Artikeltje voor Pfizer?quote:Op donderdag 11 november 2021 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En Taiwan stopt met Pfizer voor jongeren
Gaat lekker die vaccins
Covid is minder dodelijk per besmetting in november 2021 dan de reguliere griep.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tering wat post je toch een domme reacties.. Stop gewoon is Covid te vergelijken met de griep. Mensen die dat nu nog steeds doen zijn echt naja laat maar geen zin in een ban.
Matige postquote:Op donderdag 11 november 2021 21:23 schreef matigeuser het volgende:
Ik zat net even te rekenen. De overheid heeft afgelopen jaar 70 miljard uitgegeven aan staatssteun aan bedrijven vanwege de lockdowns.
Ik hoor continu dat opschalen van de zorg niet mogelijk is. Kost te veel geld. Mensen zijn er niet.
Stel er was een wervingscampagne gehouden. Elke dag spotjes op TV, in de krant, online.
"Vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereld oorlog (ik citeer Rutte) zijn we dringend op zoek naar (tijdelijk) extra IC-personeel. De overheid betaalt je snelcursus en vervolgens ¤ 250.000 per jaar belastingvrij! Meld je nu aan!"
Dat is een prima beloning lijkt me. Zouden veel mensen op af komen. Ik heb ooit gelezen dat er per IC-bed, vier personeelsleden nodig zijn. Prima. En laten we ze dan voor 5 jaar aannemen en betalen, ongeacht of de crisis dan is afgelopen.
Stel we hadden 2000 (!) extra bedden gecreëerd. Dan hebben we dus ongeveer 3x zoveel capaciteit als nu. Daar hadden we een flinke golf mee kunnen opvangen.
2000 x 4 x ¤ 250.000 per jaar x 5 jaar = 10 miljard.
Oke, dan hebben we nog 60 miljard over. Een ziekenhuis bouwen kost zo'n ¤ 350 miljoen las ik net. Maar goed, laten we hier een state-of-the-art-snelbouw-covid-ziekenhuis van maken wat 10 keer zoveel kost. Bouwen we er gelijk 2 van.
Totaal kosten = 17 miljard.
Nog steeds lang niet in de buurt van de uitgegeven 70 miljard aan die hoerige lockdowns. Nog te weinig personeel? Haal ze uit andere landen en biedt ze een miljoen per jaar. Belastingvrij van mijn part.
Nog steeds tientallen miljarden over.
Het is gewoon grote kwats. Grote bullshit. Dit was toch de ERGSTE CRISIS SINDS DE 2e WERELD OORLOG? Waarom wordt daar niet naar gehandeld? Zorg nog steeds niet opgeschaald. Niks geïnvesteerd. Maar wel het volk opsluiten en aan een belachelijke QR-code krijgen. Dit hele verhaal stinkt.
Amerika bouwde in de 2e wereldoorlog in 1 jaar tijd een gigantisch leger. De hele wereld mobiliseerde zich in een mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de band. Soldaten en hospiks kregen snelcursussen. Iedereen werd gevraagd mee te helpen.
Dit klopt gewoon niet. Aan de ene kant wordt er gedaan alsof het totaal niet serieus is. Aan de andere kant wordt het volk hun vrijheden afgenomen. Er is geld zat maar daar wordt niks mee gedaan. Ondertussen importeren we gewoon duizenden vluchtelingen en immigranten per maand en voorzien we die allemaal van huisvesting en onderhoud. Linkse hobby's gaan gewoon door. Geld voor Boa's is er wel. De blaadjes worden hier gewoon door de gemeente opgehaald.
Welke crisis? Doe godverdomme wat nodig is of niks. Maar niet dit.
Matige postquote:Op donderdag 11 november 2021 21:23 schreef matigeuser het volgende:
Ik zat net even te rekenen. De overheid heeft afgelopen jaar 70 miljard uitgegeven aan staatssteun aan bedrijven vanwege de lockdowns.
Ik hoor continu dat opschalen van de zorg niet mogelijk is. Kost te veel geld. Mensen zijn er niet.
Stel er was een wervingscampagne gehouden. Elke dag spotjes op TV, in de krant, online.
"Vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereld oorlog (ik citeer Rutte) zijn we dringend op zoek naar (tijdelijk) extra IC-personeel. De overheid betaalt je snelcursus en vervolgens ¤ 250.000 per jaar belastingvrij! Meld je nu aan!"
Dat is een prima beloning lijkt me. Zouden veel mensen op af komen. Ik heb ooit gelezen dat er per IC-bed, vier personeelsleden nodig zijn. Prima. En laten we ze dan voor 5 jaar aannemen en betalen, ongeacht of de crisis dan is afgelopen.
Stel we hadden 2000 (!) extra bedden gecreëerd. Dan hebben we dus ongeveer 3x zoveel capaciteit als nu. Daar hadden we een flinke golf mee kunnen opvangen.
2000 x 4 x ¤ 250.000 per jaar x 5 jaar = 10 miljard.
Oke, dan hebben we nog 60 miljard over. Een ziekenhuis bouwen kost zo'n ¤ 350 miljoen las ik net. Maar goed, laten we hier een state-of-the-art-snelbouw-covid-ziekenhuis van maken wat 10 keer zoveel kost. Bouwen we er gelijk 2 van.
Totaal kosten = 17 miljard.
Nog steeds lang niet in de buurt van de uitgegeven 70 miljard aan die hoerige lockdowns. Nog te weinig personeel? Haal ze uit andere landen en biedt ze een miljoen per jaar. Belastingvrij van mijn part.
Nog steeds tientallen miljarden over.
Het is gewoon grote kwats. Grote bullshit. Dit was toch de ERGSTE CRISIS SINDS DE 2e WERELD OORLOG? Waarom wordt daar niet naar gehandeld? Zorg nog steeds niet opgeschaald. Niks geïnvesteerd. Maar wel het volk opsluiten en aan een belachelijke QR-code krijgen. Dit hele verhaal stinkt.
Amerika bouwde in de 2e wereldoorlog in 1 jaar tijd een gigantisch leger. De hele wereld mobiliseerde zich in een mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de band. Soldaten en hospiks kregen snelcursussen. Iedereen werd gevraagd mee te helpen.
Dit klopt gewoon niet. Aan de ene kant wordt er gedaan alsof het totaal niet serieus is. Aan de andere kant wordt het volk hun vrijheden afgenomen. Er is geld zat maar daar wordt niks mee gedaan. Ondertussen importeren we gewoon duizenden vluchtelingen en immigranten per maand en voorzien we die allemaal van huisvesting en onderhoud. Linkse hobby's gaan gewoon door. Geld voor Boa's is er wel. De blaadjes worden hier gewoon door de gemeente opgehaald.
Leuk die bedden maar is hun IC capaciteit wel hoger?quote:Op donderdag 11 november 2021 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Duitsland heeft ongeveer 3x zoveel ic-bedden per inwoner en daar zijn de problemen net zo erg als hier terwijl ze strengere maatregelen hebben. Extra ic capaciteit zorgt er niet voor dat je maatregelen niet in hoeft te voeren. Je koopt er hoogstens wat uitstel mee.
En de grote eventementen tenten/ disaster movie theatrical props die helemaal nooit gebruikt waren.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:23 schreef matigeuser het volgende:
hét bewijs dat "ze" het "probleem" niet wllen tacklen. sinds maart 2020.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Matige post
[..]
Leuk die bedden maar is hun IC capaciteit wel hoger?
Leuk die strenge maatregelen maar zijn ze wel nuttig?
Als dat vertragen perfect ging dan was er geen uitgestelde zorg.
Taiwan death from COVID-19 vaccination exceeds death from COVID-19quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4340862
quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:08 schreef Mytho het volgende:
[..]
Taiwan death from COVID-19 vaccination exceeds death from COVID-19
https://medicaltrend.org/(...)death-from-covid-19/
https://www.ettoday.net/news/20211009/2097484.htm
https://www.guancha.cn/politics/2021_10_08_609960.shtml
echte pandemie moet nog komen?
kort samengevat , geen bewijs dat ze dood zijn gegaan door de vaccine volgens dat article.quote:
Skeptisch? Het verhaal klopt aantoonbaar niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:53 schreef Mytho het volgende:
[..]
kort samengevat , geen bewijs dat ze dood zijn gegaan door de vaccine volgens dat article.
altijd skeptisch bij dood na vaccine, maar heel makkelijk als covid dode tellen als iemand door ouderdom of onderliggende ziekten is gestorven en positief was getest.
Users op dit forum snappen het ook niet. En die virusmensen van het OMT voelen zich alsof ze op super belangrijke missie zijn met supergevaarlijk virus, voorbij alle realiteitszin.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:55 schreef Orwell het volgende:
[..]
hét bewijs dat "ze" het "probleem" niet wllen tacklen. sinds maart 2020.
ok de zorg is overbelast..? Pomp dan nu een miljard in een state of the Art Covid ziekenhuis met zwaar betaalde
(denk Breaking Bad pro's) medici plus veelvoud aan assistenten.. werkdruk etc . is niet zo ingewikkeld als geld geen rol speelt.
lijkt mij...
Het alternatief: de hele middenklasse, de samenleving, de sociale interactie tussen mensen.. de hele santenkraam ter waarde van zeg het maar, 4 biljoen? 500 miljard? te slopen..????
Ben je niet goed wijs?
Wie deze strategie nog verdedigt is Kneiter, Kneiter mesjogge.
of.......
Ja, er zijn inderdaad nog steeds mensen die het niet willen begrijpen.quote:
Lol wat, leg eens uit hoe het een rationeel verhaal is dan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, er zijn inderdaad nog steeds mensen die het niet willen begrijpen.
Die zijn, niet verrassend, niet gevaccineerd...
Een vaccinatie is nooit 100% beschermend geweest dus de conclusie die die kerel in dat filmpje trekt is bijzonder flauw.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol wat, leg eens uit hoe het een rationeel verhaal is dan.
Ach jaquote:Op donderdag 11 november 2021 23:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Yeah sure.... Hele oude mensen in een zorginstelling krijgen een hartaanval.
Meerdere mensen en dat is zogenaamd een bijwerking.
Natuurlijk.
Wappie schaapjes ten top.
https://www.abc12.com/202(...)will-reopen-tuesday/quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ach ja
Ze zijn oud dus zullen allemaal overlijden aan een hartstilstand🤡
Dat is toch echt het toppunt
Dat, plus dat het niet zo is dat als 1 prik onvoldoende bescherming geeft, een booster niks doet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:48 schreef engine het volgende:
[..]
Een vaccinatie is nooit 100% beschermend geweest dus de conclusie die die kerel in dat filmpje trekt is bijzonder flauw.
Yup, daarvoor moeten we 5000 km verderop kijkenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:20 schreef _I het volgende:
[..]
https://www.abc12.com/202(...)will-reopen-tuesday/
School dicht wegens teveel bijwerkingen van de boosters.
Bijwerkingen schmijwerkingen.
..quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:48 schreef engine het volgende:
[..]
Een vaccinatie is nooit 100% beschermend geweest dus de conclusie die die kerel in dat filmpje trekt is bijzonder flauw.
Dusquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, daarvoor moeten we 5000 km verderop kijken.
The fear mongering must go on...
????.....quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, daarvoor moeten we 5000 km verderop kijken.
The fear mongering must go on...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |