Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.quote:Op zondag 7 november 2021 15:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is ongeveer hetzelfde als stellen dat Mario Kart een mode moet krijgen voor een wat volwassen publiek door een Carmageddon-achtige optie in te brengen.
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.quote:De hele ziel van een From Software is dat het één speldmodus heeft. Aan jou om goed genoeg te worden om die baas te verslaan of een gebied te kunnen doorlopen.
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.quote:Armor, wapens, ringen en aanpassingen aanbrengen aan dit alles zorgt voor gameplay.
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet?quote:Moeilijkheidsgraad aanpassen haalt de hele ziel eruit.
Dark Souls 2 was zo, dat als je heel vaak opnieuw door een gebied moest, de tegenstand op een gegeven moment niet meer respawnde, nadat je ze 10 x had verslagen ofzo. Daardoor kon je bij een bossrun die je vaak opnieuw moest doen gewoon doorlopen. Dat vond ik altijd een subtiele maar nuttige handreikingquote:Op zondag 7 november 2021 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.
[..]
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.
[..]
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.
[..]
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet?
Ik zie het probleem echt niet met een -optie- om het iets meer casual te maken. Sterker nog, het spel mag van mij nog steeds flink moeilijk zijn. Zoals al eerder gezegd: Ik mag zelf ook graag games moeilijk spelen en speel dan ook altijd op hard+ dingen.
Maargoed, zo graag hoef ik het verder ook weer niet te spelen dus het maakt mij verder ook niet heel veel uit. Ik begrijp alleen niet wat een casual-mode zo verschrikkelijk zou maken voor mensen die wel van dit soort shit houden.
Voor de baas spawnen en een aanpasbare moeilijkheidsgraad zijn precies de dingen die je juist niet in een FS game gaat krijgen.quote:Op zondag 7 november 2021 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een beetje een absurde vergelijking maar als daar een optie voor wordt gegeven zie ik nog steeds niet wat dat verandert aan de ziel van de game, even de hele kind-vriendelijkheid van nintendo erbuiten gelaten.
[..]
Waar ik dan ook niets op tegen heb. Ik vind het prima om keihard geslacht te worden. Maar dan wil ik als het even kan wel graag weer voor de baas spawnen zodat ik het nog een keer kan proberen. Niet zoveel minuten extra doorlopen om weer op dat punt terecht te komen.
[..]
Klopt. Ook dat kan los van het hele respawn-circus.
[..]
Dan speel je de eenvoudigere moeilijkheidsgraad niet?
Ik zie het probleem echt niet met een -optie- om het iets meer casual te maken. Sterker nog, het spel mag van mij nog steeds flink moeilijk zijn. Zoals al eerder gezegd: Ik mag zelf ook graag games moeilijk spelen en speel dan ook altijd op hard+ dingen.
Maargoed, zo graag hoef ik het verder ook weer niet te spelen dus het maakt mij verder ook niet heel veel uit. Ik begrijp alleen niet wat een casual-mode zo verschrikkelijk zou maken voor mensen die wel van dit soort shit houden.
Allicht.quote:Op zondag 7 november 2021 17:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voor de baas spawnen en een aanpasbare moeilijkheidsgraad zijn precies de dingen die je juist niet in een FS game gaat krijgen.
Maar het is geen horrorfilm. Het is een game. En die hebben al heel lang diverse moeilijkheidsgraden of nog drastischere aanpassingen aan de gameplay om het voor een groter publiek 'toegankelijk' te maken.quote:Een horrorfilm wordt ook niet in twee versies uitgebracht om mensen die niet van enge films houden tegemoet te komen. Je hebt een bedoeling met je product als maker van content.
Zeker, maar als je hele gameplay rust op de moeilijkheidsgraad kun je dat niet aanpassen als maker van de content. Dat is de basis van de game. Onvergeeflijk maar eerlijk.quote:Op zondag 7 november 2021 17:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Allicht.
[..]
Maar het is geen horrorfilm. Het is een game. En die hebben al heel lang diverse moeilijkheidsgraden of nog drastischere aanpassingen aan de gameplay om het voor een groter publiek 'toegankelijk' te maken.
Maar het spel kan nog steeds moeilijk zijn. Er verandert letterlijk niets voor mensen die dat niet willenquote:Op zondag 7 november 2021 17:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, maar als je hele gameplay rust op de moeilijkheidsgraad kun je dat niet aanpassen als maker van de content. Dat is de basis van de game. Onvergeeflijk maar eerlijk.
Ik heb mijn hele leven voetbalspelletjes zonder fut gespeeld. Dat wil ik ook helemaal niet en als ik het goed begrijp dan heb je bij FIFA ook de mogelijkheid om daar niet mee te hoeven participeren.quote:Haal dat eruit en je kunt net zo simpel een Call of Duty met alleen stokken en stenen op de markt brengen. Of een Fifa zonder FUT.
Er is geen quick save, maar er zijn Stakes of Marika. Een in-game prop, meestal geplaatst voor boss rooms, waar je mee kunt interacten en ervoor kunt kiezen om daar te respawnen na een death.quote:
en het is open world ook, yes yes yes!quote:Op woensdag 10 november 2021 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
Er is al heel lang bekend dat het heel dicht tegen Dark Souls aan zou zitten.
En dat is geweldig.
quote:Op woensdag 10 november 2021 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
Er is al heel lang bekend dat het heel dicht tegen Dark Souls aan zou zitten.
En dat is geweldig.
quote:Op woensdag 10 november 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Grappig om hier weer een hoop bekende namen van destijds uit de Dark Souls topics te zien
quote:Op woensdag 10 november 2021 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Grappig om hier weer een hoop bekende namen van destijds uit de Dark Souls topics te zien
hier hetzelfdequote:Op woensdag 10 november 2021 21:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb er zelf bewust voor gekozen om mij niet aan te melden voor de netwerk test beta dinges.
Ik wil mezelf daar pas vanaf day one volledig in storten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |