abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2021 @ 23:45:36 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080601
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]
nee joh...moet zorgvuldig gebeuren he, ze wachten nog even ermee
Eerst liever nog even de ongevaccineerden een schuldgevoel aannaaien door de rest in lockdown te pushen. En dan in het nieuwe jaar te shinen met een 3de vaccinoplossing, terwijl je het 196ste land bent die dat besluit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202080609
Het gevoel van urgentie is ook wel weg bij het volk. Medici kunnen moord en brand schreeuwen bij Nieuwsuur e.d., maar mensen doen nu toch wel wat ze willen. Je houdt dit echt niet vol als samenleving. Ene oor in, andere uit. Dat merk ik bij mijzelf ook heel erg. Het interesseert me vrij weinig nu. Gelukkig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202080617
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eerst liever nog even de ongevaccineerden een schuldgevoel aannaaien door de rest in lockdown te pushen. En dan in het nieuwe jaar te shinen met een 3de vaccinoplossing, terwijl je het 196ste land bent die dat besluit.
de ongevaccineerden kunnen me aan me reet oxideren eerlijk gezegd
ze hebben bijna allemaal een grote bek, en nu gaan janken over een schuld gevoel ?

hopelijk houden ze niet al teveel ziekenhuisbedden bezet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 7 november 2021 @ 23:49:50 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080627
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]
de ongevaccineerden kunnen me aan me reet oxideren eerlijk gezegd
ze hebben bijna allemaal een grote bek, en nu gaan janken over een schuld gevoel ?

Wat zou een ongevaccineerde -50'er jou nu aan je reet roesten?
1947-2016
  zondag 7 november 2021 @ 23:51:03 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080634
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nope, doen ze niet. Paar posts terug is dat te zien en iedere dag door serials cijfers.
1947-2016
pi_202080635
Het merendeel mensen interesseert het gewoon niet meer, die willen leven. Aard van het beestje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202080642
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nope, doen ze niet. Paar posts terug is dat te zien en iedere dag door serials cijfers.
_O- _O-
  zondag 7 november 2021 @ 23:52:52 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202080647
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk niet. De vaccins werken goed, misschien wel boven verwachting goed. De werking van de vaccins lijkt in hogere leeftijden sneller dan verwacht af te nemen, wat voor uitdagingen zorgt.

Maar, zelfs met de goede werking van de vaccins is er door een hele rits aan redenen onvoldoende capaciteit om de zorg op een normale bezetting door te laten gaan, waardoor er nog steeds maatregelen nodig zijn.

Door als kabinet een maand te wachten met het beginnen met prikken van die booster prik (wat inhoudt dat er 6 weken vertraging is in effectiviteit) en vol in te zetten op een middel wat wisselvallig wetenschappelijk bewijs heeft (het gebruik van de QR code) vind ik juist het sluiten van je ogen voor de werkelijkheid.

Alsof je ernstig ziek bent en denkt: Ach, 6 paracetamol op een dag en ik ben er zo weer bovenop, niets aan de hand. Ondertussen sterft je been af en zeg je: De paracetamol werkt gewoon nog niet goed genoeg, even volhouden.
Wat mij structureel opvalt, dat men hoegenaamd niets doet met screening om mensen die een verhoogd risico hebben te identificeren en die conform te benaderen met en wat zij(zelf) kunnen doen om hun infectierisico's te verminderen. Deels wellicht door (booster)vaccinatie en anderzijds door gelet hun risico dan hun eigen gedrag aan te passen; en dan bedoel ik dat in bredere zin sociaal & maatschappelijk en leefwijze.

Het is relatief eenvoudig om los van leeftijd en gekende onderliggende aandoeningen, de "kwetsbaren" te identificeren bv. door iom hun arts, te (be)kijken of en in hoevrre hun afweer voldoende sterk is.
De wijze en de (chemische)structuur van hun speeksel/slijmafweer aangaande toegankelijk voor SARS-Cov-2 zegt bv het nodige over hun afweervermogens en/of in hoeverre het virus voor die groep besmettelijk is. pubmed*
Natuurlijk zijn ook hier geen keiharde waarden omdat elk mens en situatie anders is. Er zou wmb winst te halen zijn door indicaties voor generiek risico en specifiek gevolg mee te nemen.

NB: * het artikel leg ook uit waarom mannen net wat bevattelijker zouden zijn dan vrouwen omdat een bepaald type slijm (MUC4 verbandhoudend met oestrogeen aanmaak) hen beter beschermd tegen binnendringen van o.a. virus. De slijmbarière is onderdeel van de aangeboren (eerstelijns cq mechanische) afweer om schadelijke organismes buiten de deur te houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 7 november 2021 @ 23:53:03 #184
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202080650
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:51 schreef Discombobulate het volgende:
Het merendeel mensen interesseert het gewoon niet meer, die willen leven. Aard van het beestje.
Ja het merendeel heeft alles gedaan wat werd gevraagd en zijn terug bij bijna af ipv beloond te worden voor de moeite en de offers. Ik begrijp dat wel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 7 november 2021 @ 23:53:30 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080653
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk niet dat er nog nieuwe steunpakketten komen, maar ik denk óók niet dat dat een belemmering is om opnieuw sectoren dicht te gaan gooien. Gezien de randvoorwaarden koersen we er toch al op aan dat dat jaarlijks gaat terugkeren, dan moet je ook niet koste wat kost sectoren overeind gaan houden die toch ten dode zijn opgeschreven in het nieuwe normaal.
'Volk: ongezien de tyfus met u. Zoek het uit'
1947-2016
pi_202080656
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:36 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ach wat is zorgvuldig? Hugo liep bij de start van de eerste vaccinatiecampagne enorm te klooien, maar heeft ons dat geschaad? Sommige landen die er eerder bij waren hebben er geen moment beter voor gestaan, hebben grote delen van het jaar minder vrijheden gehad en zitten nu ook in hetzelfde schuitje. Ik denk dat Hugo niet de goede man op de goede plek is en dat hij een tunnelvisie heeft, maar ik heb niet het gevoel dat die andere landen inmiddels wel een idee hebben wat ze doen.
Als de werking van de vaccins echt afneemt heb je nu nog de kans dat in je voordeel te buigen, dan doe je de booster voor de bescherming in die groepen helemaal uitgewerkt is. Als we nu zorgvuldig wachten tot december voor 80+ en dan januari 60+ doen kun je nog veel meer opnames verwachten.

Berichten uit andere landen laten ‘t er in elk geval op lijken dat spoed hier zou helpen.
pi_202080665
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als de werking van de vaccins echt afneemt heb je nu nog de kans dat in je voordeel te buigen, dan doe je de booster voor de bescherming in die groepen helemaal uitgewerkt is. Als we nu zorgvuldig wachten tot december voor 80+ en dan januari 60+ doen kun je nog veel meer opnames verwachten.

Berichten uit andere landen laten ‘t er in elk geval op lijken dat spoed hier zou helpen.
1.5 jaar bezig en nog geen ene REET hebben ze geleerd.........zorgboerderij "het torentje"
  zondag 7 november 2021 @ 23:56:56 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080669
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]
_O- _O-
Pagina 1. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Alleen wel jammer dat z’n beetje 22 maanden te laat komt.
[..]
Klopt onder de 50 liggen er momenteel :
- 165 op de verpleegafdeling (van de 1185)
- 48 op de IC (van de 305)

Van de gehele ziekenhuis bezetting is dus 14% onder de 50

Maar algemeen genomen is dat wel de meest actieve groep, die het meest beperkt wordt.
[..]
Dan kan hij weer pizza’s bezorgen zeker? De bezorgmarkt is half stil gevallen natuurlijk nu we weer naar de restaurants kunnen.

Marino was vandaag ook weer aan het duiden, waar hij al 10x mee gestopt zou zijn.
1947-2016
  zondag 7 november 2021 @ 23:58:37 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202080675
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Ja het merendeel heeft alles gedaan wat werd gevraagd en zijn terug bij bijna af ipv beloond te worden voor de moeite en de offers. Ik begrijp dat wel.
En dat ligt niet ah virus, maar aan de regeringen wereldwijd?

En als je het zat bent is het virus spontaan ongevaarlijk?

:?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202080678
twitter

Media is ook al aan het pushen voor een nieuwe lockdown :r
pi_202080679
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Pagina 1. ;)
[..]

hoeveel % daarvan is ongevaccineerd ? 75%?
en ze nemen dus wel ziekenhuis bedden in beslag.
pi_202080680
quote:

[..]

He? Spoed? Proactief handelen? Dat kennen we hier niet. We schuiven het gewoon weer op de burger af, beproefd recept.

grgr,
Hugo
zie email 27 oktober
  zondag 7 november 2021 @ 23:59:06 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080683
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:53 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Dit is het wel ja. Meer last van de politiek dan van een virusje.
1947-2016
pi_202080689
quote:

[..]

Nee in Nederland breiden we liever het QR systeem uit naar plekken waar het niks toevoegd zoals op het terras en in de sportschool :'). Als ouderen en kwetsbaren gewoon regelmatig een booster krijgen kan de rest van de samenleving gewoon door blijven draaien.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 7 november 2021 @ 23:59:57 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202080693
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
He? Spoed? Proactief handelen? Dat kennen we hier niet. We schuiven het gewoon weer op de burger af, beproefd recept.

grgr,
Hugo
Lockdown? Uw schuld hoort u mij. U wilde immers niet luisteren. U. U. U!!!
1947-2016
pi_202080697
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:29 schreef Za het volgende:

[..]
Het lijkt eerder een nachtmerrie wanneer we de grafiek en opnamecijfers van Singapore erbij pakken.
Ja man met 12 sterfgevallen gemiddeld p/d over 7 dagen. Erg benieuwd hoe dat zonder vaccinatie eruit had gezien
pi_202080700
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Media is ook al aan het pushen voor een nieuwe lockdown :r
hoe kan je een nieuwe lockdown verwachten als we dit weekend gewoon nog volle stadions hadden ?
pi_202080701
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lockdown? Uw schuld hoort u mij. U wilde immers niet luisteren. U. U. U!!!
Bijna geslaagd, nog even een specifieke groep uitkiezen.
zie email 27 oktober
pi_202080706
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 00:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]
hoe kan je een nieuwe lockdown verwachten als we dit weekend gewoon nog volle stadions hadden ?
Was met QR dus superveilig!
zie email 27 oktober
  maandag 8 november 2021 @ 00:02:09 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202080707
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk niet dat er nog nieuwe steunpakketten komen, maar ik denk óók niet dat dat een belemmering is om opnieuw sectoren dicht te gaan gooien. Gezien de randvoorwaarden koersen we er toch al op aan dat dat jaarlijks gaat terugkeren, dan moet je ook niet koste wat kost sectoren overeind gaan houden die toch ten dode zijn opgeschreven in het nieuwe normaal.
Mweh, dan gaan de corona implicaties wel heel dicht bij de mensen komen. Willen ze voorkomen.

Denk dat het doel nog steeds is om het te laten uitrazen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')