Heerlijk dat trage van DS1 juist.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Als deze game dark souls 4 had geheten had niemand raar opgekeken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 23:53 schreef Marsenal het volgende:
Instabuy
Ik zag wat rumoer dat mensen het wel heel erg op op dark souls vinden lijken maar ik was juist bang dat ze er nog meer afstand van zouden nemen.
Dat is altijd al de afweging geweest, of je neemt een snel compact zwaard/dolk met minder damage of je neemt een halve boomstam als wapen die weliswaar traag is maar wel meteen de meeste enemies verpletterd. Dat maakt het juist tof, beetje kutten met verschillende builds.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Ik snap dat die game qua lore e.d. echt aan zijn einde kwam, maar vanaf hier beschouw ik Elden Ring gewoon als DS4quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:04 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Als deze game dark souls 4 had geheten had niemand raar opgekeken.
Wat helemaal niet erg is overigens.
Fatroll-shamingquote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Vond ik een grote tekortkoming van Dark Souls. Ik heb niets tegen moeilijkheid, maar als ik dan elke keer progress kwijt ben en ik moet weer een heel stuk lopen om dat te herstellen is dat niet zo mijn ding.quote:
Ieder z’n ding.quote:Op zondag 7 november 2021 12:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Vond ik een grote tekortkoming van Dark Souls. Ik heb niets tegen moeilijkheid, maar als ik dan elke keer progress kwijt ben en ik moet weer een heel stuk lopen om dat te herstellen is dat niet zo mijn ding.
Als er een eenvoudige quicksave functie in zat had ik de DS games waarschijnlijk helemaal kapot gespeeld
Zeker. En Dark Souls is in principe 'mijn ding' behalve dat kleine gemis. Al geef je mensen gewoon de optie met verschillende moeilijkheidsgraden.quote:
Fair enough, alleen het gebrek aan quicksave is juist zo'n belangrijke gameplay-mechanic, dat maakt voor mij dark souls zo uitdagend en uniek.quote:Op zondag 7 november 2021 12:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Zeker. En Dark Souls is in principe 'mijn ding' behalve dat kleine gemis. Al geef je mensen gewoon de optie met verschillende moeilijkheidsgraden.
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Fair enough, alleen het gebrek aan quicksave is juist zo'n belangrijke gameplay-mechanic, dat maakt voor mij dark souls zo uitdagend en uniek.
Tuurlijk, ieder z'n ding. Op de pc komt er ook vanzelf weer een mod die je helpt daarmee. Echter, bij dark souls zijn de levels wel echt ontworpen met de moeilijkheidsgraad en gebrek aan save-mechanic in gedachtenquote:Op zondag 7 november 2021 13:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.
Ik ben met andere games ook hardcore, alleen niet met single player rpg's achtige games
Onmogelijk. From Software zou zichzelf daarmee de das omdoen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.
Hoe? Door meer mensen een compleet vrijblijvende optie te geven om het spel op een "eenvoudigere" manier door te lopen?quote:Op zondag 7 november 2021 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onmogelijk. From Software zou zichzelf daarmee de das omdoen.
Begrijp en respecteer ikquote:Op zondag 7 november 2021 14:06 schreef 2dope het volgende:
Wat idd één van de meer frustrerende dingen is voor Souls-beginners is vaak opnieuw van de bonfire naar (bijv.) de boss area moeten lopen (want onbekende boss, moeilijk, vaak dood, movesets leren herkennen etc.) en dus iedere keer weer door hordes enemies moeten roeien voor je opnieuw bij de fog gate staat. Ik vond dat bij Nioh nog irritanter trouwens. Zodra je de routes goed kent wordt het makkelijker om gewoon te rushen.
Daarnaast natuurlijk je souls verliezen bij doodgaan en die zien terug te krijgen, maar dat zijn wel echt mechanics die inherent zijn aan de franchise. Er zijn wel mods voor de pc-versie om handmatig te kunnen saven maar dat voelt wel heel fout om op een eerste playthrough te doen. Moeten mensen zelf weten uiteraard, maar Dark Souls blinkt juist zo enorm uit in dat gevoel van voldoening dat je krijgt na een lange lijdensweg.
Maar behalve kunstmatig alles makkelijker maken zijn er in Souls-games zat mogelijkheden om te cheesen. Wat mij betreft in is in online mode spelen al "easy mode" aangezien je dan gewoon andere lui kunt summonen om je te assisteren bij boss battles. Ook kun je in Souls-games vrij eenvoudig grinden tot je overleveld bent, er zijn ontzettend OP magic builds, etc.
[ afbeelding ]
Het is ongeveer hetzelfde als stellen dat Mario Kart een mode moet krijgen voor een wat volwassen publiek door een Carmageddon-achtige optie in te brengen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoe? Door meer mensen een compleet vrijblijvende optie te geven om het spel op een "eenvoudigere" manier door te lopen?
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.quote:Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is ongeveer hetzelfde als stellen dat Mario Kart een mode moet krijgen voor een wat volwassen publiek door een Carmageddon-achtige optie in te brengen.
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.quote:De hele ziel van een From Software is dat het één speldmodus heeft. Aan jou om goed genoeg te worden om die baas te verslaan of een gebied te kunnen doorlopen.
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.quote:Armor, wapens, ringen en aanpassingen aanbrengen aan dit alles zorgt voor gameplay.
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet?quote:Moeilijkheidsgraad aanpassen haalt de hele ziel eruit.
Dark Souls 2 was zo, dat als je heel vaak opnieuw door een gebied moest, de tegenstand op een gegeven moment niet meer respawnde, nadat je ze 10 x had verslagen ofzo. Daardoor kon je bij een bossrun die je vaak opnieuw moest doen gewoon doorlopen. Dat vond ik altijd een subtiele maar nuttige handreikingquote:Op zondag 7 november 2021 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.
[..]
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.
[..]
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.
[..]
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet?
Ik zie het probleem echt niet met een -optie- om het iets meer casual te maken. Sterker nog, het spel mag van mij nog steeds flink moeilijk zijn. Zoals al eerder gezegd: Ik mag zelf ook graag games moeilijk spelen en speel dan ook altijd op hard+ dingen.
Maargoed, zo graag hoef ik het verder ook weer niet te spelen dus het maakt mij verder ook niet heel veel uit. Ik begrijp alleen niet wat een casual-mode zo verschrikkelijk zou maken voor mensen die wel van dit soort shit houden.
Voor de baas spawnen en een aanpasbare moeilijkheidsgraad zijn precies de dingen die je juist niet in een FS game gaat krijgen.quote:Op zondag 7 november 2021 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.
[..]
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.
[..]
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.
[..]
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet?
Ik zie het probleem echt niet met een -optie- om het iets meer casual te maken. Sterker nog, het spel mag van mij nog steeds flink moeilijk zijn. Zoals al eerder gezegd: Ik mag zelf ook graag games moeilijk spelen en speel dan ook altijd op hard+ dingen.
Maargoed, zo graag hoef ik het verder ook weer niet te spelen dus het maakt mij verder ook niet heel veel uit. Ik begrijp alleen niet wat een casual-mode zo verschrikkelijk zou maken voor mensen die wel van dit soort shit houden.
Allicht.quote:Op zondag 7 november 2021 17:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voor de baas spawnen en een aanpasbare moeilijkheidsgraad zijn precies de dingen die je juist niet in een FS game gaat krijgen.
Maar het is geen horrorfilm. Het is een game. En die hebben al heel lang diverse moeilijkheidsgraden of nog drastischere aanpassingen aan de gameplay om het voor een groter publiek 'toegankelijk' te maken.quote:Een horrorfilm wordt ook niet in twee versies uitgebracht om mensen die niet van enge films houden tegemoet te komen. Je hebt een bedoeling met je product als maker van content.
Zeker, maar als je hele gameplay rust op de moeilijkheidsgraad kun je dat niet aanpassen als maker van de content. Dat is de basis van de game. Onvergeeflijk maar eerlijk.quote:Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Allicht.
[..]
Maar het is geen horrorfilm. Het is een game. En die hebben al heel lang diverse moeilijkheidsgraden of nog drastischere aanpassingen aan de gameplay om het voor een groter publiek 'toegankelijk' te maken.
Maar het spel kan nog steeds moeilijk zijn. Er verandert letterlijk niets voor mensen die dat niet willenquote:Op zondag 7 november 2021 17:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, maar als je hele gameplay rust op de moeilijkheidsgraad kun je dat niet aanpassen als maker van de content. Dat is de basis van de game. Onvergeeflijk maar eerlijk.
Ik heb mijn hele leven voetbalspelletjes zonder fut gespeeld. Dat wil ik ook helemaal niet en als ik het goed begrijp dan heb je bij FIFA ook de mogelijkheid om daar niet mee te hoeven participeren.quote:Haal dat eruit en je kunt net zo simpel een Call of Duty met alleen stokken en stenen op de markt brengen. Of een Fifa zonder FUT.
Er is geen quick save, maar er zijn Stakes of Marika. Een in-game prop, meestal geplaatst voor boss rooms, waar je mee kunt interacten en ervoor kunt kiezen om daar te respawnen na een death.quote:
en het is open world ook, yes yes yes!quote:Op woensdag 10 november 2021 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
Er is al heel lang bekend dat het heel dicht tegen Dark Souls aan zou zitten.
En dat is geweldig.
quote:Op woensdag 10 november 2021 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
Er is al heel lang bekend dat het heel dicht tegen Dark Souls aan zou zitten.
En dat is geweldig.
quote:Op woensdag 10 november 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Grappig om hier weer een hoop bekende namen van destijds uit de Dark Souls topics te zien
quote:Op woensdag 10 november 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Grappig om hier weer een hoop bekende namen van destijds uit de Dark Souls topics te zien
hier hetzelfdequote:Op woensdag 10 november 2021 21:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb er zelf bewust voor gekozen om mij niet aan te melden voor de netwerk test beta dinges.
Ik wil mezelf daar pas vanaf day one volledig in storten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |