abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202110821
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zou zeggen, schep duidelijkheid voor langere tijd. Tot maart QR-codes bij alle geplaceerde plaatsen, contact beroepen, pretparken, dierentuinen, stadions, mondkapjes in OV. Bioscopen, concertzalen en theaters op max 75% capaciteit en restaurants een max bepaald aantal personen per m2. En verbiedt tot die tijd alle ongeplaceerde evenementen (en compenseer die wel dusdanig dat ze redelijk kunnen overleven). En als het aantal besmettingen tot een laag niveau daalt in januari dan is dat mooi, maar pas in maart ga je alles loslaten. Hoe lager in maart, hoe beter je ervoor staat voor een lente en zomer zonder zorgen.
Dan gaat er in 2022 helaas wel een faillissementsgolf komen ben ik bang en ik betwijfel wel echt of het volk dit nog zo lang zal blijven accepteren.....
  woensdag 10 november 2021 @ 13:52:30 #227
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_202110828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:43 schreef Oliver23 het volgende:
Zo, vandaag zijn de eerste signalen in de ziekenhuiscijfers al te merken sinds Cijfertjesman terug is _O-
Zo gelukkig heb jij het niet zo hoog in de bol . Het draait niet om jou hoor. Cijfers copy / pasten in een documentje en op social media kunnen we allemaal wel hoor . Doe niet alsof het zo'n geweldige prestatie is en alsof positieve resultaten door jou komen. :N

Edit; dit was niet serieus bedoelt! Ik waardeer je updates! ;)

Om positief te eindigen, ik zag wat minder slechte cijfers, het gaat de minder slechte kant op. Yoeghee?! :O

[ Bericht 6% gewijzigd door SiennaForrest op 10-11-2021 14:27:42 ]
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_202110861
quote:
13s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:52 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Zo gelukkig heb jij het niet zo hoog in de bol . Het draait niet om jou hoor. Cijfers copy / pasten in een documentje en op social media kunnen we allemaal wel hoor . Doe niet alsof het zo'n geweldige prestatie is en alsof positieve resultaten door jou komen. :N

Om positief te eindigen, ik zag wat minder slechte cijfers, het gaat de minder slechte kant op. Yoeghee?! :O
Rustaaaggg! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202110869
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dan gaat er in 2022 helaas wel een faillissementsgolf komen ben ik bang en ik betwijfel wel echt of het volk dit nog zo lang zal blijven accepteren.....
Ik vrees het ook wat dat eerste betreft, tweede ook ja, maar hoe denk jij dat men dat zal gaan uiten?
  woensdag 10 november 2021 @ 14:03:43 #230
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202110991
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is geen wijziging. Het zijn dus nog steeds 1.647 bezette bedden in totaal.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%);
- dinsdag 9 november: 319 (absolute daling 7; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 november: 326 (absolute stijging 21; relatieve stijging 6,9%);
- zondag 7 november: 305 (absolute stijging 17; relatieve stijging 5,9%);
- zaterdag 6 november: 288 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 5 november: 286 (absolute stijging 13; relatieve stijging 4,8%);
- donderdag 4 november: 273 (absolute stijging 23; relatieve stijging 9,2%);
- woensdag 3 november: 250 (absolute stijging 10; relatieve stijging 4,2%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 10 november: 1.320 (absolute daling 8; relatieve daling 0,6%);
- dinsdag 9 november: 1.328 (absolute stijging 81; relatieve stijging 6,5);
- maandag 8 november: 1.247 (absolute stijging 62; relatieve stijging 5,2%);
- zondag 7 november: 1.185 (absolute stijging 74; relatieve stijging 6,7%);
- zaterdag 6 november: 1.111 (absolute stijging 47; relatieve stijging 4,4%);
- vrijdag 5 november: 1.064 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,9%);
- donderdag 4 november: 1.054 (absolute daling 6; relatieve daling 0,6%);
- woensdag 3 november: 1.060 (absolute daling 12; relatieve daling 1,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202111001
quote:

[..]

Even de azijn verwisselen met wat korrels zout en een dikke ;)
pi_202111069
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
Het is miniem, maar gelukkig weer een daling op de verpleegafdelingen! *O*
pi_202111094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Nederland kan niet, zoals China, in een week een ziekenhuis neerzetten. En een arts/ziekenhuis kan niet zeggen: "Dit bed is gereserveerd voor een patient die een operatie krijgt die uitgesteld kan worden, sterf maar." En artsen kunnen (mogen) ook geen onderscheid maken of iemand wel of niet gevaccineerd is en daarmee bepalen of iemand wel of niet geholpen wordt.
En vooralsnog wordt er niets aan de capaciteit van de zorg gedaan. Die is afgelopen anderhalf jaar alleen maar teruggelopen. Meer mensen gingen er weg dan aan de slag, en ziekteverzuim door sterk toegenomen werkdruk is flink opgelopen.
Men vindt dat er iets aan gedaan moet worden, maar niemand is ook daadwerkelijk een opleiding gestart om er iets aan te doen, of heeft gesolliciteerd in de zorg. Men vindt vooral dat 'men', maar niet zijzelf, het op moet lossen. Zeg nu eerlijk, voel jij je geroepen om nu in de zorg te gaan werken? Wat zou er moeten gebeuren om je te verleiden om in de zorg te gaan werken?
Maar net zo makkelijk worden hartoperaties e.d. wel uitgesteld, ook die mensen gaan daar dood aan. Ook het levensgenot van iemand die al echt anderhalf jaar aan een nieuwe heup of zo toe is mag ook wel meetellen.

Heel veel uitgestelde zorg kost ook levens en vooral levensgenot.
pi_202111327
quote:

[..]

Je wist niet dat Oliver de instroom bepaalt?
Tap tap tap
  woensdag 10 november 2021 @ 14:24:13 #235
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202111385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:08 schreef Sangha het volgende:

[..]
Het is miniem, maar gelukkig weer een daling op de verpleegafdelingen! *O*
Ja, meer dagen zoals deze wat mij betreft. Al zie ik het als ik moet kiezen liever andersom (stijging verpleeg en daling IC).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 10 november 2021 @ 14:24:47 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202111397
quote:

[..]

[...]
Dit bedoel je toch als grap neem ik aan?
  woensdag 10 november 2021 @ 14:25:11 #237
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202111411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Je wist niet dat Oliver de instroom bepaalt?
Jaa, dat is toch een feit van algemene bekendheid.
  woensdag 10 november 2021 @ 14:27:05 #238
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_202111447
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dit bedoel je toch als grap neem ik aan?
Ja, ik probeerde net als jullie sarccasme te gebruiken maar ben er niet zo goed in . Ik zal er even een knpoog bij zetten. :D
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_202111470
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat vaccins niet werken, maar het verbaasd me oprecht dat we ondanks alle vaccinaties die wél gezet zijn nu ineens zo in de hoogte zijn geschoten. We zitten in dezelfde cijfers waardoor we een jaar geleden in lockdown gingen en de avondklok werd in gesteld terwijl ze eigenlijk gezegd hadden dat we per 1 november juist alle maatregelen zouden kunnen loslaten. En inderdaad, ik heb geen argumenten....heb geen idee hoe ze niet hebben kunnen inschatten dat dit nu deze situatie heeft kunnen opleveren......Ben gewoon een type die een gevoel hierbij wil delen en als ik het even heel kort door de bocht probeer uit te leggen dan voel ik me bedonderd en ben ik echt benieuwd wat ons komende maanden nog te wachten staat qua maatregelen...... ;(
We zijn gewoon ontzettend genaaid :(
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_202111477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:27 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Ja, ik probeerde net als jullie sarccasme te gebruiken maar ben er niet zo goed in . Ik zal er even een knpoog bij zetten. :D
Ik dacht al, zo ken ik je niet! :D
Ik heb ook wat moeite met sarcasme (met 1 'c'), maar dan in het herkennen ervan! :P
pi_202111496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:43 schreef Oliver23 het volgende:
Zo, vandaag zijn de eerste signalen in de ziekenhuiscijfers al te merken sinds Cijfertjesman terug is _O-
Ik zet de pantoffeltjes klaar en schenk de port vast in, kan je even rustig bijkomen van het werk :P
  woensdag 10 november 2021 @ 14:31:02 #242
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202111524
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:27 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]
Dat is oefenen, oefenen, oefenen....

Soms vind ik het jammer dat er smileys bij staan. Het is alsof je en grap verteld en dan zegt 'Dit is een grap'. Maar goed, je hebt bij geschreven tekst natuurlijk geen non-verbale communicatie.

Bij mij is het makkelijk: Alles wat ik zeg is sarcastisch tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
pi_202111566
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat is oefenen, oefenen, oefenen....

Soms vind ik het jammer dat er smileys bij staan. Het is alsof je en grap verteld en dan zegt 'Dit is een grap'. Maar goed, je hebt bij geschreven tekst natuurlijk geen non-verbale communicatie.

Bij mij is het makkelijk: Alles wat ik zeg is sarcastisch tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
Lol, hij kan wat oefening gebruiken en jij bent er meester in, in het begin moest ik er erg aan wennen, inmiddels herken ik het wel redelijk goed bij jou, maar vooral vanwege die regel die je aangeeft. Sarcasme behalve indien tenzij anders aangegeven. :P
pi_202111607
Een onverwachte dag in de ziekenhuizen, maar wel een erg prettige! Natuurlijk met een hoge in en uitstroom, maar dan nog.

Nu nog wat daling in de dagelijkse besmettingen en dan kunnen we langzaam wat relaxter naar de situatie gaan kijken.
pi_202111664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar net zo makkelijk worden hartoperaties e.d. wel uitgesteld, ook die mensen gaan daar dood aan. Ook het levensgenot van iemand die al echt anderhalf jaar aan een nieuwe heup of zo toe is mag ook wel meetellen.

Heel veel uitgestelde zorg kost ook levens en vooral levensgenot.
I know, en daarom is het zo'n moeilijk probleem. Die hartoperaties worden niet snel uitgesteld, maar als zo'n bed bezet is, kun je iemand er niet uitschoppen. Je kunt wel zeggen: "Eigen schuld, hij was niet gevaccineerd". Maar misschien is de hartoperatie voor iemand die zijn hele leven heeft gerookt, vet gegeten en niet gesport. Dat is het ook niet echt eerlijk te noemen om die voorrang te geven, is het niet? Maar daar wordt dus ook niet naar gekeken.
pi_202112018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:55 schreef DecoAoreste het volgende:
De maatregelen die ze nu moeten nemen zijn:

- Onmiddellijk boosters voor risicogroepen (ben niet 100% overtuigd van hoe goed de vaccins nu echt werken maar het is allicht beter dan niks)
- Onmiddellijk die coronapil accorderen en distribueren zodat toekomstige ziekenhuisopnames voor een aanzienlijk deel kunnen worden voorkomen.

Dan gaan de ziekenhuiscijfers binnen een maandje weer omlaag en kunnen we misschien toch nog Kerst vieren. Maar dat zullen ze wel niet doen, ik heb die lui nog nooit op daadkracht kunnen betrappen. :')
Booster-campagne kan niet snel genoeg beginnen, maar duurt een paar maanden voor er genoeg zijn gevaccineerd en het werkt, voordat het echt effect heeft. Maar je kunt er beter vandaag dan morgen mee beginnen natuurlijk.
Die pillen (Merck en Pfizer) lijken goed te werken om risicogroepen uit het ziekenhuis te houden, maar de productie en distributie moet daarvoor nog op gang komen. Bij beiden zijn de trials pas net afgelopen (allebei vroegtijdig onderbroken wegens overtuigend bewijs dat ze werkten), maar ik denk niet dat men al massaal is gaan produceren voordat men een idee had van de effictiviteit. Dus de inzet van die pillen op grote schaal is ook nog wel een paar maanden weg vermoed ik.
pi_202112032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is geen wijziging. Het zijn dus nog steeds 1.647 bezette bedden in totaal.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%);
- dinsdag 9 november: 319 (absolute daling 7; relatieve daling 2,1%);
- maandag 8 november: 326 (absolute stijging 21; relatieve stijging 6,9%);
- zondag 7 november: 305 (absolute stijging 17; relatieve stijging 5,9%);
- zaterdag 6 november: 288 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 5 november: 286 (absolute stijging 13; relatieve stijging 4,8%);
- donderdag 4 november: 273 (absolute stijging 23; relatieve stijging 9,2%);
- woensdag 3 november: 250 (absolute stijging 10; relatieve stijging 4,2%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 9 november: 1.328 (absolute stijging 81; relatieve stijging 6,5);
- maandag 8 november: 1.247 (absolute stijging 62; relatieve stijging 5,2%);
- zondag 7 november: 1.185 (absolute stijging 74; relatieve stijging 6,7%);
- zaterdag 6 november: 1.111 (absolute stijging 47; relatieve stijging 4,4%);
- vrijdag 5 november: 1.064 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,9%);
- donderdag 4 november: 1.054 (absolute daling 6; relatieve daling 0,6%);
- woensdag 3 november: 1.060 (absolute daling 12; relatieve daling 1,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
twitter
pi_202112039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
I know, en daarom is het zo'n moeilijk probleem. Die hartoperaties worden niet snel uitgesteld, maar als zo'n bed bezet is, kun je iemand er niet uitschoppen. Je kunt wel zeggen: "Eigen schuld, hij was niet gevaccineerd". Maar misschien is de hartoperatie voor iemand die zijn hele leven heeft gerookt, vet gegeten en niet gesport. Dat is het ook niet echt eerlijk te noemen om die voorrang te geven, is het niet? Maar daar wordt dus ook niet naar gekeken.
En de suggestie wordt gewekt dat uitstel de absolute grens is. Hoewel begrijpelijk voor de mensen die het betreft, zijn wachtlijsten en zorg altijd al met elkaar verweven. Een van de argumenten die laatst werd aangehaald over de situatie in de UK is dat de situatie daar niet minder ernstig is dan hier, maar men is meer gewend. Overbelasting van de zorg wordt meer geaccepteerd. Hier is dat niet te bespreken. (maar gebeurt het ondertussen ook zonder corona regelmatig)
pi_202112064
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:28 schreef Moonlight het volgende:

[..]
We zijn gewoon ontzettend genaaid :(
Zoals onze godfather hier al eerder zei, de originele variant was geen partij voor de vaccins, alpha was al lastiger, maar met delta is het veel en veel lastiger, en dat was niet te voorzien.
pi_202112076
quote:

[..]
Het draait niet om jou hoor. Cijfers copy / pasten in een documentje en op social media kunnen we allemaal wel hoor.
Ik wacht ..... .... ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')