Nee da's H.B. Gijsquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Is mevrouw Van Aart burgemeester of directeur van de Efteling?
Allemaal richting ziekenhuis in Sneek ☹️quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:20 schreef Zipportal het volgende:
Vier opnames in URKED.
[ afbeelding ]
En dat is dan ook direct het probleem. Zelfs met de ontzettend hoge vaccinatiegraad die we hebben levert nog steeds significante problemen in de ziekenhuizen op. Of dat nu komt doordat de vaccins niet goed genoeg werken of dat de ziekenhuizen de 'standaard' bezetting die nodig is niet aan kunnen is op dat moment even niet relevant, de ziekenhuizen kunnen het niet aan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg mensen die elk jaar op alle manier lopen te snotteren. Dat zijn ook vaak varianten van corona en dergelijke. Alleen blijkbaar zijn we meen ik gaan geloven dat een vaccin een soort software-hack is die IDDQD doet en je dan godmode bent. Je kan gewoon ziek worden. Gelukkig is de kans, zeker met vaccins, klein dat je in het ziekenhuis komt.
Maar helaas is er dus wel verspreiding, zijn er zwakkeren en zijn er mensen die niet gevaccineerd zijn. Dan krijg je met deze besmettingsaantallen de shit die je nu ziet.
Dat is wel echt de Hugo finish, om 101 in twee pijlen uit te willen gooien.quote:
Vorige week dinsdag 7700.. nu 11kquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
Komt het plateau nu serieus in zicht? 3 dagen op rij gestabiliseerd onder de 12K.
Dan kan het toch nog steeds een plateau zijn?quote:
We bereiken langzaam de maximale testcapaciteit dus wie weet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
Komt het plateau nu serieus in zicht? 3 dagen op rij gestabiliseerd onder de 12K.
Nee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
A.k.a. de werking van de vaccins is niet goed genoeg. Natuurlijk goed nieuws dat er mensen zijn die minder snel, of minder extreem ziek worden; maar in feite heeft het amper wat veranderd; nog steeds zoveel besmettingen en nog steeds een zorg die volgens eigen zeggen code zwart nadert.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Die vaccins doen het prima. Alleen het idee is geweest dat ze besmetting en verspreiding voorkomen en dat is veel minder het geval dan gehoopt. Dus groepsimmuniteit doet het niet omdat het virus zo nog steeds bij kwetsbaren en ongevaccineerden kan komen.
Dan zou het percentage positieve testen door moeten stijgen, dat lijkt nu ook af te vlakken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We bereiken langzaam de maximale testcapaciteit dus wie weet.
Urk, de onbedreigde nummer 1quote:
Gewoon een uitzichtpunt waar je even kan rusten op weg naar de top.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan kan het toch nog steeds een plateau zijn?
Goed punt. We kunnen natuurlijk niet meer tests aan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We bereiken langzaam de maximale testcapaciteit dus wie weet.
We gaan je taarten nog missen als je zelf lekker in Spanje aan het genieten bentquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Meevallende cijfers??? Maar eh... ja ik ehh.... ik ging helemaal uit van total annihilation. Wat voor taart moet ik hier nu bij bedenken![]()
Hmm, nou dan maar een: "Fuck it, Let's Go Bowling" Taart![]()
[ afbeelding ]
Het zal wel een combo zijn imo.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is dan ook direct het probleem. Zelfs met de ontzettend hoge vaccinatiegraad die we hebben levert nog steeds significante problemen in de ziekenhuizen op. Of dat nu komt doordat de vaccins niet goed genoeg werken of dat de ziekenhuizen de 'standaard' bezetting die nodig is niet aan kunnen is op dat moment even niet relevant, de ziekenhuizen kunnen het niet aan.
Ik denk dat het zelfs gunstiger zou zijn als de vaccinaties onvoldoende werken, dat is sneller op te lossen dan structurele ondercapaciteit (ook al hadden ze daar allang mee moeten beginnen).
Opvallend: Relatief veel opnames in Groningen, terwijl die achterblijven in aantal positieve testen. In tegenstelling tot Limburg, waar het juist wel meevalt qua opnames en niet in besmettingenquote:
Zweden godenquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Over één van de gidslanden (kies er eentje, I don't care)
Zweden![]()
https://www.volkskrant.nl(...)Rqgdm8GsDfxKv4YEVArg
Ik zou niet weten waarom niet. In het begin van het massaal testen ben ik ook eens op een zondag geweest toen er nog niet echt veel keuze was in mogelijkheden qua datum.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou je van God mogen testen op zondag?
Kan, laten we het de komende dagen bekijken omdat dat vaak de dagen zijn met de meeste meldingen. Blijf je dan hangen op 11-12k dan gaat het de goede kant op.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet, alhoewel we daar niet meer ver van zitten. Dat zal (ook ivm maximale testcapaciteit en datavertraging) rond de 16K moeten zitten denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |