Wat zijn de overeenkomsten dan?quote:Op zondag 7 november 2021 02:05 schreef ilse92x het volgende:
Ik heb 1984 van George Orwell gelezen. Ondanks dat ik normaal een hekel heb aan complottheorieën is het wel beangstigend dat de wereld die George Orwell in dat boek beschrijft, nu langzaam werkelijkheid begint te worden.
En dat banen kosten is ook pas als werkgevers het gaan invoeren voor functies waarbij thuiswerken geen optie is. Gelet op de personeelstekorten is het nogal onwaarschijnlijk dat ze personeel de laan uit gaan jagen vanwege een QR-code.quote:Op zondag 7 november 2021 02:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan moeten ze zich gewoon laten vaccineren. Ik begrijp het probleem niet. Die slachtofferrol is echt volkomen misplaatst.
De maatschappij gaat naar de knoppen door wappies die de samenleving ontwrichten. Dat moet eens klaar zijn. Leuk dat je Orwell hebt gelezen maar dat maakt Nederland niet opeens fascistisch.quote:Op zondag 7 november 2021 02:50 schreef ilse92x het volgende:
[..]
Ik maak me juist altijd zorgen om de rest van de wereld. Wat er met mij gebeurt boeit me echt niet. Ik zie wel dat de maatschappij op deze manier naar de knoppen gaat.
En de recalcitranten die zouden wel eens snachts hun lichten aandoen en hun illegale radios op 10 zetten bij de vraag "ausweis bitte?" hard wegrennen, dat zou ze leren die bezetters.quote:Op zondag 7 november 2021 09:45 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Van dat soort typetjes die daar zo makkelijk in mee gaan kan je makkelijk voorspellen aan welke kant zij zouden hebben gestaan in de 2e wereld oorlog.
quote:Op zondag 7 november 2021 02:05 schreef ilse92x het volgende:
Ik ben al vanaf het begin van de pandemie tegen de coronamaatregelen geweest. Zeker in maart/april 2020 riep dat veel weerstand op mij mensen.
Eerst was het "we moeten groepsimmuniteit bereiken", daarna "met een vaccin komt alles in orde". Ook telkens de belofte dat maatregelen tijdelijk zouden zijn. We zijn nu bijna twee jaar verder en we leven zowaar in een fascistische staat en iedereen lijkt het prima te vinden.
Ik heb 1984 van George Orwell gelezen. Ondanks dat ik normaal een hekel heb aan complottheorieën is het wel beangstigend dat de wereld die George Orwell in dat boek beschrijft, nu langzaam werkelijkheid begint te worden.
Om nog een persoonlijke noot toe te voegen. Ik heb vorige week tegen mijn baas op het werk gezegd dat ik niet gevaccineerd was. We kregen bijna ruzie en ik heb er een rotgevoel aan overgehouden. Ik ben nog jong en wil geen spuit in mijn lijf. Denk dat de bijwerkingen van een coronavaccin (voor mij) erger zullen zijn dan corona zelf.
Nope, over het algemeen ligt de bescherming na 8 maanden rond de 50%.quote:Op zondag 7 november 2021 09:08 schreef einzeinz het volgende:
De beschermingsgraad van een vaccin is na amper 6 maanden nog 25%. Te verwaarlozen dus.
Dat hele gedoe met coronapas werkt ook niet want iemand die 10 of 11 maanden geleden gevaccineerd is heeft GEEN bescherming meer.
Bron: De Morgen, De Standaard
Knap dat je kunt typen terwijl je overduidelijk analfabeet bent.quote:Op zondag 7 november 2021 09:08 schreef einzeinz het volgende:
De beschermingsgraad van een vaccin is na amper 6 maanden nog 25%. Te verwaarlozen dus.
Dat hele gedoe met coronapas werkt ook niet want iemand die 10 of 11 maanden geleden gevaccineerd is heeft GEEN bescherming meer.
Bron: De Morgen, De Standaard
Ik raad je aan 1984 te herlezen.quote:Op zondag 7 november 2021 02:05 schreef ilse92x het volgende:
Ik ben al vanaf het begin van de pandemie tegen de coronamaatregelen geweest. Zeker in maart/april 2020 riep dat veel weerstand op mij mensen.
Eerst was het "we moeten groepsimmuniteit bereiken", daarna "met een vaccin komt alles in orde". Ook telkens de belofte dat maatregelen tijdelijk zouden zijn. We zijn nu bijna twee jaar verder en we leven zowaar in een fascistische staat en iedereen lijkt het prima te vinden.
Om nog een persoonlijke noot toe te voegen. Ik heb vorige week tegen mijn baas op het werk gezegd dat ik niet gevaccineerd was. We kregen bijna ruzie en ik heb er een rotgevoel aan overgehouden. Ik ben nog jong en wil geen spuit in mijn lijf. Denk dat de bijwerkingen van een coronavaccin (voor mij) erger zullen zijn dan corona zelf.
Je bent knettergek dat je dit tegen je baas zegt. Het gaat hem niets aan.quote:Op zondag 7 november 2021 02:05 schreef ilse92x het volgende:
Jammer dat er zoveel onzin bij staat.quote:Op zondag 7 november 2021 03:28 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Misschien heeft iemand waarvan de baas moeilijk doet iets aan dit stukje tekst.
"Heb op facebook gestaan:"
[..]
Ik mag geen vergelijkingen maken met de tweede wereld, dus correctie:quote:
Het feit dat je al meteen daar naar toe gaat toont wel aan wat een zwaktebod het isquote:Op zondag 7 november 2021 10:44 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Ik mag geen vergelijkingen maken met de tweede wereld, dus correctie:
Van dat soort typetjes die daar zo makkelijk in mee gaan kan je makkelijk voorspellen aan welke kant zij staan mocht er een oorlog uitbreken.
Beetje apart om me daar nu op aan te spreken aangezien niet de hele post te zien is en ik me ook niet kan verdedigen op de nuance. Maar goed als jij dat een zwakte bod vind prima.quote:Op zondag 7 november 2021 10:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het feit dat je al meteen daar naar toe gaat toont wel aan wat een zwaktebod het is
Er is dan ook totaal geen nuance toe te passen aan covid vergelijken met de tweede wereldoorlog. Wat je allemaal al voorbij hebt zien komen van gaskamers tot nazi's, alles is totaal misplaatst.quote:Op zondag 7 november 2021 10:51 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Beetje apart om me daar nu op aan te spreken aangezien niet de hele post te zien is en ik me ook niet kan verdedigen op de nuance. Maar goed als jij dat een zwakte bod vind prima.
En ik heb ook gezegd dat ik dat soort vergelijkingen onsmakelijk vind, dus dan moet je niet gaan doen alsof ik dat niet heb gezegd. Echter moet je wel beseffen dat in het algemeen in zulke situaties, niet specifiek alleen gerelateerd aan de tweede wereld oorlog, dus in het algemeen. Er een vorm van tweedeling dmv. zondebok politiek en tweedeling vd samenleving aan vooraf gaat, voordat mensen overgaan tot discriminatie en in ergere gevallen oorlogsmisdaden. Als je je een beetje inleest in de geschiedenis zul je dat keer op keer terugzien. Dus dat is wel degelijk vergelijkbaar en zorgwekkend.quote:Op zondag 7 november 2021 10:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er is dan ook totaal geen nuance toe te passen aan covid vergelijken met de tweede wereldoorlog. Wat je allemaal al voorbij hebt zien komen van gaskamers tot nazi's, alles is totaal misplaatst.
Het enige verschil is dat die tweedeling die jij als voorbeeld benoemt in het verleden een hele andere oorzaak had dan waarom er nu een tweedeling ontstaat. Dus de hele angst dat de geschiedenis zich herhaalt is ongegrond gezien alles wat daaraan vooraf is gegaanquote:Op zondag 7 november 2021 10:57 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
En ik heb ook gezegd dat ik dat soort vergelijkingen onsmakelijk vind, dus dan moet je niet gaan doen alsof ik dat niet heb gezegd. Echter moet je wel beseffen dat in het algemeen in zulke situaties, niet specifiek alleen gerelateerd aan de tweede wereld oorlog, dus in het algemeen. Er een vorm van tweedeling dmv. zondebok politiek en tweedeling vd samenleving aan vooraf gaat, voordat mensen overgaan tot discriminatie en in ergere gevallen oorlogsmisdaden. Als je je een beetje inleest in de geschiedenis zul je dat keer op keer terugzien. Dus dat is wel degelijk vergelijkbaar en zorgwekkend.
Nog even voor de verduidelijking, ik heb het over oorlogen in het algemeen.
Chapeau! Als je je er tegen uitspreekt, zoals je in dit topic dapper doet, krijg je altijd mensen die direct proberen jou persoonlijk weg te zetten als van alles en nog wat. In dit geval blijkbaar als egoistisch. Je vertelt dat de koers die we nu in de maatschappij volgen niet normaal is en dat veel mensen niets doen om het te voorkomen. Sommige mensen voelen zich natuurlijk ook persoonlijk aangevallen door die boodschap. Misschien dat ze zich achter in hun hoofd wel realiseren dat dit eigenlijk niet normaal is en zeer schadelijk voor hoe onze samenleving zich ontwikkelt op lange termijn. Een gedachte die zij graag voor zichzelf onderdrukken met uitzonderingen en excuus-argumenten.quote:Op zondag 7 november 2021 02:50 schreef ilse92x het volgende:
[..]
Ik maak me juist altijd zorgen om de rest van de wereld. Wat er met mij gebeurt boeit me echt niet. Ik zie wel dat de maatschappij op deze manier naar de knoppen gaat.
Als je je even inleest in de geschiedenis zul je zien dat er een heel divers scala aan verschillende redenen worden opgegooid om vreselijke dingen te doen. En dat gebeurt nooit zomaar in 1 dag, gaat een hele tijd aan vooraf.quote:Op zondag 7 november 2021 10:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat die tweedeling die jij als voorbeeld benoemt in het verleden een hele andere oorzaak had dan waarom er nu een tweedeling ontstaat. Dus de hele angst dat de geschiedenis zich herhaalt is ongegrond gezien alles wat daaraan vooraf is gegaan
Die tweedeling veroorzaken die antivaxxers zelf door de rest van de samenleving te willen gijzelen en door ieder beleid onmogelijk te willen maken.quote:Op zondag 7 november 2021 10:57 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
En ik heb ook gezegd dat ik dat soort vergelijkingen onsmakelijk vind, dus dan moet je niet gaan doen alsof ik dat niet heb gezegd. Echter moet je wel beseffen dat in het algemeen in zulke situaties, niet specifiek alleen gerelateerd aan de tweede wereld oorlog, dus in het algemeen. Er een vorm van tweedeling dmv. zondebok politiek en tweedeling vd samenleving aan vooraf gaat, voordat mensen overgaan tot discriminatie en in ergere gevallen oorlogsmisdaden. Als je je een beetje inleest in de geschiedenis zul je dat keer op keer terugzien. Dus dat is wel degelijk vergelijkbaar en zorgwekkend.
Nog even voor de verduidelijking, ik heb het over oorlogen in het algemeen.
Ik weet niet waar ik moet beginnen met deze. Maar ik hou het simpel mensen die meegaan in die tweedeling en de schuld bij de onderdrukte groep leggen dragen niks bij aan de oplossing. au contrairequote:Op zondag 7 november 2021 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die tweedeling veroorzaken die antivaxxers zelf door de rest van de samenleving te willen gijzelen en door ieder beleid onmogelijk te willen maken.
En wat is je "oplossing" precies? Iedereen weer in lockdown? Of de zorg laten ontsporen?quote:Op zondag 7 november 2021 11:08 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik moet beginnen met deze. Maar ik hou het simpel mensen die meegaan in die tweedeling en de schuld bij de onderdrukte groep leggen dragen niks bij aan de oplossing. au contraire
straks gaat dat testen er gewoon vanaf. hoe gaan we 2G goedpraten?quote:Op zondag 7 november 2021 02:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar.
Je kan je gratis laten testen.
Dat je het er allemaal niet mee eens bent, dat kan. Maar geen onzin verkondigen hé.
jij denkt dat als 100% gevaccineerd is we weer normaal gaan doen?quote:Op zondag 7 november 2021 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die tweedeling veroorzaken die antivaxxers zelf door de rest van de samenleving te willen gijzelen en door ieder beleid onmogelijk te willen maken.
2g systeem die staat voor testen of genezen zou een goed begin zijn. Daarbij duidelijke afspraken en wetgeving omtrent het qr code systeem om te voorkomen dat hier misbruik van gemaakt kan worden en er een eind datum aan vastzit. Geen grote evenementen met duizenden mensen bij elkaar, dat is vragen om besmettingen.quote:Op zondag 7 november 2021 11:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat is je "oplossing" precies? Iedereen weer in lockdown? Of de zorg laten ontsporen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |