abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:11:09 #1
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202095131
/inspiratieloos :@
pi_202095209
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 04:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Een verlate, maar niet minder gemeende gefeliciteerd voor @:Lonaa! B:)B

Ik lag wakker en keek net op Facebook en zag dat ze inmiddels is overleden. Heb het er toen ik met haar in de commissie zat ook wel eens met haar over gehad, hoe ze zich voelde en zo, en tegelijk ook geprobeerd niet al te dichtbij te komen omdat mijn eigen mentale gesteldheid ook wat wankel was en ik nogal gevoelig ben voor het overnemen van andermans emoties. Komt toch wel even binnen.. :'(
Ja, ik begrijp dat zoiets binnen komt. Het voelt ook zo raar, om zoiets 'groots' dan via een social media platform te ontdekken. En dan is er niemand op zo'n moment om er even over te hebben en lig je alleen in je bed met je eigen gedachten en gevoelens. Is er iemand waar je nog veel contact mee hebt die haar ook kende? Het kan heel fijn zijn er gewoon even met iemand over te praten. :*

Wat voor vragen krijg je tegenwoordig dan, voor je je laat testen? Wel blij dat ik 'gewoon' nog bij het ziekenhuis kan laten testen en geen afspraak bij de GGD hoef te maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202095213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Tbf, het zou niet raar moeten zijn om jezelf een paar afwezig te melden om te gaan testen in een globale pandemie :?
Helaas hoor ik toch echt van veel werkenden dat hun werkgever op een totaal ander spoor zit: "Dit geldt allemaal niet voor ons.".

Zowel het minstens 50% thuiswerken, als het kunnen opnemen van kort verlof om te testen ("Dat doe je maar in je vrije tijd").
En dan heb ik het niet over bedrijven die op omvallen staan omdat 2 van hun 3 medewerkers weg zijn op een tijdstip dat je er 3 nodig hebt, maar om "grote jongens" met voldoende medewerkers om wat uitval te compenseren..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:22:14 #4
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202095237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, ik begrijp dat zoiets binnen komt. Het voelt ook zo raar, om zoiets 'groots' dan via een social media platform te ontdekken. En dan is er niemand op zo'n moment om er even over te hebben en lig je alleen in je bed met je eigen gedachten en gevoelens. Is er iemand waar je nog veel contact mee hebt die haar ook kende? Het kan heel fijn zijn er gewoon even met iemand over te praten. :*

Wat voor vragen krijg je tegenwoordig dan, voor je je laat testen? Wel blij dat ik 'gewoon' nog bij het ziekenhuis kan laten testen en geen afspraak bij de GGD hoef te maken.
Hoeveel vaccinaties, wanneer was je laatste, werk je op locatie. Dat soort dingen, plus de standaard vragen of klachten en delen van de uitslag enzo.
pi_202095239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Helaas hoor ik toch echt van veel werkenden dat hun werkgever op een totaal ander spoor zit: "Dit geldt allemaal niet voor ons.".

Zowel het minstens 50% thuiswerken, als het kunnen opnemen van kort verlof om te testen ("Dat doe je maar in je vrije tijd").
En dan heb ik het niet over bedrijven die op omvallen staan omdat 2 van hun 3 medewerkers weg zijn op een tijdstip dat je er 3 nodig hebt, maar om "grote jongens" met voldoende medewerkers om wat uitval te compenseren..
Mijn punt. De werkgevers zijn minstens zo verwijtbaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202095289
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:22 schreef gcjoel het volgende:
Hoeveel vaccinaties, wanneer was je laatste, werk je op locatie. Dat soort dingen, plus de standaard vragen of klachten en delen van de uitslag enzo.
En ik maar denken dat ze zelf wel kunnen zien wanneer en hoe vaak je gevaccineerd bent :+

Ik ken best veel mensen waarbij de werkgever per se wil dat je op kantoor komt werken, terwijl het prima thuis kan. FFT had ook zo'n werkgever.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202095340
Ik ging er van uit dat de GGD ook nog steeds contactonderzoek deed en daarbij ook dwingende zelfisolatie kan opleggen; is zeker ook niet meer?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:32:30 #8
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_202095344
Ik mag sinds maandag alleen nog maar met toestemming van iemand uit de management laag naar kantoor komen. Dus ik zit voorlopig wel weer thuis.

Ik ben 3x op kantoor geweest in de afgelopen 2 maanden :+.
pi_202095372
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En ik maar denken dat ze zelf wel kunnen zien wanneer en hoe vaak je gevaccineerd bent :+

Ik ken best veel mensen waarbij de werkgever per se wil dat je op kantoor komt werken, terwijl het prima thuis kan. FFT had ook zo'n werkgever.
*O* DP ook *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202095380
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:32 schreef fietsie het volgende:
Ik ging er van uit dat de GGD ook nog steeds contactonderzoek deed en daarbij ook dwingende zelfisolatie kan opleggen; is zeker ook niet meer?
Maar wat is "dwingend" überhaupt in NL?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202095416
Wij mogen nog steeds naar kantoor, met max 22 mensen per verdieping waar er normaal zo'n 100 passen. En iedereen die liever thuisblijft mag zonder opgaaf van reden thuisblijven.
Ik blijf voorlopig wel even thuis, op m'n heuvel in Spanje :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:39:24 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202095422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Maar wat is "dwingend" überhaupt in NL?
Dat wat de regel ook is hij niet voor jou geldt als je niet echt goed voor jezelf kunt zorgen, maar dat de regel wel voor jou geldt als je bovenkamer wel functioneel is.
Ofzo.

Dat je zegmaar als je in de weekends bushokjes en ME-ers in elkaar tremt gewoon kan doen waar je zin in hebt, maar dat als je op weekdagen in je C&A bandplooibroek naar je kantoor fietst 19 kilometer verderop je netjes doet wat van je verwacht wordt. Zoiets ?

Of dat wanneer je er door een bevoegd opsporingsbeamte op wordt aangesproken je je middelvinger opsteekt en verder loopt, maar dat wanneer je gewoon met de buggy loopt met een kind erin en de boodschappen eronder het wel op jou van toepassing is.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:39:45 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202095423
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:38 schreef sigme het volgende:
Wij mogen nog steeds naar kantoor, met max 22 mensen per verdieping waar er normaal zo'n 100 passen. En iedereen die liever thuisblijft mag zonder opgaaf van reden thuisblijven.
Ik blijf voorlopig wel even thuis, op m'n heuvel in Spanje :D
Leve heuvelig Spanje!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202095439
Ja, dé klacht van het seizoen: afgelopen zondagmorgen de bladblazende buurman op een gristelijke tijd van 12 uur.
Maandagmorgen een andere buurman met een stillere versie blazer.
Nú om 9 uur een hoogbejaarde kerkbezoeker, die kerkhof ( waar een grote boom is gekapt) en plein blaast.
Er staan ongeveer 20 bomen hier op 500 m2.
Wat een but uitvinding. :X

@vlindertje89 wat triest van je kennis om haar overlijden te moeten lezen op een pieker tijdstip. :*

En dat de wereld naar de ratsmodee gaat…in Glasgow leuteren ze wat: blablabla en in Oost-Europa chanteren ze de boel.
pi_202095450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:32 schreef fietsie het volgende:
Ik ging er van uit dat de GGD ook nog steeds contactonderzoek deed en daarbij ook dwingende zelfisolatie kan opleggen; is zeker ook niet meer?
Hier zijn de ggd’s daarmee gestopt. Te veel besmettingen en veel zeggen ook “ik heb niemand gezien of gesproken “. Die weigeren mee te werken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:20 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202095464
Wij moeten allemaal thuis werken, in de praktijk zitten toch de afdeling half vol. (wel op 1,5 meter)
Veel mensen hebben blijkbaar behoefte.
Ik ga zelf 1x per week, deze week dus alvast afgezegd in verband met de test vandaag.
Dat gaat allemaal flexibel en straks ook gewoon tussendoor even weg voor de test kan prima.
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:45:25 #17
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202095477
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:38 schreef sigme het volgende:
Wij mogen nog steeds naar kantoor, met max 22 mensen per verdieping waar er normaal zo'n 100 passen. En iedereen die liever thuisblijft mag zonder opgaaf van reden thuisblijven.
Ik blijf voorlopig wel even thuis, op m'n heuvel in Spanje :D
Fris zeker de laatste dagen?
Siesta & Fiesta!
pi_202095524
Komt het omdat wij niet meer dagelijks hoeven te werken? Een paar dagen in de week hier en daar vrijwilligerswerk doen als pensionada’s?
Of omdat wij comfortabel leven in de vrije ruimte in de polder?

Alleen in de eerste golf waren 3 bekenden besmet en goed ziek thuis. Die kwamen in een Zorgcentrum als mantelzorger.
Verder zou ik niet weten van besmette, zieke of overleden mensen aan de gevolgen van corona.
Het zijn jullie ervaringen, die ons waakzaam houden. En de statistieken. En de talkshows.
pi_202095623
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef AnneX het volgende:
Komt het omdat wij niet meer dagelijks hoeven te werken? Een paar dagen in de week hier en daar vrijwilligerswerk doen als pensionada’s?
Of omdat wij comfortabel leven in de vrije ruimte in de polder?

Alleen in de eerste golf waren 3 bekenden besmet en goed ziek thuis. Die kwamen in een Zorgcentrum als mantelzorger.
Verder zou ik niet weten van besmette, zieke of overleden mensen aan de gevolgen van corona.
Het zijn jullie ervaringen, die ons waakzaam houden. En de statistieken. En de talkshows.
Eerlijk, ik, midden in de stad en een groot deel vd pandemie doorgewerkt op kantoor, kenken ook heel weinig echt schrijnende gevallen hoor.

In het begin vd pandemie is een vriend vd man -fitte vijftiger- door het oog vd naald gekropen en we hebben het overlijden van een paar oudersvanvrienden meegemaakt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202095640
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef AnneX het volgende:
Komt het omdat wij niet meer dagelijks hoeven te werken? Een paar dagen in de week hier en daar vrijwilligerswerk doen als pensionada’s?
Of omdat wij comfortabel leven in de vrije ruimte in de polder?

Alleen in de eerste golf waren 3 bekenden besmet en goed ziek thuis. Die kwamen in een Zorgcentrum als mantelzorger.
Verder zou ik niet weten van besmette, zieke of overleden mensen aan de gevolgen van corona.
Het zijn jullie ervaringen, die ons waakzaam houden. En de statistieken. En de talkshows.
Dat heb ik ook. Ik zit lekker in mijn bubbel op het platteland en kom bijna nergens. Ik kijk geen nieuws, statistieken of talkshows. Ik lees het via jullie of hoor het via J als er iets belangrijks speelt.
Spoilers!
pi_202095651
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat heb ik ook. Ik zit lekker in mijn bubbel op het platteland en kom bijna nergens. Ik kijk geen nieuws, statistieken of talkshows. Ik lees het via jullie of hoor het via J als er iets belangrijks speelt.
Is misschien wel het beste O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202095657
Hier ook weinig zieken gelukkig en veel gevaccineerden
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:00:21 #23
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202095661
Ken ook geen mensen van dichtbij die zijn overleden of in het ziekenhuis lagen.
En sowieso maar een handje vol die besmet zijn geweest.
pi_202095666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Eerlijk, ik, midden in de stad en een groot deel vd pandemie doorgewerkt op kantoor, kenken ook heel weinig echt schrijnende gevallen hoor.

In het begin vd pandemie is een vriend vd man -fitte vijftiger- door het oog vd naald gekropen en we hebben het overlijden van een paar oudersvanvrienden meegemaakt.
Dat vind ik al een behoorlijke score. -O-
De ouders van…waren ws nog niet gevaccineerd?

Oh wacht…vorig jaar september +/- 10 mensen bij de dorpsfanfare waren besmet.
Waarvan 2 goed ziek.
pi_202095683
Mensen die ik ken met covid

Heel ziek & ziekenhuis: oom en tante
Heel ziek: andere oom, 3 collega's
Beetje ziek: neefje en vriendin (twintigers), tante (in de 80!) en haar zoon, schoondochter en kleinkinderen, collega's
Overleden: dochter (57) van mijn moeder's nicht, vorige sportschooleigenaar (in de 60), vader van een kennis (begin 70)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:02:58 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202095687
Helaas in de nabije kennissenkring nu 1 begraven, 1 op de IC geweest maar "technisch hersteld" (en amper kwaliteit van leven terug) en een aantal besmet maar er thuis overheen gekomen.
Zelf helemaal in het begin van de pandemie, na contact met Brabanders, longontsteking met hoge koorts en saturatie ellende gehad, maar dat is de boeken in als longontsteking.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202095705
Dank voor de trieste opsomming van fiets en Isa.
Het blijft opletten.
pi_202095715
In de straat zijn er een paar mensen overleden.
En verder 2 ouders van vrienden op de IC.

Verder vooral mensen die niet heel veel last hadden van hun besmetting.
pi_202095717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:02 schreef fietsie het volgende:
Helaas in de nabije kennissenkring nu 1 begraven, 1 op de IC geweest maar "technisch hersteld" (en amper kwaliteit van leven terug) en een aantal besmet maar er thuis overheen gekomen.
Zelf helemaal in het begin van de pandemie, na contact met Brabanders, longontsteking met hoge koorts en saturatie ellende gehad, maar dat is de boeken in als longontsteking.
Collega van mij was vorig jaar maart ook enorm ziek. Contact met huisgenoot die in Italie was wezen skiën. Maar tsja, je werd toen niet getest.

Gaat de 'technisch herstelde' kennis nu ook naar een revalidatiecentrum?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202095727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Is misschien wel het beste O+
Voor mij wel ja :) Ik heb toevallig net weer even op nos.nl gekeken naar wat jullie met Polen en Wit Rusland bedoelden. Ik weet weer genoeg :{
Spoilers!
pi_202095757
In mijn omgeving maar eentje op de IC, wel met onderliggend lijden. En een aantal met een heftige griep.

En opvallend veel mensen met vreemde klachten en long covid.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:08:29 #32
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202095761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Collega van mij was vorig jaar maart ook enorm ziek. Contact met huisgenoot die in Italie was wezen skiën. Maar tsja, je werd toen niet getest.

Gaat de 'technisch herstelde' kennis nu ook naar een revalidatiecentrum?
Die "woont" nu in Haren op het moment, ook omdat daar de mogelijkheid is extra zuurstof te krijgen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202095768
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:04 schreef AnneX het volgende:
Dank voor de trieste opsomming van fiets en Isa.
Het blijft opletten.
Ik vond vooral de dochter van mijn moeder's nicht zo enorm erg -O- Die had ook helemaal niet door dat ze dood zou gaan. Dat klinkt wat raar. Ze was ook heel ziek zodat ze naar het ziekenhuis moest, maar verder wel gewoon positief en optimistisch. Haar man en kinderen waren ook helemaal overrompelt dat het zo snel ging. Ze heeft iets meer dan een dag op de IC gelegen (waar ze al niet heen wilde want vond ze niet nodig). En haar man mocht niet op bezoek komen, want die zat ziek met covid thuis. Die vrouw is echt weggerukt uit een leuk en actief leven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202095770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:04 schreef Sarabi het volgende:

Verder vooral mensen die niet heel veel last hadden van hun besmetting.
Waarvan de meeste trouwens na 1 jaar nog steeds wel problemen met hun conditie hebben. Allemaal jonge mensen, die nu kapot zijn als ze de trap op lopen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:10:20 #35
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202095787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Waarvan de meeste trouwens na 1 jaar nog steeds wel problemen met hun conditie hebben. Allemaal jonge mensen, die nu kapot zijn als ze de trap op lopen.
Ik dacht dus echt heel de zomer dat ik gek was, dat ik daar zo'n last van bleef hebben, tot mijn huisarts schoorvoetend toegaf dat de diagnose 'longontsteking' wel eens een net misgepeilde diagnose kon zijn...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202095794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:09 schreef Sarabi het volgende:

Waarvan de meeste trouwens na 1 jaar nog steeds wel problemen met hun conditie hebben. Allemaal jonge mensen, die nu kapot zijn als ze de trap op lopen.
Alleen mijn oom (80+) heeft er echt veel schade aan ondervonden. Die ziet er 1,5 jaar later nog steeds moe uit. Ook heel veel afgevallen. Die wordt denk ik ook nooit weer de oude. Verder ken ik niemand met langdurige klachten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202095799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:08 schreef Myraela het volgende:
In mijn omgeving maar eentje op de IC, wel met onderliggend lijden. En een aantal met een heftige griep.

En opvallend veel mensen met vreemde klachten en long covid.
Heb jij je volledige smaak en reuk eigenlijk alweer terug?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202095865
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat vind ik al een behoorlijke score. -O-
De ouders van…waren ws nog niet gevaccineerd?

Oh wacht…vorig jaar september +/- 10 mensen bij de dorpsfanfare waren besmet.
Waarvan 2 goed ziek.
Tijd is meer een soort suggestie geweest de afgelopen 2 jaar, maar als ik moest gokken zou ik zeggen dat dit zich allemaal pre-vaccin heeft afgespeeld.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202095878
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik dacht dus echt heel de zomer dat ik gek was, dat ik daar zo'n last van bleef hebben, tot mijn huisarts schoorvoetend toegaf dat de diagnose 'longontsteking' wel eens een net misgepeilde diagnose kon zijn...
Ja zo zijn er veel ben ik bang....
Vorig jaar februari waren er ook bovengemiddeld veel longontsteking hier in de gemeente. Vraag me af of dat ook al iets van covid is geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Alleen mijn oom (80+) heeft er echt veel schade aan ondervonden. Die ziet er 1,5 jaar later nog steeds moe uit. Ook heel veel afgevallen. Die wordt denk ik ook nooit weer de oude. Verder ken ik niemand met langdurige klachten.
Ai op die leeftijd is dat helemaal heftig natuurlijk.
Bij mij gaat het om 2 familieleden onder de 30.
En dan nog een stuk of 4 vrienden tussen de 30 en 50.
Dus jong is ook relatief :+
pi_202095883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Heb jij je volledige smaak en reuk eigenlijk alweer terug?
Smaak wel, maar mijn reuk is nog altijd verstoord. Ik ruik wel, maar een aantal geuren nog altijd niet zoals ze horen te ruiken. Dat klinkt vreemd, want misschien ben je dan wel vergeten hoe dingen ruiken. Maar koffie, zweet, urine, basilicum, ui, mandarijntjes en soms nog wat extra dingen hebben allemaal dezelfde ranzige geur. Ik weet in ieder geval zeker dat dat niet zo was.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:18:15 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202095885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:32 schreef fietsie het volgende:
Ik ging er van uit dat de GGD ook nog steeds contactonderzoek deed en daarbij ook dwingende zelfisolatie kan opleggen; is zeker ook niet meer?
Zeker wel

Zat en zit gewoon in de wetgeving, dat is niet veranderd.
Dat het niet te handhaven is bij grote groepen mensen... Tsja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:18:40 #42
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202095897
B-) En dat allemaal door die Brabanders he.... die introduceerden het hier in het land :P
Net als de pillen en de meth en de varkens en de geiten met een ziekte erin :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202095933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:02 schreef fietsie het volgende:
Helaas in de nabije kennissenkring nu 1 begraven, 1 op de IC geweest maar "technisch hersteld" (en amper kwaliteit van leven terug) en een aantal besmet maar er thuis overheen gekomen.
Zelf helemaal in het begin van de pandemie, na contact met Brabanders, longontsteking met hoge koorts en saturatie ellende gehad, maar dat is de boeken in als longontsteking.
Hoe ziet "amper kwaliteit van leven" er in dit geval uit?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202095961
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:18 schreef fietsie het volgende:
B-) En dat allemaal door die Brabanders he.... die introduceerden het hier in het land :P
Net als de pillen en de meth en de varkens en de geiten met een ziekte erin :P
:6 ;)
pi_202096007
We staan in ieder geval weer op de usa lijst “do not travel”

En de ggd lijnen zijn overbelast :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_202096046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:18 schreef Myraela het volgende:

Smaak wel, maar mijn reuk is nog altijd verstoord. Ik ruik wel, maar een aantal geuren nog altijd niet zoals ze horen te ruiken. Dat klinkt vreemd, want misschien ben je dan wel vergeten hoe dingen ruiken. Maar koffie, zweet, urine, basilicum, ui, mandarijntjes en soms nog wat extra dingen hebben allemaal dezelfde ranzige geur. Ik weet in ieder geval zeker dat dat niet zo was.
Wat naar dat dat nog zo gebleven is. Ik hoop dat je op een dag beseft dat die dingen niet meer stinken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202096081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Smaak wel, maar mijn reuk is nog altijd verstoord. Ik ruik wel, maar een aantal geuren nog altijd niet zoals ze horen te ruiken. Dat klinkt vreemd, want misschien ben je dan wel vergeten hoe dingen ruiken. Maar koffie, zweet, urine, basilicum, ui, mandarijntjes en soms nog wat extra dingen hebben allemaal dezelfde ranzige geur. Ik weet in ieder geval zeker dat dat niet zo was.
Ik heb wel eens iets gehoord over trainingen om weer beter te kunnen ruiken, is dat misschien een idee?
We have far more in common than that which devides us..
pi_202096114
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:18 schreef fietsie het volgende:
B-) En dat allemaal door die Brabanders he.... die introduceerden het hier in het land :P
Net als de pillen en de meth en de varkens en de geiten met een ziekte erin :P
Ging van de week helemaal stuk bij het kijken van "100 dagen in je hoofd" waar 2 presentatoren 100 dagen stage lopen in de ggz.

- en wat roken ze veel he? Is dat typisch voor de GGZ?
- nee joh, is gewoon brabant..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202096122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
En de ggd lijnen zijn overbelast :o
Dat verklaart ook de website _O-

We zagen natuurlijk die enorme hausse aan testaanvragen niet aankomen _O- Ook niet van Testen voor Toegang _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202096161
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb wel eens iets gehoord over trainingen om weer beter te kunnen ruiken, is dat misschien een idee?
Ik heb er wel van gehoord bij geurverlies, maar niet bij veranderende geuren, eigenlijk. Ben er ook nog nooit voor naar een arts geweest. Ik hoop gewoon dat het langzaam wat afneemt.
pi_202096184
Zo, fysiofitness probleem is opgelost. De trainer weigert qr code te checken dus andere trainer. Ben nu benieuwd wat de twee wappies op onze groep gaan doen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:02:48 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202096444
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik heb er wel van gehoord bij geurverlies, maar niet bij veranderende geuren, eigenlijk. Ben er ook nog nooit voor naar een arts geweest. Ik hoop gewoon dat het langzaam wat afneemt.
Daar is training succesvoller voor dan bij geurverlies.

Anosmievereniging heeft er wel documentatie over verwacht ik. Waar je moet zijn voor die trainingen.
Is succesvoller dan het op zijn beloop te laten iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202096541
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:44 schreef Kaatje1 het volgende:
De trainer weigert qr code te checken...
:{ We gingen zaterdag een hapje eten in Belgie voor de lunch. We moesten wel de QR code laten zien, maar er werd niet gescand :') Of de betreffende restaurant-meneer moest een ingebouwde QR-scanner in zijn oog hebben :')

Wel allemaal netjes mondkapjes op en zo.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202096566
Ik ken ook erg weinig mensen die corona hebben gehad. M'n oom is wel door het oog van de naald gekropen met te laat gediagnosticeerde darmkanker omdat hij de zorg meed vanwege corona, dat is eigenlijk nog wel het heftigste verhaal :{
Ik ken de details niet (hoef ik ook niet te weten van mijn oom) maar het schijnt dat hij een enorm stuk darm kwijt is, een stoma heeft en ook nierfunctie kwijt is, en daarbovenop enorm gewichtsverlies en geen kracht meer. Hij is begin 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202096615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik ken ook erg weinig mensen die corona hebben gehad. M'n oom is wel door het oog van de naald gekropen met te laat gediagnosticeerde darmkanker omdat hij de zorg meed vanwege corona, dat is eigenlijk nog wel het heftigste verhaal :{
Ik ken de details niet (hoef ik ook niet te weten van mijn oom) maar het schijnt dat hij een enorm stuk darm kwijt is, een stoma heeft en ook nierfunctie kwijt is, en daarbovenop enorm gewichtsverlies en geen kracht meer. Hij is begin 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje joh -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202096635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik ken ook erg weinig mensen die corona hebben gehad. M'n oom is wel door het oog van de naald gekropen met te laat gediagnosticeerde darmkanker omdat hij de zorg meed vanwege corona, dat is eigenlijk nog wel het heftigste verhaal :{
Ik ken de details niet (hoef ik ook niet te weten van mijn oom) maar het schijnt dat hij een enorm stuk darm kwijt is, een stoma heeft en ook nierfunctie kwijt is, en daarbovenop enorm gewichtsverlies en geen kracht meer. Hij is begin 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een verschrikkelijke situatie zeg ;(

Even wat anders. Hoe is het met jou inmiddels? Is er nog contact met A en B de laatste tijd?
Spoilers!
pi_202096674
Bios vorige week ging prima, een restaurant wel scannen maar geen idd, ander restaurant “oh doen we straks even” nooit dus.

Trainer is tegen vaccineren (sowieso dus), maar de vloeistof op een prc test is ook gevaarlijk :o . Zijn dochters (16 en 18) mogen ook geen test en geen vaccinatie. De oudste studeert in Utrecht, ben benieuwd of ze luistert.
Verder gelooft hij dat de overheid over alles liegt, dikke mensen hebben corona aan zichzelf te danken en is van mening dat willem engel en bpoc gelijk hebben.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202096686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik ken ook erg weinig mensen die corona hebben gehad. M'n oom is wel door het oog van de naald gekropen met te laat gediagnosticeerde darmkanker omdat hij de zorg meed vanwege corona, dat is eigenlijk nog wel het heftigste verhaal :{
Ik ken de details niet (hoef ik ook niet te weten van mijn oom) maar het schijnt dat hij een enorm stuk darm kwijt is, een stoma heeft en ook nierfunctie kwijt is, en daarbovenop enorm gewichtsverlies en geen kracht meer. Hij is begin 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och wat erg -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_202096699
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Daar is training succesvoller voor dan bij geurverlies.

Anosmievereniging heeft er wel documentatie over verwacht ik. Waar je moet zijn voor die trainingen.
Is succesvoller dan het op zijn beloop te laten iig
Ahja, ik zie daar ook het advies tot die reuktraining met een app erbij. Ik zal de set wel even bestellen. Mijn vriend ruikt nog heel verzwakt, dus misschien heeft hij er ook iets aan.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:21:52 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202096734
Oh wat sneu van je oom Tele!

Hier in Spanje heb ik nog geen enkele keer een qr code hoeven te laten scannen.. ook al zit ik natuurlijk ook gewoon buiten.. gister in de bios had en hield iedereen overigens wel mondkapjes op..

:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202096739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijke situatie zeg ;(

Even wat anders. Hoe is het met jou inmiddels? Is er nog contact met A en B de laatste tijd?
Ik heb nog contact met B. We appen en we hebben dit weekend ook even gebeld. Dat is wel fijn. Komend weekend spreek ik A en B om te kijken hoe het de komende tijd verder gaat, of ik B nog kan blijven zien. Dat is natuurlijk vooral B z'n keuze, maar wel handig om te bespreken hoe we dat dan in de praktijk gaan organiseren.

Het gaat niet enorm goed met mij. Ik heb veel moeite om fatsoenlijk te eten en fatsoenlijk te slapen en als ik die twee dingen niet op orde heb, gaan dingen zoals studeren natuurlijk ook niet bepaald soepel. Maar ik doe m'n best.

Wat veel onrust geeft is dat de organisatie waar ik ambulante begeleiding (of eigenlijk, begeleiding via videobellen) kreeg failliet is gegaan en over is genomen door een andere organisatie in buurstad. Dit speelt al sinds half september en het is al sinds half september chaotisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga vanavond model staan voor een schildercursus :o O+ dat is wel heel leuk. Mij is verteld dat ze er een sofa hebben dus dat is vast een stuk comfortabeler dan poseren op een houten podium. En ik ben erg benieuwd wat de les is die ze er gaan leren :D
pi_202096761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik ken ook erg weinig mensen die corona hebben gehad. M'n oom is wel door het oog van de naald gekropen met te laat gediagnosticeerde darmkanker omdat hij de zorg meed vanwege corona, dat is eigenlijk nog wel het heftigste verhaal :{
Ik ken de details niet (hoef ik ook niet te weten van mijn oom) maar het schijnt dat hij een enorm stuk darm kwijt is, een stoma heeft en ook nierfunctie kwijt is, en daarbovenop enorm gewichtsverlies en geen kracht meer. Hij is begin 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook een heel heftige situatie zeg -O- Ook een slachtoffer van de pandemie in mijn ogen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:24:09 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202096767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:21 schreef Barreltje het volgende:
Oh wat sneu van je oom Tele!

Hier in Spanje heb ik nog geen enkele keer een qr code hoeven te laten scannen.. ook al zit ik natuurlijk ook gewoon buiten.. gister in de bios had en hield iedereen overigens wel mondkapjes op..

:+
Doen ze daar ook niet aan. Technologie is moeilijk :D

En ook niet zo gek want: https://nos.nl/artikel/24(...)om-nog-te-vaccineren
(zie bericht ook Spanje is daar naar op weg)
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:24:11 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202096768
En dan hangen er over 200 jaar allemaal tele's in het rijks.. :+ *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:26:34 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202096813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Doen ze daar ook niet aan. Technologie is moeilijk :D

En ook niet zo gek want: https://nos.nl/artikel/24(...)om-nog-te-vaccineren
(zie bericht ook Spanje is daar naar op weg)
En toch he.. in Spanje is meer dan 80 % gevaccineerd.. net als in Denemarken en Nederland.. waarom moeten er dan toch weer strengere maatregelen in die landen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:27:53 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202096834
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Bios vorige week ging prima, een restaurant wel scannen maar geen idd, ander restaurant “oh doen we straks even” nooit dus.

Trainer is tegen vaccineren (sowieso dus), maar de vloeistof op een prc test is ook gevaarlijk :o . Zijn dochters (16 en 18) mogen ook geen test en geen vaccinatie. De oudste studeert in Utrecht, ben benieuwd of ze luistert.
Verder gelooft hij dat de overheid over alles liegt, dikke mensen hebben corona aan zichzelf te danken en is van mening dat willem engel en bpoc gelijk hebben.
Wat is bpoc?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202096838
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is ook een heel heftige situatie zeg -O- Ook een slachtoffer van de pandemie in mijn ogen.
Dat vind ik ook inderdaad. Vandaar ook dat ik hem noemde.

Mensen zoals m'n moeder roepen wel dat hij assertiever had moeten zijn en gewoon naar de dokter had moeten gaan, maar ik snap helemaal dat mijn oom dacht dat hij het maar beter nog een tijdje aan kon kijken met hoe druk het in de zorg was en de risico's.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:28:34 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202096848
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
En toch he.. in Spanje is meer dan 80 % gevaccineerd.. net als in Denemarken en Nederland.. waarom moeten er dan toch weer strengere maatregelen in die landen?
Omdat in Spanje echt meer mensen gevaccineerd zijn en omdat mensen daar wel braaf mondkapjes enzo dragen. (ook waar het niet meer hoeft)
En meer buiten zijn helpt vast ook mee.
Verder zit iedereen daar wel graag bovenop elkaar als het even kan dus dat is het niet. _O-
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:29:34 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202096862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omdat in Spanje echt meer mensen gevaccineerd zijn en omdat mensen daar wel braaf mondkapjes enzo dragen. (ook waar het niet meer hoeft)
En meer buiten zijn helpt vast ook mee.
Verder zit iedereen daar wel graag bovenop elkaar als het even kan dus dat is het niet. _O-
Wat is MEER dan?
Meer dan 80% zegt het artikel.. dat is in DK en NL ook wel zo..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202096886
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb nog contact met B. We appen en we hebben dit weekend ook even gebeld. Dat is wel fijn. Komend weekend spreek ik A en B om te kijken hoe het de komende tijd verder gaat, of ik B nog kan blijven zien. Dat is natuurlijk vooral B z'n keuze, maar wel handig om te bespreken hoe we dat dan in de praktijk gaan organiseren.

Het gaat niet enorm goed met mij. Ik heb veel moeite om fatsoenlijk te eten en fatsoenlijk te slapen en als ik die twee dingen niet op orde heb, gaan dingen zoals studeren natuurlijk ook niet bepaald soepel. Maar ik doe m'n best.

Wat veel onrust geeft is dat de organisatie waar ik ambulante begeleiding (of eigenlijk, begeleiding via videobellen) kreeg failliet is gegaan en over is genomen door een andere organisatie in buurstad. Dit speelt al sinds half september en het is al sinds half september chaotisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga vanavond model staan voor een schildercursus :o O+ dat is wel heel leuk. Mij is verteld dat ze er een sofa hebben dus dat is vast een stuk comfortabeler dan poseren op een houten podium. En ik ben erg benieuwd wat de les is die ze er gaan leren :D
Wat ingewikkeld toch allemaal. Ik vind het heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Maar zoiets is natuurlijk wel slopend en hoewel jij enorme vooruitgang hebt geboekte de laatste tijd, heb je die begeleiding ook niet voor niets natuurlijk. En dan is daar ook nog eens gedoe mee. Praktisch, zo'n samenloop van omstandigheden.

Krijg je eigenlijk een vergoeding voor het poseren?
Spoilers!
pi_202096888
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat is bpoc?
Buiten Parlementaire Onderzoeks Commissie. Een vader en dochter die denken dat zij het beter weten dat Lareb, ministeries etc. Ze zouden al 3 keer naar buiten komen met 80 agenten die iets verklaren, maar gaat steeds niet door. Hebben verhoren van artsen (de artsen die ivermectin aanraden) en meer wazig spul, zoals graancirkel duiders
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:32:09 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202096911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
En toch he.. in Spanje is meer dan 80 % gevaccineerd.. net als in Denemarken en Nederland.. waarom moeten er dan toch weer strengere maatregelen in die landen?
Vanwege alle lieden die menen er heen te moeten?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202096912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat ingewikkeld toch allemaal. Ik vind het heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Maar zoiets is natuurlijk wel slopend en hoewel jij enorme vooruitgang hebt geboekte de laatste tijd, heb je die begeleiding ook niet voor niets natuurlijk. En dan is daar ook nog eens gedoe mee. Praktisch, zo'n samenloop van omstandigheden.

Krijg je eigenlijk een vergoeding voor het poseren?
Het is inderdaad wel alles tegelijk nu helaas. :')

Zeker krijg ik daar een vergoeding voor, anders zou ik het ook niet zoveel doen. Ik krijg ¤15 per uur. O+
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:35:57 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202096974
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Vanwege alle lieden die menen er heen te moeten?
wie wil er nou naar nl of DK ?? _O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:38:01 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202097011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Buiten Parlementaire Onderzoeks Commissie. Een vader en dochter die denken dat zij het beter weten dat Lareb, ministeries etc. Ze zouden al 3 keer naar buiten komen met 80 agenten die iets verklaren, maar gaat steeds niet door. Hebben verhoren van artsen (de artsen die ivermectin aanraden) en meer wazig spul, zoals graancirkel duiders
Owwwww

Ja fascinerend wel, hoe mensen denken überhaupt, en hoe mensen gaten gaan invullen als overheden niet consequent, helder en op niveau communiceren

Gaan we nog lang last van hebben als maatschappij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 11:38:33 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202097024
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]
wie wil er nou naar nl of DK ?? _O-
Ter Apel zit er vol mee :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:38:46 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202097027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Vanwege alle lieden die menen er heen te moeten?
Maakt lekker veel uit in een pandemie in deze fase ook echt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202097051
Mijn schoonvader is, nu een jaar later, best fatsoenlijk hersteld van z'n hartoperatie, complicaties daarvan en kerona. Schoonmoeder heeft sowieso amper last gehad van kerona. Andere mensen die ik ken zijn wel ziek geweest maar geen ziekenhuizen of langdurige klahten.

Het mijden van zorg herken ik trouwens wel een beetje. Ik vind het sowieso al ingewikkeld, zorg vragen, maar nu merk ik wel dat de drempel nog hoger is tbh.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:40:28 #79
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202097052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
En toch he.. in Spanje is meer dan 80 % gevaccineerd.. net als in Denemarken en Nederland.. waarom moeten er dan toch weer strengere maatregelen in die landen?
Ik kan die site met cijfers per land even niet meer vinden.
Maar volgens mij staan in dit artikel 2 verschillende getallen.
Namelijk de 98% van portugal is alleen de boven de 12 en volgens mij is die spanje van het totaal aantal bewoners.

Dit is niet de site die ik voorheen gebruikte maar dit klopt volgens mij ook :

https://news.google.com/c(...)2&gl=NL&ceid=NL%3Anl

Nederland zit dus wel echt lager met vaccinaties dan Spanje of Portugal.
pi_202097120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanavond model staan voor een schildercursus :o O+ dat is wel heel leuk. Mij is verteld dat ze er een sofa hebben dus dat is vast een stuk comfortabeler dan poseren op een houten podium. En ik ben erg benieuwd wat de les is die ze er gaan leren :D
Je bent wel lekker bezig met dat modelleren :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202097287
Mijn directe collega was op vakantie gegaan naar Malta. 2x gevaccineerd, en zijn vrouw ook. 3 dagen nadat ze daar zijn test zijn vrouw positief, 2 dagen daarna hij. Nu zitten ze tot 21 november vast in een hotelkamer in Malta. Pff...
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:02:45 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_202097377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik kan die site met cijfers per land even niet meer vinden.
Maar volgens mij staan in dit artikel 2 verschillende getallen.
Namelijk de 98% van portugal is alleen de boven de 12 en volgens mij is die spanje van het totaal aantal bewoners.

Dit is niet de site die ik voorheen gebruikte maar dit klopt volgens mij ook :

https://news.google.com/c(...)2&gl=NL&ceid=NL%3Anl

Nederland zit dus wel echt lager met vaccinaties dan Spanje of Portugal.
Het rivm, regering en verschillende corona websites geven allemaal verschillende cijfers.
Deze lijkt redelijk in de buurt van de rivm data te komen.
https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/

En blijf thuis en laat je testen oproep. Maar wel 3 dagen moeten wachten om te kunnen testen. Hier gaat er iets grandioos fout.
Daarbij een persmuts die doodleuk op tv vermeld alleen bij de GGD te testen, Onze testen zijn het beste.
Hoe jaag je mensen tegen je in het harnas en mensen die zich niet meer laten testen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:03:41 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202097396
ik moet dus as vrijdag een pcr test om naar jordanie te kunnen gaan.. en ik ben zooo bang dat ie positief is... dan is het ploef weg vakantie..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:04:19 #84
63722 z80
I fink you freaky
pi_202097406
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:18 schreef fietsie het volgende:
B-) En dat allemaal door die Brabanders he.... die introduceerden het hier in het land :P
Net als de pillen en de meth en de varkens en de geiten met een ziekte erin :P
Ga even lekker bij de wappies zitten. Onruststoker.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202097452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:04 schreef z80 het volgende:
Ga even lekker bij de wappies zitten. Onruststoker.
Ik denk dat iedereen ziet dat fietsie niet serieus was. Hoop ik dan. Of misschien ben jij ook niet serieus. Het is de laatste tijd zo moeilijk om mensen te begrijpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:07:29 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202097455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:04 schreef z80 het volgende:

[..]
Ga even lekker bij de wappies zitten. Onruststoker.
ok de limburgers dan..
want daar begint het nu WEER...

waarom is dat toch? :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202097474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is de laatste tijd zo moeilijk om mensen te begrijpen.
Echt he -O-
Heb ook het idee dat ik bij elk grapje steeds duidelijk moet zeggen dat het een grapje is.
pi_202097532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:09 schreef Sarabi het volgende:

Echt he -O-
Heb ook het idee dat ik bij elk grapje steeds duidelijk moet zeggen dat het een grapje is.
Ja! Want mensen maken hier op FOK ook steeds meer opmerkingen waarbij ik me afvraag of het sarcasme of serieus is |:( Want met al die rare gedachtenkronkels die nu heel normaal zijn weet je het niet meer.

Hier moest ik wel erg om lachen :D Het is blijkbaar oud, maar ik kende het niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:17:08 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_202097573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen ziet dat fietsie niet serieus was. Hoop ik dan. Of misschien ben jij ook niet serieus. Het is de laatste tijd zo moeilijk om mensen te begrijpen.
Fiets herhaald het wel heel vaak. Alle problemen komen uit het zuiden en het noorden is zooooo goed bezig. Zonder smiley er bij.
Probleem is dan dat het waarheid wordt. En zoekmachines begint deze opmerkingen nu ook in de resultaten te komen. Wat ook weer voer is voor het "wappie" front.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202097725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Echt he -O-
Heb ook het idee dat ik bij elk grapje steeds duidelijk moet zeggen dat het een grapje is.
Het is niet meer FOK! van vroeger |:) |:)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_202097749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Tally het volgende:

[..]
Het is niet meer FOK! van vroeger |:) |:)
Niet alleen op Fok! maar overal heb je dit probleem nu.
pi_202097784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Niet alleen op Fok! maar overal heb je dit probleem nu.
Weet ik. Op mijn werk is 4 dagen geleden ook weer een collega aangevallen. Dit keer fysiek. Er moet weer beveiliging geregeld worden die naast ons aan de balie komt zitten. Nazorg voor collega. Aangifte van collega. En het wordt steeds erger.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_202097840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tally het volgende:

[..]
Weet ik. Op mijn werk is 4 dagen geleden ook weer een collega aangevallen. Dit keer fysiek. Er moet weer beveiliging geregeld worden die naast ons aan de balie komt zitten. Nazorg voor collega. Aangifte van collega. En het wordt steeds erger.
Wat erg!

En dit: nieuws: “dit weekend sluit de xl teststraat Utrecht omdat in de jaarbeurs een groot evenement is (platen en cd beurs) en ze hebben het parkeerterrein nodig waar de xl teststraat staat. “
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:39:02 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202097872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Fiets herhaald het wel heel vaak. Alle problemen komen uit het zuiden en het noorden is zooooo goed bezig. Zonder smiley er bij.
Probleem is dan dat het waarheid wordt. En zoekmachines begint deze opmerkingen nu ook in de resultaten te komen. Wat ook weer voer is voor het "wappie" front.
Mensen die twijfelen of informatie warrig vinden domweg wegzetten als achterlijke wappies of aso's door bestuurders van dit land o.a. helpt ook niet bepaald

Tevens: Brabant O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202097884
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:36 schreef AnneX het volgende:
Wat erg!

En dit: nieuws: “dit weekend sluit de xl teststraat Utrecht omdat in de jaarbeurs een groot evenement is (platen en cd beurs) en ze hebben het parkeerterrein nodig waar de xl teststraat staat. “
Echt _O- We zitten in een comedy, jongens!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En echt wat erg, Tally. Mensen hebben ook een heel kort lontje op het moment. Er wordt ineens heel veel geklaagd over de mondkapjesplicht, terwijl het de afgelopen weken helemaal geen ding was 8)7 (toen je er dus ook al eeen op moest)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202097892
Ik associeer Brabant vooral met gezellig en vriendelijk O+ Tot zoverre mijn associatie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202097907
Nou, lekker dan.
Theebezoek wordt afgezegd.
Daan bewaar ik het cadeautje voor een volgend keer of voor iemand anders.
Kaarsen branden doe ik toch niet.
pi_202097917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tally het volgende:

[..]
Weet ik. Op mijn werk is 4 dagen geleden ook weer een collega aangevallen. Dit keer fysiek. Er moet weer beveiliging geregeld worden die naast ons aan de balie komt zitten. Nazorg voor collega. Aangifte van collega. En het wordt steeds erger.
Niet normaal....mensen hebben zo'n kort lontje.

Niets mis met Brabant O+ maar ik vraag me wel af of het toevallig is dat corona zo hard toe sloeg bij ons. Want het is ook precies het gebied waar veel mensen nog luchtwegklachten hebben door qkoorts.
pi_202097926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Echt _O- We zitten in een comedy, jongens!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En echt wat erg, Tally. Mensen hebben ook een heel kort lontje op het moment. Er wordt ineens heel veel geklaagd over de mondkapjesplicht, terwijl het de afgelopen weken helemaal geen ding was 8)7 (toen je er dus ook al eeen op moest)
Langzamerhand krijg ik een houding van stilzitten terwijl de wereld gek geworden is . Wat kan ik eraan veranderen?
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:49:11 #100
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202097969
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef z80 het volgende:

[..]
Het rivm, regering en verschillende corona websites geven allemaal verschillende cijfers.
Deze lijkt redelijk in de buurt van de rivm data te komen.
https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/

En blijf thuis en laat je testen oproep. Maar wel 3 dagen moeten wachten om te kunnen testen. Hier gaat er iets grandioos fout.
Daarbij een persmuts die doodleuk op tv vermeld alleen bij de GGD te testen, Onze testen zijn het beste.
Hoe jaag je mensen tegen je in het harnas en mensen die zich niet meer laten testen.
Hier in Nijmegen gelukkig gewoon nog de volgende dag voor de test *O*
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:49:22 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202097974
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik associeer Brabant vooral met gezellig en vriendelijk O+ Tot zoverre mijn associatie.
Schrobbelèr O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202098025
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Langzamerhand krijg ik een houding van stilzitten terwijl de wereld gek geworden is . Wat kan ik eraan veranderen?
Ik niets. Ik blijf lekker stilzitten ook. Ik lees dus weinig over nieuws en politiek dus weinig frustratie. Ik heb daar in mijn leven al zo veel energie aan verspild. Ik doe er niet meer aan mee. Ik gebruik ook weinig social media, en dan alleen met compleet dichtgezette instellingen.

Het enige dat ik kan doen is stemmen, aardig zijn tegen mensen en mijn steentje bij te dragen aan het zorgen voor het milieu. Ik vind het allemaal best verder. Of eigenlijk niet dus maar er niet over nadenken kost me in elk geval niet zo veel nativiteit.
Spoilers!
pi_202098040
Ik ben er zo over na gaan denken toen een vriend op visite kwam en ons vroeg of we nog wel een leuk leven hadden aangezien we alleen maar gefocust waren op negatieve dingen. Dat was best een nuttige opmerking.
Spoilers!
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:59:11 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202098070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Fiets herhaald het wel heel vaak. Alle problemen komen uit het zuiden en het noorden is zooooo goed bezig. Zonder smiley er bij.
Probleem is dan dat het waarheid wordt. En zoekmachines begint deze opmerkingen nu ook in de resultaten te komen. Wat ook weer voer is voor het "wappie" front.
Als je niet alles structureel meeleest moet je het niet raar vinden als je de helft mis. De context van deze post, en ook anderen is heel duidelijk.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202098080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er zo over na gaan denken toen een vriend op visite kwam en ons vroeg of we nog wel een leuk leven hadden aangezien we alleen maar gefocust waren op negatieve dingen. Dat was best een nuttige opmerking.
Dit is mijn leven :@

Even teruglezen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:59:57 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202098082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:32 schreef Tally het volgende:

[..]
Weet ik. Op mijn werk is 4 dagen geleden ook weer een collega aangevallen. Dit keer fysiek. Er moet weer beveiliging geregeld worden die naast ons aan de balie komt zitten. Nazorg voor collega. Aangifte van collega. En het wordt steeds erger.
Dat zie je overal in de zorg; zelfs onze helpdesk met glazen wanden heeft tegenwoordig een pakmeneer-met-v-op de borst de hele dag zitten koffiedrinken..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202098105
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er zo over na gaan denken toen een vriend op visite kwam en ons vroeg of we nog wel een leuk leven hadden aangezien we alleen maar gefocust waren op negatieve dingen. Dat was best een nuttige opmerking.
Je wordt wat je veel doet. Dus als je veel mopppert, negatieve dingen zegt, negatief over dingen voelt - dan word je zo steeds meer. Dus ja, een heel goede keus om dat achter je te laten :Y

edit: ik mopper ook veel te veel, ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet stoppen. Want ik ben er niet blij mee. Maar mopperen is wel heel veel makkelijker dan blij/tevreden met dingen zijn :') Want er valt zoveel te mopperen _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:59 schreef fietsie het volgende:

Dat zie je overal in de zorg; zelfs onze helpdesk met glazen wanden heeft tegenwoordig een pakmeneer-met-v-op de borst de hele dag zitten koffiedrinken..
De helpdesk. Bedoeld voor personeel. Die helpdesk?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je wordt wat je veel doet. Dus als je veel mopppert, negatieve dingen zegt, negatief over dingen voelt - dan word je zo steeds meer. Dus ja, een heel goede keus om dat achter je te laten :Y
Precies. En dat was nog ver voor ik goed na ging denken over wat mijn opvoeding met mijn denkpatronen heeft gedaan. Er is in de afgelopen 10 jaar heel veel veranderd in mijn hoofd O+
Spoilers!
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:04:15 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202098138
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De helpdesk. Bedoeld voor personeel. Die helpdesk?
Ja die helpdesk, die ook bezocht wordt door EZO's (Lab-medewerkers, Bloedbank personeel, GGD-ers, GGZ-ers) en waar leveranciers terecht kunnen die zich moeten melden voor hun account werkt.
Recent al meerdere voorvallen waarbij mensen over de balie werden getrokken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202098159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Tally het volgende:

[..]
Het is niet meer FOK! van vroeger |:) |:)
Het is precies het fok van vroeger, alleen de wereld is al 20 jaar doorveranderd. We leven niet meer met een online omgeving die in staat is zichzelf te reguleren en fok kiest er nog steeds voor niet te reguleren en alle vuilbekkerij en offtopic te laten voor wat het is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202098170
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:27 schreef Tally het volgende:

[..]
Het is niet [quote]0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik associeer Brabant vooral met gezellig en vriendelijk O+ Tot zoverre mijn associatie.
Nooit in Brabant gewoond zeker?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202098213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:04 schreef fietsie het volgende:
Ja die helpdesk, die ook bezocht wordt door EZO's (Lab-medewerkers, Bloedbank personeel, GGD-ers, GGZ-ers) en waar leveranciers terecht kunnen die zich moeten melden voor hun account werkt.
Recent al meerdere voorvallen waarbij mensen over de balie werden getrokken.
Nee! :o Maar dan is een beveiliger geen oplossing, dan moet je de mensen ontslaan die dat doen |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098226
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

Nooit in Brabant gewoond zeker?
Nee *) Ik kom uit het stugge noorden. Waar veel mensen helemaal niet gezellig en vriendelijk zijn. Dus ik ben een 'het gras is groener bij de buren' type.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098241
Over negatief denken, mopperen en shit:

Ik ben weer naar de psych geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:14:26 #116
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202098245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee! :o Maar dan is een beveiliger geen oplossing, dan moet je de mensen ontslaan die dat doen |:(
Zoals efficiënte zorgbestuurders plegen te doen moeten we eerst vaststellen dat de dreiging consistent is, en dat het eigen- of EZO mensen betreft.... en dat stel je natuurlijk niet vast aan de hand van de bestaande meldingen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202098337
Ik klaag veel, maar geniet van dat klagen. Ben ik nu gek? Overigens klaag ik over kleine dingen, bijvoorbeeld over werk. Maar juist door dat klagen samen met andere collega's, is m'n werk veel leuker. O+

Maar ik heb ook een constant gevoel van 'damn, wat ben ik gelukkig in m'n leven' op de achtergrond. De klachten zijn luider, maar dat gevoel is sterker.
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:23:44 #118
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202098356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:22 schreef Myraela het volgende:
Ik klaag veel, maar geniet van dat klagen. Ben ik nu gek? Overigens klaag ik over kleine dingen, bijvoorbeeld over werk. Maar juist door dat klagen samen met andere collega's, is m'n werk veel leuker. O+

Maar ik heb ook een constant gevoel van 'damn, wat ben ik gelukkig in m'n leven' op de achtergrond. De klachten zijn luider, maar dat gevoel is sterker.
Dat werk klagen met collega's is wel echt fijn ja :D
pi_202098368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:14 schreef Blues het volgende:
Over negatief denken, mopperen en shit:

Ik ben weer naar de psych geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk je dat dat dingen in de toekomst makkelijker en beter te begrijpen maakt?
Gestructureerde gesprekken zijn sowieso wel fijn, lijkt me. Dan is het niet een beetje kletsen in de lucht.

En succes met de assertiviteit. Want, ook hier geldt: dat wat je veel doet, dat word je. En je bent je hele leven al niet assertief geweest. Dus dat wordt hard werken. Maar ik heb er vertrouwen in dat je het wel kan verbeteren *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:22 schreef Myraela het volgende:
Ik klaag veel, maar geniet van dat klagen. Ben ik nu gek? Overigens klaag ik over kleine dingen, bijvoorbeeld over werk. Maar juist door dat klagen samen met andere collega's, is m'n werk veel leuker. O+

Maar ik heb ook een constant gevoel van 'damn, wat ben ik gelukkig in m'n leven' op de achtergrond. De klachten zijn luider, maar dat gevoel is sterker.
Nee, ik vind klagen ook leuk :') Ik kan intens genieten van absurditeiten op het werk. En daar dan met collega's over hebben versterkt de band :') Maar door klagen en mopperen, klaag en mopper ik ook best veel. En dat is niet leuk voor mijn omgeving en niet voor mezelf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098403
@Blues
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202098428
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:14 schreef Blues het volgende:
Over negatief denken, mopperen en shit:

Ik ben weer naar de psych geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegoogled. Wat een prettige gesprekspartner om te duiden, heb je getroffen.
En dat je het ook aangaat. :*
pi_202098429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef Isabeau het volgende:

Denk je dat dat dingen in de toekomst makkelijker en beter te begrijpen maakt?
Gestructureerde gesprekken zijn sowieso wel fijn, lijkt me. Dan is het niet een beetje kletsen in de lucht.

En succes met de assertiviteit. Want, ook hier geldt: dat wat je veel doet, dat word je. En je bent je hele leven al niet assertief geweest. Dus dat wordt hard werken. Maar ik heb er vertrouwen in dat je het wel kan verbeteren *O*
Als ik het nu wel eens probeer, kom ik 'boos' over hoor ik terug _O- :D
pi_202098436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:26 schreef Isabeau het volgende:

Nee, ik vind klagen ook leuk :') Ik kan intens genieten van absurditeiten op het werk. En daar dan met collega's over hebben versterkt de band :') Maar door klagen en mopperen, klaag en mopper ik ook best veel. En dat is niet leuk voor mijn omgeving en niet voor mezelf.
Is ook wel een beetje hoe je klaagt, denk ik. En tegen wie. Met m'n collega's heb ik vaak het gevoel dat we het allemaal nodig hebben om soms even te kunnen klagen over mensen. We krijgen zoveel negativiteit over ons heen, op die manier laten we het juist weer los.

Mopperen heeft in mijn hoofd al een iets negatievere toon.
pi_202098438
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:29 schreef Blues het volgende:
Als ik het nu wel eens probeer, kom ik 'boos' over hoor ik terug _O- :D
Omdat ze het niet gewend zijn van je. En omdat je zelf misschien de juiste toon nog moet aanvoelen omdat je het ook niet van jezelf gewend bent :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:29 schreef Blues het volgende:

[..]
Als ik het nu wel eens probeer, kom ik 'boos' over hoor ik terug _O- :D
“Vriendelijk kijken” erbij. Dan klinkt het al anders.
pi_202098459
Wat erg @Tally en @fietsie, mensen die alleen maar de boodschapper zijn, iets aandoen. Heb ook wel eens iemand van een klantenservice door de telefoon willen trekken en ben ook niet al te vriendelijk geweest, maar ook excuses aangeboden.
En mopperen kan ik ook prima, maar ik ben meer blij met mijn leven dan dat ik er niet blij mee ben.
Het is november, het zonnetje schijnt, heb een deur open dus frisse lucht.
Dan weer minder dat ik zo weer een uwv vragenlijst moet invullen @DancingPhoebe, blijft dat zo of is dat alleen in het begin?

@Blues, ook al is de aanleiding niet fijn, wel fijn dat je een goede band met de psych hebt en dat je zo stappen maakt.

En och @Tele6, wat zou het fijn zijn als de nieuwe begeleider net zo fijn zijn (na een soort inwerkperiode dan)
We have far more in common than that which devides us..
pi_202098460
Toen ze zei : kom op voor jezelf (zo heet die module) kreeg ik meteen een beeld erbij van het boekje dat uitgedeeld werd op de basisschool van de jongens (ooit mijn eigen basisschool).
Dat heette letterlijk: kom op voor jezelf, volgens mij oranje/geel/bruin met zo'n vuistje omhoog.
Dat zei ik tegen haar, en ze zei elke keer dat je dan 'oefent' bedenk dat vuistje dat er dan bij! Geeft extra kracht aan je grens.
:D
pi_202098468
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
“Vriendelijk kijken” erbij. Dan klinkt het al anders.
Dit was door de telefoon :+
pi_202098475
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Blues het volgende:
Toen ze zei : kom op voor jezelf (zo heet die module) kreeg ik meteen een beeld erbij van het boekje dat uitgedeeld werd op de basisschool van de jongens (ooit mijn eigen basisschool).
Dat heette letterlijk: kom op voor jezelf, volgens mij oranje/geel/bruin met zo'n vuistje omhoog.
Dat zei ik tegen haar, en ze zei elke keer dat je dan 'oefent' bedenk dat vuistje dat er dan bij! Geeft extra kracht aan je grens.
:D
O+

Toen ik ooit een baan niet kreeg omdat ik niet assertief genoeg was, kreeg ik te horen dat je dat nooit kon veranderen :') Dat zei de psycholoog dus. Maar daar geloof ik zelf helemaal niet in.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 13:39:32 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202098525
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ok de limburgers dan..
want daar begint het nu WEER...

waarom is dat toch? :P
Allemaal door carnaval.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202098543
@Isabeau, wanneer ga jij op wintersport? Ik lees net dat 1 dosis Janssen niet voldoende is daar vanaf 3 januari
We have far more in common than that which devides us..
pi_202098556
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Dit was door de telefoon :+
Werkt ook! B-)
pi_202098557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Isabeau, wanneer ga jij op wintersport? Ik lees net dat 1 dosis Janssen niet voldoende is daar vanaf 3 januari
.... ugh

Hoe kom ik dan aan een tweede? Wat een ellende die Janssen. Ik had dat nooit moeten kiezen :(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
.... ugh

Hoe kom ik dan aan een tweede? Wat een ellende die Janssen. Ik had dat nooit moeten kiezen :(
Ik heb geen idee, t kwam net langs op een nieuwssite. Had 'm al weg toen ik aan jou dacht.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202098568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:42 schreef Isabeau het volgende:

.... ugh

Hoe kom ik dan aan een tweede? Wat een ellende die Janssen. Ik had dat nooit moeten kiezen :(
Krijg je niet, tenzij je tot de doelgroepen behoort die sowieso een booster aangeboden krijgen.
pi_202098576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
.... ugh

Hoe kom ik dan aan een tweede? Wat een ellende die Janssen. Ik had dat nooit moeten kiezen :(
https://www.ad.nl/buitenl(...)ersporters~a9e51583/
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 13:48:16 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202098612
Prikken is toch zonder afspraak @Isabeau ?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:48:48 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202098622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
.... ugh

Hoe kom ik dan aan een tweede? Wat een ellende die Janssen. Ik had dat nooit moeten kiezen :(
Ik zou even een mailtje wagen naar jullie ARBO
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:48:53 #140
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202098623
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Doen ze daar ook niet aan. Technologie is moeilijk :D

En ook niet zo gek want: https://nos.nl/artikel/24(...)om-nog-te-vaccineren
(zie bericht ook Spanje is daar naar op weg)
Daar doen ze daar niet aan omdat er geen wet voor is.
Siesta & Fiesta!
pi_202098643
En @Tele6 het blijft ingewikkeld met A en B.
En dan ook nog klooien met de begeleiding.
Gaat degene waarmee je hebt gewerkt als zzp’er ook contracten afsluiten vanaf januari met zorgverzekeraars?
Of je blijft met haar en krijgt 70% vergoed.

On the positive side: jij bent enorm gegroeid de afgelopen twee(?)jaren w/
Wat een inhaalslag was dat!
pi_202098664
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:48 schreef derLudolf het volgende:
Prikken is toch zonder afspraak @:Isabeau ?
Dan voeren ze mijn bsn in en zien dan dat ik al volledig ben gevaccineerd *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:48 schreef fietsie het volgende:

Ik zou even een mailtje wagen naar jullie ARBO
Ik kan het werk wel even mailen. Die hebben me ook die Janssen gegeven. Maar ik vrees dat ze er niets mee gaan doen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202098678
Nou, ik heb een testafspraak weten te maken _O- Relatief dichtbij :P In Delft :') Jammer dat ik niet ff langs mijn ouders kan daarna _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:54:35 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202098687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kan het werk wel even mailen. Die hebben me ook die Janssen gegeven. Maar ik vrees dat ze er niets mee gaan doen :X
Het is ook in hun belang om hun personeel op publieke plekken in de organisatie goed veilig te houden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202098692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:32 schreef fietsie het volgende:
Ik ging er van uit dat de GGD ook nog steeds contactonderzoek deed en daarbij ook dwingende zelfisolatie kan opleggen; is zeker ook niet meer?
Hahaha wij waren echt not impressed voor het GGD telefoontje. Oh dit dan was het dat. Neuh, geen interesse hoor, in mogelijke alternatieve verklaringen. Doe maar zo. Je krijgt mail met linkjes. Doei.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:55:37 #147
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202098698
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omdat in Spanje echt meer mensen gevaccineerd zijn en omdat mensen daar wel braaf mondkapjes enzo dragen. (ook waar het niet meer hoeft)

En meer buiten zijn helpt vast ook mee.
Verder zit iedereen daar wel graag bovenop elkaar als het even kan dus dat is het niet. _O-
In Spanje is een mondkapje verplicht, behalve buiten als je minstens 1,5m afstand kan houden.
Praktisch altijd dus.
Siesta & Fiesta!
pi_202098712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, ik heb een testafspraak weten te maken _O- Relatief dichtbij :P In Delft :') Jammer dat ik niet ff langs mijn ouders kan daarna _O-
In een park in de buurt afspreken? Of ben je echt te beroerd door verkoudheid?
We have far more in common than that which devides us..
pi_202098763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat erg @:Tally en @:fietsie, mensen die alleen maar de boodschapper zijn, iets aandoen. Heb ook wel eens iemand van een klantenservice door de telefoon willen trekken en ben ook niet al te vriendelijk geweest, maar ook excuses aangeboden.
En mopperen kan ik ook prima, maar ik ben meer blij met mijn leven dan dat ik er niet blij mee ben.
Het is november, het zonnetje schijnt, heb een deur open dus frisse lucht.
Dan weer minder dat ik zo weer een uwv vragenlijst moet invullen @:DancingPhoebe, blijft dat zo of is dat alleen in het begin?

@:Blues, ook al is de aanleiding niet fijn, wel fijn dat je een goede band met de psych hebt en dat je zo stappen maakt.

En och @:Tele6, wat zou het fijn zijn als de nieuwe begeleider net zo fijn zijn (na een soort inwerkperiode dan)
Je moet goed lezen of je dat wel MOET. Ze sturen je erg veel toe wat je klakkeloos kunt negeren :Y

Sowieso sturen ze mij na elk contact een "hoe vond je dit contact vragenlijst". Terwijl ik volgende maand weer contact heb met dezelfde persoon en die persoon over de uitkering van mn ww gaat, dus het naar waarheid invullen is niet in mijn belang. Gelukkig MOET je deze dus niet invullen. Zo is het met heel veel. Heel veel kun je negeren.

Vraag voor jou @Kaatje: ik zoek van die dingen voor aan de touwtjes van je capuchon. Waarmee je de capuchon kunt aanrijgen zeg maar. Weet jij hoe die heten?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202098786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]

En och @:Tele6, wat zou het fijn zijn als de nieuwe begeleider net zo fijn zijn (na een soort inwerkperiode dan)
De begeleiders die ik nu heb bij het nieuwe bedrijf kende ik al van het failliete bedrijf, want daar spreidden ze de begeleiding over meerdere personen zodat er altijd iemand bereikbaar was voor je. (Ze werken allemaal parttime.) Maar de fijnste begeleider gaat voor zichzelf verder.
Het is alsnog een beetje inwerken omdat de twee begeleiders die ik nu nog over heb eerst altijd heel erg volgden wat de andere begeleider deed en die is er nu niet meer. We moeten een beetje ons eigen plan trekken. Ik maakte me zorgen omdat ik de indruk had dat ze dat allemaal aan mij over gingen laten, maar degene die ik vanochtend sprak wilde wel met me meedenken ipv alleen maar wachten tot ik ze vertelde wat ik van haar wilde. Dus dat is beter.
Nou ja. Warrig gedoe.
pi_202098813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In een park in de buurt afspreken? Of ben je echt te beroerd door verkoudheid?
Nee joh :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202098815
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:50 schreef AnneX het volgende:
En @:Tele6 het blijft ingewikkeld met A en B.
En dan ook nog klooien met de begeleiding.
Gaat degene waarmee je hebt gewerkt als zzp’er ook contracten afsluiten vanaf januari met zorgverzekeraars?
Of je blijft met haar en krijgt 70% vergoed.

On the positive side: jij bent enorm gegroeid de afgelopen twee(?)jaren w/
Wat een inhaalslag was dat!
Begeleiding gaat via de gemeente, de wmo. Net zoals poetshulp en zo.
Degene die als zzp'er verder gaat, is aan het proberen om onderaannemer te worden van een grotere instelling, dan wordt wat zij doet via die instelling door de gemeente vergoed of zo. Ik vind het maar een rare constructie allemaal. :')

En dankje. Er is inderdaad een boel veranderd in die tijd.
pi_202098835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:22 schreef Myraela het volgende:
Ik klaag veel, maar geniet van dat klagen. Ben ik nu gek? Overigens klaag ik over kleine dingen, bijvoorbeeld over werk. Maar juist door dat klagen samen met andere collega's, is m'n werk veel leuker. O+

Maar ik heb ook een constant gevoel van 'damn, wat ben ik gelukkig in m'n leven' op de achtergrond. De klachten zijn luider, maar dat gevoel is sterker.
Ik heb 1 vriendin waarmee ik echt niets gemeen heb. We hebben elkaar gevonden in gezamenlijk haten op collega's O+

Veel van mn vriendschappen zijn wel gedeeltelijk rond haten/bitchen opgebouwd maar deze is echt obv dat :D.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202098846
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je moet goed lezen of je dat wel MOET. Ze sturen je erg veel toe wat je klakkeloos kunt negeren :Y

Sowieso sturen ze mij na elk contact een "hoe vond je dit contact vragenlijst". Terwijl ik volgende maand weer contact heb met dezelfde persoon en die persoon over de uitkering van mn ww gaat, dus het naar waarheid invullen is niet in mijn belang. Gelukkig MOET je deze dus niet invullen. Zo is het met heel veel. Heel veel kun je negeren.

Vraag voor jou @:kaatje: ik zoek van die dingen voor aan de touwtjes van je capuchon. Waarmee je de capuchon kunt aanrijgen zeg maar. Weet jij hoe die heten?
Ik ga het nog even goed lezen dan, voordat ik alles ga beantwoorden.

Die dingen heten koordstoppers
Neem aan dat je het hier over hebt
We have far more in common than that which devides us..
pi_202098884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ga het nog even goed lezen dan, voordat ik alles ga beantwoorden.

Die dingen heten koordstoppers
Neem aan dat je het hier over hebt [ afbeelding ]
Yes! Merci *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:19:55 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202098955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dan voeren ze mijn bsn in en zien dan dat ik al volledig ben gevaccineerd *O*
Je registratie in laten trekken qua toestemming en dan gewoon naar een prikpunt er een Pfizer/moderna in laten jassen.
En dan de toestemming alsnog geven voor die eerste/Janssen.
Dan krijg je beide in je coronacheckapp

Kunde gij gewoon op wintersport ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:22:46 #157
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202098991
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:55 schreef Bramito het volgende:

[..]
In Spanje is een mondkapje verplicht, behalve buiten als je minstens 1,5m afstand kan houden.
Praktisch altijd dus.
Ja maar dus alsnog buiten zag ik nog heel veel mensen er mee lopen ook als het niet hoeft.
Dat was wat ik bedoelde :)

Maar moet ook zeggen dat het soms lastig inschatten is wanneer geldt het als te druk en moet ie buiten ook op, dus zullen vast veel mensen voor de zekerheid gewoon doen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:23:50 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099000
Over mopperen... Kan hartstikke helpend en functioneel en fijn zijn.
Zodra je echter een eend wordt of een eend hoort...
Verander, of rennnnnnnn


O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:24:22 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099005
Test net gehad *O*

Jezus wat was deze kut, gewoon zitten kokhalzen en die hand weggeduwd :')
Maar goed het is gelukt. Nu het lange wachten.
pi_202099020
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:19 schreef Molo het volgende:

Je registratie in laten trekken qua toestemming en dan gewoon naar een prikpunt er een Pfizer/moderna in laten jassen.
En dan de toestemming alsnog geven voor die eerste/Janssen.
Dan krijg je beide in je coronacheckapp

Kunde gij gewoon op wintersport ^O^
Ingewikkeld. Ik wacht hier even een paar weekjes mee, kijken of er een oplossing komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:27:10 #161
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202099030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja maar dus alsnog buiten zag ik nog heel veel mensen er mee lopen ook als het niet hoeft.
Dat was wat ik bedoelde :)

Maar moet ook zeggen dat het soms lastig inschatten is wanneer geldt het als te druk en moet ie buiten ook op, dus zullen vast veel mensen voor de zekerheid gewoon doen.
Dat klopt. Ook heel veel die het niet doen waar het wel moet. Net mensen die Spanjaarden.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:27:19 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099033
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Je registratie in laten trekken qua toestemming en dan gewoon naar een prikpunt er een Pfizer/moderna in laten jassen.
En dan de toestemming alsnog geven voor die eerste/Janssen.
Dan krijg je beide in je coronacheckapp

Kunde gij gewoon op wintersport ^O^
De UMCG architecten danken u bij deze :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:31:19 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099068
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:27 schreef Bramito het volgende:

[..]
Dat klopt. Ook heel veel die het niet doen waar het wel moet. Net mensen die Spanjaarden.
In het vliegtuig waren de spanjaarden wel zo ongeveer de enigen die hem gewoon netjes op hadden de hele vlucht.
Je pikt de Nederlanders er zo uit zeg maar. _O-
pi_202099073
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef AnneX het volgende:
Komt het omdat wij niet meer dagelijks hoeven te werken? Een paar dagen in de week hier en daar vrijwilligerswerk doen als pensionada’s?
Of omdat wij comfortabel leven in de vrije ruimte in de polder?

Alleen in de eerste golf waren 3 bekenden besmet en goed ziek thuis. Die kwamen in een Zorgcentrum als mantelzorger.
Verder zou ik niet weten van besmette, zieke of overleden mensen aan de gevolgen van corona.
Het zijn jullie ervaringen, die ons waakzaam houden. En de statistieken. En de talkshows.
Ach, ik werk al sinds 2 maanden in de pandemie wekelijks op een plek waar veel mensen gecentreerd zijn en ik reis daarbij met het OV tussen twee van de vier grote steden. Geef les en krijg les in samengestelde groepen. Ik heb een kind op de bassischool en vermijd geen winkels. Maar ik ben wel voorzichtig. Dus volgens mij is er gewoon geen peil op te trekken. :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202099095
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:24 schreef gcjoel het volgende:
Test net gehad *O*

Jezus wat was deze kut, gewoon zitten kokhalzen en die hand weggeduwd :')
Maar goed het is gelukt. Nu het lange wachten.
Mijnes was ook oncomfortabel. Vooral in de neus. :X
Ik vroeg me nog af of ik je zou tegenkomen (niet dat ik je dan zou herkennen) maar we zijn elkaar een halfuur of zo misgelopen _O-
pi_202099106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ach, ik werk al sinds 2 maanden in de pandemie wekelijks op een plek waar veel mensen gecentreerd zijn en ik reis daarbij met het OV tussen twee van de vier grote steden. Geef les en krijg les in samengestelde groepen. Ik heb een kind op de bassischool en vermijd geen winkels. Maar ik ben wel voorzichtig. Dus volgens mij is er gewoon geen peil op te trekken. :D
Ommegot, je bent unbreakable :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202099107
Ik leef trouwens wel in een bubble. Ik ken letterlijk niemand IRL privé die niet gevaccineerd is (en dat meedeelt ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:35:23 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mijnes was ook oncomfortabel. Vooral in de neus. :X
Ik vroeg me nog af of ik je zou tegenkomen (niet dat ik je dan zou herkennen) maar we zijn elkaar een halfuur of zo misgelopen _O-
Misschien hadden we dezelfde! :D hokje 5 had ik.
pi_202099120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:35 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Misschien hadden we dezelfde! :D hokje 5 had ik.
Ik had hokje 7 :D
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:36:01 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ingewikkeld. Ik wacht hier even een paar weekjes mee, kijken of er een oplossing komt.
Ik zou niet wachten

Je kunt er vergif op innemen dat de bejaarden als eerste boosters gaan krijgen en de prikstraten moeten nog opgestart worden dus...
Loopt dat vast allemaal straks weer vol qua afspraken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ommegot, je bent unbreakable :o
Sowieso :7 Meer geluk dan wijsheid natuurlijk en misschien heb ik het ook al wel drie keer asymptomatisch gehad (en ik was eind april al volledig gevaccineerd).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202099132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ommegot, je bent unbreakable :o
Er schijnen dus mensen te zijn met een bepaalde genetische aanleg waardoor ze geen covid krijgen :7 Ze waren vorige week op zoek naar die mensen voor onderzoek.

We hebben er misschien een gevonden *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202099136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er schijnen dus mensen te zijn met een bepaalde genetische aanleg waardoor ze geen covid krijgen :7 Ze waren vorige week op zoek naar die mensen voor onderzoek.

We hebben er misschien een gevonden *O*
Hoe weet je of je zo'n persoon bent?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202099137
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Molo het volgende:
Ik zou niet wachten

Je kunt er vergif op innemen dat de bejaarden als eerste boosters gaan krijgen en de prikstraten moeten nog opgestart worden dus...
Loopt dat vast allemaal straks weer vol qua afspraken
Maar zou dat echt zo werken zoals je denkt dat het werkt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:37:17 #175
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er schijnen dus mensen te zijn met een bepaalde genetische aanleg waardoor ze geen covid krijgen :7 Ze waren vorige week op zoek naar die mensen voor onderzoek.

We hebben er misschien een gevonden *O*
Hier dacht ik ook al aan! :D
pi_202099143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ingewikkeld. Ik wacht hier even een paar weekjes mee, kijken of er een oplossing komt.
Je zult vast niet de enige zijn die hier mee te maken krijgt. Als er een oplossing is zou ik er zo snel mogelijk achteraan gaan om te kunnen reizen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:37:52 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er schijnen dus mensen te zijn met een bepaalde genetische aanleg waardoor ze geen covid krijgen :7 Ze waren vorige week op zoek naar die mensen voor onderzoek.

We hebben er misschien een gevonden *O*
Immunisatie is een fantastisch iets O+
Mega boeiend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

Hoe weet je of je zo'n persoon bent?
Ja, dat vroeg ik me ook al af toen ik dat bericht las :')

Alhoewel, mijn 80+ tante heeft haar doodzieke man met covid meer dan een week zelf verzorgd en naast hem geslapen in bed en is nooit ziek geworden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:38:33 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoe weet je of je zo'n persoon bent?
Na 4 weken feestjes in Brabant adem je nog steeds zonder te piepen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:38:52 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099164
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar zou dat echt zo werken zoals je denkt dat het werkt?
Ik maak graag grapjes of cynische opmerkingen maar dit was serieus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoe weet je of je zo'n persoon bent?
Het schijnt te maken te hebben met meer of minder neaderthaler dna _O- Paar maanden geleden stond er een artikel over in het NRC dacht ik. Ik weet niet meer wat beter is, meer of minder te hebben, maar het zorgde wel voor minder besmetting
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:39:49 #182
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het schijnt te maken te hebben met meer of minder neaderthaler dna _O- Paar maanden geleden stond er een artikel over in het NRC dacht ik. Ik weet niet meer wat beter is, meer of minder te hebben, maar het zorgde wel voor minder besmetting
Jaa dat zag ik ook bij Govert! O+
pi_202099176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er schijnen dus mensen te zijn met een bepaalde genetische aanleg waardoor ze geen covid krijgen :7 Ze waren vorige week op zoek naar die mensen voor onderzoek.

We hebben er misschien een gevonden *O*
Jij net zo goed toch, met werk en reizen erheen?

Ik ken ook een verhaal van een 80-jarige wiens echtgenoot aan covid bezweek en zij nergens last van had (ze was overige herstellende van een heupoperatie op hetzelfde moment :X ). Haar zoon (niet de zijne) die de mantelzorg deed, had ook nergens last van.

Maar die waren dus wel positief getest, maar nergens last van.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:40:00 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het schijnt te maken te hebben met meer of minder neaderthaler dna _O- Paar maanden geleden stond er een artikel over in het NRC dacht ik. Ik weet niet meer wat beter is, meer of minder te hebben, maar het zorgde wel voor minder besmetting
En dat kan je afmeten aan de bot-richel boven je wenkbrauwen toch?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202099186
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:38 schreef Molo het volgende:
Ik maak graag grapjes of cynische opmerkingen maar dit was serieus
Het klinkt te idioot. Maar wie weet. Dan moet ik nog uitvoegelen hoe ik de toestemming intrek en hoe ik het weer aan zet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202099189
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:40:59 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het klinkt te idioot. Maar wie weet. Dan moet ik nog uitvoegelen hoe ik de toestemming intrek en hoe ik het weer aan zet.
Ik zou sowieso die Arbo piepo bellen, of het op die manier sneller kan
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202099196
Mijn auto kan niet voor pechhulp worden verzekerd bij mijn autoverzekering omdat hij te oud is. Jammer zeg -O-

Er kan wel 1.88 per maand van de premie af dus dat is toch weer iets.
Spoilers!
pi_202099197
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
En dat kan je afmeten aan de bot-richel boven je wenkbrauwen toch?
Ingetrokken kin zou ook nog kunnen. En haar, heel veel haar
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:43:00 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099209
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het klinkt te idioot. Maar wie weet. Dan moet ik nog uitvoegelen hoe ik de toestemming intrek en hoe ik het weer aan zet.
Dank de verschillende databronnen en de strikte uitleg van de AVG en consorten maar :+

Geprikt door/via bedrijfsarts toch? Dan delen van informatie intrekken.
Prik halen.
Delen van informatie tbv coronacheckapp weer mogelijk maken en klaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:43:27 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zou sowieso die Arbo piepo bellen, of het op die manier sneller kan
Ik verwacht absoluut van niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:44:38 #192
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099229
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zou sowieso die Arbo piepo bellen, of het op die manier sneller kan
Wat moet er sneller dan? Er is nu toch nog helemaal geen tweede prik voor de zorg? Dus kan het ook niet sneller lijkt mij.
pi_202099231
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:43 schreef Molo het volgende:
Ik verwacht absoluut van niet
Ik ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202099239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:44 schreef gcjoel het volgende:

Wat moet er sneller dan? Er is nu toch nog helemaal geen tweede prik voor de zorg? Dus kan het ook niet sneller lijkt mij.
En de booster voor de zorg is ook voor handjes aan het bed. Niet voor Isa bij de receptie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:45:35 #195
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_202099246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat vroeg ik me ook al af toen ik dat bericht las :')

Alhoewel, mijn 80+ tante heeft haar doodzieke man met covid meer dan een week zelf verzorgd en naast hem geslapen in bed en is nooit ziek geworden.
Ik heb ook 4 weken met Anna in huis gezeten, die corona had. En er niets aan overgehouden. Maar waarom dat dan zo is, echt geen idee.
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:46:11 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En de booster voor de zorg is ook voor handjes aan het bed. Niet voor Isa bij de receptie.
Laat ik het zo zeggen: ik werd zojuist geïnformeerd dat niet alle zorginstellingen zich zo strikt aan de theoretische demarcatie (gaan) houden.

Beetje net zoals de 2e zorgbonus, die wordt ook per huis anders gescoped..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:46:15 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099257
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik heb ook 4 weken met Anna in huis gezeten, die corona had. En er niets aan overgehouden. Maar waarom dat dan zo is, echt geen idee.
Fok master race punten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099272
Mijn collega gaat 3 maanden skileraar spelen in Oostenrijk *O* Heeft ook Janssen gehad. Sowieso een groot deel van de zorgmedewerkers heeft Janssen gehad. Dus die mogen allemaal niet op vakantie naar Oostenrijk. (of naar de VS, want dat kon geloof ik ook niet met maar 1 vaccinatie)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:49:12 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:47 schreef Isabeau het volgende:
Mijn collega gaat 3 maanden skileraar spelen in Oostenrijk *O* Heeft ook Janssen gehad. Sowieso een groot deel van de zorgmedewerkers heeft Janssen gehad. Dus die mogen allemaal niet op vakantie naar Oostenrijk. (of naar de VS, want dat kon geloof ik ook niet met maar 1 vaccinatie)
Daar of in een ander Europees land een extra prik halen kan ook nog

In het kader van, je moet wat :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099295
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef Molo het volgende:
Daar of in een ander Europees land een extra prik halen kan ook nog

In het kader van, je moet wat :P
Ja, dat zou voor hem nog wel een oplossing kunnen zijn want hij is er toch vanaf begin december.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:49:59 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:47 schreef Isabeau het volgende:
Mijn collega gaat 3 maanden skileraar spelen in Oostenrijk *O* Heeft ook Janssen gehad. Sowieso een groot deel van de zorgmedewerkers heeft Janssen gehad. Dus die mogen allemaal niet op vakantie naar Oostenrijk. (of naar de VS, want dat kon geloof ik ook niet met maar 1 vaccinatie)
Maar half Amerika is zelf toch met Janssen geprikt?
pi_202099302
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef gcjoel het volgende:

Maar half Amerika is zelf toch met Janssen geprikt?
Ja, maar daar kan je al maanden een tweede vaccinatie krijgen als je Janssen hebt gehad.

Dus die verwachten dat andere landen dat ook doen. Behalve Nederland.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:53:07 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat zou voor hem nog wel een oplossing kunnen zijn want hij is er toch vanaf begin december.
Prikreisjes _O_

@z80 kun je daar in Duitsland gewoon binnen wandelen voor een prik?
Ook als buitenlander?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:54:12 #204
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099334
Ik lees met dat België ook adviseert een 2e prik Janssen te zetten
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202099344
Zo en weer teruggelopen naar huisartsenpraktijk waar ik vanochtend zat voor psych.
Nu voor griepprik. Geoliede machine en routing hadden ze gemaakt. Kruipdoor-sluipdoor door alle ruimtes en backoffices. Goed gedaan :D
Daaraan vastgeknoopt een wandelrondje.
Mijn hoofd zit nog vol. Heb jij dat ook na gesprekken @Tele6

Nu even rustig teruglezen hier.
Zag wel een verdrietige nachtpost van @vlindertje89 ;( :*
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:55:43 #206
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202099353
Spanje gaat vanaf 15 November 2 mln mensen die Jansen hebben gehad met astra of pfizer prikken.
Siesta & Fiesta!
pi_202099373
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:55 schreef Bramito het volgende:
Spanje gaat vanaf 15 November 2 mln mensen die Jansen hebben gehad met astra of pfizer prikken.
Op de radio hoorde ik dat Angstrazenuwka in NL op is nu.
pi_202099375
quote:
Vanaf december kan het personeel in de zorg met direct patiëntcontact een boostervaccinatie krijgen. Binnenkort wordt duidelijk waar u hiervoor terecht kunt en van wie u de uitnodiging ontvangt. Dit wordt nog nader uitgewerkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:03:02 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202099448
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Op de radio hoorde ik dat Angstrazenuwka in NL op is nu.
Ik dacht dat Astra sowieso uit het programma is gehaald in Nederland?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:03:10 #210
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202099451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ah kijk! dan heeft het belletje misschien toch zin voor Isa, wat fiets zegt, zal wel per locatie verschillen wie ze hiervoor in aanmerking laten komen
pi_202099464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je wordt wat je veel doet. Dus als je veel mopppert, negatieve dingen zegt, negatief over dingen voelt - dan word je zo steeds meer. Dus ja, een heel goede keus om dat achter je te laten :Y

edit: ik mopper ook veel te veel, ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet stoppen. Want ik ben er niet blij mee. Maar mopperen is wel heel veel makkelijker dan blij/tevreden met dingen zijn :') Want er valt zoveel te mopperen _O-
_O- |:)
Probeer de 5G's eens.
Die zijn heel tof, daar zie je als je het invult dat je de mopper om kan buigen en dan wordt je gevoel en het gevolg ook positiever.
Mijn glas was heel lang vaak halfleeg. Dat vul ik nu bij via de G's tot halfvol.
Vereist oefening, dat wel :B
pi_202099519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Ik ken ook erg weinig mensen die corona hebben gehad. M'n oom is wel door het oog van de naald gekropen met te laat gediagnosticeerde darmkanker omdat hij de zorg meed vanwege corona, dat is eigenlijk nog wel het heftigste verhaal :{
Ik ken de details niet (hoef ik ook niet te weten van mijn oom) maar het schijnt dat hij een enorm stuk darm kwijt is, een stoma heeft en ook nierfunctie kwijt is, en daarbovenop enorm gewichtsverlies en geen kracht meer. Hij is begin 50.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje zeg, wat naar voor hem. Terwijl er w.s. wel iets op de vinden is dat het beter kan worden met behulp van een stomaverpleegkundige.
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:08:16 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099522
Mijn 5G doet het prima.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:08:40 #214
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202099525
Is dat nieuw dat je niet met Jansen naar Oostenrijk kan?
Siesta & Fiesta!
pi_202099539
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:08 schreef Bramito het volgende:
Is dat nieuw dat je niet met Jansen naar Oostenrijk kan?
Ja, gisteren bekend gemaakt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:10:27 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099542
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:08 schreef Bramito het volgende:
Is dat nieuw dat je niet met Jansen naar Oostenrijk kan?
Vanmorgen knalde de Telegraaf een grote opener daarmee; immers de status voor de ski-vakantie is van groot belang voor menig NL gezin.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202099549
Tuurlijk, want skiën O+ *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202099566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb nog contact met B. We appen en we hebben dit weekend ook even gebeld. Dat is wel fijn. Komend weekend spreek ik A en B om te kijken hoe het de komende tijd verder gaat, of ik B nog kan blijven zien. Dat is natuurlijk vooral B z'n keuze, maar wel handig om te bespreken hoe we dat dan in de praktijk gaan organiseren.

Het gaat niet enorm goed met mij. Ik heb veel moeite om fatsoenlijk te eten en fatsoenlijk te slapen en als ik die twee dingen niet op orde heb, gaan dingen zoals studeren natuurlijk ook niet bepaald soepel. Maar ik doe m'n best.

Wat veel onrust geeft is dat de organisatie waar ik ambulante begeleiding (of eigenlijk, begeleiding via videobellen) kreeg failliet is gegaan en over is genomen door een andere organisatie in buurstad. Dit speelt al sinds half september en het is al sinds half september chaotisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga vanavond model staan voor een schildercursus :o O+ dat is wel heel leuk. Mij is verteld dat ze er een sofa hebben dus dat is vast een stuk comfortabeler dan poseren op een houten podium. En ik ben erg benieuwd wat de les is die ze er gaan leren :D
Dat is ook jouw keuze @ B :*
Wat klote van die organisatie.
Zorg goed voor jezelf hè, ik vind dat je zoveel stappen hebt gezet en er zo goed en duidelijk over kan praten hier ^O^
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:13:00 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_202099580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Prikreisjes _O_

@:z80 kun je daar in Duitsland gewoon binnen wandelen voor een prik?
Ook als buitenlander?
In Duitsland? Hier moet alles geregistreerd worden. Pasje krankenkasse, gelevodje, formuliertje met krabbel.
Alles zonder krankenkasse pas kan het vergeten.
De prikbus waar je zonder vooraf aanmelden terecht kon, als Duitser, is na 2 ronden inmiddels weer vertrokken.
Wat gebleven is, zijn een groot aantal test locaties. Kun je zo binnenwandelen voor een test als je in Duitsland woont of werkt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:14:44 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^ mooi

(Gaat alsnog te lang duren voor Isa's Oostenrijkreis vrees ik ;) maar ok )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099619
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:08 schreef fietsie het volgende:
Mijn 5G doet het prima.
:D :+ Wil ik ook *O*
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:15:51 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202099628
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:13 schreef z80 het volgende:

[..]
In Duitsland? Hier moet alles geregistreerd worden. Pasje krankenkasse, gelevodje, formuliertje met krabbel.
Alles zonder krankenkasse pas kan het vergeten.
De prikbus waar je zonder vooraf aanmelden terecht kon, als Duitser, is na 2 ronden inmiddels weer vertrokken.
Wat gebleven is, zijn een groot aantal test locaties. Kun je zo binnenwandelen voor een test als je in Duitsland woont of werkt.
Bummer!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202099633
Koud.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:17:45 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099660
"When nothing goes right, go left." Daar werd ik gewoon heel kort even blij van.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202099675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, fysiofitness probleem is opgelost. De trainer weigert qr code te checken dus andere trainer. Ben nu benieuwd wat de twee wappies op onze groep gaan doen.
Update (trainer had alle sporters in de CC ipv BCC gezet, de sukkel) en nu kwam er een mail van de wappies.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202099715
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:16 schreef Lonaa het volgende:
Koud.
* Blues gooit warm fleecedekentje ~:)
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:22:05 #227
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202099735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, gisteren bekend gemaakt.
Ach so
Ik was 3 weken geleden nog in Wenen met een collega die Jansen heeft.
Siesta & Fiesta!
pi_202099745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Update (trainer had alle sporters in de CC ipv BCC gezet, de sukkel) en nu kwam er een mail van de wappies.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus met groen vinkje ben je ziek, zonder ben je altijd gezond.
):O
pi_202099758
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:22 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ach so
Ik was 3 weken geleden nog in Wenen met een collega die Jansen heeft.
Geldt ook pas vanaf 1-1.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202099785
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Dus met groen vinkje ben je ziek, zonder ben je altijd gezond.
):O
Yep. Maar toen het oefeningen registratieding stuk was (of eigenlijk, de stekker zat er niet in waarschijnlijk door het verschuiven van een paar apparaten _O- ) was het volgens dit echtpaar onderdeel van de grote reset. En vervolgens liep een van anderen (een niet wappie) er naar toe, pakte de stekker en deed 'm in het stopcontact)
We have far more in common than that which devides us..
pi_202099798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Yep. Maar toen het oefeningen registratieding stuk was (of eigenlijk, de stekker zat er niet in waarschijnlijk door het verschuiven van een paar apparaten _O- ) was het volgens dit echtpaar onderdeel van de grote reset. En vervolgens liep een van anderen (een niet wappie) er naar toe, pakte de stekker en deed 'm in het stopcontact)
:D
Het is in ieder geval nooit saai met de wappies
pi_202099820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
:D
Het is in ieder geval nooit saai met de wappies
Tja...maar die moet ik nu missen (als kiespijn, dat heb ik haast liever :P )

Zo, weer een sollicitatie de deur uit gedaan. Mocht het wat worden, hoop ik wel dat ze wat water bij de (uren) wijn willen doen, want 40 uur is wel wat veel
We have far more in common than that which devides us..
pi_202099877
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Yep. Maar toen het oefeningen registratieding stuk was (of eigenlijk, de stekker zat er niet in waarschijnlijk door het verschuiven van een paar apparaten _O- ) was het volgens dit echtpaar onderdeel van de grote reset. En vervolgens liep een van anderen (een niet wappie) er naar toe, pakte de stekker en deed 'm in het stopcontact)
Whut :X
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:34:31 #234
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202099884
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Op de radio hoorde ik dat Angstrazenuwka in NL op is nu.
Moderna of Pfizer. Niet Astra. Mijn fout.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:35:41 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202099900
Dit zijn toch de krantenkoppen je zou willen lezen?

quote:
Egyptische farao Ta'a II op het slagveld vastgebonden en daarna door meerdere aanvallers gedood
Gelukkig is er dan nog https://scientias.nl/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202099989
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:35 schreef fietsie het volgende:
Ta'a II
Ik had net een roman over deze farao gelezen toen ik naar Egypte ging alleen had hij daar een andere naam (hij bleek bekend onder 2 namen). De eerste faraomummie die ik zag was van hem, wist niet dat hij ook in de koningskamer lag. Was flink toegetakeld inderdaad. Haar was ook nog zichtbaar
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:07:52 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202100310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik had net een roman over deze farao gelezen toen ik naar Egypte ging alleen had hij daar een andere naam (hij bleek bekend onder 2 namen). De eerste faraomummie die ik zag was van hem, wist niet dat hij ook in de koningskamer lag. Was flink toegetakeld inderdaad. Haar was ook nog zichtbaar
Wat ik dan zo fascinerend vind is dat ze zelfs hebben kunnen mappen welke types wapens uit het wapenarsenaal van destijds zijn gezicht zo hebben kunnen toetakelen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202100465
:* voor @Tele6 en @Blues voor hun volle hoofden.
Mijn hoofd zit verder ook vol dus voor de mensen die ook perikelen hebben en ik nu vergeet :* *;

Mijn sportschool blijkt geen sportschool te zijn dus ik hoef geen QR te laten zien. Trainer zelf niet gevaccineerd ‘want drie vriendinnen hebben na hun prik(ken) een miskraam gehad en wij willen nog kinderen’. Die was nieuw voor me, ik beweeg me blijkbaar te weinig in barende kringen :D

Al ben ik het wel met hem eens dat groen vinkje niet gelijk is aan niet besmet. Inmiddels teveel verhalen gehoord van gevaccineerden die niet ziek worden en vrolijk hun omgeving besmetten.

Mail gehad over de tweede zorgbonus: wordt uitgekeerd! Meteen een deel omgezet in een derde adventskalender. En een kraslot. Nu moet ik stoppen met kopen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:24:58 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202100496
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

Mail gehad over de tweede zorgbonus: wordt uitgekeerd! Meteen een deel omgezet in een derde adventskalender. En een kraslot. Nu moet ik stoppen met kopen _O-
¤ 384,71 belastingvrij?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202100549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
¤ 384,71 belastingvrij?
Yup. Ook voor de ondersteunende diensten.
Geen 500 handje contantje, zoals vorige jaar door de man met de schoenen beloofd. Want… redenen :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:33:39 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202100581
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Yup. Ook voor de ondersteunende diensten.
Geen 500 handje contantje, zoals vorige jaar door de man met de schoenen beloofd. Want… redenen :7
Sjah na aftrek van die schoenen kwam 't wellicht hier op neer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202100637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:33 schreef fietsie het volgende:


Sjah na aftrek van die schoenen kwam 't wellicht hier op neer.
:D :r
Benieuwd naar mijn werkmail morgen.
pi_202100686
Vanmiddag een aflevering gekeken van een Franse serie die zich afspeelt rondom politie en spionage en vooral Antisemitisme (Dreyfuss) in 1900

En meteen research erachter aan gedaan omdat het nieuw voor me was:
De zogeheten Bertillon methode.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alphonse_Bertillon
Intrigerend.
pi_202100689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
.... ugh

Hoe kom ik dan aan een tweede? Wat een ellende die Janssen. Ik had dat nooit moeten kiezen :(
Huisarts?
pi_202100700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Zo, weer een sollicitatie de deur uit gedaan. Mocht het wat worden, hoop ik wel dat ze wat water bij de (uren) wijn willen doen, want 40 uur is wel wat veel
Succes *G*

Hoe was het Webinar van het UWV eigenlijk?
pi_202100711
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Yup. Ook voor de ondersteunende diensten.

Tof _O_
Zo is het bij ons ook aangevraagd.
pi_202100740
Ik ga nog een goede bestemming voor mijn zorgbonus bedenken. Ik snap nog steeds niet waarom ik 'm alweer krijg. Voelt ook wat bezwaard.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:53:18 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202100755
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga nog een goede bestemming voor mijn zorgbonus bedenken. Ik snap nog steeds niet waarom ik 'm alweer krijg. Voelt ook wat bezwaard.
Wij kregen in het bericht waarin ie werd aangekondigd ook uitgelegd hoe ze de verdeling voor zich zagen, en een opt-out knop erbij.

En sowieso max FWG70, daarboven doe je ook niet mee.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202100779
Ik val net buiten de eenmalige bonus voor de 'middeninkomens' en de extra loonsverhoging in die groep. Misschien beschouw ik dit als compensatie. Samen met de realisatie dat ik dus blijkbaar geen middeninkomen heb :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202100797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wij kregen in het bericht waarin ie werd aangekondigd ook uitgelegd hoe ze de verdeling voor zich zagen, en een opt-out knop erbij.

En sowieso max FWG70, daarboven doe je ook niet mee.
Zo geavanceerd zijn we niet :+ en we hebben geen FWG-grootgetal en ik weet nooit wat precíes ons equivalent daarvan is, maar ik denk dat ik er nog niet inzit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:01:19 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202100836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zo geavanceerd zijn we niet :+ en we hebben geen FWG-grootgetal en ik weet nooit wat precíes ons equivalent daarvan is, maar ik denk dat ik er nog niet inzit.
70 is geloofik ongeveer schaal 12
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202100869
Ongeveer wel inderdaad, maar ik wil het graag preciezer weten. Ik word namelijk volgend jaar geacht salarisonderhandelingen te voeren en alle informatie vanuit de beroepsvereniging gaat uit van de verkeerde FWG.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:05:21 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202100880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ongeveer wel inderdaad, maar ik wil het graag preciezer weten. Ik word namelijk volgend jaar geacht salarisonderhandelingen te voeren en alle informatie vanuit de beroepsvereniging gaat uit van de verkeerde FWG.
Beide CAO's staan wel online toch?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202100916
Ja, ik moet nog een keer precies gaan puzzelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202101072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er schijnen dus mensen te zijn met een bepaalde genetische aanleg waardoor ze geen covid krijgen :7 Ze waren vorige week op zoek naar die mensen voor onderzoek.

We hebben er misschien een gevonden *O*
Ik had net wéér een negatieve zelftest met een lijer in huis *O*
Soms lukt het ook gewoon niet om iets te krijgen -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202101088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Succes *G*

Hoe was het Webinar van het UWV eigenlijk?
Daar kwamen opdrachten uit :D
Moest een competentie test doen (die moet ik nog even doornemen), en mezelf beoordelen en 2 of 3 andere mij laten beoordelen. Dus nu een zus die zich de kop breekt hoe ze eea netjes op papier zet _O- . Van een andere vriendin kreeg ik heel veel veren in m'n kont en ik wacht nog op andere vrienden.
En vrijdagmiddag feedback over de competentietest.
Gedoe allemaal. Wil gewoon van de week een leuk bedrag in de staatsloterij winnen zodat ik meteen kan stoppen. Hoef niet de hoofdprijs, maar een "makkelijk leven" prijs.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:37:49 #257
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_202101179
Op https://cheffd.com/ leggen Nederlandse Michelinchefs hun gerechten uit en hoe je 't zelf thuis kan maken.
Lidmaatschap is op het moment (nog) gratis.

quote:
CHEFFD is a culinary platform where international Michelin Star chefs share their signature dishes and the background stories behind the unique dishes they’ve created. Inspired by the Netflix series Chef’s Table, all the films and documentaries are produced with excellent cinematography, making sure they’re as interesting and educational as possible. Unlike other platforms, CHEFFD is a website that’s built on different categories with its database of 4k HD recipe videos expanding every week, a new chef’s profile every month, and multiple documentaries throughout the year, every year, with all the recipes made easy to download.

With our premium subscription plan you will get unlimited access to all of our content, helping you get inspired anywhere, at any time!

CHEFFD, get inspired!
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:38:54 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202101185
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had net wéér een negatieve zelftest met een lijer in huis *O*
Soms lukt het ook gewoon niet om iets te krijgen -O-
Of je test wel negatief met die test, maar positief met de GGD variant?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202101210
@Kaatje1 het houdt je van de straat. B-)

Wat ik alsmaar vergeet te vragen: je postte over een trui om te maken.
Nu denk ik zo maar, dat je niet aan het breien bent.
Gebruik je dan tricot of grof geweven stof om een ‘trui’ van te maken.

Vanmiddag een jurk met bloemen retour. Het gezicht van mn.X en : “ga je in die oma jurk lopen”?
Niet dat ik mij er wat van aantrek - sic - het was ook een maat te klein.
En er hangen pas 4 jurken met bloemen in de kast.🤪
pi_202101270
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:41 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 het houdt je van de straat. B-)

Wat ik alsmaar vergeet te vragen: je postte over een trui om te maken.
Nu denk ik zo maar, dat je niet aan het breien bent.
Gebruik je dan tricot of grof geweven stof om een ‘trui’ van te maken.

Vanmiddag een jurk met bloemen retour. Het gezicht van mn.X en : “ga je in die oma jurk lopen”?
Niet dat ik mij er wat van aantrek - sic - het was ook een maat te klein.
En er hangen pas 4 jurken met bloemen in de kast.🤪
De trui is van jogging stof, dat dikke spul. Ik had 2 jaar geleden een broek gemaakt en die zit heerlijk warm. Had nog stof over maar niet genoeg voor mouwen dus die hebben een contrasterende kleur. Mooi huispak. Nu bezig met een trui van hetzelfde spul, andere kleur (maar iets dikker blijk dus heel warm), die is bijna klaar en dan maak ik daar ook nog een broek van. Zie mezelf helemaal zitten op de de nieuwe stoel, warme trui en broek, boek erbij, muziekje aan, glas wijn er naast en buiten sneeuw en ik kan binnen blijven.

Vorig jaar wel een paar coltruien gemaakt van wat dikkere tricot, maar dat hoeft nu niet meer, heb er genoeg.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202101287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Of je test wel negatief met die test, maar positief met de GGD variant?
Zaterdag nog niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202101293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:

Daar kwamen opdrachten uit :D
Moest een competentie test doen (die moet ik nog even doornemen), en mezelf beoordelen en 2 of 3 andere mij laten beoordelen. Dus nu een zus die zich de kop breekt hoe ze eea netjes op papier zet _O- . Van een andere vriendin kreeg ik heel veel veren in m'n kont en ik wacht nog op andere vrienden.
En vrijdagmiddag feedback over de competentietest.
Gedoe allemaal. Wil gewoon van de week een leuk bedrag in de staatsloterij winnen zodat ik meteen kan stoppen. Hoef niet de hoofdprijs, maar een "makkelijk leven" prijs.
Gedoe ja!

En we delen de prijs. Metéén! *G*
pi_202101313
Over truien, ik vond ook nog 2 truien in de kast. Vorig jaar gekocht, vind ze nog steeds leuk! *G*
2 goedkope (polyester :r) bloesjes die ik pas heb gekocht zijn beetje miskoop helaas. Doe ze wel onder een trui of vest als kraagje maar niet in hun blootje.
Te kort, te strakkig en de knoopjes houden halverwege op, dus kan ook niet over tshirt en dan los laten hangen.
Stom eigenlijk, maar ja.. 10tje per stuk. :P
pi_202101368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Gedoe ja!

En we delen de prijs. Metéén! *G*
Kreeg gisteren bericht van de postcode loterij dat ik 6 maanden videoland abo heb. Denk dat ik netflix maar een half jaar opzeg. Daar kijk ik ook nauwelijks naar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202101491
Antwoord van het werk @fietsie 'Wij hebben de vaccinaties alleen gefaciliteerd, wij gaan niet over boosters'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202101534
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:55 schreef Blues het volgende:
Zo en weer teruggelopen naar huisartsenpraktijk waar ik vanochtend zat voor psych.
Nu voor griepprik. Geoliede machine en routing hadden ze gemaakt. Kruipdoor-sluipdoor door alle ruimtes en backoffices. Goed gedaan :D
Daaraan vastgeknoopt een wandelrondje.
Mijn hoofd zit nog vol. Heb jij dat ook na gesprekken @:Tele6

Nu even rustig teruglezen hier.
Zag wel een verdrietige nachtpost van @:Vlindertje89 ;( :*
Dat heb ik meestal na gesprekken. Mijn therapie zit nu op ongeveer 20 minuten lopen van het station, dus dat is een fijne hoofd-leegmaak-route. Moet ik alleen uitkijken dat ik nergens tegenop loop, in gedachten verzonken _O-
pi_202101546
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Jeetje zeg, wat naar voor hem. Terwijl er w.s. wel iets op de vinden is dat het beter kan worden met behulp van een stomaverpleegkundige.
Zichzelf in de weg zitten was altijd al wel een van z'n talenten dus ik weet eigenlijk niet of hij überhaupt een oplossing zoekt of dat hij zich thuis wil blijven verstoppen ongeacht de reden :{
pi_202101561
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is ook jouw keuze @ B :*
Wat klote van die organisatie.
Zorg goed voor jezelf hè, ik vind dat je zoveel stappen hebt gezet en er zo goed en duidelijk over kan praten hier ^O^
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik B wil blijven zien, maar dat het aan hem is om te kijken of hij dat met z'n relatie met A wil/kan combineren. Dat is nu de keuze waar het nog over gaat. ;)

Dankjewel :* ik doe m'n best.
pi_202101577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:17 schreef fietsie het volgende:
"When nothing goes right, go left." Daar werd ik gewoon heel kort even blij van.
Oh ik krijg daar juist kromme tenen van. Te vaak in Live Love Laugh achtige dingen gezien, witte letters bij therapeut op de muur en dat soort hippe zooi. :r
pi_202101581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:13 schreef Tele6 het volgende:

Ik heb duidelijk gemaakt dat ik B wil blijven zien, maar dat het aan hem is om te kijken of hij dat met z'n relatie met A wil/kan combineren. Dat is nu de keuze waar het nog over gaat. ;)

Dankjewel :* ik doe m'n best.
Heb je enig idee hoe A daar naar kijkt? En hoe reageerde hij eigenlijk toen je de relatie verbrak?

Wat een chaos zo in je hoofd, met alles wat er gebeurt. Wel leuk dat het model-zitten wel leuk is O+ (en verdient niet slecht zeg)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202101610
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Oh ik krijg daar juist kromme tenen van. Te vaak in Live Love Laugh achtige dingen gezien, witte letters bij therapeut op de muur en dat soort hippe zooi. :r
In 3 verschillende lettertypen o|O
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 18:23:10 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202101639
Avond :W

Per ongeluk pastasaus uit de vriezer gehaald ipv zuurkool.... Nou ja draaien we het menu om :P

Donderdag gaan we toch als kerstclub proberen er een fysiek feestje van te maken op 16 december :+. De meesten willen ondanks alles wel fysiek een feestje vieren. We gaan toko halen. Verdere invulling volgt :P

Moeders is er trouwens nog op vooruit gegaan omdat ze 2 dagen op een 'lastige school' (of ander labeltje) werkt (+8%). Krijgt ze dan nu in december met terugwerkende kracht voor dit schooljaar. Overige twee dagen werkt ze op een school met een ander labeltje en daar gaat ze niet omhoog :+. Als ze dat nu eens voor de zorg deden...

Qua Covid in de directe omgeving valt het nog mee. Op werk tot nu toe 0. Familie, vrienden, kennissen ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 09-11-2021 18:37:38 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202101640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heb je enig idee hoe A daar naar kijkt? En hoe reageerde hij eigenlijk toen je de relatie verbrak?

Wat een chaos zo in je hoofd, met alles wat er gebeurt. Wel leuk dat het model-zitten wel leuk is O+ (en verdient niet slecht zeg)
Ik weet niet hoe A ernaar kijkt. Hij heeft al best wel vaak momenten gehad dat hij bang was dat B mij leuker zou gaan vinden dan hem en er met mij vandoor zou gaan, en dat was altijd heel moeilijk. Ik heb met B geappt en gebeld de afgelopen 2.5 week en dat heeft geen drama opgeleverd dus dat is in ieder geval een goed teken.

A reageerde nogal gelaten toen ik het uitmaakte. Zei dat hij hoopte dat we vrienden konden blijven. (Ik heb gezegd dat we nog maar moesten kijken of dat lukte, want ook als we vrienden zijn zal hij eens in de zoveel tijd tegen me moeten praten.) Maar hij zei ook dat hij dacht dat zijn depressie mijn schuld was (omdat mijn psychische problemen hem overbelast hebben) dus dat was niet zo fijn om te horen.
pi_202101698
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe A ernaar kijkt. Hij heeft al best wel vaak momenten gehad dat hij bang was dat B mij leuker zou gaan vinden dan hem en er met mij vandoor zou gaan, en dat was altijd heel moeilijk. Ik heb met B geappt en gebeld de afgelopen 2.5 week en dat heeft geen drama opgeleverd dus dat is in ieder geval een goed teken.

A reageerde nogal gelaten toen ik het uitmaakte. Zei dat hij hoopte dat we vrienden konden blijven. (Ik heb gezegd dat we nog maar moesten kijken of dat lukte, want ook als we vrienden zijn zal hij eens in de zoveel tijd tegen me moeten praten.) Maar hij zei ook dat hij dacht dat zijn depressie mijn schuld was (omdat mijn psychische problemen hem overbelast hebben) dus dat was niet zo fijn om te horen.
Het is ook echt zo'n moeilijke situatie dit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202101707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:23 schreef Tele6 het volgende:

Ik weet niet hoe A ernaar kijkt. Hij heeft al best wel vaak momenten gehad dat hij bang was dat B mij leuker zou gaan vinden dan hem en er met mij vandoor zou gaan, en dat was altijd heel moeilijk. Ik heb met B geappt en gebeld de afgelopen 2.5 week en dat heeft geen drama opgeleverd dus dat is in ieder geval een goed teken.

A reageerde nogal gelaten toen ik het uitmaakte. Zei dat hij hoopte dat we vrienden konden blijven. (Ik heb gezegd dat we nog maar moesten kijken of dat lukte, want ook als we vrienden zijn zal hij eens in de zoveel tijd tegen me moeten praten.) Maar hij zei ook dat hij dacht dat zijn depressie mijn schuld was (omdat mijn psychische problemen hem overbelast hebben) dus dat was niet zo fijn om te horen.
Ingewikkeld. Ook qua uitspraken van A. Maar ik hoop voor jou en B dat het toch werkt, al lijkt me dat dus ingewikkeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202101715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:51 schreef Blues het volgende:
Over truien, ik vond ook nog 2 truien in de kast. Vorig jaar gekocht, vind ze nog steeds leuk! *G*
2 goedkope (polyester :r) bloesjes die ik pas heb gekocht zijn beetje miskoop helaas. Doe ze wel onder een trui of vest als kraagje maar niet in hun blootje.
Te kort, te strakkig en de knoopjes houden halverwege op, dus kan ook niet over tshirt en dan los laten hangen.
Stom eigenlijk, maar ja.. 10tje per stuk. :P
Kun je het niet gewoon terugsturen? Zonde joh, als je het toch niet echt gaat dragen.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 18:34:36 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202101745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hij heeft al best wel vaak momenten gehad dat hij bang was dat B mij leuker zou gaan vinden dan hem en er met mij vandoor zou gaan
Nou ja als je beschrijving van zijn gedrag vrij accuraat is, dan is dat nogal snel...
En hoe vindt B de relatie nu met z'n tweeën?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202101793
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja als je beschrijving van zijn gedrag vrij accuraat is, dan is dat nogal snel...
En hoe vindt B de relatie nu met z'n tweeën?
Nou ja, dat is dus niet, want B is enorm loyaal aan A. Ze wonen samen dus dat is ook niet iets wat je zomaar beëindigt.
Ik weet niet hoe B het nu vindt, behalve dat hij zegt dat hij me mist.
pi_202101797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:31 schreef Myraela het volgende:


Kun je het niet gewoon terugsturen? Zonde joh, als je het toch niet echt gaat dragen.
Heb ze al aangehad en kaartjes eruit geknipt.
Had er wat andere verwachtingen van.
Ik heb HEEL vaak miskopen. Vind kleding, mode maar een lastig iets sowieso.
pi_202101812
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb ze al aangehad en kaartjes eruit geknipt.
Had er wat andere verwachtingen van.
Ik heb HEEL vaak miskopen. Vind kleding, mode maar een lastig iets sowieso.
Dat dus ook. Zou het liefst de hele dag in een huisjurk rondlopen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202101864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat dus ook. Zou het liefst de hele dag in een huisjurk rondlopen.

?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202101894
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
?
O+
Spoilers!
pi_202101896
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
?
neeeeeee _O- Da's een schort
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 november 2021 @ 18:49:28 #284
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202101903
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Antwoord van het werk @:fietsie 'Wij hebben de vaccinaties alleen gefaciliteerd, wij gaan niet over boosters'
Jammer..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202101908
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb ze al aangehad en kaartjes eruit geknipt.
Had er wat andere verwachtingen van.
Ik heb HEEL vaak miskopen. Vind kleding, mode maar een lastig iets sowieso.
Herkenbaar hoor. :D en als ik dan eens ontdek wat me wel leuk staat, dan koop ik ineens alles in een vergelijkbaar model. Zo ben ik erachter dat wikkeltopjes me erg goed staan, heb ik bijna alleen maar wikkeltopjes. :') Maar ben wel veel kritischer geworden bij het passen, want het is makkelijk om je bij één keer passen nog mee te laten slepen omdat het idee tof was of het in de aanbieding was oid.

Ik moet eigenlijk vooral meer winterkleren. Ik ga te slecht met truien om, dus mooie gebreide truien worden allemaal lelijk, krimpen of ik krijg de vlekken er niet uit. En m'n sweaters hebben te foute prints om ze aan te doen buitenhuis.
  dinsdag 9 november 2021 @ 18:54:40 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202101943
Ik ga de laatste tijd best goed qua miskopen.
Wel net een panterprint broek gekocht, ik vind hem leuk. Benieuwd of ik hem ook ga dragen _O-
pi_202101948
Avond! :W

Beetje half bijgelezen.

Leuk van het modellenwerk @Tele6 ! Ingewikkelde situatie met begeleiders en toch ook nog wel met A en B. :*

@Blues ook hard bezig met vallen, opstaan en vooral ook veel leren! :*

In mijn persoonlijke omgeving eigenlijk geen coronabesmettingen bekend. Misschien zijn we gewoon allemaal symptoomloos drager :D . Ondanks dat niet eens gevaccineerd is.

Op mijn werk daarentegen.....
Brabant hè... ;)
pi_202101978
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:54 schreef Candaasje het volgende:
Avond! :W

Beetje half bijgelezen.

Leuk van het modellenwerk @:Tele6 ! Ingewikkelde situatie met begeleiders en toch ook nog wel met A en B. :*

@:Blues ook hard bezig met vallen, opstaan en vooral ook veel leren! :*

In mijn persoonlijke omgeving eigenlijk geen coronabesmettingen bekend. Misschien zijn we gewoon allemaal symptoomloos drager :D . Ondanks dat niet eens gevaccineerd is.

Op mijn werk daarentegen.....
Brabant hè... ;)
Net op FB ook voor @Myraela

TIME TO EVOLVE
(op de foto: een kleine greep van alle gasten die KONIJNENVOER hebben vereeuwigd)
Precies 7 dagen geleden hebben wij de deuren gesloten van restaurant Konijnenvoer. Samen met de sluiting van het restaurant, hebben wij onszelf afgelopen week ook afgesloten van onze socials en telefoons. Het was tijd om heel even naar binnen te keren, na 4 jaar van energie uitzenden was het tijd om zelf weer even op te laden. Even op zoek naar iets wat in de buurt komt van balans, met onze wortels voelen waar de aarde ook alweer was.
Zoals je misschien is opgevallen zijn wij overgestapt op het Nederlands. We willen jullie iets meer meenemen in het proces achter de schermen, en op deze manier hebben we het gevoel dat jullie iets dichterbij zijn.
Enfin, Wat kun je de aankomende tijd van ons verwachten?
KONIJNENVOER EXPRESS
@konijnenvoer.express
Een kleine droom die uitkomt.
Laten we eerlijk zijn, de meeste van ons houden van (regelmatig) online eten bestellen of afhalen, maar het aanbod is helaas over het algemeen niet al te best. Te vaak heb ik met tranen in mijn ogen slappe friet gegeten, de garnituur gezocht in mijn salade of met mijn handen in het haar mijzelf afgevraagd waarom mijn broodje zoveel groter was dan mijn burger. Daarom komen wij met het revolutionaire idee voor een KONIJNENVOER take away restaurant waar we heerlijk, overwegend gezond, plantaardig soulfood waar over nagedacht is serveren. De meest extravagante burgers, bowls, salades en natuurlijk ontbreken klassiekers zoals onze kibbeling, Italian Fried chicken of ons huisgemaakt ijs en cheesecake bars niet. No worries, vanaf 18 november openen wij onze deuren (of jij jouw deur voor ons!)
BISTRO BAR GIOIA
@bistrobar.gioia
Na een kortstondige identiteitscrisis heeft Gioia haar kleuren gevonden en zal 11.11 haar deuren openen als BISTRO BAR GIOIA.
Volg ons via de trappen naar de sfeervolle 14e eeuws stadskelder. Hier kun je genieten van kwaliteitscocktails, en een fijn assortiment aan wilde wijnen en bieren. Dit wordt allemaal begeleid door de bekende KONIJNENVOER antipastiplanken en kleine gerechtjes zoals arancini, calamari en Nonna’s polpette.
X Team KV GIOIA
We have far more in common than that which devides us..
pi_202102001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Net op FB ook voor @:Myraela

TIME TO EVOLVE
(op de foto: een kleine greep van alle gasten die KONIJNENVOER hebben vereeuwigd)
Precies 7 dagen geleden hebben wij de deuren gesloten van restaurant Konijnenvoer. Samen met de sluiting van het restaurant, hebben wij onszelf afgelopen week ook afgesloten van onze socials en telefoons. Het was tijd om heel even naar binnen te keren, na 4 jaar van energie uitzenden was het tijd om zelf weer even op te laden. Even op zoek naar iets wat in de buurt komt van balans, met onze wortels voelen waar de aarde ook alweer was.
Zoals je misschien is opgevallen zijn wij overgestapt op het Nederlands. We willen jullie iets meer meenemen in het proces achter de schermen, en op deze manier hebben we het gevoel dat jullie iets dichterbij zijn.
Enfin, Wat kun je de aankomende tijd van ons verwachten?
KONIJNENVOER EXPRESS
@:konijnenvoer.express
Een kleine droom die uitkomt.
Laten we eerlijk zijn, de meeste van ons houden van (regelmatig) online eten bestellen of afhalen, maar het aanbod is helaas over het algemeen niet al te best. Te vaak heb ik met tranen in mijn ogen slappe friet gegeten, de garnituur gezocht in mijn salade of met mijn handen in het haar mijzelf afgevraagd waarom mijn broodje zoveel groter was dan mijn burger. Daarom komen wij met het revolutionaire idee voor een KONIJNENVOER take away restaurant waar we heerlijk, overwegend gezond, plantaardig soulfood waar over nagedacht is serveren. De meest extravagante burgers, bowls, salades en natuurlijk ontbreken klassiekers zoals onze kibbeling, Italian Fried chicken of ons huisgemaakt ijs en cheesecake bars niet. No worries, vanaf 18 november openen wij onze deuren (of jij jouw deur voor ons!)
BISTRO BAR GIOIA
@:bistrobar.gioia
Na een kortstondige identiteitscrisis heeft Gioia haar kleuren gevonden en zal 11.11 haar deuren openen als BISTRO BAR GIOIA.
Volg ons via de trappen naar de sfeervolle 14e eeuws stadskelder. Hier kun je genieten van kwaliteitscocktails, en een fijn assortiment aan wilde wijnen en bieren. Dit wordt allemaal begeleid door de bekende KONIJNENVOER antipastiplanken en kleine gerechtjes zoals arancini, calamari en Nonna’s polpette.
X Team KV GIOIA
Tof dat ze wel doorgaan! Hetzij in een wat andere vorm!
pi_202102020
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Tof dat ze wel doorgaan! Hetzij in een wat andere vorm!
De takeaway is 10 minuten fietsen *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_202102067
Over klagen, mopperen en positieve noten gesproken; een mislukt 'humaan corona vaccin' blijkt tot nu toe heel goede resultaten te leveren wat betreft FIP (feline infectieuze peritonitus) patiënten. FIP wordt bij katten namelijk door een coronavirus veroorzaakt. FIP is normaal gesproken een doodvonnis.
We kunnen zelf de behandeling niet geven, dat moeten de mensen zelf thuis doen - het middel is niet officieel geregistreerd voor diergeneeskundig gebruik - maar een collega heeft zelf een FIP kat, en met haar hulp en een wat dubieuze website, lijken er nu heel wat katten goed op te gaan. (Wat de lange termijn prognose is, is nog niet bekend).
*O*

Over minder positieve noten gesproken; Cas z'n linkervoorpoot doet het niet. -O- Althans, hij wil er totaal niet op steunen.
De gabapentine voor z'n rug doet er helaas niks voor. Dus morgen eerst naar de dierenarts hier. Zien of we daar iets kunnen vinden.
pi_202102169
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
Over klagen, mopperen en positieve noten gesproken; een mislukt 'humaan corona vaccin' blijkt tot nu toe heel goede resultaten te leveren wat betreft FIP (feline infectieuze peritonitus) patiënten. FIP wordt bij katten namelijk door een coronavirus veroorzaakt. FIP is normaal gesproken een doodvonnis.
We kunnen zelf de behandeling niet geven, dat moeten de mensen zelf thuis doen - het middel is niet officieel geregistreerd voor diergeneeskundig gebruik - maar een collega heeft zelf een FIP kat, en met haar hulp en een wat dubieuze website, lijken er nu heel wat katten goed op te gaan. (Wat de lange termijn prognose is, is nog niet bekend).
*O*

Over minder positieve noten gesproken; Cas z'n linkervoorpoot doet het niet. -O- Althans, hij wil er totaal niet op steunen.
De gabapentine voor z'n rug doet er helaas niks voor. Dus morgen eerst naar de dierenarts hier. Zien of we daar iets kunnen vinden.
Och Cas -O- Wat zielig.

Maar wat een (hopelijk) goed nieuws over FIP. Kat van een vriendin is er aan overleden, maand nadat heer kittens waren geboren. Wat een lijdensweg was dat
We have far more in common than that which devides us..
pi_202102345
@Tele6 nou, wij hadden een toetje hoor, na de workout. Een tabata van 4 rondes airsquats en in je rust moest je dan in je bottompositie blijven zitten.
;(

;( ;(

Ik wil nooit meer toetje.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202102421
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Net op FB ook voor @:Myraela

TIME TO EVOLVE
(op de foto: een kleine greep van alle gasten die KONIJNENVOER hebben vereeuwigd)
Precies 7 dagen geleden hebben wij de deuren gesloten van restaurant Konijnenvoer. Samen met de sluiting van het restaurant, hebben wij onszelf afgelopen week ook afgesloten van onze socials en telefoons. Het was tijd om heel even naar binnen te keren, na 4 jaar van energie uitzenden was het tijd om zelf weer even op te laden. Even op zoek naar iets wat in de buurt komt van balans, met onze wortels voelen waar de aarde ook alweer was.
Zoals je misschien is opgevallen zijn wij overgestapt op het Nederlands. We willen jullie iets meer meenemen in het proces achter de schermen, en op deze manier hebben we het gevoel dat jullie iets dichterbij zijn.
Enfin, Wat kun je de aankomende tijd van ons verwachten?
KONIJNENVOER EXPRESS
@:konijnenvoer.express
Een kleine droom die uitkomt.
Laten we eerlijk zijn, de meeste van ons houden van (regelmatig) online eten bestellen of afhalen, maar het aanbod is helaas over het algemeen niet al te best. Te vaak heb ik met tranen in mijn ogen slappe friet gegeten, de garnituur gezocht in mijn salade of met mijn handen in het haar mijzelf afgevraagd waarom mijn broodje zoveel groter was dan mijn burger. Daarom komen wij met het revolutionaire idee voor een KONIJNENVOER take away restaurant waar we heerlijk, overwegend gezond, plantaardig soulfood waar over nagedacht is serveren. De meest extravagante burgers, bowls, salades en natuurlijk ontbreken klassiekers zoals onze kibbeling, Italian Fried chicken of ons huisgemaakt ijs en cheesecake bars niet. No worries, vanaf 18 november openen wij onze deuren (of jij jouw deur voor ons!)
BISTRO BAR GIOIA
@:bistrobar.gioia
Na een kortstondige identiteitscrisis heeft Gioia haar kleuren gevonden en zal 11.11 haar deuren openen als BISTRO BAR GIOIA.
Volg ons via de trappen naar de sfeervolle 14e eeuws stadskelder. Hier kun je genieten van kwaliteitscocktails, en een fijn assortiment aan wilde wijnen en bieren. Dit wordt allemaal begeleid door de bekende KONIJNENVOER antipastiplanken en kleine gerechtjes zoals arancini, calamari en Nonna’s polpette.
X Team KV GIOIA
Leuk! Zou zeker nog eens gaan voor de plank. :9
pi_202102431
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:38 schreef Myraela het volgende:

[..]
Leuk! Zou zeker nog eens gaan voor de plank. :9
Ik hoop ook echt dat ze die ook in de take away hebben. Dan weet ik wat ik één van de kerstdagen eet. :D
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 19:50:23 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202102611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik hoop ook echt dat ze die ook in de take away hebben. Dan weet ik wat ik één van de kerstdagen eet. :D
Ik eet liever konijn zonder voer :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202102730
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik eet liever konijn zonder voer :P
Ik denk dat ook jij blij verrast zou zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_202102742
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had net wéér een negatieve zelftest met een lijer in huis *O*
Soms lukt het ook gewoon niet om iets te krijgen -O-
Arme jij :P

Ik vraag me overigens wel af waarom die zelftesten minder betrouwbaar zijn dan de GGD testen als ze daar dezelfde meuk gebruiken :’) In geval van allergeentesten that is. Waarom zou je dan zelftesten?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202103090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:57 schreef PdeHoog het volgende:

Arme jij :P

Ik vraag me overigens wel af waarom die zelftesten minder betrouwbaar zijn dan de GGD testen als ze daar dezelfde meuk gebruiken :’) In geval van allergeentesten that is. Waarom zou je dan zelftesten?
GGD is pcr-test toch en dat duurt een halve dag voor de uitslag. Zelftest is bekend na een kwartiertje, dus dat is lekker snel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202103186
Arme Cas! -O-
pi_202103191
Dichtdoendan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')