Die is tyfushard. 🤤quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En nog steeds heb je je eigen topic nog niet doorgelezen.
Doe de groeten aan je vader die ook je opa is
In Nederland niet. In België wel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
Dan kies je er toch voor om het anoniem te doen dat kan ook gewoon.
Mijn zoontje heeft een brief en foto's en een stemopname waarin de donor aangeeft open te staan voor contact.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken. Misschien heeft hij al een familie of een vriendin en dat kom jij dan even verpesten. Die man laat wat DNA achter en zit nu met de gebakken peren.
https://www.volkskrant.nl(...)r-vader-is~bc7f6b66/
Hmm, ik eet gezond dus overmorgen hoef je je vitaminepilletjes niet in te nemenquote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
Even wat eten, drinken en bijslapen en dan ben je weer good to go.
Top. Heb je ook een biologische gezichtsmasker voor me?quote:Op zondag 7 november 2021 14:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Hmm, ik eet gezond dus overmorgen hoef je je vitaminepilletjes niet in te nemen
Yep, het donortekort leidt tot wachtlijsten van ongeveer 1,5 jaar voor een Nederlandse donor. Rechtstreeks gevolg van de regelgeving.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik hecht daar geen waarde aan.
Maar weet wel dat mede dankzij jouw mening er nu een spermadonoren te kort is, waardoor vrouwen die graag een kind willen, geen kind kunnen krijgen.
Hangt er vanaf hoeveel honger je hebtquote:Op zondag 7 november 2021 14:42 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
Top. Heb je ook een biologische gezichtsmasker voor me?
Als je daar geen zin in hebt, moet je het gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken.
En dat maak jij dan ook gelijk uit voor anderen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:46 schreef KayaQ het volgende:
Ik heb wel eens nagedacht over eiceldonatie, omdat daar een gigantisch tekort aan is. Maar het idee dat er dan nog een kind met mijn erfelijke materiaal op de wereld rondloopt maakt dat ik het nooit zou doen. Ik begrijp niet hoe je daar zo lichtzinnig over kunt denken.
Je eigen bron niet eens lezen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef Atak het volgende:
Als een zaaddonorman in zo'n potje kwakt dan zit hij echt niet 23 jaar later te wachten dat zo'n teefje komt aankwakken.
Duidelijk verhaal. Moeder wil graag deur op een kiertje houden voor haar kind, kiest dus voor B-donor. B-donor had kunnen kiezen voor anonimiteit, doet dit niet dus zet deur ook op een kiertje voor het kind.quote:Maria’s moeder liet zich in 1997 bewust insemineren met het zaad van een B-donor.
Daardoor zou haar kind vanaf zijn 16de verjaardag contact met de biologische vader kunnen opnemen.
Later koos K34 echter alsnog voor anonimiteit.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef KayaQ het volgende:
Als man heb je toch echt een verantwoordelijkheid over waar je je zaad allemaal inkwakt tijdens je leven. Als je niet gesteriliseerd bent en je spuit je zaad in allerlei vrouwen, of in buisjes die in vrouwen verdwijnen, dan weet je dat daar kinderen van kunnen komen.
Die kinderen zijn echte, volwaardige mensen net als jij en kunnen verwachtingen hebben, dat zou je als volwassen kerel moeten weten als je je zaad zo kwistig overal rondspuit.
Ik vind het naīef als je eerst (zogenaamd uit altruīsme, hahahahaha) zaad doneert om dan jaren later te doen alsof je er niks mee te maken hebt en je te gedragen als een giga oelewapper.
Want jouw erfelijk materiaal is zo speciaal?quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:46 schreef KayaQ het volgende:
Ik heb wel eens nagedacht over eiceldonatie, omdat daar een gigantisch tekort aan is. Maar het idee dat er dan nog een kind met mijn erfelijke materiaal op de wereld rondloopt maakt dat ik het nooit zou doen. Ik begrijp niet hoe je daar zo lichtzinnig over kunt denken.
quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:31 schreef Nine. het volgende:
Daarom alleen veilig op je zolderkamertje fappen
Nu je daar toch zelf over begint, er zijn zat vrouwen die dat wel doen en er bestaat ook nog zoiets als draagmoeders.quote:Op vrijdag 5 november 2021 19:46 schreef KayaQ het volgende:
Mogelijk. Maar ik vind het supernaief om te denken dat 'jouw' kinderen niet alles op alles gaan zetten om je te vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:37 schreef EINZ het volgende:
Het probleem is dat de spelregels ineens veranderd worden. Er wordt je verzekerd dat je kinderen nooit te weten zullen komen wie je bent als je dat niet wilt, en dan staan ze ineens voor je deur.
Als dat nu voor nieuwe gevallen ging okee, maar voor bestaande gevallen ben je ineens mooi de lul.
Gelukkig zijn er genoeg mannen die het blijkbaar geen probleem om niet-anoniem te doneren. En als vrouw hoef je daar alleen maar 1,5 jaar geduld of een paar duizend euro voor te hebben.quote:Op zondag 21 november 2021 08:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nooit zaad doneren. Dit topic bewijst weer waarom. Die wijven zoeken maar een vruchtbare partner en anders blijven ze maar kinderloos. Het is tenslotte niet ons probleem.
Ik heb het zelf trouwens wel overwogen, om op die manier een ander gezin te helpen omdat wij zelf ook gebruik hebben gemaakt van een donor. Daarvoor moet je als vrouw aan de hormonen etc. Dat is wel andere koek dan ff in een potje kwakken dus besloten om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:25 schreef Werkman het volgende:
[..]
Nu je daar toch zelf over begint, er zijn zat vrouwen die dat wel doen en er bestaat ook nog zoiets als draagmoeders.
Wat voor verschil maak jij tussen die en die kerels die hun zaad rondslingeren?
Nogmaals, over vagina bezitters ben je nogal erg terughoudend, lekker eerlijk.
Gelukkig maar dan voor die vrouwen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er genoeg mannen die het blijkbaar geen probleem om niet-anoniem te doneren. En als vrouw hoef je daar alleen maar 1,5 jaar geduld of een paar duizend euro voor te hebben.
Zoiets is het wel ja. Ik ben zelf ook zaaddonor.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:59 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Waarom doneer je dan? Wil je zo graag je eigen genen over de wereld verspreiden zonder dat je er enige verantwoordelijkheid voor draagt?
Is het een soort egoboost die je krijgt bij het idee dat je zaad allerlei vrouwen bevrucht?
Ze worden er niet eenzijdig vanaf gegooid. Dit wordt bepaald door de rechter, in het belang van het kind, naar aanleiding van wetswijzigingen. Vervelend voor donoren? Ja dat kan best, maar ik weet niet waarom jij zo'n antipathie jegens die vrouwen voelt. Die hebben er niks mee te maken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is niet relevant.
Wat de motivatie van de donor ook is, op dat moment word er wel vrijwillig door zaadzoekende vrouwen gebruik van gemaakt en liggen er afspraken op tafel die er jaren later eenzijdig vanaf gegooid worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |