abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202073437
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:37 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ojeej hoe gaan ze dat nou weer uitleggen. Daar gaat hun reputatie!
Komt gewoon niet meer in het nieuws, zo doen ze het elke keer. Ik lees ook niks meer over long-covid, zouden er toch meer dan 100k moeten zijn die nu de zorg overspoelen.
pi_202073482
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb van bronnen vernomen dat de besmettingen daar ook weer aan het stijgen zijn (tov een half jaar geleden).
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/portugal/

Besmettingen zijn boven de 1.000 gestegen. Die komen echt wel weer in een grote stijging.
pi_202073521
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:37 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ojeej hoe gaan ze dat nou weer uitleggen. Daar gaat hun reputatie!
Oh, dan pakken we gewoon wel weer een ander gidsland. Eerst was Duitsland het, maar daar gaat het niet zo best meer dus nu kijken we even naar Portugal. Waar het, zoals Vasilevski al terecht schreef, begin dit jaar dramatisch was. Maar dat past niet zo lekker in het "kijk, als je nou heel braaf bent komt het allemaal goed hoor!" narratief dat het artikel wil brengen, dus dat negeren we even.
  zondag 7 november 2021 @ 17:44:23 #129
338319 ZarB
Piña colada
pi_202073560
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oh, dan pakken we gewoon wel weer een ander gidsland. Eerst was Duitsland het, maar daar gaat het niet zo best meer dus nu kijken we even naar Portugal. Waar het, zoals Vasilevski al terecht schreef, begin dit jaar dramatisch was. Maar dat past niet zo lekker in het "kijk, als je nou heel braaf bent komt het allemaal goed hoor!" narratief dat het artikel wil brengen, dus dat negeren we even.
De afdeling propaganda draait overuren denk ik.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 7 november 2021 @ 17:44:35 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202073566
quote:

[..]
Misschien, heel misschien is het gewoon niet mogelijk om een besmettelijk luchtwegvirus - zeker in de wintermaanden - tot op de vierkante centimeter te managen.

Ik noem maar gewoon iets.
pi_202073580
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:03 schreef ZarB het volgende:
98 procent gevaccineerd en amper besmettingen: dit is het wonder van Portugal

https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/

Kijk Portugal eens het geweldige voorbeeld zijn. Een volgzame bevolking en vrijwillig overal mondkapjes dragen.

Tering. dat is dus waar je vandaag de dag je trots als land vandaan mag halen. Treurnis.
Natuurlijke curve van Portugal ligt iets verderop dit jaar.
Die van Zweden ook.

Het is even wachten of het successtories
blijven, hopelijk wel.
pi_202073586
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ik lees ook niks meer over long-covid.
Nu je ‘t zegt.
  zondag 7 november 2021 @ 17:47:15 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202073621
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nu je ‘t zegt.
Long Covid was vooral een zogenaamd argument in voorjaar/zomer om jongeren aan de vaccinatie te krijgen.
  zondag 7 november 2021 @ 17:47:28 #134
338319 ZarB
Piña colada
pi_202073624
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien, heel misschien is het gewoon niet mogelijk om een besmettelijk luchtwegvirus - zeker in de wintermaanden - tot op de vierkante centimeter te managen.

Prik mijn zerocovidbubbel niet lek zeg. Bvd. Gr jaap
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202073630
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kom je daar nu pas achter? Ik zeg dat al van af het begin maar dan wordt je voor gek verklaart want we moeten geloven dat die lockdowns werken. Het enige wat het doet is de verspreiding iets afremmen.
pi_202073656
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:28 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Besmet?
Of Positief getest
Of Echt Covid hebben?
Of al op een IC liggen?

Dat soort vage meldingen horen we al bijna 2 jaar nu ...
Weet ik veel.

Alleen dat die persoon daar woont en nogal panisch is (dus die zal het niet zo snel gaan verzinnen).

Zelf kijk ik niet echt naar cijfers uit het buitenland.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202073691
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Kom je daar nu pas achter? Ik zeg dat al van af het begin maar dan wordt je voor gek verklaart want we moeten geloven dat die lockdowns werken. Het enige wat het doet is de verspreiding iets afremmen.
Wat Rutte ooit in zijn eerste spreekbeurt vertelde, "we kunnen de besmettingen niet stoppen enkel de curve afvlakken", het aantal besmettingen blijft gelijk. Dat lijkt iedereen wel te zijn vergeten, het narratief is al een lange tijd dat we het kunnen stoppen met de meest draconische maatregelen. Nee, in plaats van in 3 weken een piek te bereiken, spreiden we het over 2-3 maanden, en dan komt de tweede golf in het voorjaar gelijk achterna en is men weer 5-6 maanden verder.
pi_202073728
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Wat Rutte ooit in zijn eerste spreekbeurt vertelde, "we kunnen de besmettingen niet stoppen enkel de curve afvlakken", het aantal besmettingen blijft gelijk. Dat lijkt iedereen wel te zijn vergeten, het narratief is al een lange tijd dat we het kunnen stoppen met de meest draconische maatregelen. Nee, in plaats van in 3 weken een piek te bereiken, spreiden we het over 2-3 maanden, en dan komt de tweede golf in het voorjaar gelijk achterna en is men weer 5-6 maanden verder.
Klopt en vergeet niet dat we niet alles sluiten. Want als je thuis kan werken wil je nog steeds kunnen thuiswinkelen bijvoorbeeld. Die spullen komen niet op magische pootjes naar je toe gelopen bijvoorbeeld en zo zijn er tal van voorbeelden.
pi_202073737
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik begrijp niet hoe je nog steeds kunt vertrouwen op mensen die je constant om de tuin hebben geleid met onzinverhaaltjes, leugens en valse beloften en dat je verwacht dat andere mensen dat nog serieus nemen. Hoevaak laat je je voorliegen tot je zegt 'nu geloof ik er niet meer in?'

Ja, wanneer stop jij eens met die onzinverhaaaltjes, eigenlijk?
  zondag 7 november 2021 @ 17:54:51 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202073768
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage.

Probleem is dat overal dezelfde soort agenda's worden uitgerold.

Dat wijst wat mij betreft op centrale coordinatie/aansturing en je maakt mij niet wijs dat er niet van tevoren is nagedacht over de doelen die men wil bereiken en de manier waarop. Sterker nog, in veel gevallen kun je die doelen ook gewoon terugvinden, zoals het Europese vaccinatiebewijs wat een paar jaar geleden al op papier is gezet.

De mensen waar jij het over hebt zijn dan slechts radertjes in een systeem dat ze zelf waarschijnlijk niet eens begrijpen. Die doen gewoon hun werk.
Ik zou ver blijven met denken dat er iets centraals is of dat iemand iets niet zou begrijpen. Het wekt alleen maar weerstand op omdat het betrokkenen beschuldigd.
Het maakt vooral uit vanuit welke hoek iets wordt gezien of afgewogen. De één ziet dan een kans, de ander een verlies en de volgende niets. Die drie bij elkaar zullen het niet eens worden en zullen gaan strijden.

Reden dat ik vooral zou willen vasthouden dat grondrechten van het individu er juist toedoen en niemand op voorhand verdacht is, ook als die voor iemand anders van generlei waarde zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202073780
Geen ninefornews hier

[ Bericht 27% gewijzigd door Momo op 07-11-2021 18:15:16 ]
pi_202073805
quote:
portugal volgt dus mooi de curve van een seizoensziekte
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202073830
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:50 schreef Jed1Gam het volgende:

Dit, en ipv lokale brandhaarden is met deze aanpak een diffuse verspreiding gecreëerd, waardoor geen enkele aanpak in de zin van maatregelen nog effect gaat sorteren.

Kijkend naar bv Nieuw Zeeland moeten we inmiddels ook uitgaan van een natuurlijk reservoir, mogelijk marterachtigen zie ook huidige concentratie besmettingen regio Brabant en Limburg.
pi_202073872
quote:

[..]
Het is daadwerkelijk wel interessant of een land met een vaccinatiegraad van 98% kan stoppen met de maatregelen.
  zondag 7 november 2021 @ 18:05:09 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202073905
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Omdat het een kans op opname sterk verkleind
Voor een gezonde -50'er?
Fout. Kijk maar naar de cijfers van serial. Die komen er bijna niet.

Gezonde jonge mensen laten zich echt niet vaccineren om hun kans op opname te beperken, die laten zich vaccineren voor geen qr code gezeik.

Hou toch op man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 november 2021 @ 18:07:41 #147
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202073934
Mensen ik word hier ellendig van. Niet het dragen van het mondkapje (al is dat vervelend als je twee en een half uur in de trein zit), maar wel als het ELK station in 3 talen wordt omgeroepen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 7 november 2021 @ 18:09:15 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202073961
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik begrijp niet hoe je nog steeds kunt vertrouwen op mensen die je constant om de tuin hebben geleid met onzinverhaaltjes, leugens en valse beloften en dat je verwacht dat andere mensen dat nog serieus nemen. Hoevaak laat je je voorliegen tot je zegt 'nu geloof ik er niet meer in?'

Dit

Continu verhaaltjes ophangen, doelpalen verplaatsen, smoezen, andere hoepels.

Flikker toch een keer op. Alles wat uit de muilen komt van hugo en mark is gelogen. Niet alleen op coronavlak.

Hoe kun je nog uit je vingers krijgen dat het allemaal wel meevalt en ze echt wel het beste met de samenleving voor hebben?
Naïef.
1947-2016
  zondag 7 november 2021 @ 18:10:21 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202073978
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:07 schreef popje het volgende:
Mensen ik word hier ellendig van. Niet het dragen van het mondkapje (al is dat vervelend als je twee en een half uur in de trein zit), maar wel als het ELK station in 3 talen wordt omgeroepen.
Propaganda.

Dat soort kan wel snel worden ingevuld, maar een afwikkeling van een gasschade of toeslagenschandaal duurt 20 jaar.
Daadkracht als het uitkomt .
1947-2016
pi_202073989
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor een gezonde -50'er?
Dat zei je er net niet bij..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”