abonnement Unibet Coolblue
pi_202123291
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:08 schreef PSVCL het volgende:
Lijkt wel alsof alleen de gevaccineerde positief testen op corona en daar aardig ziek van worden.
Vreemd "vaccine"
[..]
Haha nog steeds zo naief. Kom op man.
Heel vreemd vaccine
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  donderdag 11 november 2021 @ 11:24:56 #77
24329 KNAK
ff w88,......
pi_202123305
.......even 2 weken..

_O- _O-
Mai pben rai~!
  donderdag 11 november 2021 @ 11:26:23 #78
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202123349
Ic-artsen in actie voor betere zorg: ‘Er is niets gebeurd om op te schalen, daar worden we wanhopig van’

quote:
De discussie over vaccinaties verhardt, de reguliere zorg komt in het gedrang en er zijn geen ic-bedden bij gekomen om een nieuwe coronagolf te kunnen opvangen. Ic-artsen Aernout Lahaije en Sander de Lange vinden het tijd voor actie. ,,We moeten zo veel onnodige vinkjes zetten.’’

Miljoenen euro’s steekt het kabinet in de invoering van het coronatoegangsbewijs, het opleiden van boa’s om de checkapp te controleren en mensen te testen. Maar waar is het geld voor de zorg? ,,De focus ligt totaal verkeerd’’, vindt Aernout Lahaije, intensivist in het Sint Jans Gasthuis in Weert. ,,We moeten zorgen dat de zorgstructuur verandert, dat er genoeg handen aan het bed zijn om golven op te vangen. Al die scholen krijgen gratis zelftesten, een deel verdwijnt gewoon in de prullenbak. Zonde van het geld.’’

Tegelijkertijd zien ziekenhuizen een heftige discussie ontstaan over wel of niet vaccineren, neemt het aantal ernstig zieke coronapatiënten toe en komt de reguliere zorg in het gedrang. Er zitten veel verpleegkundigen ziek thuis, de werkdruk is onverminderd hoog. Maar in de anderhalf jaar tijd dat corona nu in ons land is, is er veel te weinig gebeurd om de structurele personeelsproblemen in de zorg op te lossen, vindt Lahaije.

De intensivist is samen met collega Sander de Lange van het Zuyderland in Heerlen een actie gestart om daar verandering in te brengen. Ze stuurden een brandbrief naar de Tweede Kamerleden en proberen via de website Verzorgdezorg.nl zo veel mogelijk zorgverleners te mobiliseren. ,,Corona wordt nu aangewezen als oorzaak van alle problemen, maar al vóór de pandemie waren er te weinig verpleegkundigen en moesten afdelingen soms sluiten. Daar hebben we al zo vaak over aan de bel getrokken, maar er gebeurt niets mee’’, zegt Lahaije.

Intussen loopt het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen weer op.
,,Ja, maar onze verpleegkundigen zijn nog helemaal niet uitgerust. We zien nog steeds een hoog verzuimpercentage. Het is voor deze mensen elke dag rennen. Bovendien hebben ze veel meegemaakt, met name tijdens de eerste golf, die ethisch gezien lastig was. Er zijn mensen zonder hun familie gestorven, verpleegkundigen hebben hele discussies met families gehad. Bovendien konden ze na een nachtdienst veelal niet slapen, omdat de kinderen thuisonderwijs moesten krijgen. Straks moeten we de reguliere zorg weer afschalen, terwijl we maanden de tijd hebben gehad om op te schalen.’’

Waarom is er niets gebeurd om op te schalen?
,,Omdat de focus dus verkeerd ligt. Er moeten tweehonderd ic-bedden bij. Daar heb je zes- à achthonderd verpleegkundigen voor nodig. Dat zagen we aankomen, maar daar is niet op ingezet. Er is ingezet op een testmaatschappij en corona-app. Nu lopen ic-verpleegkundigen nog steeds op twee à drie patiënten. Dat houden ze niet vol. We zien gewoon veel te veel verpleegkundigen uitvallen of vertrekken.’’

Nu staan jullie, twee intensivisten, op om actie te voeren. Maar jullie zijn niet die verpleegkundigen om wie het hier draait.
,,Wij staan op om onze collega’s te beschermen. Het lijkt wel of hun noodkreten niet gehoord worden. We hopen dat nog veel meer zorgverleners opstaan om de zorg structureel te veranderen en toekomstbestendig te maken. Zonder verpleegkundigen en verzorgenden kan ik mijn werk niet doen.’’

Jullie schrijven dat het welzijn van de zorgmedewerkers stelselmatig is genegeerd. Zijn er slechte leidinggevenden in de zorg?
,,Ziekenhuisbestuurders zitten vast aan landelijke regels. Zij moeten volgens bepaalde structuren werken. Doen ze dat niet, dan krijgen ze inspectie of betalen zorgverzekeraars niet meer. Als je vraagt waarom verpleegkundigen vertrekken, heeft dat vaak te maken met regeldruk. Ze zitten meer achter de computer dan dat ze aan het bed staan. Daar kunnen ziekenhuizen niet zomaar onderuit.’’

