We hadden minder mensen in het ziekenhuis gehad, dus ja, die kans was zeker aanwezig.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, daar zal het aan liggen.
Anders hadden we geen maatregelen gehad.
Nog niet. Komt wel. Is het niet nu, dan over drie weken.quote:
Als organisatie ga je daar niet aan wagen, want je slimme eventje tussen 12:00 - 16:00 wordt zó van de kaart geveegd, vergund of niet. Stoïcijns hoeft het niet te zijn he, wij hebben in 2020 en 2021 een mini-festival gehouden, ook met live muziek. Als ze de professionals aan de ketting leggen, zie ik dat als een uitnodiging voor eigen intiatief. Maar ik begrijp je wel, het is niet alsof Ramsteinn hier naar toe komtquote:Op woensdag 10 november 2021 19:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, als je onder 'stappen' verstaat dat je heel stoïcijns aan een tafeltje moet zitten en daar blijven. En als je pech hebt nog een mondkapje op in de gang.
Live muziek? Sport kijken? Is te leuk, dus verboten.
Nee bedoel om geen steun meer te bieden?quote:Op woensdag 10 november 2021 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog niet. Komt wel. Is het niet nu, dan over drie weken.
Als er nu geen 600, maar 300 IC patiënten waren, dan hadden we nu echt geen maatregelen gekregen.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, daar zal het aan liggen.
Anders hadden we geen maatregelen gehad.
Als ze morgen de lockdown aankondigen zijn ze nog net op tijd in Den Haag om dit superspread-event te stoppen.quote:
OMT maar ook het kabinet snapt niks van de echte wereld. Net als die QR code op het werk. Alsof iedereen een baas of manager heeft die ‘s ochtends op je staat te wachten. Ik doe ‘s morgens toch echt de deur open van kantoor. Wie gaat mij checken dan? Er zijn dagen dat ik er alleen zit. Moet ik mezelf scannen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Waarom in godsnaam de horeca eerder dicht? Snapt dat OMT echt niet dat mensen nu gewoon thuis gaan zuipen met vrienden?
O nee, dat snappen ze inderdaad niet want er zit nul maatschappelijke kennis in dat enge clubje. Ongelooflijk.
Oh. Ja, NOW, TOZO en andere regelingen zijn allemaal gestopt per 1 oktober.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee bedoel om geen steun meer te bieden?
Tja, als ze terug gaan naar het beleid van vóór 25 september, is live muziek of entertainment (dus bv. TV schermen met voetbal) hoe dan ook uit den boze. Tenminste als je horeca bent.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als organisatie ga je daar niet aan wagen, want je slimme eventje tussen 12:00 - 16:00 wordt zó van de kaart geveegd, vergund of niet. Stoïcijns hoeft het niet te zijn he, wij hebben in 2020 en 2021 een mini-festival gehouden, ook met live muziek. Als ze de professionals aan de ketting leggen, zie ik dat als een uitnodiging voor eigen intiatief. Maar ik begrijp je wel, het is niet alsof Ramsteinn hier naar toe komt
Er zijn maar 300 IC patiëntenquote:Op woensdag 10 november 2021 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er nu geen 600, maar 300 IC patiënten waren, dan hadden we nu echt geen maatregelen gekregen.
Gewoon het cafe na sluitingstijd luchten.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als ze morgen de lockdown aankondigen zijn ze nog net op tijd in Den Haag om dit superspread-event te stoppen.
Ik ben niet zo van als. Ben meer van de cijfers.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We hadden minder mensen in het ziekenhuis gehad, dus ja, die kans was zeker aanwezig.
Elke dag scannen, omdat het kan dat je vandaag wel gevaccineerd bent, maar morgen niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
OMT maar ook het kabinet snapt niks van de echte wereld. Net als die QR code op het werk. Alsof iedereen een baas of manager heeft die ‘s ochtends op je staat te wachten. Ik doe ‘s morgens toch echt de deur open van kantoor. Wie gaat mij checken dan? Er zijn dagen dat ik er alleen zit. Moet ik mezelf scannen.
Ja, even kortsluiting in mijn bovenkamerquote:Op woensdag 10 november 2021 19:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er zijn maar 300 IC patiënten
Als je een vast plekje hebt hoef je toch niet elke keer die QR te scannen.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
OMT maar ook het kabinet snapt niks van de echte wereld. Net als die QR code op het werk. Alsof iedereen een baas of manager heeft die ‘s ochtends op je staat te wachten. Ik doe ‘s morgens toch echt de deur open van kantoor. Wie gaat mij checken dan? Er zijn dagen dat ik er alleen zit. Moet ik mezelf scannen.
Als boosters verplicht worden, dan kan dat inderdaad.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elke dag scannen, omdat het kan dat je vandaag wel gevaccineerd bent, maar morgen niet.
Het is een trieste bedoening.. eigenlijk zou ik willen dat het allemaal iets gerichter kan. Ik snap ook wel dat je elkaar nu niet schouder aan schouder in de nek moet heigen in een zweet-tent, maar aan de bar voetbal kijken en een keer juichen.. man man.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, als ze terug gaan naar het beleid van vóór 25 september, is live muziek of entertainment (dus bv. TV schermen met voetbal) hoe dan ook uit den boze. Tenminste als je horeca bent.
quote:Op woensdag 10 november 2021 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er nu geen 600, maar 300 IC patiënten waren, dan hadden we nu echt geen maatregelen gekregen.
Tuurlijk niet, gewoon je smoel houden, en braaf ratelen op 1,5 meter. Hooguit even 'hoera' zeggen op spraakvolume.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:10 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is een trieste bedoening.. eigenlijk zou ik willen dat het allemaal iets gerichter kan. Ik snap ook wel dat je elkaar nu niet schouder aan schouder in de nek moet heigen in een zweet-tent, maar aan de bar voetbal kijken en een keer juichen.. man man.
Nieuwe credits scoren, anders kom je er niet meer in. Ook geen uitkering, want bij de aanvraag moet je een QR scannen.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als boosters verplicht worden, dan kan dat inderdaad.
Mwah die groep is wel voor zeker 90% verantwoordelijk voor deze shit. Maar mag je niet zeggen wat polarisatie en discriminatie..quote:Op woensdag 10 november 2021 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee het probleem is toch echt complexer. Een groep de schuld geven is te simpel.
En natuurlijk ook een QR verplicht bij het stembureau.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nieuw credits scoren, anders kom je er niet meer in. Ook geen uitkering, want bij de aanvraag moet je een QR scannen.
Als we nu opnieuw beginnen met het geheel of gedeeltelijk sluiten van sectoren, dan is inderdaad het enige mogelijke gevolg dat er grote aantallen bedrijven gaan omvallen. Vooral omdat er dan geen enkel zicht meer is dat het volgend jaar beter is - en men dus in een maand of vier per jaar een inkomen moet verdienen. Daar is geen steunmaatregel tegen bestand.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:11 schreef Confetti het volgende:
Hoop niet dat er wéér generieke steunpakketten komen. Al die zombiebedrijven kunnen dat nooit meer betalen en de last voor de belastingbetaler blijft maar oplopen.
Het wordt tijd dat bedrijven worden geofferd.
En dan zijn het niet alleen de uitbaters die een probleem hebben, ook bijvoorbeeld de verhuurders van panden en de toeleveranciers.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we nu opnieuw beginnen met het geheel of gedeeltelijk sluiten van sectoren, dan is inderdaad het enige mogelijke gevolg dat er grote aantallen bedrijven gaan omvallen. Vooral omdat er dan geen enkel zicht meer is dat het volgend jaar beter is - en men dus in een maand of vier per jaar een inkomen moet verdienen. Daar is geen steunmaatregel tegen bestand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |