Wat houdt een vaccinatieplicht in? Dat de ggd naar je toekomt en je desnoods separeert om je en spuit toe te dienen? En hoe doe je dat bij kinderen die dat niet willen?quote:Op maandag 8 november 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ver. Zelfs een vaccinatieplicht is wat mij betreft niet langer uitgesloten. Er is gewoon een groep die doelbewust obstructie pleegt. Dat moet kappen.
Het enige wat ik niet wil is dat Mark en Hugo de boel weer over de schutting flikkeren. De hele samenleving komt op spanning te staan zo met al die onbezoldigde BOA's.
[..]
Dat ligt aan de grootte van dat restrisico. Maar het streven moet gericht zijn op geen maatregelen.
Klopt is een glijdende schaal, ben ik zeker met je eens. Maar linksom of rechtsom zul je uiteindelijk specifieker te werk moeten gaan dan nu. Nu creert de QR code een vals gevoel van veiligheid en heeft het als neven effect ook nog dat een hoop jongen mensen uitgesloten worden die zo goed als geen risico hebbem op ziekenhuis of IC opname.quote:Op maandag 8 november 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Boosters koppelen aan de QR moet je echt heel terughoudend mee zijn.
1800 covid ziekenhuisopnames, 300 IC.quote:Op maandag 8 november 2021 00:00 schreef devlinmr het volgende:
Ja man met 12 sterfgevallen gemiddeld p/d over 7 dagen. Erg benieuwd hoe dat zonder vaccinatie eruit had gezien
Juiste antwoord is anders en dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 8 november 2021 00:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat loop je dan te schreeuwen?
Het is een feit dat ongevaccineerden momenteel degenen zijn die een enorme druk op de gezondheidszorg leggen.
Het is ook een feit dat ouderen een boosterprik nodig gaan hebben. Maar als we die eerste groep niet hadden gehad, dan was er in de ziekenhuizen niks aan de hand
Aan kinderen hoeven we nog niet te beginnen. Laten we gewoon eens beginnen bij de volwassenen. De computer kan prima een automatische geldboete opleggen.quote:Op maandag 8 november 2021 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat houdt een vaccinatieplicht in? Dat de ggd naar je toekomst en je desnoods separeert om je en spuit toe te dienen? En hoe doe je dat bij kinderen die dat niet willen?
Als we naar Portugal kijken zien we dat het kan.quote:Tjah, het restrisico is nog niet goed kwantificeerbaar, maar we kunnen er wel vanuit gaan dat de komende jaren dit elke winter weer gaat opspelen. Duizenden en duizenden besmettingen en misschien wel 1 k aan ic opnames.
Dat zeggen we straks ook over de 39ste booster.quote:Op maandag 8 november 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Boosters koppelen aan de QR moet je echt heel terughoudend mee zijn.
Daarom gewoon naar de beschikbare cijfers kijkenquote:Op maandag 8 november 2021 00:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo heeft iedereen zijn of haar eigen referentiekader.
En daar ben ik het op mijn beurt dan ook wel weer mee eens. Maar het moeten ook geen hoepels worden. Zeker zolang het probleem nog steeds niet uitgaat van de groep (een of tweemaal) gevaccineerden.quote:Op maandag 8 november 2021 00:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Klopt is een glijdende schaal, ben ik zeker met je eens. Maar linksom of rechtsom zul je uiteindelijk specifieker te werk moeten gaan dan nu. Nu creert de QR code een vals gevoel van veiligheid en heeft het als neven effect ook nog dat een hoop jongen mensen uitgesloten worden die zo goed als geen risico hebbem op ziekenhuis of IC opname.
Portugal heeft nog steeds (strengere) restricties dan Nederland hé?quote:Op maandag 8 november 2021 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan kinderen hoeven we nog niet te beginnen. Laten we gewoon eens beginnen bij de volwassenen. De computer kan prima een automatische geldboete opleggen.
[..]
Als we naar Portugal kijken zien we dat het kan.
Misschien ooit.quote:Op zondag 7 november 2021 23:32 schreef capricia het volgende:
Ik denk vaak aan jouw opmerking dat de weg hieruit is om iedereen twee keer per week een zelftest te laten doen. Gevaccineerd en ongevaccineerd.
Maar niemand gaat dat accepteren.
nee.quote:Op maandag 8 november 2021 00:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juiste antwoord is anders en dat weet je zelf ook wel.
Vertel.. wie liggen er in grote meerderheid in het ziekenhuis?quote:En alles maar afschuiven op ongevaccineerden en de samenleving die niet wil luisteren.. 2 jaar lang hetzelfde toontje, zelfde pavlovs en zelfde niet willen nagaan van lange termijn oplossingen.
Nee, 300 ic bedden waar per bed 15 anderen geholpen hadden kunnen worden als men zich had laten vaccineren.quote:Flikker toch op met je het zijn de ongevaccineerden. 300 ic bedden met covid is een probleem? Op een bevolking van 17,8mln?
Het is je vergevenquote:Pardon?
Het percentage nieuwe opnamen van ongevaccinneerden daalt en gevaccinneerden stijgt. Verstandig om te kijken hoe deze trend zich verder ontwikkeld..quote:Op maandag 8 november 2021 00:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat loop je dan te schreeuwen?
Het is een feit dat ongevaccineerden momenteel degenen zijn die een enorme druk op de gezondheidszorg leggen.
Het is ook een feit dat ouderen een boosterprik nodig gaan hebben. Maar als we die eerste groep niet hadden gehad, dan was er in de ziekenhuizen niks aan de hand
Die cijfers die in NL genoemd werden verschillen teveel met die van het buitenland dat is dus een hele vreemde statistiek hier.quote:Op maandag 8 november 2021 00:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nee.
[..]
Vertel.. wie liggen er in grote meerderheid in het ziekenhuis?
[..]
Nee, 300 ic bedden waar per bed 15 anderen geholpen hadden kunnen worden als men zich had laten vaccineren.
Dat is 4500 mensen die moeten wachten omdat mensen egoïstisch zijn, of gewoon misleid zijn door de Thierrietjes en Engels
[..]
Het is je vergeven
Wat ansich logisch is. Hoe meer gevaccineerd hoe meer gevaccineerden in het ziekenhuis.quote:Op maandag 8 november 2021 00:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het percentage nieuwe opnamen van ongevaccinneerden daalt en gevaccinneerden stijgt. Verstandig om te kijken hoe deze trend zich verder ontwikkeld..
Ik heb nog de hoop dat het op een gegeven moment verwaterd tot een verkoudheid. Net als andere corona virussenquote:Voor de rest zullen ouderen, en zwakkeren in het algemeen. En als het aan de politiek ligt liefst iedereen, boosters nodig gaan blijven hebben. Te zien hoe de besmettingen en opnamecijfers zich ontwikkelen onder gevaccinneerden kun je al voorzichtig concluderen dat de vaccins maar aantal maanden werken. Het oude normaal komt idd niet meer terug vrees ik, niet zonder corona acceptatie iig.
Vind ik te makkelijk. Iemand van 20 die zich niet laat vaccineren gaat geen ziekhuisbed of IC plek bezet houden. Iemand van 65+ waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 8 november 2021 00:22 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Ik ben zeker niet voor een vaccinatieplicht. Ik snap als geen ander dat je lijf heilig is.
Maar ik vind wel dat je dan ook de consequenties mag accepteren en niet moet miepen over vrijheid die je afgenomen wordt.
dat moeten we de komende maanden even zien.quote:Op maandag 8 november 2021 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als we naar Portugal kijken zien we dat het kan.
Raar vind ik dat. Als het effect zou hebben prima. Maar de groep gevaccineerd / ongevaccineerd is praktisch homogeen te noemen.quote:Op maandag 8 november 2021 00:22 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Ik ben zeker niet voor een vaccinatieplicht. Ik snap als geen ander dat je lijf heilig is.
Maar ik vind wel dat je dan ook de consequenties mag accepteren en niet moet miepen over vrijheid die je afgenomen wordt.
Lekker organisatoren nog een paar dagen kosten laten maken en als er geen relevante nieuwe informatie is, dan schieten wij het alsnog af, omdat iemand wat roept. Wat een ruggengraadloze windvanen zijn onze bestuurders toch.quote:
Diegene van 20 zet zichzelf dan toch buitenspel.. dat doe ik niet?quote:Op maandag 8 november 2021 00:30 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Waarom dan die persoon van 20 zijn vrijheid afnemen? Dat is echt een absurde denkwijze, wellicht ook gevaarlijk.
Zelf dat niet. De kans dat een 65+'er in het ziekhuis belandt, is inderdaad groter dan de kans dat een 20'er in het ziekhuis belandt. Maar het is nog altijd niet waarschijnlijk dat een 65+'er in het ziekenhuis terecht komt. Verreweg de meesten zieken thuis uit.quote:Op maandag 8 november 2021 00:30 schreef Gohf046 het volgende:
Vind ik te makkelijk. Iemand van 20 die zich niet laat vaccineren gaat geen ziekhuisbed of IC plek bezet houden. Iemand van 65+ waarschijnlijk wel.
Grote kans dat ze in zuid Europa van de winter ook gewoon volgen; seizoen effect is enorm groot.quote:Op maandag 8 november 2021 00:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
dat moeten we de komende maanden even zien.
De vaccins zijn er en de GGD is er klaar voor.quote:Op maandag 8 november 2021 00:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat ze in zuid Europa van de winter ook gewoon volgen; seizoen effect is enorm groot.
Ze hadden de ouderen beter nu vlak voor de winter kunnen vaccineren ipv rond de lente imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |