wat zou cacaomassa zijn?quote:
Cacaobonen worden geteeld in tropische streken. De bonen worden in het land waar ze verbouwd zijn gefermenteerd en gedroogd. In een cacaofabriek die vaak in een ander werelddeel is gevestigd worden bonen van diverse oorsprong gemengd om de gewenste smaak en kwaliteit te bereiken. Daarna worden ze bij een temperatuur van 140°C geroosterd in draaiende trommels. Temperatuur en duur bepalen, tezamen met het voorafgaande fermenteerproces, voor een groot deel de uiteindelijke smaak van de cacao. De geroosterde bonen gaan vervolgens door een breker. De dop breekt open en wordt weggeblazen zodat alleen de kern overblijft. De kernen worden in de cacaomolens fijngemalen tot een dikke pasta, de cacaomassa. Aan dit product kan cacaoboter onttrokken worden. De dikke, harde klomp die daarna overblijft wordt vermalen tot 'magere cacao' ofwel 'cacaopoeder'. Cacaomassa is dus de grondstof voor cacaopoeder, cacaoboter en chocolade.quote:
Leuke muziek video is dat een beetje om te boel op te stoken?quote:
Is al beantwoord, zie ik.quote:
ja die zijn ongeveer van de muntjes kwaliteit, weeïge troepquote:
Oh nee johquote:Op woensdag 3 november 2021 10:56 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Leuke muziek video is dat een beetje om te boel op te stoken?
quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef pullup het volgende:
[..]
ja die zijn ongeveer van de muntjes kwaliteit, weeïge troep
Greys!!!quote:
quote:
De mist is hier nu weg, maar het is koud in huis, zijn bezig met de gasleidingen in de straat tot 15.00 uur, dus geen verwarming...en ook geen fornuisquote:Op woensdag 3 november 2021 11:02 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
is het daar ook zo triestig?
mistig?
Gasfornuis? Wat retroquote:Op woensdag 3 november 2021 11:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De mist is hier nu weg, maar het is koud in huis, zijn bezig met de gasleidingen in de straat tot 15.00 uur, dus geen verwarming...en ook geen fornuis
Op 40+ toch niet echt?quote:
Dat is minder, je kan wel koffie of thee zetten?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De mist is hier nu weg, maar het is koud in huis, zijn bezig met de gasleidingen in de straat tot 15.00 uur, dus geen verwarming...en ook geen fornuis
quote:Op woensdag 3 november 2021 11:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ik heb ook gasquote:Op woensdag 3 november 2021 11:09 schreef D. het volgende:
[..]
Lijkt me wel
Koken op gas is hier al 2 keukens geleden
Ach ja, retro is best coolquote:Op woensdag 3 november 2021 11:09 schreef D. het volgende:
[..]
Lijkt me wel
Koken op gas is hier al 2 keukens geleden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |