Ze wil aandacht en spelen. Ik heb er eentje die altijd de badkamer in rent, daar mag ze niet komen, en dan heel pontificaal middenin de ruimte gaat liggen. Dan til ik d'r op en gaat ze meteen spinnen en kopjes geven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef DjVero het volgende:
Even een vraagje. Soms als ik de trap van zolder naar beneden pak en onze kat loopt daar, valt ze mijn benen aan zodra ik een paar treden naar beneden ben gegaan, zo tussen de spijlen van de trap. Volgens mij is het geen agressie, want ze gromt of blaast verder totaal niet.
Iemand enig idee waarom ze dit doet? Wil ze niet dat ik naar beneden ga, of zo?
Kattenspeeltje bij de trap leggen zodat je er even mee kan spelen . Zo een kattenhengeltje bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef DjVero het volgende:
Even een vraagje. Soms als ik de trap van zolder naar beneden pak en onze kat loopt daar, valt ze mijn benen aan zodra ik een paar treden naar beneden ben gegaan, zo tussen de spijlen van de trap. Volgens mij is het geen agressie, want ze gromt of blaast verder totaal niet.
Iemand enig idee waarom ze dit doet? Wil ze niet dat ik naar beneden ga, of zo?
haha herkenbaar ja...quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ze wil aandacht en spelen. Ik heb er eentje die altijd de badkamer in rent, daar mag ze niet komen, en dan heel pontificaal middenin de ruimte gaat liggen. Dan til ik d'r op en gaat ze meteen spinnen en kopjes geven.
Alsof ze nooit aandacht krijgt
Ik denk dat onze kat hier meeleest, sinds deze post doet ie het amper tot helemaal niet meer.. Bang voor z'n piel denk ik ;-).quote:Op maandag 14 februari 2022 16:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit klinkt meer alsof het probleem van gruis weer aan het verergeren is? Katten die op 'vreemde' plekken gaan plassen, hebben vaak (weer) last van een lichamelijk ongemak.
Kan hij nog wel goed plassen? Of zie je hem echt persen? Als het lukt kun je altijd even een plasje opvangen (eventueel Katkor korrels halen bij de dierenarts) en het weer even na laten kijken bij de dierenarts.
Gruis bij katten is helaas wel een veelvoorkomend fenomeen. Probleem ermee is dat het grijs de blaaswand kan beschadigen en dan tot irritatie/ontsteking leidt ('blaasontsteking'). Bij katers kan het - doordat ze een taps toelopende penispunt en een stom bochtje in die urethra hebben- ook de boel gaan verstoppen op den duur, waardoor ze niet meer goed kunnen plassen. ('Plaskaters' worden die ook wel genoemd. Dieet kan soms helpen, maar in ernstigere gevallen is wel eens een penisamputatie nodig.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 18-03-2022 17:20:24 ]
Ik gebruik een serestoband maar dat is vooral omdat dat maanden lang tegen teek werkt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:43 schreef Sodemieters het volgende:
Wat gebruiken jullie tegen vlooien?
Mijn harige huisgenootje is een binnenkat. Ik heb dus nooit iets tegen vlooien gedaan en ze heeft ze ook nooit gehad. Tot nu dan. Misschien op het balkon, misschien via mij, maar ze is erdoor gebeten. En ze blijkt er allergisch voor te zijn.
We zijn bij de dierenarts geweest. Ze heeft een injectie gehad tegen de jeuk (ze bleef zich onophoudelijk wassen, tot kale plekken aan toe) en een pipetje met anti-vlooienspul in de nek. Met dat pipetje is ze drie maanden beschermd, daarna zou het herhaald moeten worden. Die pipetjes zijn echter reteduur, dus een alternatief zou welkom zijn.
Hier geen teken van teken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik gebruik een serestoband maar dat is vooral omdat dat maanden lang tegen teek werkt.
Klinkt als Bravecto?quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:43 schreef Sodemieters het volgende:
Wat gebruiken jullie tegen vlooien?
Mijn harige huisgenootje is een binnenkat. Ik heb dus nooit iets tegen vlooien gedaan en ze heeft ze ook nooit gehad. Tot nu dan. Misschien op het balkon, misschien via mij, maar ze is erdoor gebeten. En ze blijkt er allergisch voor te zijn.
We zijn bij de dierenarts geweest. Ze heeft een injectie gehad tegen de jeuk (ze bleef zich onophoudelijk wassen, tot kale plekken aan toe) en een pipetje met anti-vlooienspul in de nek. Met dat pipetje is ze drie maanden beschermd, daarna zou het herhaald moeten worden. Die pipetjes zijn echter reteduur, dus een alternatief zou welkom zijn.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:59 schreef Quoi het volgende:
Oeps geen idee. Ik herinner me wel dat er ook iets anders is, toch?
Ik ben nog een update verschuldigd. Vanaf ca een maand geleden is Saartje bij ons komen wonen. Sia heette ze in Spanje, gevonden met een nestje ergens in slechte conditie. We hebben haar van Schiphol opgehaald toen ze helemaal opgelapt was door Stichting Little Tigers. Tamelijk absurd, je poes ophalen van Aankomst 2![]()
Ze heeft best nog eventjes onder de bank doorgebracht, maar was al snel heel erg lief en knuffelig naar mij toe. In het begin leek ze alleen niet te weten hoe te knuffelen, want ze porde enorm met haar (lange en scherpe) nagels in me en greep me dan het liefst beet – auw! Dat is al wat minder. As we speak ligt ze lekker naast me op bed. Ze eet als een bootwerker. We moeten wat gaan minderen. Onze vorige katten deden aan zelfregulatieofwel: er stonden altijd brokjes en ze aten zo nu en dan. Saar eet alles op! Liefst de hele dag.
Ze is ook al buiten in de afgeschermde tuin geweest. Gelukkig zet ze daarin stapjes, gaat in het zonnetje zitten en gaat dan weer naar binnen.
We hebben er een heel fijn huisgenootje bijIk ben zelf tot en met de zomer erg krakkemikkig vanwege behandelingen (chemo's) en het is zo fijn om een knuffelig vriendinnetje in huis te hebben
![]()
Pics or it didn't happen:Hallo Saartje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Bravecto, klopt. Ik ga erover denken. Het duurt nu sowieso nog een paar maanden voordat het weer nodig is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Klinkt als Bravecto?
Tsja, je hebt ook middelen die je maandelijks kunt toedienen. Maar afhankelijk van het merk, scheelt dat niet altijd in prijs, dat zou je even moeten vergelijken. Middelen waar ik goede ervaringen mee heb zijn nl Advantage, Advocate en Vectra Felis.
Vergeet ook echt niet je woning goed schoon te maken (stofzuigen, ook de kieren van houten vloeren/plinten, mandjes wassen, ook waar ze nu al weken niet meer in ligt kunnen vlooieneitjes- en poppen zich ophouden, etc.)
Is het bakje smal/diep? Dan kan snorhaarstress meespelen. Door de snorharen kan het onprettig zijn voor ze te eten uit een smaller bakje.quote:Op zondag 3 april 2022 21:24 schreef Lingue het volgende:
Vraagje en misschien herkent iemand dit. Maar mijn heilige birmaan lijkt moeite te hebben met uit bakjes te eten…![]()
Brokken in een bakje of schoteltje eet ze echt minimaal. En als ze die eet dan haalt ze een brokje uit het bakje. Legt hem op de grond om het dan vervolgens beter in haar mond te kunnen stoppen…
Vanuit de hand of als ik een handje brokken op de en vlakke ondergrond leg eet ze het met lieve lust op…![]()
Is dit herkenbaar bij jullie katten?
Ik merkte dit gedrag ook bij mijn vorige heilige birmaan op maar dacht altijd dat dat kwam omdat ze een tandloos bekje had. Maar dit monstertje heeft nog alle tandjes
Ohhhhh zal dat het zijn… haar snorharen raken wel de rand idd. Ik zal eens ern ander bakje/schoteltje neerzetten.quote:Op zondag 3 april 2022 21:31 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Is het bakje smal/diep? Dan kan snorhaarstress meespelen. Door de snorharen kan het onprettig zijn voor ze te eten uit een smaller bakje.
Mijn brit doet dat ook. Uit de surefeeder hengelt ze haar brokjes (zijn ook speciaal voor britten dus wat groter) en natvoer gaat van een schoteltje, dat lukt niet in de surefeeder.quote:Op zondag 3 april 2022 21:24 schreef Lingue het volgende:
Vraagje en misschien herkent iemand dit. Maar mijn heilige birmaan lijkt moeite te hebben met uit bakjes te eten…![]()
Brokken in een bakje of schoteltje eet ze echt minimaal. En als ze die eet dan haalt ze een brokje uit het bakje. Legt hem op de grond om het dan vervolgens beter in haar mond te kunnen stoppen…
Vanuit de hand of als ik een handje brokken op de en vlakke ondergrond leg eet ze het met lieve lust op…![]()
Is dit herkenbaar bij jullie katten?
Ik merkte dit gedrag ook bij mijn vorige heilige birmaan op maar dacht altijd dat dat kwam omdat ze een tandloos bekje had. Maar dit monstertje heeft nog alle tandjes
Als het stinkt en je denkt aan een ontsteking dan zou ik sowieso naar de DA gaan. Katten hebben een hoge pijngrens en laten niet snel iets merken wat dat betreft.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:36 schreef pipdebeer het volgende:
Hoi kattenliefhebbers,
Eind december is onze poes geopereerd en moest een vochtinfuus hebben in haar voorpoot. Helaas is die verschoven waardoor er vocht onderhuids is gekomen. Haar voorpoot is erg lang dik en gevoelloos geweest, maar met fysiotherapie en tijd is het toch redelijk hersteld en gebruikt ze hem weer volop. Echter lijkt het dat in die tijd haar nagels zijn afgebroken bij alle teentjes van die poot en af en toe hangt er een wat vreemde geur bij haar poot, vermoedelijk iets van ontsteking/pus geur. Ik denk dat er misschien wat nagels ingegroeid zijn, maar ik mag er niet uitgebreid naar kijken van haar (mocht sowieso al nooit aan de pootjes zitten). Ik heb vandaag wel nog een keer gepoogd, maar kon slecht beoordelen of het ingegroeid is of niet. Ze is een zwarte kat en het is lastig te zien. Misschien noemenswaardig, maar in elk geval interessant: voorheen had ze een volledig zwarte vacht, maar na de operatie en het infuus is haar vacht op deze poot wit terug gegroeid. Zit wel overal gevoel in.
Heeft iemand hier ideeën bij? Ze gebruikt de poot nog volledig voor alles, en van wat ik op internet lees zou een ingegroeide nagel (of meerdere!) toch wel behoorlijk pijnlijk moeten zijn voor katten en honden, dus ik twijfel?
Ik wil hier even peilen wat jullie denken, maar anders wordt het een tripje dierenarts. Mocht het ingegroeid zijn, kan de DA dan nu wellicht al wat doen of moeten we wachten tot ze er last van krijgt? Alvast bedankt
Ik zou ook even langs de dierenarts gaan. Hoe vroeger ze er bij zijn hoe kleiner de ingreep. (Meestal)quote:Op woensdag 13 april 2022 14:36 schreef pipdebeer het volgende:
Hoi kattenliefhebbers,
Eind december is onze poes geopereerd en moest een vochtinfuus hebben in haar voorpoot. Helaas is die verschoven waardoor er vocht onderhuids is gekomen. Haar voorpoot is erg lang dik en gevoelloos geweest, maar met fysiotherapie en tijd is het toch redelijk hersteld en gebruikt ze hem weer volop. Echter lijkt het dat in die tijd haar nagels zijn afgebroken bij alle teentjes van die poot en af en toe hangt er een wat vreemde geur bij haar poot, vermoedelijk iets van ontsteking/pus geur. Ik denk dat er misschien wat nagels ingegroeid zijn, maar ik mag er niet uitgebreid naar kijken van haar (mocht sowieso al nooit aan de pootjes zitten). Ik heb vandaag wel nog een keer gepoogd, maar kon slecht beoordelen of het ingegroeid is of niet. Ze is een zwarte kat en het is lastig te zien. Misschien noemenswaardig, maar in elk geval interessant: voorheen had ze een volledig zwarte vacht, maar na de operatie en het infuus is haar vacht op deze poot wit terug gegroeid. Zit wel overal gevoel in.
Heeft iemand hier ideeën bij? Ze gebruikt de poot nog volledig voor alles, en van wat ik op internet lees zou een ingegroeide nagel (of meerdere!) toch wel behoorlijk pijnlijk moeten zijn voor katten en honden, dus ik twijfel?
Ik wil hier even peilen wat jullie denken, maar anders wordt het een tripje dierenarts. Mocht het ingegroeid zijn, kan de DA dan nu wellicht al wat doen of moeten we wachten tot ze er last van krijgt? Alvast bedankt
Hij zal vreemd ruiken. Komt wel weer goed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren is mijn katertje gecastreerd en gechipt. Alleen de poes blaast tegen hem met de oren plat. Verder geen dikke staart ofzo.
Ik gebruik een band van Seresto. Maar dat is omdat ik naast een bos woon en mijn poezels anders erg veel teken mee naar binnen nemen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:06 schreef summer2bird het volgende:
Hey een vraag, ik geef mijn kat al heel lang geen vlooi pipetjes meer omdat hij in een appartement nu woont. Maar ik ga op vakantie en dan gaat hij naar het pension en dan lijkt het mij wel een goed idee.
Voor de ontworming gebruik ik milbemax
Wat gebruiken jullie voor ontvlooien/anti teken spul?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |