Eerst liever nog even de ongevaccineerden een schuldgevoel aannaaien door de rest in lockdown te pushen. En dan in het nieuwe jaar te shinen met een 3de vaccinoplossing, terwijl je het 196ste land bent die dat besluit.quote:Op zondag 7 november 2021 23:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee joh...moet zorgvuldig gebeuren he, ze wachten nog even ermee
de ongevaccineerden kunnen me aan me reet oxideren eerlijk gezegdquote:Op zondag 7 november 2021 23:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerst liever nog even de ongevaccineerden een schuldgevoel aannaaien door de rest in lockdown te pushen. En dan in het nieuwe jaar te shinen met een 3de vaccinoplossing, terwijl je het 196ste land bent die dat besluit.
Wat zou een ongevaccineerde -50'er jou nu aan je reet roesten?quote:Op zondag 7 november 2021 23:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de ongevaccineerden kunnen me aan me reet oxideren eerlijk gezegd
ze hebben bijna allemaal een grote bek, en nu gaan janken over een schuld gevoel ?
hopelijk houden ze niet al teveel ziekenhuisbedden bezet
Nope, doen ze niet. Paar posts terug is dat te zien en iedere dag door serials cijfers.quote:Op zondag 7 november 2021 23:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hopelijk houden ze niet al teveel ziekenhuisbedden bezet
quote:Op zondag 7 november 2021 23:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, doen ze niet. Paar posts terug is dat te zien en iedere dag door serials cijfers.
Wat mij structureel opvalt, dat men hoegenaamd niets doet met screening om mensen die een verhoogd risico hebben te identificeren en die conform te benaderen met en wat zij(zelf) kunnen doen om hun infectierisico's te verminderen. Deels wellicht door (booster)vaccinatie en anderzijds door gelet hun risico dan hun eigen gedrag aan te passen; en dan bedoel ik dat in bredere zin sociaal & maatschappelijk en leefwijze.quote:Op zondag 7 november 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk niet. De vaccins werken goed, misschien wel boven verwachting goed. De werking van de vaccins lijkt in hogere leeftijden sneller dan verwacht af te nemen, wat voor uitdagingen zorgt.
Maar, zelfs met de goede werking van de vaccins is er door een hele rits aan redenen onvoldoende capaciteit om de zorg op een normale bezetting door te laten gaan, waardoor er nog steeds maatregelen nodig zijn.
Door als kabinet een maand te wachten met het beginnen met prikken van die booster prik (wat inhoudt dat er 6 weken vertraging is in effectiviteit) en vol in te zetten op een middel wat wisselvallig wetenschappelijk bewijs heeft (het gebruik van de QR code) vind ik juist het sluiten van je ogen voor de werkelijkheid.
Alsof je ernstig ziek bent en denkt: Ach, 6 paracetamol op een dag en ik ben er zo weer bovenop, niets aan de hand. Ondertussen sterft je been af en zeg je: De paracetamol werkt gewoon nog niet goed genoeg, even volhouden.
Ja het merendeel heeft alles gedaan wat werd gevraagd en zijn terug bij bijna af ipv beloond te worden voor de moeite en de offers. Ik begrijp dat wel.quote:Op zondag 7 november 2021 23:51 schreef Discombobulate het volgende:
Het merendeel mensen interesseert het gewoon niet meer, die willen leven. Aard van het beestje.
'Volk: ongezien de tyfus met u. Zoek het uit'quote:Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk niet dat er nog nieuwe steunpakketten komen, maar ik denk óók niet dat dat een belemmering is om opnieuw sectoren dicht te gaan gooien. Gezien de randvoorwaarden koersen we er toch al op aan dat dat jaarlijks gaat terugkeren, dan moet je ook niet koste wat kost sectoren overeind gaan houden die toch ten dode zijn opgeschreven in het nieuwe normaal.
Als de werking van de vaccins echt afneemt heb je nu nog de kans dat in je voordeel te buigen, dan doe je de booster voor de bescherming in die groepen helemaal uitgewerkt is. Als we nu zorgvuldig wachten tot december voor 80+ en dan januari 60+ doen kun je nog veel meer opnames verwachten.quote:Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ach wat is zorgvuldig? Hugo liep bij de start van de eerste vaccinatiecampagne enorm te klooien, maar heeft ons dat geschaad? Sommige landen die er eerder bij waren hebben er geen moment beter voor gestaan, hebben grote delen van het jaar minder vrijheden gehad en zitten nu ook in hetzelfde schuitje. Ik denk dat Hugo niet de goede man op de goede plek is en dat hij een tunnelvisie heeft, maar ik heb niet het gevoel dat die andere landen inmiddels wel een idee hebben wat ze doen.
1.5 jaar bezig en nog geen ene REET hebben ze geleerd.........zorgboerderij "het torentje"quote:Op zondag 7 november 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de werking van de vaccins echt afneemt heb je nu nog de kans dat in je voordeel te buigen, dan doe je de booster voor de bescherming in die groepen helemaal uitgewerkt is. Als we nu zorgvuldig wachten tot december voor 80+ en dan januari 60+ doen kun je nog veel meer opnames verwachten.
Berichten uit andere landen laten ‘t er in elk geval op lijken dat spoed hier zou helpen.
Pagina 1.quote:
quote:Op zondag 7 november 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat z’n beetje 22 maanden te laat komt.
[..]
Klopt onder de 50 liggen er momenteel :
- 165 op de verpleegafdeling (van de 1185)
- 48 op de IC (van de 305)
Van de gehele ziekenhuis bezetting is dus 14% onder de 50
Maar algemeen genomen is dat wel de meest actieve groep, die het meest beperkt wordt.
[..]
Dan kan hij weer pizza’s bezorgen zeker? De bezorgmarkt is half stil gevallen natuurlijk nu we weer naar de restaurants kunnen.
Marino was vandaag ook weer aan het duiden, waar hij al 10x mee gestopt zou zijn.
En dat ligt niet ah virus, maar aan de regeringen wereldwijd?quote:Op zondag 7 november 2021 23:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Ja het merendeel heeft alles gedaan wat werd gevraagd en zijn terug bij bijna af ipv beloond te worden voor de moeite en de offers. Ik begrijp dat wel.
hoeveel % daarvan is ongevaccineerd ? 75%?quote:
He? Spoed? Proactief handelen? Dat kennen we hier niet. We schuiven het gewoon weer op de burger af, beproefd recept.quote:Op zondag 7 november 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de werking van de vaccins echt afneemt heb je nu nog de kans dat in je voordeel te buigen, dan doe je de booster voor de bescherming in die groepen helemaal uitgewerkt is. Als we nu zorgvuldig wachten tot december voor 80+ en dan januari 60+ doen kun je nog veel meer opnames verwachten.
Berichten uit andere landen laten ‘t er in elk geval op lijken dat spoed hier zou helpen.
Dit is het wel ja. Meer last van de politiek dan van een virusje.quote:Op zondag 7 november 2021 23:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Ja het merendeel heeft alles gedaan wat werd gevraagd en zijn terug bij bijna af ipv beloond te worden voor de moeite en de offers. Ik begrijp dat wel.
Nee in Nederland breiden we liever het QR systeem uit naar plekken waar het niks toevoegd zoals op het terras en in de sportschoolquote:Op zondag 7 november 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lockdown? Uw schuld hoort u mij. U wilde immers niet luisteren. U. U. U!!!quote:Op zondag 7 november 2021 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
He? Spoed? Proactief handelen? Dat kennen we hier niet. We schuiven het gewoon weer op de burger af, beproefd recept.
grgr,
Hugo
Ja man met 12 sterfgevallen gemiddeld p/d over 7 dagen. Erg benieuwd hoe dat zonder vaccinatie eruit had gezienquote:Op zondag 7 november 2021 23:29 schreef Za het volgende:
[..]
Het lijkt eerder een nachtmerrie wanneer we de grafiek en opnamecijfers van Singapore erbij pakken.
hoe kan je een nieuwe lockdown verwachten als we dit weekend gewoon nog volle stadions hadden ?quote:Op zondag 7 november 2021 23:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Media is ook al aan het pushen voor een nieuwe lockdown
Bijna geslaagd, nog even een specifieke groep uitkiezen.quote:Op zondag 7 november 2021 23:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lockdown? Uw schuld hoort u mij. U wilde immers niet luisteren. U. U. U!!!
Was met QR dus superveilig!quote:Op maandag 8 november 2021 00:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kan je een nieuwe lockdown verwachten als we dit weekend gewoon nog volle stadions hadden ?
Mweh, dan gaan de corona implicaties wel heel dicht bij de mensen komen. Willen ze voorkomen.quote:Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk niet dat er nog nieuwe steunpakketten komen, maar ik denk óók niet dat dat een belemmering is om opnieuw sectoren dicht te gaan gooien. Gezien de randvoorwaarden koersen we er toch al op aan dat dat jaarlijks gaat terugkeren, dan moet je ook niet koste wat kost sectoren overeind gaan houden die toch ten dode zijn opgeschreven in het nieuwe normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |