abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202040762
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Weet je dat er bij heel veel sporten niet eens gedoucht wordt. Hoorde laatst van collega's dat hockeyers over het algemeen helemaal niet douchen op de club.
Dat is al decennia zo en onderdeel van die cultuur. Ik denk dat het overgrote deel gewoon doucht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202040769
Het loopt storm bij Amsterdamse coronatestaanbieders voor een valse positieve testuitslag, meldt stadszender AT5. Met een positieve antigeenstest valt een herstelbewijs te krijgen dat een jaar geldig is. De aanbieders krijgen 'soms wel honderden euro's' aangeboden, omdat vanaf morgen de QR-code op meer locaties moet worden getoond.

Een herstelbewijs geeft, naast vaccinatie of een negatieve testuitslag, toegang tot onder andere sportscholen, musea en zwembaden. Het bewijs gold eerst alleen voor testen door de GGD, maar sinds kort kan deze ook verleend worden wanneer aanbieders van antigeentesten het positieve resultaat doorgeven aan de GGD, schrijft AT5.

,,Ik krijg regelmatig de vraag of wij ook herstelverklaringen doen'', zegt een anonieme testaanbieder. Volgens hem worden soms honderden euro's geboden voor een valse positieve test. Zelf geeft nul op rekest, maar zegt: ,,Het feit dat mensen daarom vragen, dat impliceert meestal dat er ook aanbod zou kunnen zijn.''

Het ligt aan Mark en Hugo :)
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:01:41 #203
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202040771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En douchen dan als je uit speelt en 30 minuten moet rijden? Allemaal leuke gedachtes op papier..
Alsof bouwvakkers kunnen douchen voordat ze de auto instappen nadat ze een dag hebben lopen zweten in de hitte.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202040772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Over welke toiletten hebben we het hier? Er is toch al een coronacheck in de kantine (of die behoort er te zijn). Ga je me nu vertellen dat er ook nog iemand bij de deur van de wc moet staan controleren?

Indien ja: _O- en :W flikker maar mooi op met je neurotische controledrang Den Haag.
Kleedkamers zijn vaak een apart deel van het complex en je hebt vaak in de gang bij kleedkamers of ín de kleedkamer zelf aparte toiletten.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:01:56 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202040774
https://www.hln.be/binnen(...)op-de-gang~a6432c4a/
Tsja dan leg je corona patiënten toch op de gang ? Begint idd erg irritant te worden dat ze steeds maar weer voorrang krijgen. Zelfs het zorgpersoneel is er volgens mij nu wel klaar mee. Die willen gewoon hun normale werk kunnen uitvoeren. Het is niet hun werk om capaciteit te creëren. Dat had de overheid afgelopen anderhalf jaar maar beter moeten doen.
https://www.pzc.nl/gent/u(...)%2Fwww.google.com%2F
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:03:51 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202040786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kleedkamers zijn vaak een apart deel van het complex en je hebt vaak in de gang bij kleedkamers of ín de kleedkamer zelf aparte toiletten.
Oke ja, die toiletten dus.

Maar goed ik kan je al wel vertellen hoe het bij ons zal gaan. De QR-check in de kantine is op wedstrijddagen dat het eerste thuis speelt al een wassen neus (check is er wel, maar gewoon een beetje halfbakken als mensen al lang en breed binnen zitten), laat staan als er nog meer bij komt.

Morgen uitwedstrijd nummer 4 in de competitie, eens kijken of dit de eerste uitkantine wordt met een QR-check ergens.
pi_202040788
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:54 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ja, ik las net ook het verhaal van Stan met autisme en een verstandelijke beperking die niet meer naar de Efteling kan. Ook om verdrietig van te worden.

Mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren willen vrijstelling van coronapas
Dat een vaccinatie thuis dan ook weer zoveel gedoe is. Met wachttijden. Man, man, man.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:08:08 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202040820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:01 schreef deedeetee het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)op-de-gang~a6432c4a/
Tsja dan leg je corona patiënten toch op de gang ? Begint idd erg irritant te worden dat ze steeds maar weer voorrang krijgen. Zelfs het zorgpersoneel is er volgens mij nu wel klaar mee. Die willen gewoon hun normale werk kunnen uitvoeren. Het is niet hun werk om capaciteit te creëren. Dat had de overheid afgelopen anderhalf jaar maar beter moeten doen.
https://www.pzc.nl/gent/u(...)%2Fwww.google.com%2F
In Gent houden ze slechts niet meer standaard bedden leeg voor covid-patiënten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202040829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik zal je zeggen waarom.
Heb je meer bedden dan plan je ook meer zorg in in de non-pandemie tijden. Komt er een pandemie en moet je de reguliere zorg afschalen, dan loopt je achterstallige zorg dus ook veel harder op dan wanneer je normaliter minder capaciteit hebt.
Het is dus lood om oud ijzer.
Heb je veel reguliere zorgcapaciteit, dan lopen je achterstanden navenant harder op als wanneer je minder zorgcapaciteit hebt.

Verder zijn de kosten ook niet geheel onbelangrijk. Als deze pandemie voorbij is en men gaat inderdaad het aantal bedden verdubbelen en jij en ik moeten pp 500 Euro per maand betalen voor de verzekering met een eigen risico van 1000 euro... dan zijn we die pandemie allang weer vergeten
Je zou een punt hebben als de IC-capaciteit ook buiten de pandemie niet ontoereikend was.

700 extra IC bedden kost natuurlijk ook geen 500/maand op je zorgverzekering. Daarnaast, er zijn nog veel meer knoppen waaraan gedraaid kan worden om die inkomsten te krijgen, dat is niet alleen zorgverzekering.
pi_202040837
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat een vaccinatie thuis dan ook weer zoveel gedoe is. Met wachttijden. Man, man, man.
Het alternatief is dat deze groep zich laten opnemen voor een een dagbehandeling zodat ze onder narcose alsnog geprikt worden zei Hugo in de tweede kamer.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:11:07 #211
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202040840
De QR code op de sportclub is gedoemd om te mislukken inderdaad. Het grootste probleem is de vriendschappelijke banden tussen mensen op de club. Je gaat toch niet je maat controleren (waarvan je al weet of ie gevaccineerd is) en dan hem de deur wijzen. Een anderhalve meter (max aantal mensen) maatregel binnen is dan beter te hanteren.

Verder denk ik wel dat de QR code een (kleine) waarde heeft op het gebied van minder besmettingen en meer mensen laten bewegen richting een vaccinatie.
Weisst
pi_202040846
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Sorry, wie ben jij ookalweer?
Hopeloos dit. Ik zal de comment wel wat vaker herhalen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Redactie Sport vrijdag 5 november 2021 @ 10:11:53 #213
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202040847
quote:

[..]
Ja, ik las net ook het verhaal van Stan met autisme en een verstandelijke beperking die niet meer naar de Efteling kan. Ook om verdrietig van te worden.

Mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren willen vrijstelling van coronapas
Ja lelijk, maar micromanagement in een crisissituatie is moeilijk, dus ik snap het wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202040859
Het aantal Nederlanders dat zich laat testen bij klachten die passen bij een besmetting met het coronavirus neemt verder af. Ook ventileren mensen een stuk minder vaak hun huis, voornamelijk vanwege de kou. Tegelijkertijd is het aantal voorstanders van meer coronamaatregelen gegroeid. Dat blijkt vrijdag uit een nieuwe gedragsmeting van het RIVM.

Het instituut houdt sinds april 2020 met vragenlijsten bij of mensen zich nog aan de gedragsregels houden die bedoeld zijn om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Het RIVM brengt ongeveer maandelijks nieuwe resultaten naar buiten. De laatste meting is gedaan tussen 16 en 24 oktober, dus nog voor het demissionaire kabinet nieuwe maatregelen aankondigde. Ruim 38.000 mensen vulden de vragenlijst in.

Op het moment van invullen gaf een aanzienlijk groter deel (39 procent) dan tijdens de vorige meting (26 procent) aan dat de overheid te weinig maatregelen neemt. Zo zeiden meer deelnemers behoefte te hebben aan het aanscherpen en handhaven van de soepele maatregelen. De bezorgdheid had vooral te maken met de oplopende coronacijfers.

De trend is volgens het RIVM nieuw ten opzichte van de vorige meetronde in september, toen mensen juist meer versoepelingen wilden zien. Mensen die nu hun zorgen uitten, zeiden dat ze zich wel aan de adviezen wilden houden, maar dat dit in de praktijk niet meer goed lukte. Deze personen liet onder meer weten dat sociale druk het moeilijk maakte om afstand te houden of om een uitgestoken hand te weigeren.

Overigens bleef de groep die vond dat er precies genoeg maatregelen waren (48 procent) het grootst. Zo hadden deelnemers over het algemeen niet het gevoel dat de dreiging van het virus was toegenomen, ondanks dat de besmettings- en ziekenhuiscijfers eind oktober al waren opgelopen. Het naleven van de basisregels gebeurde ook steeds minder. Voor een groot deel had dat te maken met de afschaffing van de anderhalvemeterregel, aldus het RIVM.

We testen en ventileren minder
Ook het aantal mensen dat zich laat testen bij coronagerelateerde klachten is verder afgenomen. Eind oktober deed één op de drie deelnemers (33 procent) dat nog. Bij de vorige meetronde ging het nog om 41 procent. Wel grijpen mensen nog ongeveer even vaak naar de zelftest (32 procent nu, 30 procent bij de vorige ronde).

Het percentage deelnemers dat zich helemaal niet laat testen bij klachten nam licht toe van 35 tot 39. Mensen die vinden dat het testen helpt om de corona-epidemie te bestrijden, deden vaker een coronatest bij klachten dan mensen die niet overtuigd zijn van dit advies.

Tot slot is het opvallend dat het percentage mensen dat zorgt voor frisse lucht in huis door goed te ventileren fors daalde. Slechts 39 procent deed dit nog maar, tegenover 73 procent bij de vorige meetronde. Het koudere weer is de voornaamste reden waarom mensen een stuk minder vaak een raampje openzetten, aldus het RIVM.

Het kabinet kondigde dinsdag verscherpte coronaregels aan. Zo wordt het dragen van mondkapjes in winkels weer verplicht en moeten mensen op meer plekken een coronatoegangsbewijs laten zien. De nieuwe maatregelen gaan zaterdag in. Op 12 november kijkt het kabinet of zwaardere maatregelen nodig zijn.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AQlBf6?ocid=msedgntp
pi_202040864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Over welke toiletten hebben we het hier? Er is toch al een coronacheck in de kantine (of die behoort er te zijn). Ga je me nu vertellen dat er ook nog iemand bij de deur van de wc moet staan controleren?

Indien ja: _O- en :W flikker maar mooi op met je neurotische controledrang Den Haag.
Het is gewoon pestgedrag van onze criminele minister Hugo de J. Daarom wilde uij ook per se een QR code voor toiletbezoek in horeca en nu ook de terrassen.

Hij begint wild om zich heen te slaan nu mensen nog niet naar Hem luisteren.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:14:01 #216
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202040866
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In Gent houden ze slechts niet meer standaard bedden leeg voor covid-patiënten.
In Roemenië houden ze parkeerplekken vrij voor Covid-patienten en kun je daar met een zuurstoffles naast je auto wachten op je bedje. Misschien ook iets voor Gent :P
Weisst
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:14:33 #217
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202040873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik laat me wel testen want ik heb de verantwoordelijkheid over mn zaak en de mensen waar ik mee werk.
Wel gelijk weer gedoe want een dag niet werken is gedoe.
Dus hopelijk snel de uitslag. God, ben het spuug en spuugzat.
Maar heb je dan klachten of is het puur preventief? Als ik klachten zou hebben en toch mensen zou moeten ontmoeten, dan zou ik het wel doen ja. Gelukkig sinds de pandemie klachten vrij.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202040886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je zou een punt hebben als de IC-capaciteit ook buiten de pandemie niet ontoereikend was.

700 extra IC bedden kost natuurlijk ook geen 500/maand op je zorgverzekering. Daarnaast, er zijn nog veel meer knoppen waaraan gedraaid kan worden om die inkomsten te krijgen, dat is niet alleen zorgverzekering.
De IC is buiten de pandemie toereikend in Nederland. Een paar keer is het voorgekomen dat individuele ziekenhuizen kortstondig vol lagen, maar middels spreiding is dat toen opgelost.

Hoe je het ook went of keert. ze kosten geld en iemand zal dat moeten betalen, en die iemand is altijd de burger Direct of indirect

btw... ik pretendeer niet dat het perfect is in de zorg... in tegendeel.
pi_202040924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:13 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het is gewoon pestgedrag van onze criminele minister Hugo de J. Daarom wilde uij ook per se een QR code voor toiletbezoek in horeca en nu ook de terrassen.

Hij begint wild om zich heen te slaan nu mensen nog niet naar Hem luisteren.
Verder gaat alles goed met je?
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:18:46 #220
37248 BertV
Klei indiaan
pi_202040927
quote:

[..]

Stan kan niet naar de priklocaties vanwege de drukte, nu heeft hij geen pas en kan niet nu naar de f*cking Efteling.

Sorry, ik ben van het onreine kamp, maar kom op zeg. :D
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')