abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:14:49 #201
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202103115
Maatregelen voor vrijdag dus alweer uitgelekt:

Zeker:
Coronapas in Dierentuinen en pretparken. Nog niet op hoge scholen en werk.

Twijfel:
Vaste zitplekken in de horeca en cafe's, en ook eerdere sluitingstijden (van 00:00 naar 20:00 uur).

Het pakket voor de horeca is lachwekkend.
pi_202103199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:14 schreef Oliver23 het volgende:

Zeker:

Twijfel:
Vaste zitplekken in de horeca en cafe's, en ook eerdere sluitingstijden (van 00:00 naar 20:00 uur).

Oh die horeca inderdaad.....als dit doorgezet wordt gaan er nog wel een aantal meer zaken over de kop ;(
pi_202103585
Zou het niet meer helpen als er ook daadwerkelijk op qr gecontroleerd gaat worden?
pi_202103587
Die horeca is een proefballon om de aandacht af te leiden voor de rest, let maar op.
pi_202103736
quote:

Zeker:

Twijfel:

Dat wordt dooreten.
Tap tap tap
pi_202104009
In het ziekenhuis liggen voornamelijk ouderen. Jammer dat ze geen maatregelen kunnen verzinnen die die groep beschermt.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:31:39 #207
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202104097
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:23 schreef blissard1984 het volgende:
In het ziekenhuis liggen voornamelijk ouderen. Jammer dat ze geen maatregelen kunnen verzinnen die die groep beschermt.
Mja, al die controle en macht is ze waarschijnlijk ook wel iets waard.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:33:17 #208
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202104112
quote:

Zeker:

Twijfel:

Maar what about de uitbreiding van de QR-codeplicht naar niet-essentiële winkels?

Het ziet er niet echt sterk uit. Denken ze echt dat dit gaat helpen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202104155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar what about de uitbreiding van de QR-codeplicht naar niet-essentiële winkels?

Ze doen weer iets 'voor het oog van het volk' waarschijnlijk, kijk ons eens 'goed' ingegrepen hebben......totaal geen idee hebbend wat voor effect het op wat voor manier dan ook zal hebben....
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:40:15 #210
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202104192
quote:

[..]

QR code voor niet-essentiële winkels, hoge scholen en zelfs werk moeten nog allerlei zaken geregeld voor worden. Zal in de volgende persconferentie wel aan de orde komen.

Wel denk ik dat Hugootje ook alvast aankondigt dat volgende persco de boosters worden behandeld.
pi_202105715
quote:

Zeker:

Twijfel:

Ik vind het echt oprecht schandalig dat specifieke sectoren zoals de horeca weer zo hard aangepakt worden. Dat kun je echt niet meer maken nu 87% gevaccineerd is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202106550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Mja, al die controle en macht is ze waarschijnlijk ook wel iets waard.
Ik zie het meer als gemakzucht. Alle andere mogelijkheden kosten meer moeite en dit werkt ook.
Die horeca beperkingen zijn heel erg effectief en heel eenvoudig om te in en uit te voeren. Dat het voornamelijk de groep treft die niet in de ziekenhuizen beland voelt voor mij alleen erg oneerlijk. Dat "een-voor allen-allen-voor-een" moeten we snel mee stoppen. Dat was vorig jaar nog waardevol, maar nu zorgt het voor meer kinnesinne richting de ongevaccineerde 60+ ers. Ik stel voor over te stappen op "samen voor ons eigen". Niet gevaccineerd en risico-groep geven we een plekje op Grieksel tot dit hele geOH voorbij is. :)
pi_202106951
Het lijkt mij in ieder geval zaak dat de rest van de gezondheidzorg weer kan functioneren. Of te wel een deel van de IC bedden voor niet corona patiënten reserveren. Er moet nogal een inhaalslag gemaakt worden. Mogelijk moeten we ook toe naar specifieke corona hospitalen om de rest van de ziekenhuizen te ontlasten.
pi_202107126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 23:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind het echt oprecht schandalig dat specifieke sectoren zoals de horeca weer zo hard aangepakt worden. Dat kun je echt niet meer maken nu 87% gevaccineerd is
Helemaal mee eens.

Als je er dan iets mee wil, zorg dan dat je handhaving op orde is zodat de CTB beter nageleefd wordt. Want eerlijk is eerlijk, daar laat met name de horeca echt wel steken vallen.
  woensdag 10 november 2021 @ 09:49:12 #215
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202107831
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ze doen weer iets 'voor het oog van het volk' waarschijnlijk, kijk ons eens 'goed' ingegrepen hebben......totaal geen idee hebbend wat voor effect het op wat voor manier dan ook zal hebben....
Ik ben een beetje bang dat dit inderdaad de spijker op de kop is.
pi_202107878
quote:

Zeker:

Twijfel:

#fopmaatregelen
pi_202107953
quote:

Zeker:

Twijfel:

Weer halfslachtige maatregelen waarin weinig significant effect in zal zitten. :')
Nee, we zijn er nog lang niet van af, vergeleken met vorig jaar valt de situatie mee in ziekenhuizen, maar de algemene berichtgeving voor de komende maanden is niet bijster positief. Maja, dat is de media, daarom is voor je relativeringsvermogen een dagelijks bezoek aan dit topic handig.
Op de langere termijn (pak 'm beet vanaf het voorjaar 2022) ben ik wel wat positiever gestemd: beter weer, boosters, corona pillen op de markt, etc. Indien er op langere termijn dan geen nieuwe varianten opduiken dan moeten we volgend jaar rond deze tijd in een beter beheersbare situatie zitten. Maar de komende maanden moeten we maar even, ondanks de hoge vaccinatiegraad en de CTB's, door de zure appel heen bijten en toch wat extra voorzichtiger zijn, ondanks dat het leven ook gewoon moet doorgaan.
Pijnpunten zitten momenteel nou eenmaal in ons algemeen gedrag dat verraadt dat we het allemaal zat zijn, wellicht wat overschatting als je gevaccineerd bent (dat je toch nog ziek kunt worden of zelfs in het ziekenhuis kunt belanden), het licht afnemend effect van het vaccin bij kwetsbaren die als eerste gevaccineerd zijn, onvoldoende controle op de CTB's en neppe CTB's die rondgaan... Daarop zou je eigenlijk meer moeten sturen als je nu nieuwe maatregelen gaat invoeren, maja dat dat lastig is, snap ik ook wel weer...

[ Bericht 4% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 10-11-2021 10:07:39 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_202108618
quote:

[..]

Ook dat is een wassen neus, net als de maatregel voor de horeca. Wel lekker met z’n allen hutje mutje in de supermarkt, maar dat kleding boetiekje zonder personeel waar het niet bomvol is die moet straks op een QR code controleren. Hoe gaan die kleine zaken dat doen als ze alleen staan?

Maar niks over vervroegen van de boosters shots, nee lekker afwachten
pi_202108631
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 08:34 schreef qajariaq het volgende:
Het lijkt mij in ieder geval zaak dat de rest van de gezondheidzorg weer kan functioneren. Of te wel een deel van de IC bedden voor niet corona patiënten reserveren. Er moet nogal een inhaalslag gemaakt worden. Mogelijk moeten we ook toe naar specifieke corona hospitalen om de rest van de ziekenhuizen te ontlasten.
Nederland kan niet, zoals China, in een week een ziekenhuis neerzetten. En een arts/ziekenhuis kan niet zeggen: "Dit bed is gereserveerd voor een patient die een operatie krijgt die uitgesteld kan worden, sterf maar." En artsen kunnen (mogen) ook geen onderscheid maken of iemand wel of niet gevaccineerd is en daarmee bepalen of iemand wel of niet geholpen wordt.
En vooralsnog wordt er niets aan de capaciteit van de zorg gedaan. Die is afgelopen anderhalf jaar alleen maar teruggelopen. Meer mensen gingen er weg dan aan de slag, en ziekteverzuim door sterk toegenomen werkdruk is flink opgelopen.
Men vindt dat er iets aan gedaan moet worden, maar niemand is ook daadwerkelijk een opleiding gestart om er iets aan te doen, of heeft gesolliciteerd in de zorg. Men vindt vooral dat 'men', maar niet zijzelf, het op moet lossen. Zeg nu eerlijk, voel jij je geroepen om nu in de zorg te gaan werken? Wat zou er moeten gebeuren om je te verleiden om in de zorg te gaan werken?
pi_202108698
Ik zou zeggen, schep duidelijkheid voor langere tijd. Tot maart QR-codes bij alle geplaceerde plaatsen, contact beroepen, pretparken, dierentuinen, stadions, mondkapjes in OV. Bioscopen, concertzalen en theaters op max 75% capaciteit en restaurants een max bepaald aantal personen per m2. En verbiedt tot die tijd alle ongeplaceerde evenementen (en compenseer die wel dusdanig dat ze redelijk kunnen overleven). En als het aantal besmettingen tot een laag niveau daalt in januari dan is dat mooi, maar pas in maart ga je alles loslaten. Hoe lager in maart, hoe beter je ervoor staat voor een lente en zomer zonder zorgen.
pi_202109754
quote:

Zeker:

Twijfel:

Prima ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 10 november 2021 @ 12:55:28 #222
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_202110105
De maatregelen die ze nu moeten nemen zijn:

- Onmiddellijk boosters voor risicogroepen (ben niet 100% overtuigd van hoe goed de vaccins nu echt werken maar het is allicht beter dan niks)
- Onmiddellijk die coronapil accorderen en distribueren zodat toekomstige ziekenhuisopnames voor een aanzienlijk deel kunnen worden voorkomen.

Dan gaan de ziekenhuiscijfers binnen een maandje weer omlaag en kunnen we misschien toch nog Kerst vieren. Maar dat zullen ze wel niet doen, ik heb die lui nog nooit op daadkracht kunnen betrappen. :')
  woensdag 10 november 2021 @ 13:37:18 #223
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202110641
Ik ben vooral benieuwd naar de vragen na de persconferentie van Mark Rutte en de Minister van Kijk maar wat je doet. _O_
pi_202110703
Zo, vandaag zijn de eerste signalen in de ziekenhuiscijfers al te merken sinds Cijfertjesman terug is _O-
pi_202110791
Misschien wat voor jou Ollie?
Kans om te infiltreren :D

https://www.linkedin.com/(...)949963240464384-Z6bP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')