Daarom zei ik ook we (ik behoor ook tot de bevolking) en niet ikquote:Op woensdag 10 november 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat jij het toejuicht volgens mij. Het 2G argument wordt hier in dit topic regelmatig erg positief ontvangen.
Leve de decentralisatie en 'we bepalen zelf wel'.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker. Maar om een praktijkvoorbeeld te geven. Ik heb een tijd te maken gehad met een ziekenhuis waar de verpleegkundige verantwoordelijk was voor het invullen van de patiëntinformatie op een formulier. Daarnaast moet de verpleegkundige op een ander formulier invullen hoeveel medicijnen (en wat voor medicijnen) er gegeven waren. Wanneer de patiënt eten kreeg moest er op een ander formulier gecontroleerd worden of de patiënt allergieën had en moest de cateraar invullen wat voor eten de patiënt kreeg (en hoeveel), ook weer op een ander formulier. Dat formulier voor de medicijnen moest dan naar de apotheker die de voorraad moest bijwerken, want dat was een ander systeem.
De hoeveelheid dubbele werkzaamheden (en onnodige werkzaamheden) was daar flink. Uiteraard moet het ingevuld worden, maar de manier van werken is echt niet meer van deze tijd.
Nogmaals, het komt regelmatig voorbij in dit topic. Het hangt er dus vanaf voor wie je spreekt.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook we (ik behoor ook tot de bevolking) en niet ik.
Ja en nee.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:51 schreef Questular het volgende:
Is het niet logisch dat de overheid de adviezen van het OMT over het algemeen overneemt? Ik bedoel is het OMT daar niet juist voor?
Was best een slechte dag vorige week..quote:- 9.109 nieuw gemelde positieve testen
- 161 nieuwe ziekenhuisopnames
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
Woensdag zijn de piekdagen al weken lang. Als de piek meevalt vandaag is het goed nieuwsquote:Op woensdag 10 november 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie vorige week woensdag 3 november:
[..]
Was best een slechte dag vorige week..
Daar begon de paniekvoetbal pas écht.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
en vandaag?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan is vandaag de dagquote:Op woensdag 10 november 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die glijdende schaal is er. Het kan misschien in mijn geval beroepsdeformatie zijn, maar er zijn veel wetten/wijzigingen doorgevoerd na een ingrijpend evenement, na een crisis. 9/11 is het meest zichtbare voorbeeld, waar je nog steeds veel van merkt op vliegvelden.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie dat dus echt niet. Ik zie crisisaanpak als iets heel anders. Ik vind de angsten voor die glijdende schaal echt ongegrond. Ik denk dat nu tijdens deze periode veel meer mensen geneigd zijn om te accepteren dat het gaat zoals het gaat. In tijden dat er geen crisis is, gaan TK, EK en 'het volk' daar niet mee akkoord.
Maar dan nog groter zodat er nog wat meer te scrollen is.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:50 schreef D_A het volgende:
Belangrijke toevoeging voor de OP.
[ afbeelding ]
Ga even gemakshalve uit van 80k testen met een % positief van 17% = ~13,5k besmettingen vandaag.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Woensdag zijn de piekdagen al weken lang. Als de piek meevalt vandaag is het goed nieuws
Denk je niet dat als er een partij of persoon komt die van alles wil, dat deze zich echt niet tegen laat houden door alle democratische ongein die is opgetuigd? Die schuift dat toch sowieso aan de kant?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die glijdende schaal is er. Het kan misschien in mijn geval beroepsdeformatie zijn, maar er zijn veel wetten/wijzigingen doorgevoerd na een ingrijpend evenement, na een crisis. 9/11 is het meest zichtbare voorbeeld, waar je nog steeds veel van merkt op vliegvelden.
Afgelopen week was een mooi voorbeeld. Er zijn een aantal partijen die een aantal maatregelen van de coronawet onderdeel willen maken van de 'gewone' wet publieke gezondheid. Dat houdt in dat delen van de coronawet niet meer weg gaan. Dat op zichzelf is geen slecht iets, maar het is wel slecht dat een instituut dat onderdeel van VWS is kan bepalen wanneer een ziekte een A-ziekte is en dan daarna maatregelen kan nemen. Dan worden gewoon wetten actief en is er (achteraf) controle door de tweede kamer.
Het punt is overigens niet dat dit nu misbruikt kan worden. Hopelijk is het nooit nodig, maar het is een bescherming voor als het nodig is.
Wat is hier erg aan? Dingen veranderen.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die glijdende schaal is er. Het kan misschien in mijn geval beroepsdeformatie zijn, maar er zijn veel wetten/wijzigingen doorgevoerd na een ingrijpend evenement, na een crisis. 9/11 is het meest zichtbare voorbeeld, waar je nog steeds veel van merkt op vliegvelden.
Het gaat erom dat je het diegene zo moeilijk mogelijk maakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je niet dat als er een partij of persoon komt die van alles wil, dat deze zich echt niet tegen laat houden door alle democratische ongein die is opgetuigd? Die schuift dat toch sowieso aan de kant?
Ja, en ik geef alleen aan dat die verandering niet altijd ten goede is.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is hier erg aan? Dingen veranderen.
Het is mij nog steeds niet duidelijk waar nu precies op gewacht wordt.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dan stel ik voor dat we morgen beginnen…
Heeft Hugo daar nooit concreet antwoord op gegeven?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is mij nog steeds niet duidelijk waar nu precies op gewacht wordt.
Kroegen openquote:
Het moet SECUUR.quote:Op woensdag 10 november 2021 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hugo moet een aantal brieven postenquote:Op woensdag 10 november 2021 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |