Ik zag een tijd geleden een filosofische discussie over hoe de moderne mens alles in grafiekjes, cijfers en behapbare diagrammen probeert te vatten. Alsof dat ons meer controle geeft over oncontroleerbare situaties en ons dichter brengt naar een maatschappij waarin wetenschappelijkheid (en dus objectiviteit) voorop staat. Dat is eigenlijk wel een belangrijk thema binnen deze crisis. We zien natuurlijk ook heel duidelijk hoe al die diagrammen over het algemeen nergens op slaan en hoe de voorspellende grafiekjes van het RIVM over het algemeen totaal niet kloppen (meestal vanwege een of andere nieuwe variant). En als de besmettingen omhoog gaan dan houden mensen zich niet goed genoeg aan de maatregelen, en als ze omlaag gaan dan is dat dankzij de maatregelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Die complete fixatie op een QR samenleving is beangstigend:
[..]
Voer op de molen van de complotdenkers.
Ja maar begrijp dat dan... opschalen KAN NIETTT wanneer ga je dat nou begrijpen!?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:27 schreef Elan het volgende:
Als we nu onverhoopt weer dingen moeten sluiten en weer met regelingen in de weer moeten zou afgelopen jaar niet die IC's uitbreiden dan wel een Coronaziekenhuis opzetten historisch de grootste economische blunder alle tijden van een Kabinet zijn. Check dit:
Klopt wel ja. QR is vooral een signaal dat ze de situatie onder controle hebben, terwijl ze dat eigenlijk totaal niet hebben. Vraag me ook af of mensen zich nog aan maatregelen gaan houden in de privésfeer, want op zich is dit natuurlijk redelijk uitzichtloos. Vaccins helpen maar ten dele dus dat blijft de komende jaren wel een thema. Tegelijkertijd is onze tijd op aarde ook gelimiteerd en zou zo'n vaccin in de meeste gevallen een IC-opname moeten voorkomen.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zag een tijd geleden een filosofische discussie over hoe de moderne mens alles in grafiekjes, cijfers en behapbare diagrammen probeert te vatten. Alsof dat ons meer controle geeft over oncontroleerbare situaties en ons dichter brengt naar een maatschappij waarin wetenschappelijkheid (en dus objectiviteit) voorop staat. Dat is eigenlijk wel een belangrijk thema binnen deze crisis. We zien natuurlijk ook heel duidelijk hoe al die diagrammen over het algemeen nergens op slaan en hoe de voorspellende grafiekjes van het RIVM over het algemeen totaal niet kloppen (meestal vanwege een of andere nieuwe variant). En als de besmettingen omhoog gaan dan houden mensen zich niet goed genoeg aan de maatregelen, en als ze omlaag gaan dan is dat dankzij de maatregelen.
De QR-code is natuurlijk de ultieme manier om dingen op een pseudo-wetenschappelijke manier in de hand te houden. Het biedt een soort van schijnveiligheid, schijncontrole over de situatie. Nog simpeler dan bij diagrammen of grafieken: als je een groen vinkje krijgt, ben je ok, bij een rood kruisje niet.
Kan niet ligt op het kerkhof, wil niet ligt ernaast.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja maar begrijp dat dan... opschalen KAN NIETTT wanneer ga je dat nou begrijpen!?
Beppiequote:Op donderdag 4 november 2021 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Risicogevalletje daar aan het zingen op die foto.
Hoe meer pijn de maatregel doet hoe effectiever denkt het apen brein.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zag een tijd geleden een filosofische discussie over hoe de moderne mens alles in grafiekjes, cijfers en behapbare diagrammen probeert te vatten. Alsof dat ons meer controle geeft over oncontroleerbare situaties en ons dichter brengt naar een maatschappij waarin wetenschappelijkheid (en dus objectiviteit) voorop staat. Dat is eigenlijk wel een belangrijk thema binnen deze crisis. We zien natuurlijk ook heel duidelijk hoe al die diagrammen over het algemeen nergens op slaan en hoe de voorspellende grafiekjes van het RIVM over het algemeen totaal niet kloppen (meestal vanwege een of andere nieuwe variant). En als de besmettingen omhoog gaan dan houden mensen zich niet goed genoeg aan de maatregelen, en als ze omlaag gaan dan is dat dankzij de maatregelen.
De QR-code is natuurlijk de ultieme manier om dingen op een pseudo-wetenschappelijke manier in de hand te houden. Het biedt een soort van schijnveiligheid, schijncontrole over de situatie. Nog simpeler dan bij diagrammen of grafieken: als je een groen vinkje krijgt, ben je ok, bij een rood kruisje niet.
Dit is nog maar het begin van de gezondheidscrisis die gaat komen. Mensen eten slechter dan ooit en bewegen minder dan ooit. Én leven langer dan ooit. Overgewicht en diabetes nemen exponentieel toe. Als ze dit niet als een signaal zien dat ze alles op alles moeten zetten om de IC-capaciteit te verhogen en voedingsproducten te dwingen om gezondere producten te maken, dan zullen de ziekenhuizen over niet al te lange tijd permanent vol liggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt wel ja. QR is vooral een signaal dat ze de situatie onder controle hebben, terwijl ze dat eigenlijk totaal niet hebben. Vraag me ook af of mensen zich nog aan maatregelen gaan houden in de privésfeer, want op zich is dit natuurlijk redelijk uitzichtloos. Vaccins helpen maar ten dele dus dat blijft de komende jaren wel een thema. Tegelijkertijd is onze tijd op aarde ook gelimiteerd en zou zo'n vaccin in de meeste gevallen een IC-opname moeten voorkomen.
Lalalalaaa-lockdown!quote:Op donderdag 4 november 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo gek, we zien allemaal waar we op af stevenen zo..
Het Christenbrein denk ik dan. Je moet wel een beetje pijn lijden om tot verlossing te komen.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe meer pijn de maatregel doet hoe effectiever denkt het apen brein.
De statische mens, gereduceerd tot een nummertje in een spreadsheet. Je raakt er op een gegeven moment ook immuun voor, of er nou 1000 doden zijn of 3, want morgen krijgen we weer frisse nieuwe nummertjes.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Voorbode van een periode van een aantal maanden waarin evenementen formeel niet verboden zijn, maar er geen enkele een vergunning gaat krijgen van de burgemeester.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
In Venlo gaat 11-11 de start van het carnavalsseizoen niet door. Ik vermoed dat meerdere plaatsen gaan volgen.
Dat tuig kijkt neer op christenen.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het Christenbrein denk ik dan. Je moet wel een beetje pijn lijden om tot verlossing te komen.
Ik snap niet dat we zo graag willen denken dat we nu met iets te maken hebben dat anders is dan willekeurig ander virus dat korte periode voor oversterfte zorgde.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:06 schreef Jed1Gam het volgende:
De grap is ook dat je nooit genoeg data hebt om een keuze te maken, want de data voor elke casus is eindeloos in de reële wereld (niet gecontroleerd als in een lab), alles staat met elkaar in verband, al die parameters kan geen enkel model omvatten.
Nummertjes zijn heel bedrieglijk. Misschien lijkt 10.000 besmettingen wel heel veel, maar als je in 2016 iedereen op de griep getest had, had je er misschien wel 100.000 per dag ofzo ... Je kunt nummers op zoveel wijzen presenteren dat je er elk verhaal mee kunt vertellen.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De statische mens, gereduceerd tot een nummertje in een spreadsheet. Je raakt er op een gegeven moment ook immuun voor, of er nou 1000 doden zijn of 3, want morgen krijgen we weer frisse nieuwe nummertjes.
De grap is ook dat je nooit genoeg data hebt om een keuze te maken, want de data voor elke casus is eindeloos in de reële wereld (niet gecontroleerd als in een lab), alles staat met elkaar in verband, al die parameters kan geen enkel model omvatten.
Ik ben er ook bang voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorbode van een periode van een aantal maanden waarin evenementen formeel niet verboden zijn, maar er geen enkele een vergunning gaat krijgen van de burgemeester.
Ja ooit wel, maar nu niet meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:42 schreef Noek het volgende:
Als je em natuurlijk laat verlopen, wanneer houdt de curve dan hier op?
Is dat 7 weken?
Ja het golft gewoon, in de eerste golf deden we vrij weinig en het daalde in, geen mondkappen, lachende Rutte. De tweede ronde avondklokken etc en het bleef aanhouden, toen daalde het opeens. Nu met 85% gevacinneerd gaat het weer rap omhoog, en het is herfst.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap niet dat we zo graag willen denken dat we nu met iets te maken hebben dat anders is dan willekeurig ander virus dat korte periode voor oversterfte zorgde.
Antistoffen werken, vaccinatie werkt... factor 33 hadden ze het over... Jongens cmon.
IFR van Corona was al laag, laat staan /33.
Klap in het gezicht van Cruella Koopmans!quote:Op donderdag 4 november 2021 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier niet, hoor. Net terug uit Portugal, opgeladen, uitgerust, zongebruind. Kom maar op met die lockdown, ik ben er klaar voor
De gemiddelde mens kan het al niet hebben dat er dingen gebeuren waar ze geen invloed op hebben, laat staan die mensen die er hun carrière van gemaakt hebben om een hele samenleving te besturen. Die houden zichzelf nu eenmaal graag in de waan dat wat ze doen effect heeft, anders wordt je bestaan ook zo zinloos.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja het golft gewoon, in de eerste golf deden we vrij weinig en het daalde in, geen mondkappen, lachende Rutte. De tweede ronde avondklokken etc en het bleef aanhouden, toen daalde het opeens. Nu met 85% gevacinneerd gaat het weer rap omhoog, en het is herfst.
Maar toch doet men alsof we alles zelf in banen leiden, de virustemmers.
Dat is natuurlijk 1 manier om ernaar te kijken. Ik hoorde gisteren een vrouwtje op tv zeggen dat over x jaar 1 op de 4 mensen in de zorg werkt als we op deze manier door gaan. Ik heb het aan het begin van deze zorgcrisis al gezegd en ik ben nog steeds niet van mening veranderd. We moeten toe naar een manier van leven die acceptabel is en waarin we zelf mogen zeggen wanneer het genoeg is geweest. Accepteren dat dood gaan bij het leven hoort. Accepteren dat niet iedereen maar 85 moet worden. Accepteren dat die ene hamburger van de McDonald's net te veel is maar je er nog wel van kan genieten. Accepteren dat we dood kunnen gaan aan een virusje.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dit is nog maar het begin van de gezondheidscrisis die gaat komen. Mensen eten slechter dan ooit en bewegen minder dan ooit. Én leven langer dan ooit. Overgewicht en diabetes nemen exponentieel toe. Als ze dit niet als een signaal zien dat ze alles op alles moeten zetten om de IC-capaciteit te verhogen en voedingsproducten te dwingen om gezondere producten te maken, dan zullen de ziekenhuizen over niet al te lange tijd permanent vol liggen.
Tja, ik denk dat de kans om het hier op te lopen iets groter is dan daarquote:Op donderdag 4 november 2021 18:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Cruella Koopmans!
Dat is dus het punt, die 900.000 besmettingen van influenza, hoe weten we dat zo zeker.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:10 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nummertjes zijn heel bedrieglijk. Misschien lijkt 10.000 besmettingen wel heel veel, maar als je in 2016 iedereen op de griep getest had, had je er misschien wel 100.000 per dag ofzo ... Je kunt nummers op zoveel wijzen presenteren dat je er elk verhaal mee kunt vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |