SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Verwachting besmetting cijfers:
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Ik las gisteren dat de koning en Rutte hierdoor niet kunnen gaan skiën, the plot thickensquote:Op woensdag 10 november 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Prioriteiten, he. Die zeurende ziekenhuizen staan in Limburg, wie komt daar nou. Terwijl dat gezeur van Oostenrijk de wintersport bedreigt! Hallo, wintersport, dat is nogal belangrijk!
Je zou toch denken dat we de piek wel hebben bereikt.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men scholen weer durven sluiten? Veel besmettingen daar en het zorgt wellicht voor een betere naleving van thuiswerken..
Met 40% groei week op week?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat we de piek wel hebben bereikt.
eens net zoals het lullig is dat wij alweer aan prik 3 gaanquote:Op woensdag 10 november 2021 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze spreken in elk geval Engels. Maar er van uitgaande dat daar ook schaarste zal zijn zou het ronduit asociaal zijn om ze met zakken geld hier heen te lokken.
Scholen gaan sowieso niet meer sluiten. Dan nog eerder winkels sport horeca en inperking groepsgrootte en avondklok.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men scholen weer durven sluiten? Veel besmettingen daar (niet op de school, maar onder leerlingen) en het zorgt wellicht voor een betere naleving van thuiswerken..
Gaan ze niet doen verwacht ik; ze zullen wel weer overal ingrijpen waar het niet veel uithaalt om vervolgens verbaast te reageren dat het nog steeds niet daalt. Of het vingertje erbij om nog maar eens te benadrukken dat we het aan ons eigen gedrag te danken hebben. Maar sluiten van scholen is denk ik een stapje te ver voor ze.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men scholen weer durven sluiten? Veel besmettingen daar en het zorgt wellicht voor een betere naleving van thuiswerken..
Volgens hun geboortejaar zouden ze Janssen gehad moeten hebben. Van Rutte geloof ik dat wel, maar ik denk dat Willem-Alexander Pfizer heeft gekregen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat de koning en Rutte hierdoor niet kunnen gaan skiën, the plot thickens
De koning wel, die geen geen Janssen joh, medische groepquote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat de koning en Rutte hierdoor niet kunnen gaan skiën, the plot thickens
Geen troep voor de koning.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens hun geboortejaar zouden ze Janssen gehad moeten hebben. Van Rutte geloof ik dat wel, maar ik denk dat Willem-Alexander Pfizer heeft gekregen eerlijk gezegd.
Leg uit.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens net zoals het lullig is dat wij alweer aan prik 3 gaan
dat wij al aan de 3e prik gaan terwijl ontwikkelingslanden in veel gevallen de 1e nog niet gezet hebben, is dat moeilijk?quote:
'We gebruiken de kinderen om hun ouders thuis te laten blijven'quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men scholen weer durven sluiten? Veel besmettingen daar (niet op de school, maar onder leerlingen) en het zorgt wellicht voor een betere naleving van thuiswerken..
Je moet naar je zelf kijken. Niet naar een ander.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat wij al aan de 3e prik gaan terwijl ontwikkelingslanden in veel gevallen de 1e nog niet gezet hebben, is dat moeilijk?
In veel ontwikkelingslanden zijn er ook amper problemen, je kan best in Tanzania gaan vaccineren waar de gemiddelde leeftijd 18 jaar is en de levensverwachting 43 maar erg veel zoden zet dat niet aan de dijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat wij al aan de 3e prik gaan terwijl ontwikkelingslanden in veel gevallen de 1e nog niet gezet hebben, is dat moeilijk?
Die komen straks nergens meer, geen qr-code en 6 vaccins achterstand.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel vervelend als ze willen skiën in Oostenrijkquote:Op woensdag 10 november 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die komen straks nergens meer, geen qr-code en 6 vaccins achterstand.
Wat als Rutte geen vaccin heeft genomenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens hun geboortejaar zouden ze Janssen gehad moeten hebben. Van Rutte geloof ik dat wel, maar ik denk dat Willem-Alexander Pfizer heeft gekregen eerlijk gezegd.
Krijgen we weer zo'n winter dat de solidariteit weer lekker één weg op kan gaanquote:Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'We gebruiken de kinderen om hun ouders thuis te laten blijven'
Die inderdaad.
Over misdadig gesproken.
Even een jaar geen Europese stedentrip voor de bewoners van de sloppenwijken in Laos.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die komen straks nergens meer, geen qr-code en 6 vaccins achterstand.
Niet als eerste tweede of derde stap. Schoolsluitingen zijn pas aan de orde als het echt niet meer anders kan schat ik zo in. Dan zit de horeca al dicht, zijn de evenementen al afgelast...quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
PVV en Boudet hangen de vlag al uit.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel vervelend als ze willen skiën in Oostenrijk
Als je dat denkt ben je knettergek.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:39 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Wat als Rutte geen vaccin heeft genomen
Moeten we Europees regelen! Nee vriend, je loopt weken achter...quote:Op woensdag 10 november 2021 12:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel mooi dat Hugo nu zelf die tweedeling op zijn bord krijgt gepresenteerd. Er is geen tweedeling echt nietbehalve als je toevallig een B-vaccin toegediend gekregen hebt.
Al eens een Ethiopier op ski’s gezien?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel vervelend als ze willen skiën in Oostenrijk
dus het is geen probleem, waarom is arbeid daar vandaan halen dan wel een probleem?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
In veel ontwikkelingslanden zijn er ook amper problemen, je kan best in Tanzania gaan vaccineren waar de gemiddelde leeftijd 18 jaar is en de levensverwachting 43 maar erg veel zoden zet dat niet aan de dijk.
Wat betreft de Filipijnen Duterte legt vaccinweigeraars celstraf op dus aan vaccins en 'prikbereidheid' geen gebrek.
Omdat het waarschijnlijk zo is.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:40 schreef Derrazi het volgende:
Waarom kijkt Hugo altijd uit alsof hij in een achterkamertje net een paar lijntjes heeft gesnoven?
Klopt maar ook dat hoge verzuim was natuurlijk gewoon begroot in de formatie. Maar dit komt er nog eens extra bovenop.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Jup.
Al is het in heel de zorg wel redelijk problematisch qua ziekteverzuim
https://www.ad.nl/show/ko(...)en-vaccin~a712026ac/quote:Op woensdag 10 november 2021 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ja. Dat was ook zo'n pareltje.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'We gebruiken de kinderen om hun ouders thuis te laten blijven'
Die inderdaad.
Over misdadig gesproken.
Als jij in ontwikkelingslanden capabel IC-personeel kunt vinden prima. Ik gok dat het leeuwendeel de basisschool nog niet heeft afgemaakt.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus het is geen probleem, waarom is arbeid daar vandaan halen dan wel een probleem?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door trein2000 op 10-11-2021 12:44:29 ]
voor de zoveelste keer.......wat een kansloze zooi hier, wij pakken wel een booster in kaapverdie.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten we Europees regelen! Nee vriend, je loopt weken achter...
En qr code detailhandel.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:42 schreef Predator40 het volgende:
vrijdag worden de volgende halfbakken maatregelen aangekondigd die niks uit gaan halen ?
( coronapas pretparken/dierentuinen en zitplicht horeca ) maar de voetbalstadions nog steeds vol ?
daar gaan de cijfers echt mee omlaag natuurlijk
Ja, dat bedoel ik. Als-ie het heeft over een "eerste prik" is het vrij duidelijk dat het geen Janssen is.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/ko(...)en-vaccin~a712026ac/
Even in een spoiler gezet, wil je dat de volgende keer zelf doen bij mogelijk aanstootgevende afbeeldingen?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:43 schreef Questular het volgende:
Speciaal voor de fans:
[ afbeelding ]
je onderschat dat dus een beetjequote:Op woensdag 10 november 2021 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij in ontwikkelingslanden capabel IC-personeel kunt vinden prima. Ik gok dat het leeuwendeel de basisschool nog niet heeft afgemaakt.
oh WOW....quote:
Was al besprokenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/ko(...)en-vaccin~a712026ac/
quote:Op woensdag 10 november 2021 12:43 schreef Questular het volgende:
Speciaal voor de fans:Leuke boksbalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch wel een aantal besmet tijdens voetbalwedstrijden....niet helemaal waarquote:Op woensdag 10 november 2021 12:44 schreef Derrazi het volgende:
Het immers werkende Coronacheck app verplichten voor dierentuinen terwijl besmettingen in de buitenlucht nagenoeg zijn uitgesloten.
Dartbord....quote:
Voetbalstadions zijn inderdaad de bron van alle besmettingenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:42 schreef Predator40 het volgende:
vrijdag worden de volgende halfbakken maatregelen aangekondigd die niks uit gaan halen ?
( coronapas pretparken/dierentuinen en zitplicht horeca ) maar de voetbalstadions nog steeds vol ?
daar gaan de cijfers echt mee omlaag natuurlijk
Ik heb het al gezegd, de coronacheckapp is de nieuwe avondklok. Werking dubieus, controversieel, maar van regeringswege heilig verklaard en elke keer weer een stapje verder.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:44 schreef Derrazi het volgende:
Het immers werkende Coronacheck app verplichten voor dierentuinen terwijl besmettingen in de buitenlucht nagenoeg zijn uitgesloten.
Bron? Kan zelf niks vindenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
toch wel een aantal besmet tijdens voetbalwedstrijden....niet helemaal waar
alle ? nee, veel wel ja inmiddelsquote:Op woensdag 10 november 2021 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het al gezegd, de coronacheckapp is de nieuwe avondklok. Werking dubieus, controversieel, maar van regeringswege heilig verklaard en elke keer weer een stapje verder.
Ik denk dat na de volgende persco de QR-code op heel wat meer plaatsen getoond moet gaan worden.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alle ? nee, veel wel ja inmiddels
logisch als je met 40.000 man op elkaar staat te juichen en door de gangen erin/eruit moet he
Ik snap je niet helemaal, wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alle ? nee, veel wel ja inmiddels
logisch als je met 40.000 man op elkaar staat te juichen en door de gangen erin/eruit moet he
de vaccinatiegraad onder stadionbezoekers schijnt ook wel hoog te liggenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:45 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Voetbalstadions zijn inderdaad de bron van alle besmettingennee dan gaat iedereen lekker thuis voetbal kijken waar juist de bron ligt.
Niet essentiele winkels zelfsquote:Op woensdag 10 november 2021 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat na de volgende persco de QR-code op heel wat meer plaatsen getoond moet gaan worden.
Maar als je nog steeds met tienduizend man in de Ziggo Dome naar Max Verstappen kan gaan kijken, zal dat weinig uithalen lijkt me zo.
halfbakken maatregelen weer............quote:Op woensdag 10 november 2021 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat na de volgende persco de QR-code op heel wat meer plaatsen getoond moet gaan worden.
Maar als je nog steeds met tienduizend man in de Ziggo Dome naar Max Verstappen kan gaan kijken, zal dat weinig uithalen lijkt me zo.
hoe ging de avondklok dan elke keer een stapje verder? volgens mij is deze juist afgeschaft...quote:Op woensdag 10 november 2021 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het al gezegd, de coronacheckapp is de nieuwe avondklok. Werking dubieus, controversieel, maar van regeringswege heilig verklaard en elke keer weer een stapje verder.
Nou ja, ons aller Caroline deed er ook nogal spastisch over tot gisteravond, waar ze met een zogenaamde slip of the tongue toch maar toegaf wél gevaccineerd te zijn. Dat was natuurlijk geen echte slip of the tongue, maar een bewuste actie, al denk ik dat zij vooral zo vaag doet omdat er nogal veel antivaxxers tot haar achterban behoren, dus dat scoort dan niet lekker hequote:Op woensdag 10 november 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dat denkt ben je knettergek.
Twee weken werd drie maanden. Bovenst aan de stapel werd na de dubieuze massagesalons...quote:Op woensdag 10 november 2021 12:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoe ging de avondklok dan elke keer een stapje verder? volgens mij is deze juist afgeschaft...
Het is me nog steeds niet duidelijk wat een "niet-essentiële winkel" überhaupt is. Als je iets nodig hebt, heb je het nodig, toch?quote:
hij heeft het die trip opgelopen, moeilijk om te vast te stellen dat het in het stadion wasquote:Op woensdag 10 november 2021 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dit is dan een bekende:
https://www.ad.nl/show/ja(...)tmund-ajax~ae361f0e/
Ontwikkelingslanden hebben amper IC bedden, laat staan van een niveau dat zich qua apparatuur en voorzieningen kan meten met westerse standaarden. Verder speelt Corona daar nogmaals veel minder een rol omdat mensen A gemiddeld 30 jaar jonger zijn dan hier en B er veel minder welvaartsziekten een rol spelen.quote:
De action lijkt mij niet essentieel.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat een "niet-essentiële winkel" überhaupt is. Als je iets nodig hebt, heb je het nodig, toch?
Eiersnijders halen lijkt me juist wel essentieelquote:Op woensdag 10 november 2021 12:51 schreef D_A het volgende:
[..]
De action lijkt mij niet essentieel.
Dat zie je verkeerd want eiersnijders.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:51 schreef D_A het volgende:
[..]
De action lijkt mij niet essentieel.
Alles wat levensmiddelen verkoopt volgens mij. Vorige jaar was daarom de discussie waarom de slijterrij wel open mocht blijven.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me nog steeds niet duidelijk wat een "niet-essentiële winkel" überhaupt is. Als je iets nodig hebt, heb je het nodig, toch?
Kutquote:Op woensdag 10 november 2021 12:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eiersnijders halen lijkt me juist wel essentieel
Gaat de kamer hier nog in mee? Het lijkt me onderhand wel duidelijk dat de QR code precies nul effect heeft, en besmettingstechnisch inferieur aan de 1,5 meter. Al mogen ze wat mij betreft allebei achterwege blijvenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:47 schreef Tijn het volgende:
Ik heb wel eens een doos chocolaatjes bij de Action gekocht en die waren serieus op het randje van wat je nog eetbaar kan noemenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alles wat levensmiddelen verkoopt volgens mij. Vorige jaar was daarom de discussie waarom de slijterrij wel open mocht blijven.
Nodig om niet dood te gaanquote:Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja ok, maar een bed lijkt me toch ook wel vrij essentieel. Of kookgerei. Of een plopper wanneer je WC is verstopt.quote:
ik laat je maar in de waan dat je het weetquote:Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ontwikkelingslanden hebben amper IC bedden, laat staan van een niveau dat zich qua apparatuur en voorzieningen kan meten met westerse standaarden. Verder speelt Corona daar nogmaals veel minder een rol omdat mensen A gemiddeld 30 jaar jonger zijn dan hier en B er veel minder welvaartsziekten een rol spelen.
Als je levensverwachting gemiddeld 43 jaar is is zo'n boosterprik een hardgelach.
Het moest een x percentage van je assortiment zijn want de Hema moest ook dicht bijvoorbeeld. Dat was ook in het begin de discussie die moesten toen sluiten terwijl ze eerst open gingen.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een doos chocolaatjes bij de Action gekocht en die waren serieus op het randje van wat je nog eetbaar kan noemen
Haha laat iemand zich weer even kennen zegquote:Op woensdag 10 november 2021 12:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even in een spoiler gezet, wil je dat de volgende keer zelf doen bij mogelijk aanstootgevende afbeeldingen?
Lijkt me mooi. Loop je de hema in via de food-afdeling hoef je geen QR code te laten zien. Loop je vanaf de food-afdeling naar het restaurant moet je een QR code laten zien. Loop je de winkel in moet je ook de QR code laten zienquote:Op woensdag 10 november 2021 12:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het moest een x percentage van je assortiment zijn want de Hema moest ook dicht bijvoorbeeld. Dat was ook in het begin de discussie die moesten toen sluiten terwijl ze eerst open gingen.
nouja als de coronacheckapp inderdaad de nieuwe avondklok is, zal deze dus binnenkort worden afgeschaft. fijn nieuws voor de wappiesquote:Op woensdag 10 november 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Twee weken werd drie maanden. Bovenst aan de stapel werd na de dubieuze massagesalons...
Ja, want alleen wappies zijn geen voorstander van de coronacheckapp.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nouja als de coronacheckapp inderdaad de nieuwe avondklok is, zal deze dus binnenkort worden afgeschaft. fijn nieuws voor de wappies
Als jij denkt dat je uit ontwikkelingslanden fatsoenlijk IC personeel kunt halen ben je knettergek. Nog los daarvan is het asociaal. Je verhaal over De Filipijnen slaat al helemaal nergens op om omdat daar meer dan voldoende vaccins zijn, en het dus (wederom) asociaal zou zijn om mensen van daar naar hier te lokken met hogere salarissen. Dan kun je ze net zo goed uit Duitsland halen, minder gedoe zelfde gezeik.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik laat je maar in de waan dat je het weet
Het is puur hoe het vorig jaar ging dus ik verwacht dat ze die regels wel weer zullen afstoffen dan. Het leuke was toen dat de Primera ook dicht moest want geen levensmiddelen. Maar als er een post dependance in zat moesten ze open blijven maar mochten voor de rest niks verkopen. Die post dependance is meer een extra service dan dat het geld oplevert. Dus dat kan ook nog een leuke worden dan.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lijkt me mooi. Loop je de hema in via de food-afdeling hoef je geen QR code te laten zien. Loop je vanaf de food-afdeling naar het restaurant moet je een QR code laten zien. Loop je de winkel in moet je ook de QR code laten zien
Alle waardes en voorspellingen worden overschreden. Absurd gewoonquote:Op woensdag 10 november 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
Dit was het RIVM-model van begin oktober, dat ten tijde van de persconferentie nog niet was bijgewerkt, met gele stippen voor de daadwerkelijke ziekenhuisbezetting van dat moment.
[ afbeelding ]
Daarna is eind oktober een update van het model gemaakt (zie het verschil in waardes op de y-as) en dit zijn de huidige cijfers daarop geprojecteerd:
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat het RIVM het structureel te optimistisch inschat.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alle waardes en voorspellingen worden overschreden. Absurd gewoon
?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dit is dan een bekende:
https://www.ad.nl/show/ja(...)tmund-ajax~ae361f0e/
Gevaccineerde besmetten ookquote:Op woensdag 10 november 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
de vaccinatiegraad onder stadionbezoekers schijnt ook wel hoog te liggen
quote:Oostenrijks bordeel slaat aan het prikken, beloont gevaccineerden met “dame naar keuze”
Een Oostenrijks bordeel zet alles op alles om weer klanten aan te trekken, en neemt daarvoor nu ook de coronaspuit in handen. Wie zich laat vaccineren bij Funpalast in Wenen krijgt als beloning een gratis half uur saunabezoek met een “dame naar keuze” ter waarde van veertig euro.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211110_92341764
Het lijkt erop dat het allemaal niet zo goed te voorspellen valt.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het RIVM het structureel te optimistisch inschat.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 10 november 2021 13:05 schreef Johannes788 het volgende:
Grootschalig Zweeds onderzoek toont aan: na negen maanden bieden de coronavaccins geen enkele bescherming meer
https://artsencollectief.nl/grootschalig-zweeds-onderzoek/
Daarom vaccineren we 12-jarige.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ontwikkelingslanden hebben amper IC bedden, laat staan van een niveau dat zich qua apparatuur en voorzieningen kan meten met westerse standaarden. Verder speelt Corona daar nogmaals veel minder een rol omdat mensen A gemiddeld 30 jaar jonger zijn dan hier en B er veel minder welvaartsziekten een rol spelen.
Als je levensverwachting gemiddeld 43 jaar is is zo'n boosterprik een hardgelach.
Als je zo terugleest wat we destijds allemaal bedacht hadden is het toch compleet van de zotte.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lijkt me mooi. Loop je de hema in via de food-afdeling hoef je geen QR code te laten zien. Loop je vanaf de food-afdeling naar het restaurant moet je een QR code laten zien. Loop je de winkel in moet je ook de QR code laten zien
Is ook zo. Maar het is wel opvallend dat het model steeds naar boven bijgesteld moet worden en niet naar beneden.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het allemaal niet zo goed te voorspellen valt.
Nou ja, met iedere maatregel komen rare situaties. Niet te voorkomen. Natuurlijk heel grappig om daar de nadruk op te leggen, maar heel gek is het allemaal niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je zo terugleest wat we destijds allemaal bedacht hadden is het toch compleet van de zotte.
En dit jaar doen we precies hetzelfde
Kortom: Oostenrijk houdt zich keurig aan de afspraken.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Update in de kwestie-Oostenrijk
Ja ik ben knettergek, in het midden oosten zijn ze ook knettergekquote:Op woensdag 10 november 2021 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je uit ontwikkelingslanden fatsoenlijk IC personeel kunt halen ben je knettergek. Nog los daarvan is het asociaal. Je verhaal over De Filipijnen slaat al helemaal nergens op om omdat daar meer dan voldoende vaccins zijn, en het dus (wederom) asociaal zou zijn om mensen van daar naar hier te lokken met hogere salarissen. Dan kun je ze net zo goed uit Duitsland halen, minder gedoe zelfde gezeik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |