Zie ook artikel bij NRC (premium):quote:Noodopvang voor asielzoekers morgen uit voorzorg dicht om demonstratie
De noodopvang voor asielzoekers in Harskamp, op de Veluwe, gaat morgen tijdelijk dicht vanwege aangekondigde demonstraties door de extreemrechtse Nederlandse Volks-Unie (NVU) en tegenpool Anti-Fascistische Aktie (AFA).
Dat bevestigde een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) na berichtgeving door NRC. "In overleg met Defensie en de politie zijn veiligheidsmaatregelen genomen vanwege de aangekondigde betogingen van de twee groepen", aldus de woordvoerster.
Botsing NVU en AFA
Het COA houdt onder meer rekening met botsingen tussen aanhangers van NVU en AFA. Daarom blijven de poorten van de noodopvang tijdens de betogingen dicht.
Dat betekent dat bewoners, personeel en anderen niet van het terrein kunnen en dat mensen van buiten tijdelijk niet bij de accommodatie naar binnen kunnen gaan.
De NVU meldde op sociale media dat er zal worden betoogd onder het motto 'gelukzoekers niet welkom grenzen dicht!'. AFA liet via Twitter weten naar Harskamp te komen om 'te waarschuwen voor de neonazi's van de NVU'.
800 mensen uit Afghanistan
De legerplaats Harskamp ging eind augustus open voor maximaal achthonderd evacués uit Afghanistan. De vluchtelingen zouden er hooguit tot begin oktober blijven, aangezien Defensie het oefenterrein zelf nodig heeft. Maar begin oktober bleek dat er meer vluchtelingen dan gedacht naar Nederland waren gekomen en dat de legerplaats tot 1 november open moest blijven. Deze week is dat verlengd tot 1 december.
In augustus liep een protest tegen de opvang van vluchtelingen uit de hand. De politie greep in.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)stratie-harskamp-azc
--------------------------------quote:COA houdt zaterdag poorten van opvanglocatie Harskamp gesloten om demonstraties
Asielzoekers De rechts-extremistische NVU houdt zaterdag een demonstratie tegen ‘gelukszoekers’ nabij de kazerne die dient als asielopvang. Er is ook een tegenactie.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)monstraties-a4064361
Sowieso is het triest om tegenover deze onschuldige mensen te gaan rellen. Als je het er niet mee eens bent, ga naar Den Haag.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ook gewoon heel erg dom. Als je echt tegen bent, moet je zeker niet gaan rellen tegenover die mensen. Dan jaag je de publieke opinie alleen maar tegen je in het harnas.
Je weet wat voor club NVU is? Als ik jou was zou ik daar ver uit de buurt blijven. Ook als ze 'een beetje tegengas' gevenquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:21 schreef halfway het volgende:
Niet dat ik extreem rechts ben maar een beetje tegengas kan geen kwaad.
Alleen een nogal domme manier om 'een beetje tegengas' te geven.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:21 schreef halfway het volgende:
Niet dat ik extreem rechts ben maar een beetje tegengas kan geen kwaad.
Je weet dat ze stokdoof zijn in Den Haag? Zie de toeslagen affaire. Groningen etcquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen een nogal domme manier om 'een beetje tegengas' te geven.
Klopt, dus? Jij denkt dat dit wel gaat bijdragen aan de publieke opinie?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Je weet dat ze stokdoof zijn in Den Haag? Zie de toeslagen affaire. Groningen etc
Ze zullen wel moeten want de extreemlinkse fascisten komen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sowieso is het triest om tegenover deze onschuldige mensen te gaan rellen. Als je het er niet mee eens bent, ga naar Den Haag.
[..]
Je weet wat voor club NVU is? Als ik jou was zou ik daar ver uit de buurt blijven. Ook als ze 'een beetje tegengas' geven![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Volks-Unie
Ik zou zeggen hek erom en pas naar omkijken als ze elkaar hebben afgemat.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten want de extreemlinkse fascisten komen.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten want de extreemlinkse fascisten komen.
Gokje: @Nober doelde op het vetgedrukte (maar da's een aanname hoor):quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Historisch besef van een bevroren doperwt. De NVU extreemlinks noemen.
quote:vanwege aangekondigde demonstraties door de extreemrechtse Nederlandse Volks-Unie (NVU) en tegenpool Anti-Fascistische Aktie (AFA).
Inderdaad supertriest.. in al die duizenden kilometers tussen Afghanistan en Europa is geen enkele veiligheid te vinden..quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:51 schreef murp het volgende:
Echt hoor, je zou maar moeten vluchten voor je leven met je gezin en weggejaagd worden waar je tijdelijk kan verblijven.
Supertriest dit.
Jaquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:51 schreef murp het volgende:
Echt hoor, je zou maar moeten vluchten voor je leven met je gezin en weggejaagd worden waar je tijdelijk kan verblijven.
Supertriest dit.
Misschien eens wat aan de topografische kennis gaan doen dan. Iran, Irak en Syrië. En dan zitten we alweer in Turkije. Ja dan ga je er flink op vooruit in veiligheid.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Inderdaad supertriest.. in al die duizenden kilometers tussen Afghanistan en Europa is geen enkele veiligheid te vinden..
![]()
Ze hebben hier geen hol te zoeken.
Veiliger dan Afghanistan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien eens wat aan de topografische kennis gaan doen dan. Iran, Irak en Syrië. En dan zitten we alweer in Turkije. Ja dan ga je er flink op vooruit in veiligheid.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lekker quoten, verder te komen.
Dit zijn geen echte vluchtelingen, dat kan niet eens een mening zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:33 schreef murp het volgende:
Maar ik hoef geen gelijk te hebben hoor, het is mijn mening dat ik heel zielig vind voor zo’n vluchteling.
Over gelukszoekers heb ik een andere mening, maar dit gaat natuurlijk over echte vluchtelingen.
Maak het doperwtje niet te moeilijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:45 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Gokje: @:nober doelde op het vetgedrukte (maar da's een aanname hoor):
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |