abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202139633

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:29:26 #2
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202139638
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
plaatje 1 is in lockdown, plaatje 2 is open.
Plus dat meneer vergeet dat een gevaccineerde nog steeds besmet en zelfs er (flink) ziek van kan worden.. Alleen in de meeste gevallen niet ziek genoeg om in het ziekenhuis of de ic te belanden.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_202139648
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
:') De zolderkamerautisten van FOK! zullen er niets van gemerkt hebben inderdaad.
Nee hoor, verreweg de meeste mensen gaan niet eens op stap, laat staan tot na 00.00 uur.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202139649
Goede TT
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202139650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dus eerst lekker zeiken dat er sectoren gesloten worden waar zogenaamd geen besmettingen zijn, en nu lekker prat gaan op het feit dat de huisfeesten door blijven gaan? Nee, echt top! ^O^

Doe ons even een lol, en zeg dan straks ook niets als we over een maand een echte lockdown krijgen.
Iedereen gevaccineerd en werkt al volledig thuis in dit specifieke geval.

Wat is exact het risico direstraits? Deel mij even.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:31:09 #6
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202139662
Ik zie trouwens niet meteen Hugo en Rutte als schuldige voor het wanbeleid.. Volgens mij worden we nu slachtoffer van iets waar we zo trots op zijn.. Polderen... Iedereen tevreden houden, uren lange meetings.. en niemand die eens keihard met de vuist op tafel slaat..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_202139664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dus eerst lekker zeiken dat er sectoren gesloten worden waar zogenaamd geen besmettingen zijn, en nu lekker prat gaan op het feit dat de huisfeesten door blijven gaan? Nee, echt top! ^O^

Doe ons even een lol, en zeg dan straks ook niets als we over een maand een echte lockdown krijgen.
Er liggen volgens NICE ongeveer 100 mensen onder 39 op verpleegafdeling en 17 op de IC - normaalgesproken grotendeels niet gevaccineerd dus voor 'mijn soort' nog een stuk minder. Ik zorg dat ik niet contact kom met mensen als ik Covid-19 achtige klachten krijg (zoals afgelopen week). De kans dat ik een impact heb op het zorgsysteem is nihil. Mijn leven nog zo laten beinvloeden heeft niks meer met proportionaliteit te maken.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:32:16 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202139672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:28 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wel of niet luisteren is wel iets totaal anders dan in opstand komen. Dat laatste gaat niet snel gebeuren.
Oh oke, ja in my book vind ik het beide ongeveer hetzelfde eigenlijk.

Al associeer je "in opstand komen" misschien idd met meer geweld ofzo.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:32:25 #9
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202139674
Gisteren braaf mijn mondkapje opgedaan toen ik mijn vaste masseuse bezocht. Zij dus niet, ik vraag waarom niet? Is toch een contactberoep?
Zegt ze, ja maar wij vallen onder de sekswerkers, heb maar meteen gevraagd of ze mijn haar wilde knippen.
pi_202139680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee hoor, verreweg de meeste mensen gaan niet eens op stap, laat staan tot na 00.00 uur.
En diegene die wel op stap gaan na dat tijdstip hebben verreweg de minste kans om opgenomen te worden.
En dat is maar een van de solidariteit maatregelen waar zij mee opgescheept werden terwijl hun hele sociale leven naar de klote is geholpen tot depressiviteit en levensmoeheid tot gevolg bij velen.

Goed beleid man. Echt. Topper.
1947-2016
pi_202139699
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:32 schreef tja77 het volgende:
Gisteren braaf mijn mondkapje opgedaan toen ik mijn vaste masseuse bezocht. Zij dus niet, ik vraag waarom niet? Is toch een contactberoep?
Zegt ze, ja maar wij vallen onder de sekswerkers, heb maar meteen gevraagd of ze mijn haar wilde knippen.
_O-

Een detail: welk haar?
1947-2016
pi_202139701
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:32 schreef tja77 het volgende:
Schaamhaar?
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 11:33:55 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202139703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En diegene die wel op stap gaan na dat tijdstip hebben verreweg de minste kans om opgenomen te worden.
En dat is maar een van de solidariteit maatregelen waar zij mee opgescheept werden terwijl hun hele sociale leven naar de klote is geholpen tot depressiviteit en levensmoeheid tot gevolg bij velen.

Het is wel ontzettend moeilijk om te micromanagen in zo'n pandemie. We hebben al vaker gezien dat die mensen die dan besmet raken overigens de dag erna gewoon bij oma op bezoek gaan.
pi_202139707
quote:

[..]

Ja leuk dat je dit allemaal er bij wil halen (LP) maar het ging enkel en alleen om het feit dat de meeste mensen niets merken van een horeca sluitingstijd van 00.00 uur.
In Southern Sun
pi_202139718
Hebben we al nieuwe ziekenhuiscijfers?
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:34:44 #16
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202139719
quote:

[..]
_O-

Een detail: welk haar?
Het spaarzame haar op mijn hoofd.
pi_202139727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh oke, ja in my book vind ik het beide ongeveer hetzelfde eigenlijk.

Al associeer je "in opstand komen" misschien idd met meer geweld ofzo.
Met geweld zou ik nooit goedkeuren, maar zeer brede geweldloze burgerlijke ongehoorzaamheid is het wel eens tijd voor. Op meerdere vlakken en voor meerdere redenen.
1947-2016
pi_202139744
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:

[..]
Stukje inhammen. @Coco
pi_202139747
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met geweld zou ik nooit goedkeuren, maar zeer brede geweldloze burgerlijke ongehoorzaamheid is het wel eens tijd voor. Op meerdere vlakken en voor meerdere redenen.
Oprechte vraag: waarom moeten anderen dat doen en doe jij het niet? Althans, ik heb niet het vermoeden dat je vooraan staat met protesteren (op de barricades, zeg maar).
In Southern Sun
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:37:05 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202139753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:38 schreef Zipportal het volgende:
We blijven hier. @:starhopper
Ik zit er al klaar voor _O_
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:37:40 #21
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202139766
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zit er al klaar voor _O_
pi_202139770
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik zie trouwens niet meteen Hugo en Rutte als schuldige voor het wanbeleid.. Volgens mij worden we nu slachtoffer van iets waar we zo trots op zijn.. Polderen... Iedereen tevreden houden, uren lange meetings.. en niemand die eens keihard met de vuist op tafel slaat..
Als een schip de wal raakt is dat de schuld van de Kapitein en niemand anders.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202139775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is wel ontzettend moeilijk om te micromanagen in zo'n pandemie. We hebben al vaker gezien dat die mensen die dan besmet raken overigens de dag erna gewoon bij oma op bezoek gaan.
Ja, ik dus niet.
Hoe ver ik ook tegen ben, ik heb wel ergens fatsoen. Zakenreis? Weekje minder contact, ook als gevaccineerde. Nu 2x, 3de komt er aan. Feestje/bezoek gehad? Ook even paar dagen geen volk in mijn buurt. Wil ik naar mijn oma in het weekend? Zorg ik er voor dat ik bij niemand in de buurt kom paar dagen van te voren.

Die luxe heb ik omdat ik voor de rest volledig thuis werk, behalve met die reizen dan.
1947-2016
pi_202139781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja leuk dat je dit allemaal er bij wil halen (LP) maar het ging enkel en alleen om het feit dat de meeste mensen niets merken van een horeca sluitingstijd van 00.00 uur.
Ik merkte daar wel met enige regelmaat van maar 00.00 vs 3 of 4 uur had niet genoeg impact op m'n leven om me er enorm boos om te maken (wat op zichzelf ook weer impact zou hebben).

Avondklok bijvoorbeeld heb ik tientallen keren 'overtreden' omdat ik dat echt een kulmaatregel vond. Maar ja, als individu is horecasluiting overtreden beetje lastig :P
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:39:01 #25
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202139790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij bent echt niet goed.
pi_202139792
twitter

Welk gifje gaan we eigenlijk gebruiken boven de 20k?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202139793
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jaaaaaaja :D
1947-2016
pi_202139800
De grote organisaties reageerden bij maatregelen altijd in de trant van heel vervelend, maar begrijpelijk, wij accepteren het. Maar de horeca, retail, evenementen, KNVB,... Allemaal zeggen zij dat het kabinet de plank totaal misslaat en dat zij het slachtoffer worden falend beleid. Het sentiment is omgeslagen.
pi_202139803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:38 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Ik merkte daar wel met enige regelmaat van maar 00.00 vs 3 of 4 uur had niet genoeg impact op m'n leven om me er enorm boos om te maken (wat op zichzelf ook weer impact zou hebben).

Avondklok bijvoorbeeld heb ik tientallen keren 'overtreden' omdat ik dat echt een kulmaatregel vond. Maar ja, als individu is horecasluiting overtreden beetje lastig :P
Ik heb er ook veel van gemerkt. Maar de meeste mensen gaan niet eens op stap, dus die hebben er niets van meegekregen dat de horeca om 00.00 dicht moest.
In Southern Sun
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 11:40:23 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202139805
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, ik dus niet.
Hoe ver ik ook tegen ben, ik heb wel ergens fatsoen. Zakenreis? Weekje minder contact, ook als gevaccineerde. Nu 2x, 3de komt er aan. Feestje/bezoek gehad? Ook even paar dagen geen volk in mijn buurt. Wil ik naar mijn oma in het weekend? Zorg ik er voor dat ik bij niemand in de buurt kom paar dagen van te voren.

Die luxe heb ik omdat ik voor de rest volledig thuis werk, behalve met die reizen dan.
Maar je kunt niet zien of jij dat misschien niet doet en Joop van hiernaast of Ali van de wijk naast de jouw dat ook wel doet.

Zoals gezegd, ik heb me ook lang netjes proberen te gedragen, maar die zooi gaat toch niet weg en ik wil toch een beetje leven als het kán. Aangezien je nooit weet wanneer de volgende lockdown zich aandient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')