Dit wordt meestal genegeerd, nu is Portugal even het juiste voorbeeld, totdat de cijfers daar ook weer omhoog springen.quote:Op zondag 7 november 2021 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Vond je Singapore geen goed voorbeeld?
94% vaccinatiegraad, volop maatregelen, link stond erbij.
1738 covid opnames, 338 IC met 5 miljoen inwoners.
Waar haal je die 94% vandaan?quote:Op zondag 7 november 2021 18:16 schreef Za het volgende:
[..]
Singapore, 94%
https://www.cnbc.com/2021(...)ses-remain-high.html
Kijk ook eens naar vorig jaar okt-nov, in het pre vaccinatie tijdperk van Singapore:
[ afbeelding ]
Zijn de vaccins een successtory?
Ah ik had de grafiek gekeken.quote:Op zondag 7 november 2021 18:38 schreef Za het volgende:
[..]
Vond je Singapore geen goed voorbeeld?
94% vaccinatiegraad, volop maatregelen, link stond erbij.
1738 covid opnames, 338 IC met 5 miljoen inwoners.
18plus, net als Portugal.quote:Op zondag 7 november 2021 18:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waar haal je die 94% vandaan?
Hun eigen ministerie van gezondheid geeft 84% aan.
https://www.moh.gov.sg/covid-19/vaccination
Geen enkel idee. Wat ik wel weet is dat ons een rad voor ogen is gedraaid dat het vaccin de silver bullet was.quote:
Ben benieuwd wat de oplossing dan gaat zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 18:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen enkel idee. Wat ik wel weet is dat ons een rad voor ogen is gedraaid dat het vaccin de silver bullet was.
Mijn oplossing is om nu alles uit de kast te trekken zodat we volgend jaar uit deze tyfuszooi zijn en niet nog jaren elke winter met maatregelen en lockdowns zitten. Dat kan ook niet, je sloopt dan de hele maatschappij. En die urgentie ontbreekt nu een beetje imo.
Bizar eigelijk. Gaat echt nog ff duren allemaal dan..quote:Op zondag 7 november 2021 18:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ik had de grafiek gekeken.
Dit is iig niet erg hoopvol
Ligt aan die 6%quote:Op zondag 7 november 2021 18:48 schreef Za het volgende:
[..]
18plus, net als Portugal.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=PRT
betere vaccins om te beginnen die wel jarenlang meegaan. Heb het idee dat ze wel een beetje aan het uitwerken zijn na 6 maanden.quote:Op zondag 7 november 2021 18:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de oplossing dan gaat zijn.
Linksom of rechtsom moet de zorg opgeschaald worden. Daarnaast gaat de zoektocht naar betere behandelmethodes en medicatie natuurlijk gewoon verder.quote:Op zondag 7 november 2021 18:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De anti-virale medicatie die nu in ontwikkeling is hopelijk.quote:Op zondag 7 november 2021 18:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Singapore heeft geen 95% vaccinatiegraad maar 85%quote:Op zondag 7 november 2021 18:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit wordt meestal genegeerd, nu is Portugal even het juiste voorbeeld, totdat de cijfers daar ook weer omhoog springen.
quote:Op zondag 7 november 2021 18:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
2G voor een deel al in Duitsland, in Nederland komt het dus ook. Daar kun je vergif op innemen. Erg mooi.
Ik had liever gewoon een keiharde vaccinatieplicht gehad dan dit gemodder waarmee we nog maanden lang blijven aanklooien.quote:Op zondag 7 november 2021 18:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
2G voor een deel al in Duitsland, in Nederland komt het dus ook. Daar kun je vergif op innemen. Erg mooi.
Maar 85%, alsof het niks is tegenwoordig. Daar hadden we vorig jaar nog van kunnen dromen.quote:Op zondag 7 november 2021 18:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Singapore heeft geen 95% vaccinatiegraad maar 85%
https://www.gov.sg/COVID-19
Dat zal moeten. De zorg opschalen duurt jaren en er komt ontegenzeggelijk een punt dat de maatschappij geen vrijheidsbeperkende maatregelen meer accepteert. Geen idee wanneer precies maar dat moment gaat natuurlijk wel een keer bereikt worden.quote:Op zondag 7 november 2021 18:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De anti-virale medicatie die nu in ontwikkeling is hopelijk.
Onmogelijk te beantwoorden op basis van deze grafiek alleenquote:Op zondag 7 november 2021 18:16 schreef Za het volgende:
[..]
Singapore, 94%
https://www.cnbc.com/2021(...)ses-remain-high.html
Kijk ook eens naar vorig jaar okt-nov, in het pre vaccinatie tijdperk van Singapore:
[ afbeelding ]
Zijn de vaccins een successtory?
Wat komt is dubbel-G: getest én gevaccineerd of genezen.quote:Op zondag 7 november 2021 18:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Sowieso. Als we toen een vaccin hadden gehadquote:Op zondag 7 november 2021 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maar 85%, alsof het niks is tegenwoordig. Daar hadden we vorig jaar nog van kunnen dromen.
G^2quote:Op zondag 7 november 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Wat komt is dubbel-G: getest én gevaccineerd of genezen.
Dan zou het extreem rustig zijn geweest op de IC.quote:Op zondag 7 november 2021 19:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Sowieso. Als we toen een vaccin hadden gehad
Dan blijf ik wel lekker binnen, ga me echt niet elke keer laten testen. Dan maken we wel leuke feestjes thuis.quote:Op zondag 7 november 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Prima. Dan haak ik echt af.quote:Op zondag 7 november 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is eigenlijk compleet van de pot gerukt wat er uit de kast wordt getrokken om een virus te beteugelen wat voor het gros totaal ongevaarlijk is. Zeker in dit stadium met 85% gevaccineerd.quote:Op zondag 7 november 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Kun je doen als overheid, maar nu kun je nog de ongevaccineerden de schuld geven van de maatregelen. Als je alle risico's van ongevaccineerden mitigeert door 2g of 1g beleid dan moet je een nieuwe pispaal zoeken.quote:Op zondag 7 november 2021 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had liever gewoon een keiharde vaccinatieplicht gehad dan dit gemodder waarmee we nog maanden lang blijven aanklooien.
Eens, ik ben er dit jaar alvast volledig op voorbereid. Fitness, feestjes, spellen, etentjes, lockdown-logies alles kan nu 100% bij mij thuis. Enige ding dat roet in ‘t eten kan gooien is als er écht een gevaarlijke variant op komt, waardoor ik geen mensen thuis kan ontvangen zonder groot risico voor hen en onszelf.quote:Op zondag 7 november 2021 19:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dan blijf ik wel lekker binnen, ga me echt niet elke keer laten testen. Dan maken we wel leuke feestjes thuis.
2G is Gevaccineerd of Genezenquote:Op zondag 7 november 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ok, je hebt straksquote:Op zondag 7 november 2021 19:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
2G is Gevaccineerd of Genezen
3g is bovenstaande + Getest
Wel even de juiste info delen graag
Wat heb jij voor huis dan?quote:Op zondag 7 november 2021 19:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Eens, ik ben er dit jaar alvast volledig op voorbereid. Fitness, feestjes, spellen, etentjes, lockdown-logies alles kan nu 100% bij mij thuis. Enige ding dat roet in ‘t eten kan gooien is als er écht een gevaarlijke variant op komt, waardoor ik geen mensen thuis kan ontvangen zonder groot risico voor hen en onszelf.
Leukquote:Op zondag 7 november 2021 19:19 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Geen bedrijf nee, wel kipjes voor de hobby.
Je wil dus medische apartheid creërenquote:Op zondag 7 november 2021 19:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk compleet van de pot gerukt wat er uit de kast wordt getrokken om een virus te beteugelen wat voor het gros totaal ongevaarlijk is. Zeker in dit stadium met 85% gevaccineerd.
Zet anders de bestrijding zo in dat je voor kwetsbaren een veilige situatie creëert en laat de rest met rust…
Bedankt Yorick.quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Yorick pleit voor een lockdown vanaf zaterdag om nog enigszins een normale kerst te kunnen hebben
Ik wil kerst best opofferen als we dan alles open kunnen houden.quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Yorick pleit voor een lockdown vanaf zaterdag om nog enigszins een normale kerst te kunnen hebben
Haha, en dat is dan ook echt zo.. Of hebben we dan zelfs een avondklok?quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ho ho dan moet men onder ogen gaan zien dat we er met deze vaccins die maar matig werken tegen besmetting en verspreiding niet uit gaan komenquote:Op zondag 7 november 2021 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je doen als overheid, maar nu kun je nog de ongevaccineerden de schuld geven van de maatregelen. Als je alle risico's van ongevaccineerden mitigeert door 2g of 1g beleid dan moet je een nieuwe pispaal zoeken.
De korte harde lockdown. Van 5 maanden.quote:Op zondag 7 november 2021 19:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil kerst best opofferen als we dan alles open kunnen houden.
wie wil er nu kerst, verplicht met schoonfamilie hokken, hebben de meeste toch een hekel aan?quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |