SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Op een vooruitziende blik hebben we Hugo niet vaak kunnen betrappen inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2021 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Man man man. Hugo maakt er weer een mooie puinzooi van.![]()
Willen de lui van het Radboud soms geen zorgvuldigheid?quote:Op zondag 7 november 2021 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Man man man. Hugo maakt er weer een mooie puinzooi van.![]()
Is de rest van de westerse wereld onzorgvuldig dan?quote:Op zondag 7 november 2021 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Willen de lui van het Radboud soms geen zorgvuldigheid?zie email 27 oktober![]()
Wat is nu eigenlijk het probleem om de boosters nog niet aan te bieden?
Dat de GGD druk is met de griepprik en niet op volle oorlogssterkte is snap ik, maar je kunt toch al beginnen?
Of zijn ze bang dat ook personen die nu gaan vaccineren ivm QR codes weer afhaken als het volgepland zit.![]()
Griepprik haal je niet bij de GGD, maar bij de huisarts. Ik mag de 17de.quote:Op zondag 7 november 2021 20:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat de GGD druk is met de griepprik en niet op volle oorlogssterkte is snap ik, maar je kunt toch al beginnen?
Of zijn ze bang dat ook personen die nu gaan vaccineren ivm QR codes weer afhaken als het volgepland zit.![]()
Het lijkt mij de zelfde aarzeling weer als dat er met de 1ste corona prikken waren.quote:Op zondag 7 november 2021 20:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Of zijn ze bang dat ook personen die nu gaan vaccineren ivm QR codes weer afhaken als het volgepland zit.
"ja we moeten alles nog goed regelen"Twiddel![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-lockdown-verstandig
Jaaa, laten we weer met een lockdown gaan smijtenGewoon voor korte termijn; gewoon eventjes. Denken ze nu nog steeds dat zo'n korte lockdown helpt?
![]()
Ja. Die gaat er gelukkig komenquote:Op zondag 7 november 2021 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jaaa, laten we weer met een lockdown gaan smijtenGewoon voor korte termijn; gewoon eventjes. Denken ze nu nog steeds dat zo'n korte lockdown helpt?
![]()
![]()
Ah ja, de korte strenge lockdown. Wie kent hem niet.quote:Op zondag 7 november 2021 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
zie email 27 oktober![]()
Als je nu nog gelooft in een korte strenge lockdown heb je ook wel een plaat voor je kop.quote:Op zondag 7 november 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja, de korte strenge lockdown. Wie kent hem niet.![]()
Ze zijn laat, dat moet men ergens wel toegeven onder de huidige omstandigheden.
Alleen het optuigen van het vaccinatiegebeuren al (zie afgelopen jaar), ingevolge de tijd die er opnieuw overheen gaat eer iedereen voor een booster aan bod is gekomen want tachtigplussers eerst in december.
En tegen die tijd is men alweer vele maanden verder. Eerder gezette prikken bij overige leeftijden zijn bijna geheel uitgewerkt en men is intussen weer vatbaar geworden voor Covid-19 met alle gevolgen van dien.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Maar de echte vraag is, kunnen we nog wel naar de action straks? Ik heb mijn eierwekker nodig!quote:Op zondag 7 november 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja, de korte strenge lockdown. Wie kent hem niet.
Twiddel![]()
Hij doet precies wat nodig is om de druk op de zorg in stand te houden opdat de onderdrukking uitgebreid kan worden onder het mom van het bestrijden van diezelfde druk.quote:Op zondag 7 november 2021 20:20 schreef trein2000 het volgende:
Man man man. Hugo maakt er weer een mooie puinzooi van.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Juist! dat zijn de vragen des levensquote:Op zondag 7 november 2021 21:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Maar de echte vraag is, kunnen we nog wel naar de action straks? Ik heb mijn eierwekker nodig!
Edit: neem aan dat je eiersnijder bedoelt en niet wekker![]()
![]()
Alleen wel jammer dat z’n beetje 22 maanden te laat komt.quote:Op zondag 7 november 2021 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De wil is er wel.
https://www.1limburg.nl/i(...)-tekort-op-te-vangenKlopt onder de 50 liggen er momenteel :quote:Op zondag 7 november 2021 18:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor een gezonde -50'er?
Fout. Kijk maar naar de cijfers van serial. Die komen er bijna niet.
Gezonde jonge mensen laten zich echt niet vaccineren om hun kans op opname te beperken, die laten zich vaccineren voor geen qr code gezeik.
Hou toch op man.
- 165 op de verpleegafdeling (van de 1185)
- 48 op de IC (van de 305)
Van de gehele ziekenhuis bezetting is dus 14% onder de 50
Maar algemeen genomen is dat wel de meest actieve groep, die het meest beperkt wordt.Dan kan hij weer pizza’s bezorgen zeker? De bezorgmarkt is half stil gevallen natuurlijk nu we weer naar de restaurants kunnen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Yorick pleit voor een lockdown vanaf zaterdag om nog enigszins een normale kerst te kunnen hebben
Marino was vandaag ook weer aan het duiden, waar hij al 10x mee gestopt zou zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mwah. Een lockdown valt wel te doorstaan voor twee weken vier weken twee maanden vier maanden ...quote:Op zondag 7 november 2021 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
![]()
Oke.quote:Op zondag 7 november 2021 21:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hij doet precies wat nodig is om de druk op de zorg in stand te houden opdat de onderdrukking uitgebreid kan worden onder het mom van het bestrijden van diezelfde druk.![]()
Een ouderwetse lockdown, echt smullen voor deze 'experts'.quote:Op zondag 7 november 2021 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
I'll give you something to do![]()
Ja, precies. Kunnen ze het eigenlijk net zo goed niet meer doen. Toch 22 maanden te laat. En een beetje opleiding opzetten doe je gewoon even in korte tijd tijdens een crisis. Laat ze er maar mee stoppen.quote:Op zondag 7 november 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat z’n beetje 22 maanden te laat komt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Opbokken met je lockdown. Accepteren & vaccineren. En begin nou godgloeiende eens met die boostershots voor de risicogroepen.Tics van je petten.![]()
En dan natuurlijk ook de avondklok dat ook weer maar kort gaat duren.quote:Op zondag 7 november 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja, de korte strenge lockdown. Wie kent hem niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Martino de duidkoning nemen we toch al langere tijd niet meer serieus mag ik hopen?quote:Op zondag 7 november 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat z’n beetje 22 maanden te laat komt.
[..]
Klopt onder de 50 liggen er momenteel :
- 165 op de verpleegafdeling (van de 1185)
- 48 op de IC (van de 305)
Van de gehele ziekenhuis bezetting is dus 14% onder de 50
Maar algemeen genomen is dat wel de meest actieve groep, die het meest beperkt wordt.
[..]
Dan kan hij weer pizza’s bezorgen zeker? De bezorgmarkt is half stil gevallen natuurlijk nu we weer naar de restaurants kunnen.
Marino was vandaag ook weer aan het duiden, waar hij al 10x mee gestopt zou zijn.![]()
Joh dan kán toch niet zomaar zonder wekenlang er over te vergaderen.....quote:Op zondag 7 november 2021 21:12 schreef nattermann het volgende:
Opbokken met je lockdown. Accepteren & vaccineren. En begin nou godgloeiende eens met die boostershots voor de risicogroepen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Er waren tal van momenten en mogelijkheden om in elk geval de schade te beperken.quote:Op zondag 7 november 2021 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, precies. Kunnen ze het eigenlijk net zo goed niet meer doen. Toch 22 maanden te laat. En een beetje opleiding opzetten doe je gewoon even in korte tijd tijdens een crisis. Laat ze er maar mee stoppen.
Ik meen dat @chratnox hier een mooie opsomming van geplaatst had, ik geloof dat een plan van Kuipers was.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Super effectief die avondklok. Combineer het met QR op het werk, mondlapjes en verbod alcoholverkoop na 20u we verslaan coronaquote:Op zondag 7 november 2021 21:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En dan natuurlijk ook de avondklok dat ook weer maar kort gaat duren.![]()
![]()
Dus is dit initiatief niet goed?quote:Op zondag 7 november 2021 21:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er waren tal van momenten en mogelijkheden om in elk geval de schade te beperken.
Ik meen dat @:chratnox hier een mooie opsomming van geplaatst had, ik geloof dat een plan van Kuipers was.
Het is ook gewoon mogelijk om van iets dat goed is te erkennen dat het goed is. Ook al is de rest kut.
Man man manAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
En een juichverbod in de stadions.quote:Op zondag 7 november 2021 21:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Super effectief die avondklok. Combineer het met QR op het werk, mondlapjes en verbod alcoholverkoop na 20u we verslaan corona
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |