Al zijn het 25 prikjes, ik zie het probleem ook niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zolang dat nodig is. Een prikje er bij zie ik voor me zelf niet als een probleem.
Ik ben ook niet solidair met Aziaten waar het virus vandaan komt. Als je wat minder vleermuizen had gegeten hadden we dit probleem niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Over domheid gesproken? Het probleem is dat de zorg de toeloop niet meer aankan. En tja echt solidair met mensen die ongevaccineerd zijn is wel lastig aan het worden.
Zucht, flinke borden voor de koppen hier..quote:Op donderdag 11 november 2021 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Al zijn het 25 prikjes, ik zie het probleem ook niet.
Daarnaast snap ik ook de mensen niet die, als ze al prikjes hebben gekregen, zo ontzettend recalcitrant doen als het gaat om het krijgen van die extra prikjes. Waarom zo ontzettend moeilijk doen daarover
In Nederland belanden minder mensen in het ziekenhuis en op de IC door een filterfunctie van huisartsen en bijv. verpleeghuizen voor oudere/zieken. Daardoor kunnen we goede zorg bieden zonder dat de kosten nog meer uit de hand lopen. Opschalen omdat mensen weigeren een prik te nemen voelt dan gek en haalt dit principe onderuit. Er is nu geen behoefte aan meer capaciteit - dit is onnodige en zeer dure zorg. Een IC bed is echt onbetaalbaar, zeker om grotendeels onbenut te laten.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het duurt een aantal jaren om een IC verpleegkundige op te leiden. En er is nu zelfs een uitstroom van personeel op de IC. Logisch want die zijn het behandelen van ongevaccineerden en de werkdruk nu wel zat aan het worden. En ik zou om eerlijk te zijn het werk op een IC of in de zorg afraden.
Als we meteen de delta variant hadden zonder vaccinaties was het een groot drama geworden. Besef je dat wel? Enige reden dat het nog enigszins werkt nu zijn de vaccinaties.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Zucht, flinke borden voor de koppen hier..
- Je hebt een kat in de zak gekocht. De vaccins zouden de oplossing zijn, zou verspreiding en ziekte voorkomen. Niet alleen doen ze niet wat ze zouden moeten doen, ze zijn ook nog eens rete snel uitgewerkt.
- Er worden voorwaarden gekoppeld aan het ingespoten hebben van een slecht middel. Een middel waarvan nu boostershots nodig zijn om het enigzins werkbaar te houden. Als je een slecht middel in blijft spuiten wat telkens uitwerkt, is het dus een eindeloos systeem.
- Als je de onderliggende shit (de onderbemenste en uitgeputte zorg) niet oplost, helpen bovenstaande 2 items nooit en te nimmer om de druk op de zorg op te lossen.
Maar neem jij vooral je 25 prikjes en belast je de zorg daarna met je hartontstekingen, je hebt in ieder geval een groen vinkje!
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:30 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Als we meteen de delta variant hadden zonder vaccinaties was het een groot drama geworden. Besef je dat wel? Enige reden dat het nog enigszins werkt nu zijn de vaccinaties.
Jij bent een prima voorbeeld van iemand die ik totaal niet snap. Wel de twee prikjes nemen, maar vervolgens met cynisme het hele gedoe afzeiken. Waarom oh waarom heb jij dan überhaupt die dingen in eerste instantie genomen?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Zucht, flinke borden voor de koppen hier..
- Je hebt een kat in de zak gekocht. De vaccins zouden de oplossing zijn, zou verspreiding en ziekte voorkomen. Niet alleen doen ze niet wat ze zouden moeten doen, ze zijn ook nog eens rete snel uitgewerkt.
- Er worden voorwaarden gekoppeld aan het ingespoten hebben van een slecht middel. Een middel waarvan nu boostershots nodig zijn om het enigzins werkbaar te houden. Als je een slecht middel in blijft spuiten wat telkens uitwerkt, is het dus een eindeloos systeem.
- Als je de onderliggende shit (de onderbemenste en uitgeputte zorg) niet oplost, helpen bovenstaande 2 items nooit en te nimmer om de druk op de zorg op te lossen.
Maar neem jij vooral je 25 prikjes en belast je de zorg daarna met je hartontstekingen, je hebt in ieder geval een groen vinkje!
Alsof jij zelf wél weet wat de oplossing zou moeten zijn. Ik zie je de hele tijd klagen, maar zelf niet met een werkbaardere oplossing dan een (booster)vaccin te nemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]de tandjes...
'Delta' is maar een woordje, toegekend aan een gemuteerde versie. Als je de vorige mutaties niet had gehad, dan noemden we de huidige Delta gewoon Alpha. Dan was op dié Alpha een vaccin gebouwd, dan was dié versie van het vaccin toegediend en zat je drie mutaties verder op Zeta (of whatever de 3e letter na Delta is) met een verouderd vaccin wat niet helpt tegen de dominante variant.
Echt, dat je dat principe moet uitleggen. Weer blind staren op de vaccin als de enige redder, de enige oplossing, het licht aan het einde van de tunnel...
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij bent een prima voorbeeld van iemand die ik totaal niet snap. Wel de twee prikjes nemen, maar vervolgens met cynisme het hele gedoe afzeiken. Waarom oh waarom heb jij dan überhaupt die dingen in eerste instantie genomen?
En verder wat Underdoggy zegt.
(1) Ik heb geen prikken genomenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Alsof jij zelf wél weet wat de oplossing zou moeten zijn. Ik zie je de hele tijd klagen, maar zelf niet met een werkbaardere oplossing dan een (booster)vaccin te nemen.
En nee, meer zorgpersoneel is niet de oplossing voor het probleem.
Zelf zou ik stoppen met de hele poppenkast. Zo langzamerhand zijn er steeds minder bestuurders en adviseurs die echt onafhankelijk en zonder directe belangen bezig zijn, dus hoe serieus kan je die nog nemen (zie o.a. FollowTheMoney zie bijv. https://www.ftm.nl/tag/jan-kluytmans). De overheid en adviserende instanties zijn hun geloofwaardigheid steeds verder aan het verspelen, terwijl onze leiders helemaal machtsgeil/machtsdronken zijn en van een geloofwaardige wetenschappelijke aanpak lijkt al enige tijd geen sprake meer (ze willen niet voor niets o.a. geen onderzoek naar de effectiviteit van de QR-samenleving).quote:Op woensdag 10 november 2021 17:33 schreef Megumi het volgende:
Zelf zou ik trouwens voor een echte lockdown gaan.
Dat is veruit de meest slechte optie die gekozen kan worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef andatura het volgende:
[..]
Zelf zou ik stoppen met de hele poppenkast.
Want? Bang voor te veel ongemakkelijke waarheden en feiten? Ik snap niet dat je mensen uitsluit op basis van vaccinatiestatus. Wat dat betreft pas je wel mooi in het nieuwe Nederland.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan zijn we uitgepraat. Fijne dag verder.
Dit is wel essentieel, ik vind dat er veel meer nadruk moet liggen op persoonlijke afweging op basis van risico factoren. Ik ken jou verder niet, maar mensen die ouder zijn dan x-leeftijd, overgewicht hebben, bepaalde aandoeningen hebben of iets dergelijks: stuur die aub om een booster en overtuig ze van de nut en noodzaak ervan.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat ik uiteindelijk wel zo'n booster moet, maar ik ben er toch minder happig op nu ik toch weer te maken krijg met maatregelen
Kom liever met een nieuw vaccin dat ook goed werkt tegen delta. Dan sta ik vooraan, maar zo'n verplichte booster slaat nergens op in de huidige situatie.
Omdat jijquote:Op donderdag 11 november 2021 10:12 schreef Thrilled het volgende:
Want? Bang voor te veel ongemakkelijke waarheden en feiten? Ik snap niet dat je mensen uitsluit op basis van vaccinatiestatus. Wat dat betreft pas je wel mooi in het nieuwe Nederland.
Alleen samen krijgen we Corona onder controlequote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat jij
a. niet deelneemt aan de huidige oplossingsmethoden. Dan interesseert het mij geen ene bal meer wat jij als mogelijke oplossing ziet.
b. continue bezig bent met jij-bakken. Ik heb een bord voor mijn kop. Ik ben bang voor ongemakkelijke waarheden en feiten. Ik sluit mensen uit op basis van vaccinatiestatus. Allemaal gelul, maar ik ga daar niet aan mee doen met jou.
Dus reageer maar raak, jij mag het laatste woord hebben. Brand mij maar af als jij daar gelukkig van wordt.
Je komt er toch niet vanaf. Je kan zoveel maatregelen nemen als je wilt, lockdowns doen wat je wilt, zolang er nog 1 persoon rondloopt met corona, zal het altijd zo blijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is veruit de meest slechte optie die gekozen kan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |