Hoe is het om te lezen?quote:
Ben ik nu aan het lezenquote:Op vrijdag 12 november 2021 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb je Nietzsches tranen van hem al gelezen? Aanradertje
Ik vind het intressant. Je moet wel de aandacht erbij houden anders weet je het niet meer weet of je het over Jan zonder Vrees, Filips, Karel V, VI of VII gaatquote:
De Ordnungspolizei. Waren in de begintijd ervan verantwoordelijk voor bewaking van krijgsgevangenen, en het inzamelen van achtergebleven Pools militair materiaal, en een aantal maal werden de beroepsagenten daarvan uitgewisseld voor andere, om zo "politie bataljons" te vormen die veel oorlogsmisdaden begingen, velen daarvan waren geen NSDAP figuren, maar Sociaal Democraten, gewone politieagenten. Behalve de commandant Wilhelm Trapp zijn er maar weinig van deze mensen na de oorlog vervolgd voor hun daden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:27 schreef blomke het volgende:
Over een Duist Politiebataljon dat in Polen, hele dorpen met Joodse inwoners uitmoord. Gruwelijke verhalen….
De auteur Browning, is een gerespecteerd historicus, heeft veel onderzoek over de Holocaust gedaan.
[ afbeelding ]
Hoe is dit boek, ik vind helaas geen recensie online hiervan. Bertrand Russell zijn geschiedenis van de westerse filosofie is schrikbarend slecht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ben ik nu aan het lezen![]()
Tussen deze twee boeken in heb ik, geinspireerd door de eerste, dit boek gelezen:
[ afbeelding ]
Op laagdrempelige manier behandelt dit boek filosofie vanaf het moment van 'ontstaan' van filosofie tot de huidige filosofen en de stromingen door de tijd, waarbij de filosofen en stromingen ook vanuit hun tijdsgeest worden belicht. Het is daarbij ook een heel handig naslagwerk.
Ik ben er aan gekomen via een vriend die veel interesse heeft in filosofie. Hij had het in zijn kast staan en raadde het aanquote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe is dit boek, ik vind helaas geen recensie online hiervan. Bertrand Russell zijn geschiedenis van de westerse filosofie is schrikbarend slecht.
quote:The book is based on real characters and events. It tells the story of the 1893 World's Columbian Exposition in Chicago from the viewpoint of the designers, including Daniel Burnham, and also tells the story of H. H. Holmes, a criminal figure in that same time often credited as the first modern serial killer.
Mooi te horen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik ben er aan gekomen via een vriend die veel interesse heeft in filosofie. Hij had het in zijn kast staan en raadde het aan
Het is een vrij makkelijk te lezen boek. Het begint letterlijk bij het begin en bespreekt redelijk kort maar krachtig per filosoof wat zijn bijdrage is geweest als filosoof en/of aan een stroming en hoe hij hiertoe is gekomen. Ook invloeden van vorige filosofen worden hierbij aangehaald.
Het was mijn eerste serieuzere kennismaking met filosofie dus voor mij een prettig weg te lezen boek.
quote:New York Times bestselling author Olen Steinhauer brings back Milo Weaver in The Last Tourist.
In Olen Steinhauer’s bestseller An American Spy, reluctant CIA agent Milo Weaver thought he had finally put “Tourists”—CIA-trained assassins—to bed.
A decade later, Milo is hiding out in Western Sahara when a young CIA analyst arrives to question him about a series of suspicious deaths and terrorist chatter linked to him.
Their conversation is soon interrupted by a new breed of Tourists intent on killing them both, forcing them to run.
As he tells his story, Milo is joined by colleagues and enemies from his long history in the world of intelligence, and the young analyst wonders what to believe. He wonders, too, if he’ll survive this encounter.
After three standalone novels, Olen Steinhauer returns to the series that made him a New York Times bestseller.
Dit is trouwens waar de film Apocalyps Now op baseert.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:39 schreef SEMTEX het volgende:
Twee boeken gereserveerd bij de bibliotheek en ze komen er eindelijk aan, dus ik ga ze meteen lezen, want het zijn beide klassiekers:
Tot in de jaren '60 zijn de mannen t/m peletonscommandanten nog tot celstraffen veroordeeld. Overigens een lachertje, gezien het feit dat de schutters per persoon, tientallen slachtoffers hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 09:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ Behalve de commandant Wilhelm Trapp zijn er maar weinig van deze mensen na de oorlog vervolgd voor hun daden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |