abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202065245
Ik ben al vanaf het begin van de pandemie tegen de coronamaatregelen geweest. Zeker in maart/april 2020 riep dat veel weerstand op mij mensen.

Eerst was het "we moeten groepsimmuniteit bereiken", daarna "met een vaccin komt alles in orde". Ook telkens de belofte dat maatregelen tijdelijk zouden zijn. We zijn nu bijna twee jaar verder en we leven zowaar in een fascistische staat en iedereen lijkt het prima te vinden.

Ik heb 1984 van George Orwell gelezen. Ondanks dat ik normaal een hekel heb aan complottheorieën is het wel beangstigend dat de wereld die George Orwell in dat boek beschrijft, nu langzaam werkelijkheid begint te worden.

Om nog een persoonlijke noot toe te voegen. Ik heb vorige week tegen mijn baas op het werk gezegd dat ik niet gevaccineerd was. We kregen bijna ruzie en ik heb er een rotgevoel aan overgehouden. Ik ben nog jong en wil geen spuit in mijn lijf. Denk dat de bijwerkingen van een coronavaccin (voor mij) erger zullen zijn dan corona zelf.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 02:09:42 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202065250
Waarom denk je dat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 02:13:29 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202065254
Daarnaast leven we echt niet in een fascistische staat, daar moeten mensen echt mee ophouden want het kost me gelijk heel veel moeite om je überhaupt nog serieus te nemen daarna
pi_202065261
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:09 schreef sp3c het volgende:
Waarom denk je dat?
Ik zie gewoon dat veel vrijheden worden afgepakt. Omdat ik niet gevaccineerd ben kan ik al niet meer naar een restaurant. Nu is dat niet zo'n groot probleem want ik ga zelden naar een restaurant. Maar het gaat om het principe.

Wat mij het meest tegenstaat is dat er geen perspectief is, met name wanneer deze maatregelen stoppen.
  zondag 7 november 2021 @ 02:18:12 #5
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_202065264
Ik wil ook geen spuiten in me lijf en geloof ook niet in vaccinatie als oplossing. De eerste oplossing met die lockdown was volgens mij de beste oplossing vaccin is maar schijnveiligheid en dat blijkt nu ook wel weer gezien het aan oplopende besmetting mensen denken nu ik ben gevaccineerd dus gaan met een kleine verkoudheid wel naar dat ene feest of naar de kroeg daar waar ongevaccineerden een test moeten doen en dus clean moeten zijn anders komen ze er niet in wat dat betreft zou ik testen met toegang voor iedereen een betere oplossing vinden in elk geval voor feesten en clubs enzo.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_202065265
TS, je hebt groot gelijk. Maar helaas mag je niet twijfelen aan de "goede bedoelingen" van het clownsduo Mark & Hugo.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 02:18:54 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202065266
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:15 schreef ilse92x het volgende:

[..]
Ik zie gewoon dat veel vrijheden worden afgepakt. Omdat ik niet gevaccineerd ben kan ik al niet meer naar een restaurant. Nu is dat niet zo'n groot probleem want ik ga zelden naar een restaurant. Maar het gaat om het principe.

Wat mij het meest tegenstaat is dat er geen perspectief is, met name wanneer deze maatregelen stoppen.
Kan wel

Gewoon ff testen voor toegang, kost je nog geen 5 minuten
pi_202065270
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:13 schreef sp3c het volgende:
Daarnaast leven we echt niet in een fascistische staat, daar moeten mensen echt mee ophouden want het kost me gelijk heel veel moeite om je überhaupt nog serieus te nemen daarna
Oke. Ik zie toch veel gelijkenissen. Nederland is altijd een fascistisch land geweest. Geen populaire mening, niet leuk om te horen. Mijn opa zei altijd "na de oorlog bleek iedereen in het verzet te zitten". Terwijl eigenlijk veel mensen bij de NSB zaten en sommigen zich zelf vrijwillig bij de SS hadden aangemeld om te vechten aan het Oostfront.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 02:21:22 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202065273
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:20 schreef ilse92x het volgende:

[..]
Oke. Ik zie toch veel gelijkenissen. Nederland is altijd een fascistisch land geweest. Geen populaire mening, niet leuk om te horen. Mijn opa zei altijd "na de oorlog bleek iedereen in het verzet te zitten". Terwijl eigenlijk veel mensen bij de NSB zaten en sommigen zich zelf vrijwillig bij de SS hadden aangemeld om te vechten aan het Oostfront.
Das een fabel
pi_202065294
quote:

[..]

Je denkt dat de hele wereld alleen om jou draait. Guess what: dat is niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 07-11-2021 08:30:04 ]
  zondag 7 november 2021 @ 02:33:53 #11
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202065298
quote:

[..]
Omdat ik niet gevaccineerd ben kan ik al niet meer naar een restaurant.
Dit is gewoon niet waar.

Je kan je gratis laten testen.

Dat je het er allemaal niet mee eens bent, dat kan. Maar geen onzin verkondigen hé.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 7 november 2021 @ 02:34:34 #12
268260 Dr.Mikey
pi_202065301
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 02:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Testen voor toegang voor horeca en cinema etc was nog wel prima maar sport scholen en straks werk en opleiding gaat te ver dat gaat mensen banen kosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 07-11-2021 08:30:24 ]
R.I.P DTS.
pi_202065312
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:34 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Testen voor toegang voor horeca en cinema etc was nog wel prima maar sport scholen en straks werk en opleiding gaat te ver dat gaat mensen banen kosten.
Dan moeten ze zich gewoon laten vaccineren. Ik begrijp het probleem niet. Die slachtofferrol is echt volkomen misplaatst.
pi_202065323
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 02:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik maak me juist altijd zorgen om de rest van de wereld. Wat er met mij gebeurt boeit me echt niet. Ik zie wel dat de maatschappij op deze manier naar de knoppen gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 07-11-2021 08:30:42 ]
  zondag 7 november 2021 @ 02:53:06 #15
268260 Dr.Mikey
pi_202065329
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 02:46 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dan moeten ze zich gewoon laten vaccineren. Ik begrijp het probleem niet. Die slachtofferrol is echt volkomen misplaatst.
Ze maken van mensen een paria omdat ze de zittende bestuurders niet vertrouwen dat zoiets niet klopt is wel duidelijk toch.
R.I.P DTS.
pi_202065342
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:18 schreef sp3c het volgende:
Ik vind er niets "gewoon" aan dat je elke 24 uur van je leven een wattenstaafje tot aan je hersenen moet laten drukken om nog spontaan ergens binnen een kopje koffie te drinken. En ik zal dit ook nooit gewoon gaan vinden. En voor mij is het ook geen 5 minuten, want testcentrum zit op 17km afstand.

[ Bericht 4% gewijzigd door HayeOpReis op 07-11-2021 03:09:09 ]
pi_202065348
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kan wel

Dat is allesbehalve normaal.

Normaal is dat als je ziek bent, je thuis blijft. En als je gezond bent, doe je gewoon waar je zin in hebt.
pi_202065352
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 03:03 schreef HayeOpReis het volgende:
Hier een intelligente mening over het Corona verhaal:
[..]
Ik vind er niets "gewoon" aan dat je elke 24 uur van je leven een wattenstaafje tot aan je hersenen moet laten drukken om nog spontaan ergens binnen een kopje koffie te drinken. En ik zal dit ook nooit gewoon gaan vinden.
Toen ik afgelopen zomer 3 dagen in het ziekenhuis lag hebben ze mij gedwongen om een test te laten nemen.

Ik zal zelfs zeggen, juist omdat mensen zich laten testen en een groot deel daarvan positief is, blijft de regering een stok hebben om mee te slaan.
pi_202065354
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:05 schreef ilse92x het volgende:
Ik ben al vanaf het begin van de pandemie tegen de coronamaatregelen geweest. Zeker in maart/april 2020 riep dat veel weerstand op mij mensen.

Eerst was het "we moeten groepsimmuniteit bereiken", daarna "met een vaccin komt alles in orde". Ook telkens de belofte dat maatregelen tijdelijk zouden zijn. We zijn nu bijna twee jaar verder en we leven zowaar in een fascistische staat en iedereen lijkt het prima te vinden.

Ik heb 1984 van George Orwell gelezen. Ondanks dat ik normaal een hekel heb aan complottheorieën is het wel beangstigend dat de wereld die George Orwell in dat boek beschrijft, nu langzaam werkelijkheid begint te worden.

Om nog een persoonlijke noot toe te voegen. Ik heb vorige week tegen mijn baas op het werk gezegd dat ik niet gevaccineerd was. We kregen bijna ruzie en ik heb er een rotgevoel aan overgehouden. Ik ben nog jong en wil geen spuit in mijn lijf. Denk dat de bijwerkingen van een coronavaccin (voor mij) erger zullen zijn dan corona zelf.
Blijf trouw aan jezelf en je eigen overtuigingen. Het gros van de mensen is compleet gehersenspoeld en veel van die lui respecteren jouw recht op een eigen mening, lichamelijke integriteit, eigen keuze, individualiteit, enzovoorts niet. Naar die mensen hoef je niet te luisteren, die hebben niet het beste met je voor.
pi_202065373
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 02:05 schreef ilse92x het volgende:
Ik heb vorige week tegen mijn baas op het werk gezegd dat ik niet gevaccineerd was.
Misschien heeft iemand waarvan de baas moeilijk doet iets aan dit stukje tekst.
"Heb op facebook gestaan:"

quote:
ALS JE BAAS DREIGT JE TE ONTSLAAN ALS JE NIET GEVACCINEERD WORDT, WEIGER DAN NIET:
Het geheim is om de prik NIET te weigeren en niets te ondertekenen!
Van een advocaat:
Als je gedwongen wordt om te Vaxen om je baan te behouden, is hier een geweldige manier om het aan te pakken. (Voorwaardelijke aanvaarding)
Het geheim is om het NIET te weigeren.
"Ik schrijf met betrekking tot de kwestie van een mogelijk vaccin tegen covids en mijn wens om volledig geïnformeerd te worden en op de hoogte te zijn van ALLE feiten voordat ik verder ga. Ik zou u zeer erkentelijk zijn als u mij de volgende informatie zou kunnen verstrekken, in overeenstemming met de wettelijke voorschriften."
1. 1. Kunt u mij vertellen wat de goedgekeurde wettelijke status van een vaccin is en of het experimenteel is?
2. 2. Kunt u details en garanties geven dat het vaccin volledig, onafhankelijk en rigoureus is getest met controlegroepen en wat de resultaten van die tests zijn?
3. 3. Kunt u mij de volledige lijst van de bestanddelen van het vaccin dat ik zal krijgen, meedelen en aangeven of er giftige stoffen in zitten?
4. 4. Kunt u mij volledig op de hoogte stellen van alle bijwerkingen die met dit vaccin in verband zijn gebracht sinds de introductie ervan?
5. Kunt u bevestigen dat het vaccin dat u voorstaat GEEN experimentele mRNA-gen wijzigingstherapie is?
6. Kunt u bevestigen dat ik op geen enkele manier onder druk zal worden gezet door u als mijn werkgevers, in overeenstemming met de Code van Neurenberg?
7. Kunt u mij adviseren over het waarschijnlijke risico van overlijden, mocht ik de pech hebben Covid 19 op te lopen en de waarschijnlijkheid van herstel?
8. 8. Kunt u mij vertellen of de fabrikant van het vaccin aansprakelijk is als ik bijwerkingen zou ondervinden? Als de fabrikant niet aansprakelijk is, is het bedrijf waar ik momenteel werk dan wel verantwoordelijk en aansprakelijk, aangezien het hun verzoek is dat ik het vaccin krijg om mijn werk te kunnen voortzetten?
Zodra ik de bovenstaande informatie volledig heb ontvangen en ik ervan overtuigd ben dat er GEEN gevaar voor mijn gezondheid bestaat, zal ik uw aanbod om de behandeling te ondergaan graag aanvaarden, maar wel onder bepaalde voorwaarden - namelijk dat:
1. 1. U bevestigt schriftelijk dat ik geen schade zal lijden.
2. 2. Na aanvaarding hiervan moet het aanbod worden ondertekend door een volledig gekwalificeerde arts die de volledige juridische en financiële verantwoordelijkheid op zich zal nemen voor enig letsel bij mijzelf, en/of door interacties van bevoegd personeel met betrekking tot deze procedures.
3. Mocht ik het aanbod van vaccinatie moeten weigeren, bevestig dan dat dit mijn positie niet in gevaar zal brengen en dat ik niet zal lijden onder vooroordelen en discriminatie als gevolg daarvan?
Ik zou ook willen adviseren dat mijn onvervreemdbare rechten zijn voorbehouden.
Het punt is dat als zij die informatie NIET kunnen verstrekken, u NIET geweigerd hebt.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 04:22:39 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202065397
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 03:03 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Ik vind er niets "gewoon" aan dat je elke 24 uur van je leven een wattenstaafje tot aan je hersenen moet laten drukken om nog spontaan ergens binnen een kopje koffie te drinken. En ik zal dit ook nooit gewoon gaan vinden. En voor mij is het ook geen 5 minuten, want testcentrum zit op 17km afstand.
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 03:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is allesbehalve normaal.

Normaal is dat als je ziek bent, je thuis blijft. En als je gezond bent, doe je gewoon waar je zin in hebt.
Het argument was dat je ongevaccineerde niet meer naar het restaurant kon, dat is onzin want je kunt je gewoon laten testen

De eigenaar en zijn medewerkers hoeven geen verhoogd risico te lopen voor jouw persoonlijke mening natuurlijk
pi_202065416
qr code voor werk en niet essentiele winkels gaat echt veels te ver. Al helemaal nu ze het oog hebben op een 2g systeem. Verplicht het dan gewoon, dan weten we ook wie we aansprakelijk kunnen stellen als het fout gaat.

De hele aanpak in deze pandemie is ook echt om van te huilen.
We hebben een onbekend virus, we gaan voor kudde immuniteit dus alles blijft doorgaan. Oopsie ic ligt nu wel heel erg vol, lockdown.

Nu hebben we het vaccin en dat word geopperd als de heilige graal. Echter de claim dat het zou voorkomen dat je besmet raakt blijkt niet te kloppen. Inmiddels weten we dat gevaccineerden ook besmet kunnen raken en even besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Het argument dat gevaccineerden minder makkelijk besmet raken geloof ik ook niet helemaal, aangezien die groep geen noodzaak heeft om zich te laten testen. En je daar dus moeilijk een goed overzicht van kan maken. Het bron en contact onderzoek werd ook niet echt goed uitgevoerd, en ik betwijfel of dat nu veel beter is geworden.
Effectiveit neemt geleidelijk af en na 6 maanden en dan kom je weer in de fase dat je weer kans hebt op ernstige ziekte. Het is een virus dat niet verdwijnt, dus we gaan dit elk jaar tegenkomen.

Dus nu gaan we de ongevaccineerden overal weren, of verplichten opdringen zich te vaccineren. Maar grote evenementen mogen wel doorgaan. Er zit geen logica in, maar ja mensen willen graag feestjes enzo dus die gaan mee in de zondebok politiek want hun priveleges zijn in gevaar nu. Maar we hebben ons allemaal gevaccineerd onder het mom van naastenliefde.

Helaas komt er een griep pandemie aan, of een twindemie zoals dat zo mooi word verkocht. En de zorg die kan dat bovenop corona niet aan. Dus de kans is groot dat we alsnog een lockdown ingaan.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  zondag 7 november 2021 @ 05:46:10 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202065480
"We zijn allemaal wappies."

Spreek voor jezelf.
  † In Memoriam † zondag 7 november 2021 @ 06:50:04 #24
88815 The_Emotion
98.3
pi_202065533
Soms voel ik me het ezeltje Benjamin uit Animal Farm
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202065542
Als we echt zouden leven als in GO's 1984 dan zou TS allang zijn opgepakt voor het openen van dit topic. Wappies moeten eens niet zo overdrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')