abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2021 @ 17:32:51 #1
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202045897

nu al game van 2022?

_O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_202045931

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 17:36:00 ]
pi_202048931
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
  vrijdag 5 november 2021 @ 21:22:43 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202049013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Heerlijk dat trage van DS1 juist.

Heb echt hoge verwachtingen van dit spel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tyr80 op 06-11-2021 00:39:37 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202050702
Instabuy

Ik zag wat rumoer dat mensen het wel heel erg op op dark souls vinden lijken maar ik was juist bang dat ze er nog meer afstand van zouden nemen.
-nee-
pi_202052902
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 23:53 schreef Marsenal het volgende:
Instabuy

Ik zag wat rumoer dat mensen het wel heel erg op op dark souls vinden lijken maar ik was juist bang dat ze er nog meer afstand van zouden nemen.
Als deze game dark souls 4 had geheten had niemand raar opgekeken.
Wat helemaal niet erg is overigens.
  Eindredactie Games zaterdag 6 november 2021 @ 10:18:20 #7
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_202053033
quote:
Dat is altijd al de afweging geweest, of je neemt een snel compact zwaard/dolk met minder damage of je neemt een halve boomstam als wapen die weliswaar traag is maar wel meteen de meeste enemies verpletterd. Dat maakt het juist tof, beetje kutten met verschillende builds.

Snap trouwens niet waarom TS één of ander gaar filmpje post van een opname van de echte trailer > hier de eckte voor wie 'm nog niet gezien had

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_202053034
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:04 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Als deze game dark souls 4 had geheten had niemand raar opgekeken.
Wat helemaal niet erg is overigens.
Ik snap dat die game qua lore e.d. echt aan zijn einde kwam, maar vanaf hier beschouw ik Elden Ring gewoon als DS4 :P
-nee-
pi_202053084
quote:
Fatroll-shaming :o
-nee-
  zaterdag 6 november 2021 @ 10:30:27 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202053143
Oh niet goed gelezen. :@

Maar ziet er wel tof uit vind ikz mss dan eindelijk eens de trigger om te kijken naar een ps5.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 7 november 2021 @ 12:00:54 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202067773
Ziet er schitterend uit, zo te zien ook prima gameplay en een boel te ontdekken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_202067830
Als er quicksave in zit ben ik verkocht.
Conscience do cost.
  zondag 7 november 2021 @ 12:10:59 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202067962
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:04 schreef ems. het volgende:
Want…?
  zondag 7 november 2021 @ 12:11:23 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202067972
Al een CE te koop ergens?

Edit: Lamaar, gevonden bij bol, 2 besteld.

Jammer dat die ultimate edition al op is…

[ Bericht 39% gewijzigd door Tyr80 op 07-11-2021 12:33:02 ]
pi_202068136
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 12:10 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Want…?
Vond ik een grote tekortkoming van Dark Souls. Ik heb niets tegen moeilijkheid, maar als ik dan elke keer progress kwijt ben en ik moet weer een heel stuk lopen om dat te herstellen is dat niet zo mijn ding.

Als er een eenvoudige quicksave functie in zat had ik de DS games waarschijnlijk helemaal kapot gespeeld :P
Conscience do cost.
  zondag 7 november 2021 @ 12:34:02 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202068397
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:18 schreef ems. het volgende:

[..]
Vond ik een grote tekortkoming van Dark Souls. Ik heb niets tegen moeilijkheid, maar als ik dan elke keer progress kwijt ben en ik moet weer een heel stuk lopen om dat te herstellen is dat niet zo mijn ding.

Als er een eenvoudige quicksave functie in zat had ik de DS games waarschijnlijk helemaal kapot gespeeld :P
Ieder z’n ding.
pi_202068547
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 12:34 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Ieder z’n ding.
Zeker. En Dark Souls is in principe 'mijn ding' behalve dat kleine gemis. Al geef je mensen gewoon de optie met verschillende moeilijkheidsgraden.
Conscience do cost.
pi_202068948
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:40 schreef ems. het volgende:

[..]
Zeker. En Dark Souls is in principe 'mijn ding' behalve dat kleine gemis. Al geef je mensen gewoon de optie met verschillende moeilijkheidsgraden.
Fair enough, alleen het gebrek aan quicksave is juist zo'n belangrijke gameplay-mechanic, dat maakt voor mij dark souls zo uitdagend en uniek.
-nee-
pi_202069281
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2021 13:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Fair enough, alleen het gebrek aan quicksave is juist zo'n belangrijke gameplay-mechanic, dat maakt voor mij dark souls zo uitdagend en uniek.
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.

Ik ben met andere games ook hardcore, alleen niet met single player rpg's achtige games :P
Conscience do cost.
pi_202069758
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:27 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.

Ik ben met andere games ook hardcore, alleen niet met single player rpg's achtige games :P
Tuurlijk, ieder z'n ding. Op de pc komt er ook vanzelf weer een mod die je helpt daarmee. Echter, bij dark souls zijn de levels wel echt ontworpen met de moeilijkheidsgraad en gebrek aan save-mechanic in gedachten :P
-nee-
  Eindredactie Games zondag 7 november 2021 @ 14:06:28 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_202069790
Wat idd één van de meer frustrerende dingen is voor Souls-beginners is vaak opnieuw van de bonfire naar (bijv.) de boss area moeten lopen (want onbekende boss, moeilijk, vaak dood, movesets leren herkennen etc.) en dus iedere keer weer door hordes enemies moeten roeien voor je opnieuw bij de fog gate staat. Ik vond dat bij Nioh nog irritanter trouwens. Zodra je de routes goed kent wordt het makkelijker om gewoon te rushen.

Daarnaast natuurlijk je souls verliezen bij doodgaan en die zien terug te krijgen, maar dat zijn wel echt mechanics die inherent zijn aan de franchise. Er zijn wel mods voor de pc-versie om handmatig te kunnen saven maar dat voelt wel heel fout om op een eerste playthrough te doen. Moeten mensen zelf weten uiteraard, maar Dark Souls blinkt juist zo enorm uit in dat gevoel van voldoening dat je krijgt na een lange lijdensweg.

Maar behalve kunstmatig alles makkelijker maken zijn er in Souls-games zat mogelijkheden om te cheesen. Wat mij betreft in is in online mode spelen al "easy mode" aangezien je dan gewoon andere lui kunt summonen om je te assisteren bij boss battles. Ook kun je in Souls-games vrij eenvoudig grinden tot je overleveld bent, er zijn ontzettend OP magic builds, etc.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 7 november 2021 @ 14:10:33 #23
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_202069826
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:27 schreef ems. het volgende:

[..]
Onmogelijk. From Software zou zichzelf daarmee de das omdoen.
Dit, dus.
pi_202070892
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onmogelijk. From Software zou zichzelf daarmee de das omdoen.
Hoe? Door meer mensen een compleet vrijblijvende optie te geven om het spel op een "eenvoudigere" manier door te lopen?

Sommige games hebben zoiets al. Dan heet het "ironman mode" oid en dan speel je het 'echte' spel.
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2021 14:06 schreef 2dope het volgende:
Wat idd één van de meer frustrerende dingen is voor Souls-beginners is vaak opnieuw van de bonfire naar (bijv.) de boss area moeten lopen (want onbekende boss, moeilijk, vaak dood, movesets leren herkennen etc.) en dus iedere keer weer door hordes enemies moeten roeien voor je opnieuw bij de fog gate staat. Ik vond dat bij Nioh nog irritanter trouwens. Zodra je de routes goed kent wordt het makkelijker om gewoon te rushen.

Daarnaast natuurlijk je souls verliezen bij doodgaan en die zien terug te krijgen, maar dat zijn wel echt mechanics die inherent zijn aan de franchise. Er zijn wel mods voor de pc-versie om handmatig te kunnen saven maar dat voelt wel heel fout om op een eerste playthrough te doen. Moeten mensen zelf weten uiteraard, maar Dark Souls blinkt juist zo enorm uit in dat gevoel van voldoening dat je krijgt na een lange lijdensweg.

Maar behalve kunstmatig alles makkelijker maken zijn er in Souls-games zat mogelijkheden om te cheesen. Wat mij betreft in is in online mode spelen al "easy mode" aangezien je dan gewoon andere lui kunt summonen om je te assisteren bij boss battles. Ook kun je in Souls-games vrij eenvoudig grinden tot je overleveld bent, er zijn ontzettend OP magic builds, etc.

[ afbeelding ]
Begrijp en respecteer ik :P Maar ik wil lekker solo en bovendien ken ik niemand anders die DS speelt.
Conscience do cost.
  zondag 7 november 2021 @ 15:57:09 #25
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_202071467
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef ems. het volgende:

[..]
Hoe? Door meer mensen een compleet vrijblijvende optie te geven om het spel op een "eenvoudigere" manier door te lopen?
Het is ongeveer hetzelfde als stellen dat Mario Kart een mode moet krijgen voor een wat volwassen publiek door een Carmageddon-achtige optie in te brengen.

De hele ziel van een From Software is dat het één speldmodus heeft. Aan jou om goed genoeg te worden om die baas te verslaan of een gebied te kunnen doorlopen. Armor, wapens, ringen en aanpassingen aanbrengen aan dit alles zorgt voor gameplay. Moeilijkheidsgraad aanpassen haalt de hele ziel eruit.
Dit, dus.
  zondag 7 november 2021 @ 15:58:54 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202071494
Als je niet meer teruggaat naar je bonnfire dan boeit doodgaan wel heel erg weinig denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_202071959
Absoluut. Het nut van bonfires verdwijnt, zo'n beetje het geraamte van je voortgang. En als de bonfires dan ook nog eens een wisselende functie hebben zoals in ds1, dat je naar sommigen kunt warpen, dan ligt je hele balans in puin.

Hoe dan ook, een 'easy mode' of iets dergelijks zou een grote groep gamers overhalen om dark souls nog een kans te geven, maar je bent de groep die het spel goed vindt zoals het is weer kwijt. Ik zou dark souls met save-functie echt geen kloot aan vinden, hooguit DS2, omdat die game toch al volledig uit balans is qua bonfires en reisgemak :P
-nee-
pi_202072209
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is ongeveer hetzelfde als stellen dat Mario Kart een mode moet krijgen voor een wat volwassen publiek door een Carmageddon-achtige optie in te brengen.
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.
quote:
De hele ziel van een From Software is dat het één speldmodus heeft. Aan jou om goed genoeg te worden om die baas te verslaan of een gebied te kunnen doorlopen.
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.
quote:
Armor, wapens, ringen en aanpassingen aanbrengen aan dit alles zorgt voor gameplay.
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.
quote:
Moeilijkheidsgraad aanpassen haalt de hele ziel eruit.
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet? :+

Ik zie het probleem echt niet met een -optie- om het iets meer casual te maken. Sterker nog, het spel mag van mij nog steeds flink moeilijk zijn. Zoals al eerder gezegd: Ik mag zelf ook graag games moeilijk spelen en speel dan ook altijd op hard+ dingen.

Maargoed, zo graag hoef ik het verder ook weer niet te spelen dus het maakt mij verder ook niet heel veel uit. Ik begrijp alleen niet wat een casual-mode zo verschrikkelijk zou maken voor mensen die wel van dit soort shit houden.
Conscience do cost.
pi_202072374
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:47 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.
[..]
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.
[..]
[..]

Ik zie het probleem echt niet met een -optie- om het iets meer casual te maken. Sterker nog, het spel mag van mij nog steeds flink moeilijk zijn. Zoals al eerder gezegd: Ik mag zelf ook graag games moeilijk spelen en speel dan ook altijd op hard+ dingen.

Maargoed, zo graag hoef ik het verder ook weer niet te spelen dus het maakt mij verder ook niet heel veel uit. Ik begrijp alleen niet wat een casual-mode zo verschrikkelijk zou maken voor mensen die wel van dit soort shit houden.
Dark Souls 2 was zo, dat als je heel vaak opnieuw door een gebied moest, de tegenstand op een gegeven moment niet meer respawnde, nadat je ze 10 x had verslagen ofzo. Daardoor kon je bij een bossrun die je vaak opnieuw moest doen gewoon doorlopen. Dat vond ik altijd een subtiele maar nuttige handreiking :)
-nee-
  zondag 7 november 2021 @ 17:00:52 #30
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_202072531
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:47 schreef ems. het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Voor de baas spawnen en een aanpasbare moeilijkheidsgraad zijn precies de dingen die je juist niet in een FS game gaat krijgen.

Een horrorfilm wordt ook niet in twee versies uitgebracht om mensen die niet van enge films houden tegemoet te komen. Je hebt een bedoeling met je product als maker van content.
Dit, dus.
pi_202072599
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Voor de baas spawnen en een aanpasbare moeilijkheidsgraad zijn precies de dingen die je juist niet in een FS game gaat krijgen.
Allicht.
quote:
Een horrorfilm wordt ook niet in twee versies uitgebracht om mensen die niet van enge films houden tegemoet te komen. Je hebt een bedoeling met je product als maker van content.
Maar het is geen horrorfilm. Het is een game. En die hebben al heel lang diverse moeilijkheidsgraden of nog drastischere aanpassingen aan de gameplay om het voor een groter publiek 'toegankelijk' te maken.
Conscience do cost.
  zondag 7 november 2021 @ 17:05:07 #32
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202072649
Fakking casuls, donder toch op joh.
  zondag 7 november 2021 @ 17:08:54 #33
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_202072734
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef ems. het volgende:

[..]
Allicht.
[..]
Maar het is geen horrorfilm. Het is een game. En die hebben al heel lang diverse moeilijkheidsgraden of nog drastischere aanpassingen aan de gameplay om het voor een groter publiek 'toegankelijk' te maken.
Zeker, maar als je hele gameplay rust op de moeilijkheidsgraad kun je dat niet aanpassen als maker van de content. Dat is de basis van de game. Onvergeeflijk maar eerlijk.

Haal dat eruit en je kunt net zo simpel een Call of Duty met alleen stokken en stenen op de markt brengen. Of een Fifa zonder FUT.
Dit, dus.
pi_202073795
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zeker, maar als je hele gameplay rust op de moeilijkheidsgraad kun je dat niet aanpassen als maker van de content. Dat is de basis van de game. Onvergeeflijk maar eerlijk.
Maar het spel kan nog steeds moeilijk zijn. Er verandert letterlijk niets voor mensen die dat niet willen :+ Hele tijd respawnen en alles opnieuw doorlopen is ook niet zozeer "moeilijk".
quote:
Haal dat eruit en je kunt net zo simpel een Call of Duty met alleen stokken en stenen op de markt brengen. Of een Fifa zonder FUT.
Ik heb mijn hele leven voetbalspelletjes zonder fut gespeeld. Dat wil ik ook helemaal niet en als ik het goed begrijp dan heb je bij FIFA ook de mogelijkheid om daar niet mee te hoeven participeren.
Conscience do cost.
pi_202073896
Fifa was leuk totdat FUT kwam, daardoor is EA gestopt met het ontwikkelen van de boeiendere aspecten zoals een degelijke manager en carrière mode.

Een dark souls Light optie voor de liefhebbers, ik juich het allemaal toe, iedereen moet de lore kunnen ontdekken.. Zo lang je maar online de boel gescheiden houdt. Maar het zal aan de modders zijn, From zal daar geen energie in steken
-nee-
pi_202073939
Zit deze game in gamepass?
pi_202073975
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:07 schreef Document1 het volgende:
Zit deze game in gamepass?
Daar is nog niks over bekend maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.
-nee-
pi_202116667
Zo verschrikkelijk veel zin in deze game _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 10 november 2021 @ 20:13:18 #40
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202116775
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:04 schreef ems. het volgende:
Er is geen quick save, maar er zijn Stakes of Marika. Een in-game prop, meestal geplaatst voor boss rooms, waar je mee kunt interacten en ervoor kunt kiezen om daar te respawnen na een death.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 10 november 2021 @ 20:14:09 #41
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202116791
Het is gewoon weer dark souls lijkt het obv 10 sec die ik net gezien heb! Bonfires en alles!
pi_202116977
Er is al heel lang bekend dat het heel dicht tegen Dark Souls aan zou zitten.

En dat is geweldig.
A murky, forgotten land.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:00:05 #43
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202117399
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:23 schreef StateOfMind het volgende:

En dat is geweldig.
en het is open world ook, yes yes yes!
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 10 november 2021 @ 21:06:04 #44
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202117458
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:23 schreef StateOfMind het volgende:

En dat is geweldig.
pi_202117460
A murky, forgotten land.
pi_202117470
Grappig om hier weer een hoop bekende namen van destijds uit de Dark Souls topics te zien ^O^
A murky, forgotten land.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:08:28 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202117481
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Grappig om hier weer een hoop bekende namen van destijds uit de Dark Souls topics te zien ^O^

ook een goede.
pi_202117494
Ik heb er zelf bewust voor gekozen om mij niet aan te melden voor de netwerk test beta dinges.

Ik wil mezelf daar pas vanaf day one volledig in storten.
A murky, forgotten land.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:10:20 #49
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_202117497
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:

ook een goede.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb er zelf bewust voor gekozen om mij niet aan te melden voor de netwerk test beta dinges.

Ik wil mezelf daar pas vanaf day one volledig in storten.
hier hetzelfde
pi_202117554
De laatste keer dat ik zó hyped was voor een game was toen de Demon's Souls remake vorig jaar tijdens de State of Play aangekondigd werd als PS5 launchgame.

Eigenlijk al vanaf de allereerste seconde herkende ik Demon's Souls meteen en stond ik letterlijk te juichen.

Toen besloot ik dat ik een PS5 móest hebben op launch.
En zo geschiedde.

De Soulsborne games behoren tot mijn meest favoriete games aller tijden _O_
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')