abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202274616
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Salarissen in het onderwijs zijn eigenlijk nooit het probleem geweest kan ik uit ervaring vertellen. De problemen in het onderwijs zijn veel diepgaander en eisen een cultuurverandering. Die gaat er echter niet komen en dus zullen de problemen blijven bestaan ongeacht hoeveel geld men er ook tegenaan gooit.
Tokkiekinderen en -ouders waren voor mijn zus doorslaggevend om niet meer voor de klas te staan. Vroeger kreeg je thuis extra straf als je straf van school kreeg. Tegenwoordig komen ouders verhaal halen. Ze werkt nu al weer jaren in de cultuursector als gemeenteambtenaar en vindt dit veel leuker.
pi_202274713
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:11 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Tokkiekinderen en -ouders waren voor mijn zus doorslaggevend om niet meer voor de klas te staan. Vroeger kreeg je thuis extra straf als je straf van school kreeg. Tegenwoordig komen ouders verhaal halen. Ze werkt nu al weer jaren in de cultuursector als gemeenteambtenaar en vindt dit veel leuker.
Kan me goed voorstellen. Dit is idd 1 van de problemen in het onderwijs die niet opgelost gaat worden.
Maar weinig van mijn jaargang werken nog in het onderwijs. Echt maar een enkeling van de afgestudeerden.
pi_202275730
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:57 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Meh, wat hebben ze de overige 40 maandan gedaan dan? Beetje koffie drinken en praten over kerncentrales die er niet gaan komen. Het is gewoon veestapel halveren, huizen bouwen en een stuk of drie gascentrales. De Rijnmond/Maastroom STEG-centrale stond er binnen drie jaar. 1200MW, dat is ruim drie keer meer dan Borssele. Herontwikkeling van gasvelden op de Noordzee maakt ons minder afhankelijk van russisch gas en doe in Godsnaam iets aan leraren- en zorgsalarissen. Kinderopvang regelen zoals in Denemarken zodat vrouwen hopelijk meer gaan werken.

Ik heb er in ieder geval weinig vertrouwen in en met de eerste de beste parlementaire enquete stort de zaak weer in. Blijkbaar verdient ons land niet beter. Ik vind het behoorlijk sadomasochistisch wanneer arbeiders VVD stemmen.
Je hebt het niet gevolgd, blijkbaar. Pas sinds de tweede week van oktober zijn ze inhoudelijk aan het praten, daar voor is het niet over de inhoud gegaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202275762
quote:

[..]
Ja, dat is inderdaad een verschrikking. Toen mijn jongste zoon begin dit jaar vervelend was (uit verveling, zo bleek achteraf) werd juf echt boos op hem. Na schooltijd kwam ze haast excuses bij mij aanbieden, tot ik zei dat ze groot gelijk had en dat hij als hij het vaker deed ook thuis wel wat zou horen. De juf lijkt inderdaad haast bang om kinderen te straffen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202289983
Ja leuk Hanca, maar ik geloof er geen moer van. Formatie wordt over de gemeenteraad getild en we blijven denissionair.
pi_202289993
Dat zegt mijn kristallen bol. :)
pi_202290029
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 07:32 schreef asco het volgende:
Dat wordt smullen bij de volgende zetelpeilingen.
Waarom zijn die er eigenlijk nog niet na het treinlek?
Betwijfel het. Ik zou nog steeds D66 stemmen, net als de vorige keer.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_202290038
En die heeft vaak gelijk, niet altijd. Moet ik toegeven.
pi_202290077
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Betwijfel het. Ik zou nog steeds D66 stemmen, net als de vorige keer.
Dit keer ook dat gestemt, voorheen tien jaar PvdD. Nogmaals, ik geloof niet dat ze er uit gaan komen. Als je er in tien maanden niet uit kan komen word het nooit wat. Ik geloof er niets van dat belangrijke dossiers eens even aangepakt worden. Het blijft rommelen in de marge, ik maak mij geen illussies. Ik verwacht geen revotionaire zaken.

Best sneu.
pi_202290156
We krijgen heel niet een nieuwe regering. Wen er maar aan.
pi_202290265
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:39 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dit keer ook dat gestemt, voorheen tien jaar PvdD. Nogmaals, ik geloof niet dat ze er uit gaan komen. Als je er in tien maanden niet uit kan komen word het nooit wat. Ik geloof er niets van dat belangrijke dossiers eens even aangepakt worden. Het blijft rommelen in de marge, ik maak mij geen illussies. Ik verwacht geen revotionaire zaken.

Best sneu.
Het is geen tien maanden, maar vanaf de tweede week van oktober. En signalen zijn juist heel positief, beluister bijvoorbeeld Segers op het CU congres afgelopen week.

Die speech staat ook hier: https://www.christenunie.(...)Segers-partijcongres
  maandag 22 november 2021 @ 11:58:28 #287
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202290352
quote:

[..]
Leraren zijn ook niet heilig he.
Lijkt me goed dat ze verhaal komen halen. Schuimbekkend de leraar uitschelden en/of bedreigen is dan weer het andere uiterste.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 22 november 2021 @ 11:58:51 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202290357
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen tien maanden, maar vanaf de tweede week van oktober. En signalen zijn juist heel positief, beluister bijvoorbeeld Segers op het CU congres afgelopen week.

Die speech staat ook hier: https://www.christenunie.(...)Segers-partijcongres
Ik lees echter ook volgende zin:
quote:
Of de onderhandelingen lukken, ik weet het oprecht nog steeds niet. We zijn nog niet het moment gepasseerd dat dat duidelijk is.
Je zou zeggen dat ze inmiddels wel in fase zitten dat ze er vertrouwen in hebben dat ze eruit komen?
pi_202290392
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik lees echter ook volgende zin:
[..]
Je zou zeggen dat ze inmiddels wel in fase zitten dat ze er vertrouwen in hebben dat ze eruit komen?
Klopt dat het blijkbaar nog niet zeker is. Blijkbaar liggen er nog spannende dossiers op tafel. Maar hij is wel positief.
  maandag 22 november 2021 @ 12:07:54 #290
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202290474
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt dat het blijkbaar nog niet zeker is. Blijkbaar liggen er nog spannende dossiers op tafel. Maar hij is wel positief.
Ik hoop het maar. Is er een programma voor deze week qua formatiegesprekken?
pi_202290623
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Salarissen in het onderwijs zijn eigenlijk nooit het probleem geweest kan ik uit ervaring vertellen. De problemen in het onderwijs zijn veel diepgaander en eisen een cultuurverandering. Die gaat er echter niet komen en dus zullen de problemen blijven bestaan ongeacht hoeveel geld men er ook tegenaan gooit.
Salaris is inderdaad niet de oplossing. Maar salaris wegzetten als onbelangrijk is net zo goed te kort door de bocht.

Het relatief lagere salaris heeft de cultuurverandering binnen het onderwijs versterkt.

Wat niet wil zeggen dat het salaris nu verhogen de problemen gaat oplossen.
pi_202291084
Ik spreek jullie weer in maart lol. Komt niets van terecht.
pi_202291169
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:21 schreef papert het volgende:

[..]
Salaris is inderdaad niet de oplossing. Maar salaris wegzetten als onbelangrijk is net zo goed te kort door de bocht.

Het relatief lagere salaris heeft de cultuurverandering binnen het onderwijs versterkt.

Wat niet wil zeggen dat het salaris nu verhogen de problemen gaat oplossen.
Processen herstellen kost tijd. De schade is inmiddels behoorlijk hoog. Lijkt me niet een twee drie op te lossen.
Als taal- en rekenonderwijs al problermatisch is hoe zit het dan met de rest? Je kunt elk dorp in Nederland opnoemen en ik weet in welke provincie het ligt. Dat is er in geramd.
pi_202291546
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:07 schreef Makrelis het volgende:
Ik spreek jullie weer in maart lol. Komt niets van terecht.
Ik gok eigenlijk dat we je over 2 weken weer spreken, als er een akkoord ligt en er alleen nog poppetjes bij gezocht moeten worden.
pi_202291862
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 13:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gok eigenlijk dat we je over 2 weken weer spreken, als er een akkoord ligt en er alleen nog poppetjes bij gezocht moeten worden.
Zou zo maar kunnen. I'll keep you posted over mijn mening. Eerlijk vind ik het maar een rare toestand worden. Maargoed, ik kom er op terug.
pi_202291924
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 14:06 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Zou zo maar kunnen. I'll keep you posted over mijn mening. Eerlijk vind ik het maar een rare toestand worden. Maargoed, ik kom er op terug.
Een rare toestand is het natuurlijk sowieso. Ze hadden gewoon in de eerst 5 weken oid moeten kijken of ze er met GL en PvdA uit kwamen en als ze er dan achter kwamen dat dat niet lukte naar de huidige formatie moeten doorschakelen. Maar de eerste optie is nooit geprobeerd en het duurde belachelijk lang voor het vrij logische door gaan met een coalitie die zetels gewonnen heeft uiteindelijk geaccepteerd werd.
Maar ik denk dat het belachelijke nu wel weg is en dat ze eindelijk serieus bezig zijn en dan kan het nu snel gaan.
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 14:26:19 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202292132
Hehe ik zag een filmpje van de burgemeester van Enschede die zijn documenten over OV in overijssel maar in de trein ging leggen omdat er dan wellicht nog wat aandacht voor was vanuit Den Haag :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 14:31:12 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202292204
Dit is duidelijk een geval van als er geen deadline is dan doen we er nog wat langer over. Tijd om gewoon constitutioneel vast te leggen hoe lang het mag duren, lukt het niet binnen die tijd dan is het mislukt en komen er nieuwe verkiezingen, wedden dat ze het dan wel kunnen, binnen aanzienlijke tijd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202292349
quote:
88s.gif Op maandag 22 november 2021 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit is duidelijk een geval van als er geen deadline is dan doen we er nog wat langer over. Tijd om gewoon constitutioneel vast te leggen hoe lang het mag duren, lukt het niet binnen die tijd dan is het mislukt en komen er nieuwe verkiezingen, wedden dat ze het dan wel kunnen, binnen aanzienlijke tijd.
Dat werkt in andere landen, zoals Spanje, juist averechts. Allerlei partijen die bewust gaan rekken en met een dreigende deadline en dus verkiezingen helemaal geen compromis durven te sluiten, want dat kost je gelijk stemmen.
pi_202292519
quote:
88s.gif Op maandag 22 november 2021 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Idd. Anderen in de maatschappij van alles opleggen maar voor de politiek zelf is het vrijblijvendheid troef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')