gaan komen. Als je er in tien maanden niet uit kan komen word het nooit wat. Ik geloof er niets van dat belangrijke dossiers eens even aangepakt worden. Het blijft rommelen in de marge, ik maak mij geen illussies. Ik verwacht geen revotionaire zaken.
Best sneu.
Leraren zijn ook niet heilig he.quote:Op zondag 21 november 2021 10:11 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik lees echter ook volgende zin:quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen tien maanden, maar vanaf de tweede week van oktober. En signalen zijn juist heel positief, beluister bijvoorbeeld Segers op het CU congres afgelopen week.
Die speech staat ook hier: https://www.christenunie.(...)Segers-partijcongres
Je zou zeggen dat ze inmiddels wel in fase zitten dat ze er vertrouwen in hebben dat ze eruit komen?quote:Of de onderhandelingen lukken, ik weet het oprecht nog steeds niet. We zijn nog niet het moment gepasseerd dat dat duidelijk is.
Klopt dat het blijkbaar nog niet zeker is. Blijkbaar liggen er nog spannende dossiers op tafel. Maar hij is wel positief.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik lees echter ook volgende zin:
[..]
Je zou zeggen dat ze inmiddels wel in fase zitten dat ze er vertrouwen in hebben dat ze eruit komen?
Ik hoop het maar. Is er een programma voor deze week qua formatiegesprekken?quote:Op maandag 22 november 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt dat het blijkbaar nog niet zeker is. Blijkbaar liggen er nog spannende dossiers op tafel. Maar hij is wel positief.
Salaris is inderdaad niet de oplossing. Maar salaris wegzetten als onbelangrijk is net zo goed te kort door de bocht.quote:Op zondag 21 november 2021 10:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Salarissen in het onderwijs zijn eigenlijk nooit het probleem geweest kan ik uit ervaring vertellen. De problemen in het onderwijs zijn veel diepgaander en eisen een cultuurverandering. Die gaat er echter niet komen en dus zullen de problemen blijven bestaan ongeacht hoeveel geld men er ook tegenaan gooit.
Processen herstellen kost tijd. De schade is inmiddels behoorlijk hoog. Lijkt me niet een twee drie op te lossen.quote:Op maandag 22 november 2021 12:21 schreef papert het volgende:
[..]
Salaris is inderdaad niet de oplossing. Maar salaris wegzetten als onbelangrijk is net zo goed te kort door de bocht.
Het relatief lagere salaris heeft de cultuurverandering binnen het onderwijs versterkt.
Wat niet wil zeggen dat het salaris nu verhogen de problemen gaat oplossen.
Ik gok eigenlijk dat we je over 2 weken weer spreken, als er een akkoord ligt en er alleen nog poppetjes bij gezocht moeten worden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:07 schreef Makrelis het volgende:
Ik spreek jullie weer in maart lol. Komt niets van terecht.
Zou zo maar kunnen. I'll keep you posted over mijn mening. Eerlijk vind ik het maar een rare toestand worden. Maargoed, ik kom er op terug.quote:Op maandag 22 november 2021 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat we je over 2 weken weer spreken, als er een akkoord ligt en er alleen nog poppetjes bij gezocht moeten worden.
Een rare toestand is het natuurlijk sowieso. Ze hadden gewoon in de eerst 5 weken oid moeten kijken of ze er met GL en PvdA uit kwamen en als ze er dan achter kwamen dat dat niet lukte naar de huidige formatie moeten doorschakelen. Maar de eerste optie is nooit geprobeerd en het duurde belachelijk lang voor het vrij logische door gaan met een coalitie die zetels gewonnen heeft uiteindelijk geaccepteerd werd.quote:Op maandag 22 november 2021 14:06 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen. I'll keep you posted over mijn mening. Eerlijk vind ik het maar een rare toestand worden. Maargoed, ik kom er op terug.
Dat werkt in andere landen, zoals Spanje, juist averechts. Allerlei partijen die bewust gaan rekken en met een dreigende deadline en dus verkiezingen helemaal geen compromis durven te sluiten, want dat kost je gelijk stemmen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit is duidelijk een geval van als er geen deadline is dan doen we er nog wat langer over. Tijd om gewoon constitutioneel vast te leggen hoe lang het mag duren, lukt het niet binnen die tijd dan is het mislukt en komen er nieuwe verkiezingen, wedden dat ze het dan wel kunnen, binnen aanzienlijke tijd.
Idd. Anderen in de maatschappij van alles opleggen maar voor de politiek zelf is het vrijblijvendheid troef.quote:Op maandag 22 november 2021 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit is duidelijk een geval van als er geen deadline is dan doen we er nog wat langer over. Tijd om gewoon constitutioneel vast te leggen hoe lang het mag duren, lukt het niet binnen die tijd dan is het mislukt en komen er nieuwe verkiezingen, wedden dat ze het dan wel kunnen, binnen aanzienlijke tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |