abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:11:55 #276
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202008542
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:08 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Besmettingen tegen gaan is niet de oplossing voor de gehele issue?
Nee, uiteindelijk is alleen besmettingen tegen gaan niet de oplossing. In ieder geval niet als wij niet nog eens minstens vijf jaar met maatregelen opgescheept willen zitten.

De oplossing is een combinatie van de gevolgen van besmettingen verminderen, zorgcapaciteit op orde hebben en niet onnodig besmet raken (basisregels en voorlopig nog even testen).
pi_202008544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Je bent echt een kei in alles verkeerd interpreteren. Laat maar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Gaat prima met vaccin. Komende maand al weer twee concerten, al vaak uit eten geweest, zondag naar Sicilië. Eigenlijk nergens last van maatregelen verder. Ook komende tijd nergens nadeel van. En mondkapjes, ach, daar heb ik nog nooit aan meegedaan. Zal er nu nog minder vreemd op aangekeken worden dan vorig jaar denk ik zo.
Wat begreep ik precies verkeerd?
pi_202008545
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:07 schreef Gia het volgende:
Maar goed, we krijgen nu maatregelen, die over 8 dagen verzwaard worden, omdat er zo snel geen effect te zien is.
Dan is er straks wel een daling, vlak na die zwaardere maatregelen, en dan ligt dat zogenaamd daaraan.
Het is allemaal al van te voren uitgedacht op de 27ste van de vws-sauron toren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 november 2021 @ 00:12:13 #279
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202008546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:09 schreef Evenstar het volgende:
Het is ook een self fulfilling prophecy voor ze ....

Niet vaccineren, roepen dat het niet werkt, roepen dat het onzin is, roepen dat de overheid achter ze aan zit etc ....

Uiteindelijk krijgen ze gelijk, want mede dankzij hun gedrag blijven wij langer in de shit zitten, moeten er keer op keer weer maatregelen komen en komt er geen einde aan.

Combineer dat met een trage en niet capabele overheid en je hebt een dodelijke combinatie.
'Ons gedrag' ?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202008547
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Deden ze dat ook niet nadat de live uitzending afgelopen was?
Meestal gaat het buiten de uitzending nog een half uur door online.
Nee, had ik op staan op Youtube, geen woord.
pi_202008551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:11 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ja. Echt enorm.
Nou ja, ik heb het in ieder geval geprobeerd :). Duimen maar dat je niet besmet raakt en niet een ziekenhuisbed bezet gaat houden.
pi_202008555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, uiteindelijk is alleen besmettingen tegen gaan niet de oplossing. In ieder geval niet als wij niet nog eens minstens vijf jaar met maatregelen opgescheept willen zitten.

De oplossing is een combinatie van de gevolgen van besmettingen verminderen, zorgcapaciteit op orde hebben en niet onnodig besmet raken (basisregels en voorlopig nog even testen).
Waarom hoeven gevaccineerden dan niet getest te worden? Terwijl ze wel besmettelijk kunnen zijn?
Waarom is de zorgcapaciteit in twee jaar nog steeds niet opgeschaald?
pi_202008557
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:10 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Ik niet. Ben ik te onduidelijk in mijn posts?
Neem jij het even over, dan ga ik wat nuttigs doen, haha.
pi_202008561
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:12 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb het in ieder geval geprobeerd :). Duimen maar dat je niet besmet raakt en niet een ziekenhuisbed bezet gaat houden.
Zit daar maar niet over in
pi_202008562
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:12 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
[..]
Wat begreep ik precies verkeerd?
Dat was een reactie op jouw opmerking dat gevaccineerden van een koude kermis thuis kwamen omdat ze dachten dat ze door het vaccin hun vrijheid terug kregen. En dit was om dat te weerleggen. Dat er dankzij het vaccin dus weer vrijheden zijn. Alles is weer open, weetjewel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:14:52 #286
416575 crew  Evenstar
pi_202008563
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:13 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Waarom hoeven gevaccineerden dan niet getest te worden? Terwijl ze wel besmettelijk kunnen zijn?
Wie zegt dat gevacineerden niet getest hoeven te worden? Ik ben zelf nog besmet geraakt vorige week, terwijl ik gevaccineerd ben. Netjes testje gehaald en netjes in quarantaine geweest. Deed iedereen dat maar.

Dat zorgcapaciteit nog steeds niet opgeschaald is is inderdaad een schande, maar wat heeft dat met de discussie te maken. Je springt echt van de hak op de tak ....

Edit: Zelfs Rutte riep het vandaag nog, dat je je moet laten testen bij klachten, ook als je gevaccineerd bent. Dat een groot deel van de gevaccineerden dit niet meer doet kan hij ook weinig aan doen.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:15:08 #287
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202008566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:08 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Besmettingen tegen gaan is niet de oplossing voor de gehele issue?
Nee, dat is het niet.

Het voorkomen van ziekenhuisopnames is de oplossing.

De vaccins blijken na verloop van tijd in effectiviteit af te nemen, dat kan. Dan is het nu zaak om aan degene waarvan we weten dat ze in het ziekenhuis komen een derde shot te geven. Dus 60+ én mensen met onderliggende aandoeningen.

En er is niemand die zegt dat gevaccineerde mensen niet meer in de ziekenhuizen komen. Wat wel een feit is, is dat de IC opnames best achterloopt met de ziekenhuisopnames. Wat kan impliceren dat het ziekteverloop milder is geworden al dan niet veroorzaakt door het vaccin.

Als wij een 100% vaccinatiegraad zouden hebben (onmogelijk, dat weet ik), weet ik zeker dat het aantal mensen wat er nog op de IC komt verwaarloosbaar is. Gewoon de dikke pech gevallen.

De oplossing? Imam's en priester een incentive geven voor het prediken van het vaccin plus goede informatie.
60 plussers en mensen met een onderliggende aandoening een 3e prik geven.

Geen oplossing? Het corona toegangsbewijs.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:13 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Die laatste vraag is de enige die relevant is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202008571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wie zegt dat gevacineerden niet getest hoeven te worden? Ik ben zelf nog besmet geraakt vorige week, terwijl ik gevaccineerd ben. Netjes testje gehaald en netjes in quarantaine geweest. Deed iedereen dat maar.

Dat zorgcapaciteit nog steeds niet opgeschaald is is inderdaad een schande, maar wat heeft dat met de discussie te maken. Je springt echt van de hak op de tak ....
Het is de vrij bekende 'Gish Gallop' techniek ;).
pi_202008572
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat was een reactie op jouw opmerking dat gevaccineerden van een koude kermis thuis kwamen omdat ze dachten dat ze door het vaccin hun vrijheid terug kregen. En dit was om dat te weerleggen. Dat er dankzij het vaccin dus weer vrijheden zijn. Alles is weer open, weetjewel.
Ja. Je komt ook van de koude kermis thuis. De eerste regel is mondkapjes. De rest volgt snel. Maar goed, dat hoef ik je niet te vertellen.
pi_202008574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Edit: Zelfs Rutte riep het vandaag nog, dat je je moet laten testen bij klachten, ook als je gevaccineerd bent. Dat een groot deel van de gevaccineerden dit niet meer doet kan hij ook weinig aan doen.
Ik reageer puur op de zaken die jij aandraagt. Jij reageert op mij dat besmettingen niet perse het probleem zijn maar noemt dat wel als combinatie drie zaken waarvan twee besmetting bevatten.
pi_202008575
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:16 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ja. Je komt ook van de koude kermis thuis. De eerste regel is mondkapjes. De rest volgt snel. Maar goed, dat hoef ik je niet te vertellen.
Die mondkapjesregel vind ik aan de ene kant wel ruk. Maar aan de andere kant ook weer niet zo erg omdat ik er zelf weinig last van heb. Ik draag ze niet, nooit gedaan.
Maar dat die regel er is verwijt ik wel mensen zoals jij.
pi_202008576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:16 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Dankzij mensen zoals jij. Dus bedankt daarvoor :).
pi_202008579
Blij dat we dit jaar in ieder geval nog kermis hebben gehad. Koud of niet.
pi_202008580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.

Het voorkomen van ziekenhuisopnames is de oplossing.

De vaccins blijken na verloop van tijd in effectiviteit af te nemen, dat kan. Dan is het nu zaak om aan degene waarvan we weten dat ze in het ziekenhuis komen een derde shot te geven. Dus 60+ én mensen met onderliggende aandoeningen.

En er is niemand die zegt dat gevaccineerde mensen niet meer in de ziekenhuizen komen. Wat wel een feit is, is dat de IC opnames best achterloopt met de ziekenhuisopnames. Wat kan impliceren dat het ziekteverloop milder is geworden al dan niet veroorzaakt door het vaccin.

Als wij een 100% vaccinatiegraad zouden hebben (onmogelijk, dat weet ik), weet ik zeker dat het aantal mensen wat er nog op de IC komt verwaarloosbaar is. Gewoon de dikke pech gevallen.

De oplossing? Imam's en priester een incentive geven voor het prediken van het vaccin plus goede informatie.
60 plussers en mensen met een onderliggende aandoening een 3e prik geven.

Geen oplossing? Het corona toegangsbewijs.
Ah, dat weet jij zeker.
pi_202008584
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dankzij mensen zoals jij. Dus bedankt daarvoor :).
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Die mondkapjesregel vind ik aan de ene kant wel ruk. Maar aan de andere kant ook weer niet zo erg omdat ik er zelf weinig last van heb. Ik draag ze niet, nooit gedaan.
Maar dat die regel er is verwijt ik wel mensen zoals jij.
Zo'n incapabele en niet werkende maatregel zouden jullie je overheid moeten verwijten.
  woensdag 3 november 2021 @ 00:19:33 #297
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202008585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:18 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ah, dat weet jij zeker.
Ik geef het op.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202008588
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:19 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
[..]
Zo'n incapabele en niet werkende maatregel zouden jullie je overheid moeten verwijten.
Combinatie van beiden. Incapabele overheid en anti-vaxxies.
pi_202008592
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:19 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik geef het op.
Je praat echt onzin. Je zegt zelf dat de vaccinaties in effectiviteit afnemen. Hoe kan je dan zoiets zeker weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 00:20:41 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 00:21:12 #300
416575 crew  Evenstar
pi_202008595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 00:18 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ah, dat weet jij zeker.
"Ah, dat weet jij zeker." a.k.a. "Ik ben uitgeluld en heb niks meer toe te voegen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')