Maar als alle ziekenhuizen zeggen: wij stoppen met die onnodige regels…
,,Dat gaat niet. Er is landelijke regelgeving waar we ons aan moeten houden. Je ziet overal verpleegkundigen weglopen, dus het heeft niet per se te maken met goed werkgeverschap. We hebben het kabinet nodig om regels te schrappen en het werkgeluk terug te brengen.’’

Er was toch beloofd dat de administratieve last verlaagd zou worden?
,,Daar merken wij op de werkvloer niets van. We moeten nog steeds veel onnodige vinkjes zetten.’’

Dit is natuurlijk niet een-twee-drie geregeld, maar nu stromen de ziekenhuizen alweer vol.
,,Dat zie ik ook. Maar ik denk dat áls er naar de zorgmedewerkers wordt geluisterd, áls ze hiermee aan de slag gaan, er vanzelf verpleegkundigen terugkomen die waren afgehaakt. Of dat er mensen blijven die anders zouden stoppen. Het serieus nemen van zorgen biedt perspectief. Als we eerder hadden geschakeld, was het niet nodig geweest om weer reguliere zorg af te schalen. Daar worden we zo wanhopig van.’


Allemaal de schuld van de ongevaccineerden. Nieuwe lockdown en 2g invoeren is veel beter dan investeren in de zorg :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_202123379
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Na de korte lockdown zouden mensen geen QR-code meer kunnen krijgen als ze getest zijn

:')

Dan vorm je juist het minste risico qua verspreiding.
Je hebt gelijk maar daar gaat het niet om he :')

Het gaat erom om iedereen aan die prik te krijgen.
pi_202123403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om :')

Het gaat erom om iedereen aan die prik te krijgen.
En de QR code.
Plaats hier uw advertentie
pi_202123425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:22 schreef KNAK het volgende:

[..]
En daar gaan we dan.
[..]
Het testen is klaar.
De volgende stap is 'genezen' ook de deur uit mieteren, want vaccineren!... Dát gaat het verschil maken.

Even 2 weken een 'milde lockdowm'
[..]
Waar is dat al eens eerder gezegd. Kan het Rutte zijn geweest? _O- 8)7

"Even 2 weken"
Maar ze zijn te laf om het gewoon verplicht te maken.
Plaats hier uw advertentie
pi_202123450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Draait er uiteindelijk wel om, die antistofjes.
Heb jij het idee dat antistoffentesten mee gaan doen in dit verhaal?

Is het niet die 6 of 12 maanden na een geregistreerde besmetting? Heb nog niet gezien dat je ook antist.testen kan gebruiken hier.
pi_202123473
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:30 schreef _I het volgende:

[..]
Heb jij het idee dat antistoffentesten mee gaan doen in dit verhaal?

Is het niet die 6 of 12 maanden na een geregistreerde besmetting? Heb nog niet gezien dat je ook antist.testen kan gebruiken hier.
Nee die gaan niet mee doen. Want je moet die spuit nemen.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:32:29 #84
24329 KNAK
ff w88,......
pi_202123502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om :')

Het gaat erom om iedereen aan die prik te krijgen.
Dat is precies waar het om gaat. Zoveel mogelijk slachtoffers bijeensprokkelen. De vraag is waarom, en dan kan je echt alle kanten op. De meeste extreme en de meest knuffelbare. Gezien de belachelijke druk die uitgeoefend wordt en alle onzinnigheden die er links en rechts bij zijn gekomen, alle berichten en alle andere signalen ziet het er helaas niet zo rooskleurig uit.
Mai pben rai~!
pi_202123671
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_202123712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Nee die gaan niet mee doen. Want je moet die spuit nemen.
Dat leek mij ook.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:48:18 #87
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202123774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:32 schreef KNAK het volgende:

[..]
Dat is precies waar het om gaat. Zoveel mogelijk slachtoffers bijeensprokkelen. De vraag is waarom, en dan kan je echt alle kanten op. De meeste extreme en de meest knuffelbare. Gezien de belachelijke druk die uitgeoefend wordt en alle onzinnigheden die er links en rechts bij zijn gekomen, alle berichten en alle andere signalen ziet het er helaas niet zo rooskleurig uit.
Langzaam wordt de bevolking klaargemaakt voor 2g, best slim. Niemand kan zich meer laten testen, daardoor nemen de positieve testen af. Erna wordt beweerd het werkt! De besmettingen dalen dus de vaccinaties helpen! Waarop volgt vaccinaties verplicht, met 2 x per jaar boosters. We gaan het zien.....
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:48:28 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202123777
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Je hebt gelijk maar daar gaat het niet om he :')

Het gaat erom om iedereen aan die prik te krijgen.
Ja, dat snap ik. En dat is ook wel een mooi streven, maar het min of meer afdwingen is ook niet de manier.
Huilen dan.
  donderdag 11 november 2021 @ 11:49:40 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202123797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Langzaam wordt de bevolking klaargemaakt voor 2g, best slim. Niemand kan zich meer laten testen, daardoor nemen de positieve testen af. Erna wordt beweerd het werkt! De besmettingen dalen dus de vaccinaties helpen! Waarop volgt vaccinaties verplicht, met 2 x per jaar boosters. We gaan het zien.....
Testen voor toegang en testen bij klachten zijn twee verschillende dingen. Wanneer je bij dat eerste positief test wordt dat ook niet meegenomen in de statistieken voor positieve testen.
Huilen dan.
pi_202123807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Langzaam wordt de bevolking klaargemaakt voor 2g, best slim. Niemand kan zich meer laten testen, daardoor nemen de positieve testen af. Erna wordt beweerd het werkt! De besmettingen dalen dus de vaccinaties helpen! Waarop volgt vaccinaties verplicht, met 2 x per jaar boosters. We gaan het zien.....
En oversterfte wordt dan gewoon op corona gegooid.
Plaats hier uw advertentie
pi_202123819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:08 schreef PSVCL het volgende:
Lijkt wel alsof alleen de gevaccineerde positief testen op corona en daar aardig ziek van worden.
Vreemd "vaccine"
Dat is dan ook niet het geval.
quote:
[..]
Haha nog steeds zo naief. Kom op man.
Hoor wie het zegt :')
Conscience do cost.
pi_202123842
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. En dat is ook wel een mooi streven, maar het min of meer afdwingen is ook niet de manier.
Het is de enige manier.

Het doel heiligt de middelen.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:01:27 #93
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202123960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
En oversterfte wordt dan gewoon op corona gegooid.
Jup. Er zal steeds een nieuwe variant opduiken waarvoor men aan de spuit met boosters moet. Zodra dit systeem helemaal loopt komt erna het andere doemscenario Red Het Klimaat!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_202124058
Lekker complotjes aan elkaar lijmen _O-
Conscience do cost.
pi_202124113
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Testen voor toegang en testen bij klachten zijn twee verschillende dingen. Wanneer je bij dat eerste positief test wordt dat ook niet meegenomen in de statistieken voor positieve testen.
Onzin. Wordt wel meegenomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202124140
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:07 schreef ems. het volgende:
Lekker complotjes aan elkaar lijmen _O-
Precies. Want complotten bestaan niet.

Iedereen is even oprecht, geheime verbondjes teneinde macht- en geldvergaring bestaan niet.

Da's logisch.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 11 november 2021 @ 12:17:57 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202124223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Onzin. Wordt wel meegenomen.
Ah, ja ik zie het: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording

Dat is dan op enig moment veranderd.
Huilen dan.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:21:26 #98
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202124283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mijn vriendin snapt er ook geen fuck van, omdat het uiteraard qua praktisch effect op de groep veel groter is en in die zin meer discriminatie, want wordt forser uitgesloten.

Maar het hele principe dat je een groep uitsloot op grond van een argument "Ja ze kunnen een ander besmetten" terwijl dat die groep niet uniek maakt. En ondanks die homogeniteit een andere behandeling geven.. Ja dat is pure discriminatie, allicht qua impact minder dan de 2G maar de pure essentie van dat testen voor toegang ALLEEN voor ongevaccineerden is discriminatie omdat er geen verschil zit tussen de groepen maar we wel anders behandelen...

Waar wél een verschil in zit tussen de groepen is risico op ernstige ziekte. Van 50-70%, je moet wel weer ernstig fragiel van geest zijn vind je dat verschil significant genoeg voor drastische maatregelen. Zeker omdat het echt over nihile risico's gaat bij de niet risico groepen.

Maar hier bestaat tenminste überhaupt een verschil. Dus de groepen anders behandelen is in essentie dan gewoon verschillende omstandigheden verschillend behandelen.

Probeer me te begrijpen het gaat mij in deze redenatie expliciet niet om de totale impact van de maatregel voor groep X of Y. Die is uiteraard hoger.

Maar het één kan ik nooit accepteren omdat het gebaseerd is op per definitie discriminatie (met relatief lage impact) terwijl het andere onder extreme omstandigheden rechtvaardig zou kunnen zijn (maar giga impact heeft en derhalve totaal niet van toepassing nu. :)).
[..]
Draait er uiteindelijk wel om, die antistofjes.
er zijn ook mensen die met vaccin aantoonbaar geen immuunstoffen hebben aangemaakt
die elimineer je op deze manier ook niet
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_202124483
2 weeks to flatten the curve doet zijn herintrede, ik ben benieuwd hoelang het deze keer weer verlengd gaat worden. Ik ga vanavond even mijn favoriete pizzaria opbellen om een tafeltje te reserveren voor mei 2022, als ze eindelijk weer open mogen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 11 november 2021 @ 12:43:46 #100
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202124613
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
2 weeks to flatten the curve doet zijn herintrede, ik ben benieuwd hoelang het deze keer weer verlengd gaat worden. Ik ga vanavond even mijn favoriete pizzaria opbellen om een tafeltje te reserveren voor mei 2022, als ze eindelijk weer open mogen.
maar voordat we dat doen
gaan we in het zuiden nog wel even met honderdduizendman het begin van de carnaval vieren _O- _O- _O-
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')