abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202057974
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 13 september 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326

totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387

totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624

totaal: 11.763

Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%

dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711

totaal: 16.753

Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%

dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354

totaal: 24.663

Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%

dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296

totaal: 36.791

Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%

dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694

totaal: 49.887

Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 46,7%

dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag:
maandag:

totaal: 69.875 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_202058186
De stijging is terug van niet weggeweest :{
pi_202058885
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dat dus.....er was ons uitzicht beloofd als pakweg 80% gevaccineerd zou zijn, maar nu zitten de dagelijkse cijfers weer rond de 10000 en gaan ze volgende week vrijdag waarschijnlijk nog meer maatregelen aankondigen. Toen mijn dochter een paar jaar geleden als één van de eerste groep meisjes een vaccin tegen baarmoederhalskanker moest halen heb ik ook getwijfeld, maar nu blijkt intussen dat dit het aantal meldingen van deze ziekte wel echt drastisch verlaagd heeft. Maar bij dit vaccin weten we nog eigenlijk echt niet of het nou significant resultaat heeft.....vooral gezien de stijgende cijfers.
Delta is gewoon een draak, de Engelse variant was een tijger, en de originele een tamme huispoes. En het uitzicht bij 80% gevaccineerd was in het vooruitzicht gesteld met die tamme huispoes. Voor mazelen, met een natuurlijke R van rond de 15, moet een vaccinatiegraad van meer dan 90% behouden worden om uitbraken te voorkomen. Dat is tientallen jaren geen probleem geweest, en daardoor zijn er (afgezien van op de biblebelt) ook geen grote uitbraken geweest. Delta heeft ook een zo'n hoge R dat een vaccinatiegraad van tegen de 90% nodig zou meoten zijn, om uitbraken te voorkomen. Om een bestaande uitbraak eronder te krijgen zou het nog hoger moeten zijn. En dat is 90% van alle mensen, niet alleen van de 12-plus. Voorkomen is makkelijker dan genezen.

Ik hooop, zoals GereDathan als schrijft, dat met wat meer bewustwording weer, mensen wat voorzichtiger weer gaan zijn. Wat vaker de handen was, iets meer afstand houden, iets vaker thuiswerken, de regels omtrent de QR-codes wat beter nageleefd worden, etc. Als iedereen ietsjes meer oplet, heeft dat gewoon invloed op de R.
pi_202058950
De UK, de daling is toch weer verder versnel, 10.8% vandaag. 'Maar' 30k besmettingen in de UK vandaag.
Ik had dat het deze week, met de scholen weer open, weer toe zou nemen. Vlak voor de schoolvakanties zat 1/3 van de leerlingen thuis in isolatie of met corona. Maar kan goed natuurlijk dat het effect van open scholen nog niet te zien is.
pi_202058970
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Delta is gewoon een draak, de Engelse variant was een tijger, en de originele een tamme huispoes. En het uitzicht bij 80% gevaccineerd was in het vooruitzicht gesteld met die tamme huispoes. Voor mazelen, met een natuurlijke R van rond de 15, moet een vaccinatiegraad van meer dan 90% behouden worden om uitbraken te voorkomen. Dat is tientallen jaren geen probleem geweest, en daardoor zijn er (afgezien van op de biblebelt) ook geen grote uitbraken geweest. Delta heeft ook een zo'n hoge R dat een vaccinatiegraad van tegen de 90% nodig zou meoten zijn, om uitbraken te voorkomen. Om een bestaande uitbraak eronder te krijgen zou het nog hoger moeten zijn. En dat is 90% van alle mensen, niet alleen van de 12-plus. Voorkomen is makkelijker dan genezen.

Ik hooop, zoals GereDathan als schrijft, dat met wat meer bewustwording weer, mensen wat voorzichtiger weer gaan zijn. Wat vaker de handen was, iets meer afstand houden, iets vaker thuiswerken, de regels omtrent de QR-codes wat beter nageleefd worden, etc. Als iedereen ietsjes meer oplet, heeft dat gewoon invloed op de R.
Dat laatste gaat echt wel lastig worden, wéér voorzichtiger zijn....wéér bewuster worden....wéér aan de basisregels gaan houden..... ;( ;(
pi_202059098
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat laatste gaat echt wel lastig worden, wéér voorzichtiger zijn....wéér bewuster worden....wéér aan de basisregels gaan houden..... ;( ;(
Ik denk toch dat dat wel helpt. Mensen zien de cijfers, zien de discussies in de media, zien dat er weer mensen in hun omgeving besmet raken, etc. Dan gaan ze toch bewust, en onbewust, net iets voorzichtiger zijn (gemiddeld genomen).
pi_202059243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik denk toch dat dat wel helpt. Mensen zien de cijfers, zien de discussies in de media, zien dat er weer mensen in hun omgeving besmet raken, etc. Dan gaan ze toch bewust, en onbewust, net iets voorzichtiger zijn (gemiddeld genomen).
Nou wel erg gemiddeld genomen hoor, maar goed we gaan het meemaken komende weken/maanden......
pi_202059599

En de vergelijking tussen nu en exact een jaar geleden:

pi_202059725
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou wel erg gemiddeld genomen hoor, maar goed we gaan het meemaken komende weken/maanden......
Ik bekijk het positief he ;)
pi_202059760
Vandaag op Utrecht CS zag je echt weer bijna iedereen met het mondkapje lopen. Van de carnavalvierder, tot aan de klimaatmars deelnemer, iedereen had ze weer op.

Maar ergens merk ik aan mijzelf dat ik moeite heb om mij weer te moeten motiveren om mij weer aan de opgelegde maatregelen te moeten houden.

88% van de bevolking is gevaccineerd. Die andere 12% ga je nooit mee krijgen. Accepteer het, maar maak die 88% daar niet de dupe van.

De ziekenhuiscijfers, je wordt ermee dood gegooid. Ik hoorde de termen ''code zwart'' en ''zorginfarct'' alweer voorbij komen. Maar als je de cijfers vergelijkt met vorig jaar, liggen er nu veel minder mensen in de ziekenhuizen. Benoem dan ook het echte probleem. De ziekenhuizen liggen niet vol, het personeel is op. Er is door de verschillende kabinetten Rutte enorm bezuinigd. Je had in de twee corona jaren personeel kunnen opleiden, de capaciteit kunnen vergroten, maar helemaal niks. En dan kunnen De Jonge en Rutte wel naar iedereen wijzen, zij zijn echt hoofd verantwoordelijk dat ze zorg het nu onder ''normale omstandigheden'' het zwaar heeft.

Het OMT gaat nu de aankomende dagen kijken of ''het volk'' zich beter aan de maatregelen gaat houden. Dat is leidend voor het nieuwe advies voor de persconferentie van vrijdag. Niet de besmetting of de ziekenhuiscijfers, maar het gedrag van ons.

En waar ik helemaal kwaad om wordt, het woordje Lockdown valt weer. 88% volledig gevaccineerd, 88% die in vaccineren de uitweg zag voor deze crisis. En die moeten misschien weer in Lockdown. Ik hoop oprecht dat die 88% dan eens in verzet gaat komen.

Dit was een van de enkele keren dat ik eventjes minder positief ben.
pi_202059984
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik bekijk het positief he ;)
Ik probeer dat ook echt hè, maar bereidt me ook vast voor op 'het ergste', kan het alleen maar meevallen ;)
  zaterdag 6 november 2021 @ 20:52:46 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202060344
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Aha. Ontbossing is dus “positief”?

Ok dan. :D
Jaa, bij biomassa ook, en nu is het goed omdat jouw uitzicht verbetert.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 6 november 2021 @ 20:53:54 #63
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202060368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 18:24 schreef GereDathan het volgende:
De stijging is terug van niet weggeweest :{
Ja, maar het percentage positieve tests is redelijk stabiel. Ik heb liever 30.000 besmettingen met een percentage positieve tests van 8, dan 10.000 besmettingen met een percentage positieve tests van 20.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 6 november 2021 @ 20:55:44 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202060402
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bedoel je omdat het resteren percentage ongevaccineerden een zodanig aantal mensen is dat zij - tenzij ze echt allemaal gelijk naar het ziekenhuis moeten - niet meer kunnen zorgen voor overbelasting van de zorg?
quote:
Ja, zeker, helemaal mee eens.
pi_202060535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je omdat het resteren percentage ongevaccineerden een zodanig aantal mensen is dat zij - tenzij ze echt allemaal gelijk naar het ziekenhuis moeten - niet meer kunnen zorgen voor overbelasting van de zorg?
[..]
Ja, zeker, helemaal mee eens.
Nee, het is meer dat groepsimmuniteit beter werkt om een epidemie te voorkomen, dan om er een de kop in te drukken. En nu wordt er vaak gekeken naar het percentage mensen boven de 12 jaar welke gevaccineerd is, maar voor het virus maakt het niet uit of iemand 4 of 80 is, dus, vanuit het perspectief van groepsimmuniteit gezien vanuit het virus, moet je kijken welk percentage van alle mensen immuun is, niet alleen die 12 jaar en ouder zijn.
De makkelijkste maatstaf die we daarvoor hebben is het aantal mensen wat gevaccineerd is, maar in feite is het percentage mensen met immuniteit nog wel wat hoger natuurlijk, omdat een deel van de mensen die niet gevaccineerd is ook besmet is geweest.
  zaterdag 6 november 2021 @ 21:05:01 #66
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202060570
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Nee, het is meer dat groepsimmuniteit beter werkt om een epidemie te voorkomen, dan om er een de kop in te drukken. En nu wordt er vaak gekeken naar het percentage mensen boven de 12 jaar welke gevaccineerd is, maar voor het virus maakt het niet uit of iemand 4 of 80 is, dus, vanuit het perspectief van groepsimmuniteit gezien vanuit het virus, moet je kijken welk percentage van alle mensen immuun is, niet alleen die 12 jaar en ouder zijn.
De makkelijkste maatstaf die we daarvoor hebben is het aantal mensen wat gevaccineerd is, maar in feite is het percentage mensen met immuniteit nog wel wat hoger natuurlijk, omdat een deel van de mensen die niet gevaccineerd is ook besmet is geweest.
Oké, maar ik dacht dat jouw stelling erop neerkwam dat we bij 90% gevaccineerden terug kunnen naar normaal. Begrijp ik je voorlaatste post dan verkeerd waar je het hebt over die 90%?
pi_202060741
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Oké, maar ik dacht dat jouw stelling erop neerkwam dat we bij 90% gevaccineerden terug kunnen naar normaal. Begrijp ik je voorlaatste post dan verkeerd waar je het hebt over die 90%?
Waarschijnlijk, ervanuitgaande dat de natuurlijke R (de R in een populatie zonder enige immuniteit) van Delta rond de 8 ligt, zou een percentage van tegen de 90% met immuniteit voldoende moeten zijn om een grote uitbraak te voorkomen. Maar om een al bestaande uitbraak uit te laten doven is een hoger percentage nodig.

En het hangt er ook vanaf hoe die 90% verdeeld is over de verschillende leeftijds en bevolkingsgroepen. Als vrijwel alle 70-plussers zijn gevaccineerd, maar dertigers die veel contact onderling hebben, nauwelijks, dan kun je nog flinke uitbraken krijgen. Of wanneer bijvoorbeeld alle streng christelijken die wekelijks met elkaar in de kerk zitten, en doordeweeks met mensen van buiten hun kerkgenootschap op werk en school zitten, zich niet laten vaccineren, dan kun je ook flinke uitbraken krijgen. Dus er is ook niet 1 magisch nummer waar op gefocused moet worden.
pi_202061153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
Het OMT gaat nu de aankomende dagen kijken of ''het volk'' zich beter aan de maatregelen gaat houden. Dat is leidend voor het nieuwe advies voor de persconferentie van vrijdag. Niet de besmetting of de ziekenhuiscijfers, maar het gedrag van ons.
Dat klinkt alsof de schuld bij het volk wordt neergelegd, niet bij het beleid, niet bij de enforcement van het beleid, niet bij het virus, maar bij het volk. Dat lijkt me een verkeerde logica. Het virus is de boosdoener, en het beleid is wat het virus onder controle moet houden.
pi_202061256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat klinkt alsof de schuld bij het volk wordt neergelegd, niet bij het beleid, niet bij de enforcement van het beleid, niet bij het virus, maar bij het volk. Dat lijkt me een verkeerde logica. Het virus is de boosdoener, en het beleid is wat het virus onder controle moet houden.
Treffend verwoord inderdaad.....zodra je mensen bij elkaar toelaat loopt de kans op besmetting op en zodra je lockdowns (of soortgelijke maatregelen) invoert nemen besmettingen weer af, maar met dit beleid blijven de cijfers natuurlijk schommelen.....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 21:28:04 ]
pi_202061380
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Treffend verwoord inderdaad.....zodra je mensen bij elkaar toelaat loopt de kans op besmetting op en zodra je lockdowns (of soortgelijke maatregelen) invoert nemen besmettingen weer af, maar met dit beleid blijven de cijfers natuurlijk schommelen.....
Ja, en je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat maatregelen minder goed nageleefd worden na verloop van tijd. Hoe goed ze nageleefd worden varieert ook wel, van minder goed wanneer en weinig besmettingen zijn, tot beter wanneer er veel zijn, maar met de loop van de tijd neemt het af. Je kunt misschien verwachten dat mensen deze week maatregelen beter volgen dan 2 weken geleden, maar ze zullen ze niet beter volgen in vergelijking met maart 2020 bijvoorbeeld. Die 'schuld' kun je gewoon niet bij de mensen zelf leggen.
pi_202061806
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, en je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat maatregelen minder goed nageleefd worden na verloop van tijd. Hoe goed ze nageleefd worden varieert ook wel, van minder goed wanneer en weinig besmettingen zijn, tot beter wanneer er veel zijn, maar met de loop van de tijd neemt het af. Je kunt misschien verwachten dat mensen deze week maatregelen beter volgen dan 2 weken geleden, maar ze zullen ze niet beter volgen in vergelijking met maart 2020 bijvoorbeeld. Die 'schuld' kun je gewoon niet bij de mensen zelf leggen.
Precies dit inderdaad...
pi_202069619
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 38,6%

Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%

Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 32,0%

Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 31,4%

Positief om te benoemen. De groei qua instroom op de verpleegafdelingen is echt aan het afnemen. Van 58,7%, naar 45,6% vorige week, en nu deze week 31,4%
pi_202069687
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:25 schreef Oliver23 het volgende:
Dit was een van de enkele keren dat ik eventjes minder positief ben.
Dat is prima en logisch, moet ook gewoon kunnen vind ik.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 7 november 2021 @ 14:03:09 #74
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202069754
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 91 (relatieve stijging 6,5%). Het zijn dus 1.499 bezette bedden in totaal, dus van vlak onder de 1.400 in één dag naar vlak onder de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 7 november: 305 (absolute stijging 17; relatieve stijging 5,9%);
- zaterdag 6 november: 288 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 5 november: 286 (absolute stijging 13; relatieve stijging 4,8%);
- donderdag 4 november: 273 (absolute stijging 23; relatieve stijging 9,2%);
- woensdag 3 november: 250 (absolute stijging 10; relatieve stijging 4,2%);
- dinsdag 2 november: 240 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,7%);
- maandag 1 november: 236 (absolute stijging 16; relatieve stijging 7,3%);
- zondag 31 oktober: 220 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 7 november: 1.185 (absolute stijging 74; relatieve stijging 6,7%);
- zaterdag 6 november: 1.111 (absolute stijging 47; relatieve stijging 4,4%);
- vrijdag 5 november: 1.064 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,9%);
- donderdag 4 november: 1.054 (absolute daling 6; relatieve daling 0,6%);
- woensdag 3 november: 1.060 (absolute daling 12; relatieve daling 1,1%);
- dinsdag 2 november: 1.072 (absolute stijging 96; relatieve stijging 9,8%);
- maandag 1 november: 976 (absolute stijging 74; relatieve stijging 8,2%);
- zondag 31 oktober: 902 (absolute stijging 78; relatieve stijging 9,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
  zondag 7 november 2021 @ 14:05:45 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202069777
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:58 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat is prima en logisch, moet ook gewoon kunnen vind ik.
Helemaal niet. Dit is een positiviteitstopic ja. o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')