Hieruit ontstond een discussie van voor- en tegenstanders over het gebruik van mosterd bij je bal gehakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:27 schreef Caland het volgende:
Mensen die een gehaktbal zonder mosterd eten neem ik niet serieus in het leven.
quote:Op woensdag 10 november 2021 18:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Welke mongool doet er nou mosterd op een gehaktbal?
Ook nog nooit iemand in de kantine/kroeg waar ik werkte gehad die dat bestelde.
Dit vraagt natuurlijk om een eindoordeel van de kenners van CUL.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:57 schreef Lange_Lans het volgende:
Broodje bal met mosterd natuurlijk. Wat een non-discussie.
Dat wel inderdaadquote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Mosterd in je bal gehakt.
Geen dank.
Ik had er wel van gehoord alleen mensen die dat daadwerkelijk doen zijn minder dan het vuil onder mijn schoenen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Caland het volgende:
Mayo of satésaus kan ik nog gedogen, maar mensen die nog nooit van mosterd bij een bal gehakt hebben gehoord zoals @:maxi-mus zijn het doodschoppen nog niet waard.
Wat is satésaus nou weerquote:Op donderdag 11 november 2021 12:33 schreef Caland het volgende:
Mayo of satésaus kan ik nog gedogen, maar mensen die nog nooit van mosterd bij een bal gehakt hebben gehoord zoals @:maxi-mus zijn het doodschoppen nog niet waard.
Ook een goedequote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Geen dank.
Lekker een extra balletje draaien voor de volgende dagquote:Op donderdag 11 november 2021 12:40 schreef dimmak het volgende:
Broodje bal met mosterdmits de bal koud is. Is hij warm moet er andere saus op.
Ja of currysaus maar het liefst een dikke klodder mayoquote:
Dit wel. En veder verschilt het nogal. Eet ik mijn bal bij de zuurkool dan is mosterd de keuze, op een broodje graag mayo.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een goede bal heeft geen saus nodig.
Ja.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:06 schreef -Sigaartje het volgende:
Iedereen moet toch zelf weten hoe hij zijn gehaktbal eet? Of ben ik nou gek?
Je KAN het met pindasaus eten, maar dan wel goed gemaakt door een Indonesische chef. Die kant en klare rommel uit een emmer moet je nooit over je gehaktbal smeren, tenzij je katslam bent.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat een tering OP
En een gehaktbal eet je met pindasaus.
Ik laat mijn pindasaus maken door een echte papoea.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:44 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Je KAN het met pindasaus eten, maar dan wel goed gemaakt door een Indonesische chef. Die kant en klare rommel uit een emmer moet je nooit over je gehaktbal smeren, tenzij je katslam bent.
Dit dus.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een goede bal heeft geen saus nodig.
Eens. Als voormalig mod van het gehaktballenforum ben ik het roerend eens met deze post.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:53 schreef Caland het volgende:
[..]
@:danny @:yvonne graag een permban voor deze user
Klasse. Zo hoort het. Pindasaus om bij te zweten van scherpte, maar tegelijkertijd intens van smaak. Een bal gehakt is de basis, een perfecte pindasaus is een nuttig supplement.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik laat mijn pindasaus maken door een echte papoea.
Ja dat wel!quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:58 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Klasse. Zo hoort het. Pindasaus om bij te zweten van scherpte, maar tegelijkertijd intens van smaak. Een bal gehakt is de basis, een perfecte pindasaus is een nuttig supplement.
Juist.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Geen dank.
Ik maak ze weer voor vanavond op deze wijze.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:26 schreef golfer het volgende:
Een goede zelfgemaakte gehaktbal volgens de methode van het personeel van De Librije bevat al genoeg kruiden en ook mosterd in de bal zelf zodat extra mosterd niet nodig is.
https://www.eefkooktzo.nl/gehaktballen/
Mosterd > appelmoesquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:44 schreef BillDauterive het volgende:
Broodje bal met appelmoes. Mosterd zou een tweede optie zijn.
Dit inderdaad. En sowieso er nog op!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Geen dank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |