Het OMT voorspelde een plateau van ~16K rond Sinterklaas, zonder maatregelen, dus alle maatregelen die we er bovenop gooien zorgen dat dat plateau óf lager wordt, óf eerder komt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee.
Het plateau zal ergens volgende week wel komen.
Yo wat denk jij nou, dan zal ik vanaf mijn balkonnetje in de zon gewoon de meest kleurrijke taartjes voor jullie blijven posten hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan je taarten nog missen als je zelf lekker in Spanje aan het genieten bent
Als heet op 13.000 blijft mag de vlag al uitquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan, laten we het de komende dagen bekijken omdat dat vaak de dagen zijn met de meeste meldingen. Blijf je dan hangen op 11-12k dan gaat het de goede kant op.
Het is daarom vooral interessant of mensen dus wel kunnen testen gisteren/vandaag/morgen..quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet, alhoewel we daar niet meer ver van zitten. Dat zal (ook ivm maximale testcapaciteit en datavertraging) rond de 16K moeten zitten denk ik.
Ik denk ook dat het niet zo is hoor, maar de conclusie omdat het vorige week 7700 was kan het nu geen plateau zijn leek me niet te kloppen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan, laten we het de komende dagen bekijken omdat dat vaak de dagen zijn met de meeste meldingen. Blijf je dan hangen op 11-12k dan gaat het de goede kant op.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Staphorst is nu wel echt aan het dalen toch?
Nee dat is iets anders inderdaad, maar die week op week vergelijking is wel vaak beter dan kijken naar een periode van 3 opeenvolgende dagen..quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het niet zo is hoor, maar de conclusie omdat het vorige week 7700 was kan het nu geen plateau zijn leek me niet te kloppen.
"Ja maar het is meer dan 7700, dusquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het niet zo is hoor, maar de conclusie omdat het vorige week 7700 was kan het nu geen plateau zijn leek me niet te kloppen.
Een volledige Bible Belt Top 10?quote:
Als je in het ziekenhuis ligt met covid ben je toch impliciet in een lockdown gegaan?quote:
Nee, week op week vergelijking.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Ja maar het is meer dan 7700, dus!!!!"
Dan moet je wel naar gemiddelden kijken, niet naar enkeldaagse snapshots.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee dat is iets anders inderdaad, maar die week op week vergelijking is wel vaak beter dan kijken naar een periode van 3 opeenvolgende dagen..
Dantumadeel niet, oh laat maarquote:
quote:Vanouds was Dantumadeel een bolwerk van de Gereformeerde Kerk en de Anti-Revolutionaire Partij (in 1980 opgegaan in het CDA). Sinds de jaren zeventig is met name de positie van de Christelijke Gereformeerde Kerken sterk gegroeid. De zondagsrust wordt sterk in acht genomen.
Dantumadeel wordt soms gerekend tot de Bijbelgordel.
Ja, in kleine groepjesquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:24 schreef Arizona het volgende:
Wat is Limburg rood! Hebben ze pre- pre-carnaval gevierd?
Ik zou eerder eens een klacht indienen bij God wegens wanprestatie.quote:
Zitten natuurlijk avond en avond gezellig met zijn allen aan die versierde voertuigen te knutselen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:24 schreef Arizona het volgende:
Wat is Limburg rood! Hebben ze pre- pre-carnaval gevierd?
De vaccins zouden bij 50% nog steeds goedgekeurd zijn. 50% dodenreductie is immers zeer aardig.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ook beetje debiel die trial na twee maanden antistoffen meten. Heuj, fantastisch! 97%! En dan nemen ze na verloop van tijd af tot <50%, waardoor de vaccins echt niet goedgekeurd zouden zijn.
nee want de maatregelen hebben geen effectquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:31 schreef zalkc het volgende:
Maar het is toch realistisch om pas volgende week woensdag de eerste effecten van de laatste maatregelen te zien?
16-18k is dan niet geheel onverwacht.
De 16-18k was de voorspelling van het OMT zonder aanvullende maatregelen. Als we dus effectief YOLO zouden doen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:31 schreef zalkc het volgende:
Maar het is toch realistisch om pas volgende week woensdag de eerste effecten van de laatste maatregelen te zien?
16-18k is dan niet geheel onverwacht.
Met 'De Spaanse Griep' bedoel ik de wereld van 1918-1920, de levens van mensen en alles wat daar gebeurde. Je ziet toch hoofdletters?quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:20 schreef speknek het volgende:
Ik snap niet zo goed wat je er semantiek aan noemt, het is letterlijk gewoon de Spaanse Griep.
Volgens de Wikipedia van The Bible Belt ook:quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dantumadeel niet, oh laat maar
[..]
Dus als Urk bible belt is, dan Dantumadiel ook, en 100% bible belt top 10.quote:Some communities with strong conservative Protestant leanings are situated far outside the belt. For example, some municipalities of Friesland such as Dantumadiel have characteristics typical of the Bible Belt. Similarly Urk, considered by many as one of the most traditional communities in the country, is separated from the Bible Belt by the Noordoostpolder which is a polder created in 1942.
quote:
Limburg is grotendeels katholiek.quote:
Hoe groot is je kring en woon je afgelegen? Want dat is wel heel bijzonder.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken echt nog steeds echt bijna niemand die positief is getest of ziek geworden is in mijn omgeving. En dat na anderhalf jaar ofzo en nu ook weer met 10k dagelijks. Paar mensen via via. Best wel bijzonder denk ik.
Klopt. Hier 40-45% van de mensen die ik ken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken echt nog steeds echt bijna niemand die positief is getest of ziek geworden is in mijn omgeving. En dat na anderhalf jaar ofzo en nu ook weer met 10k dagelijks. Paar mensen via via. Best wel bijzonder denk ik.
Hier ken ik ook maar één persoon.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
Heb je toevallig ook een analyse over de tijd? Zie je het verschuiven naar steeds ouder?quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:37 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn toch alleen de oudjes die die onderbezette ziekenhuizen vullen ....
Het is een analyse over de tijd. Wel slechts over 2 dagen, maar toch.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een analyse over de tijd? Zie je het verschuiven naar steeds ouder?
70-80 en 80-90 hebben een vaccinatiegraad boven de 90%. Best aannemelijk dat in het restant veel mensen zit die niet gevaccineerd kan worden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:37 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn toch alleen de oudjes die die onderbezette ziekenhuizen vullen ....
quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een analyse over de tijd. Wel slechts over 2 dagen, maar toch.
>90% van de 75+ers die wij opnemen vanwege COVID zijn volledig gevaccineerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
70-80 en 80-90 hebben een vaccinatiegraad boven de 90%. Best aannemelijk dat in het restant veel mensen zit die niet gevaccineerd kan worden.
Dat is gewoon een probleem.
Die is best wel groot, maar woon wel in een hoekje waar het relatief heel erg meevalt. Net op de grens Friesland/Drenthe. Westellingwerf, Oostellingwerf, Westerveld, daar ergens in de buurt. Noem liever niet exact welke gemeente.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe groot is je kring en woon je afgelegen? Want dat is wel heel bijzonder.
Klap in het gezicht van Pfizer.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
>90% van de 75+ers die wij opnemen vanwege COVID zijn volledig gevaccineerd.
En onder die leeftijdsgroepen heeft vaccinatie ook gewoon wat minder effect dan onder jonge mensen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
70-80 en 80-90 hebben een vaccinatiegraad boven de 90%. Best aannemelijk dat in het restant veel mensen zit die niet gevaccineerd kan worden.
Dat is gewoon een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |