abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202106741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wel fijn dat ze de mensen in de zorg de shit vaccins hebben gegeven ja ... Astra en Jansen. Good job.
En twee lichtingen 50+.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202106747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:00 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Engeland is nog wel een beetje mijn gidsland, want ze zijn een van de weinige die het ten minste een tijdje hebben aangedurfd om head-first door de golf te rammen ipv panisch weg te trekken bij de besmettingscijfers. Geen idee of ze nog steeds zo in staan. Het mechanisme van tegendruk uit de politiek en media zal overal wel meespelen.
Ik denk dat het ook deels de mindset is. In Engeland was het heel erg: hoe kunnen we zsm terug naar normaal. En daar is een strategie omheen gebouwd. Om naar het punt te sturen dat geen maatregelen meer nodig zijn.

In Nederland roepen we elke keer van alles maar puntje bij paaltje gaan we in blinde paniek maatregelen instellen. De ambitie om zsm terug te keren naar normaal is hier ook nooit uitgesproken, altijd zijn er mitsen en maren waarom er nu écht nog een tijdje maatregelen nodig zijn. Wij sturen op dagkoersen zonder een plan. En als er al een plan is dan is het al achterhaald voordat de uitrol is begonnen.
pi_202106754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn er al maatregelen gelekt?
Nee. Wilders heeft daar vorige week vragen over gesteld denk niet dat er nog iets naar buiten komt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202106774
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:11 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee. Wilders heeft daar vorige week vragen over gesteld denk niet dat er nog iets naar buiten komt.
Ik denk dat er achter de schermen wel eens de nodige onenigheid zou kunnen zijn. D66 wil waarschijnlijk snoeihard ingrijpen, terwijl VVD en CDA terughoudender zijn.

Sfeer aan de formatietafel enzo.
  woensdag 10 november 2021 @ 08:13:29 #155
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202106777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 00:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat van de 1.8 miljoen mensen die nog niet geprikt zijn, zich alsnog laten prikken.

Maar een 2G systeem zoals in Oostenrijk gaat echt veel te ver. Dat is gewoon met je volle verstand mensen uitsluiten in een maatschappij. En we zijn al zo ver dat eigenlijk niemand zich er heel druk over maakt. Dat is best zorgwekkend. En dat nou juist Oostenrijk hier mee begint is wel ironisch aangezien het grootste monster uit de moderne geschiedenis een Oostenrijker was die precies hetzelfde deed...
Maar alles dicht doen is een beter alternatief?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202106778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook deels de mindset is. In Engeland was het heel erg: hoe kunnen we zsm terug naar normaal. En daar is een strategie omheen gebouwd. Om naar het punt te sturen dat geen maatregelen meer nodig zijn.

In Nederland roepen we elke keer van alles maar puntje bij paaltje gaan we in blinde paniek maatregelen instellen. De ambitie om zsm terug te keren naar normaal is hier ook nooit uitgesproken, altijd zijn er mitsen en maren waarom er nu écht nog een tijdje maatregelen nodig zijn. Wij sturen op dagkoersen zonder een plan. En als er al een plan is dan is het al achterhaald voordat de uitrol is begonnen.
Vanmiddag is er weer overleg bij het OMT voor advies as vrijdag. Voordat het ingevoerd is(debat natuurlijk) zijn wij weer een week verder :') :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 08:14:43 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202106785
Ook in Engeland doen ze maar wat op goed geluk hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 10 november 2021 @ 08:14:49 #158
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202106786
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat geen enkel land ‘gidsland’ is of moet zijn. Hooguit kun je bij elkaar kijken wat er uit bepaalde onderzoeken komt en wat de nationale Gezondheidsraden adviseren, maar overige vergelijkingen zijn wat mij betreft niet aan de orde. Er zijn altijd veel te veel verschillen om een ander land als voorbeeld te nemen.
Ligt er aan wat je onder gidsland verstaat. Er is simpelweg geen 1 op 1 vergelijking te maken, maar gegeven een bepaalde situatie is een bepaalde politieke reactie van toepassingen. Sommige beslissing liggen in lijn met mijn eigen voorkeur, zoals bepaalde beslissingen in Engeland, andere strijken mij tegen de haren in, zoals die in Australië. We hebben misschien niet direct wat aan in NL, maar je kunt er prima een voorkeur bij hebben.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202106792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 00:37 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Zal wel een generatiekloof zijn, maar ik kom uit een generatie van aanpakken, schouders eronder
en doorgaan, en niet een generatie van huilen in een hoekje zitten en zielig doen zoals nu.
Wat aanpakken dan exact?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202106800
Het zal me jeuken dat ik Oostenrijk niet meer binnenkom. Heb ze jaren geleden al gecanceld met hun kut weer, slecht voer en lelijke winkels. Ga wel naar zonnige oorden.
Na het verhaal van Dick ben ik helemaal klaar met ze.
Go hard or go home
pi_202106804
Je kan zeggen wat je wil maar ik ben toch blij dat wij nooit meegegaan zijn in de waanzin van totale lockdowns incl sluiten van fabrieken enzo. Mensen maanden opgesloten in hun eigen huis. Of een FFP2-plicht.

Op de aanpak is voldoende aan te merken maar ik had niet in Italië of Spanje willen wonen vorig jaar.
pi_202106819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Een avondklok daarentegen kan wel binnen 2 dagen geregeld zijn.
In het voordeel van samenleving: meh, lastig, moeilijk, ingewikkeld, lang, meh meh meh.
In het voordeel van politici: daadkracht
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202106823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 07:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ook ouderen hebben recht op een sociaal leven. Naar een situatie dat ouderen in verzorgingshuizen worden opgesloten en hun familie niet meer mogen zien lijkt me ernstiger dan jongeren die zeuren wellicht dat ze minder kunnen uitgaan. Mocht het weer tot een lockdown komen? Wat ik niet hoop.
Dat sociaal leven kan prima even stilgelegd worden, wat zijn nou een paar jaartjes in een lockdown ter zelfbescherming in huize avondrood? Alleen samen krijgen we het virus eronder!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 08:20:44 #164
pi_202106826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In het voordeel van samenleving: meh, lastig, moeilijk, ingewikkeld, lang, meh meh meh.
In het voordeel van politici: daadkracht
Ik denk wel dat de avondklok minder logistieke voorwaarden nodig heeft, maar dat met die prikken duurt echt onnodig lang.

Waarom zouden de boosters in hun nadeel zijn?
pi_202106889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat er achter de schermen wel eens de nodige onenigheid zou kunnen zijn. D66 wil waarschijnlijk snoeihard ingrijpen, terwijl VVD en CDA terughoudender zijn.

Sfeer aan de formatietafel enzo.
Ik denk dat D66 juist voor specifiekere maatregelen is voor ongevaccineerden en dat VVD en CDA het liefst weer iedereen het bokje laten zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 10 november 2021 @ 08:28:21 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202106895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Die Engelsen hebben toch nergens in uitgeblonken behalve het snel goedkeuren en prikken maar buurmans gras is altijd groener
  woensdag 10 november 2021 @ 08:30:11 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202106911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
Die Engelsen hebben toch nergens in uitgeblonken behalve het snel goedkeuren en prikken maar buurmans gras is altijd groener
Ze hebben een doel gesteld en zijn aardig koersvast. Dat waardeer ik wel.

Overigens is Duitsland ook vrij koersvast, maar met hun koers komen ze ongeveer op hetzelfde punt uit als ons zwabberbeleid. Dat geeft wel te denken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 10 november 2021 @ 08:30:17 #168
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202106912
quote:

[..]
Nee die Engelsen hebben een ontzettend groot aantal besmettingen laten oplopen. De beste manier om de immuniteit in stand te houden zeker na al die vaccins. Maar goed, je kunt ook focussen op de nadelen daar van. Ik vind dat nog steeds de beste optie: vaccineren tot ~90% en dan vol alles open houden voordat de bescherming van de vaccins weer afneemt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 08:31:11 #169
pi_202106918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat D66 juist voor specifiekere maatregelen is voor ongevaccineerden en dat VVD en CDA het liefst weer iedereen het bokje laten zijn.
VVD wellicht ook nog wel specifieke maatregelen voor ongevaccineerden om de ondernemers te ontzien, maar CDA en CU zullen dat écht niet willen.
  woensdag 10 november 2021 @ 08:31:38 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202106923
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat sociaal leven kan prima even stilgelegd worden, wat zijn nou een paar jaartjes in een lockdown ter zelfbescherming in huize avondrood? Alleen samen krijgen we het virus eronder!
Dat kan voor de jongeren ook. Hebben ze mooi extra studietijd en dergelijke. En ouderen verplicht opslaan is raar. Maar wat jij wellicht doet is bevolkingsgroepen onnodig tegen elkaar opzetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202106955
quote:

[..]
In Engeland komen ze nu met een vaccinatieplicht voor mensen die in de NHS werken. Wel pas vanaf 1 april om de winter door te komen omdat anders de uitstroom van het personeel waarschijnlijk te groot is.
  woensdag 10 november 2021 @ 08:36:51 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202106985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze hebben een doel gesteld en zijn aardig koersvast. Dat waardeer ik wel.

Overigens is Duitsland ook vrij koersvast, maar met hun koers komen ze ongeveer op hetzelfde punt uit als ons zwabberbeleid. Dat geeft wel te denken.
Ik vind de Denen dan een beter voorbeeld als het over koersvast gaat maar die moeten toch ook weer teruggrijpen op maatregelen met het grote verschil dat de burger daar die dan ook opvolgt.
pi_202106989
quote:

[..]
Toch bestaat covid voor de gemiddelde Engelsman niet meer en zitten wij tegen een winter in lockdown aan te kijken.
  Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 08:38:33 #174
pi_202107014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch bestaat covid voor de gemiddelde Engelsman niet meer en zitten wij tegen een winter in lockdown aan te kijken.
Jij denkt dat ze in Engeland niets meer gaan doen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 08:39:29 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202107020
Blijf mij verbazen over Zweden. Relatief weinig maatregelen getroffen, relatief lage vaccinatiegraad en toch gaat het goed. Houdt men zich daar dan beter aan de basismaatregelen of komt het door bijvoorbeeld een lage bevolkingsdichtheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')