Ben het met je eens. Ik had bij een vorige stemming hierover tegen gestemd. Helaas in de minderheid. De betreffende ondernemer heeft tot nu slechts 2 maanden afgelost en al 3x uitstel gevraagd. Borg is echt een pleister waar nog steeds bloed uit kan stromen.quote:Op woensdag 3 november 2021 18:31 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ook bij bankgaranties is het maar de vraag (slechte ervaring mee als huurborg), is namelijk erg afhankelijk hoe deze is opgesteld en wat de voorwaarden zijn voor vrijgave, ik neem aan dat ze die niet hebben verteld.
En als hij dan na dat flesje besluit om genoegen te nemen met 1350K zou dat voor ons weer een betere LTV opleveren. Win-win zou ik zeggen: snelheid voor de ondernemer, meer comfort voor ons.quote:Op woensdag 3 november 2021 19:56 schreef obligataire het volgende:
Ozgur kan vanavond een flesje open trekken, de teller staat inmiddels op 1321 K dus het bodembedrag is gehaald met nog 22 dagen te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel heel opvallend hoe langzaam deze volloopt.quote:Op woensdag 3 november 2021 19:56 schreef obligataire het volgende:
Ozgur kan vanavond een flesje open trekken, de teller staat inmiddels op 1321 K dus het bodembedrag is gehaald met nog 22 dagen te gaan.
M.i. moeilijk te begrijpen. Met zoveel spreiding in huurders en materiële hoge eigen inbreng.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het is wel heel opvallend hoe langzaam deze volloopt.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 23:02 schreef Jaco078 het volgende:
linkjes van de beide collin projecten
Delicatessen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Timmerwerk:Beide meegepaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is net online gekomen na een paar record weken geld ophalen bij collin, misschien is bij sommige ook gewoon de CF-portemonnee even leeg.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
M.i. moeilijk te begrijpen. Met zoveel spreiding in huurders en materiële hoge eigen inbreng.
De eerste dag is zo belangrijk...
Ik begrijp hieruit dat ze nog steeds niet werken met i-deal?quote:Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef ron6 het volgende:
Erg vervelend dat het zo lang duurt bij Max crowdfund voordat je gestorte bedrag beschikbaar is in je wallet.
Vandaag gestort 2,5 uur voordat een nieuw project live zou komen.
Nu 2,5 uur later staat het bedrag er nog steeds niet in de wallet en het project is al weer volgeschreven.
Helaas....
IK weet niet hoe je stort. Bij mij gaat het veel sneller (meestal binnen een minuut of 30) en vandaag zelfs al na een minuut een mail van bijschrijving.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef ron6 het volgende:
Erg vervelend dat het zo lang duurt bij Max crowdfund voordat je gestorte bedrag beschikbaar is in je wallet.
Nu 2,5 uur later staat het bedrag er nog steeds niet in de wallet en het project is al weer volgeschreven.
Helaas....
Ik heb er nu net nog eens naar gekeken, maar zie dat er nu ook een "Stort Direct" optie bij staat.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat ze nog steeds niet werken met i-deal?
We zullen kijken hoe we dit prominenter in het dashboard kunnen tonen. Er komt snel weer wat nieuws!quote:Op donderdag 4 november 2021 13:04 schreef ron6 het volgende:
[..]
Ik heb er nu net nog eens naar gekeken, maar zie dat er nu ook een "Stort Direct" optie bij staat.
Daar kan blijkbaar wel met i-deal worden gestort.
Deze optie was mij nog niet eerder opgevallen.
Edit: bedrag staat ondertussen op mijn account,,, nu maar wachten op een volgende investerings mogelijkheid
Ik zit net eens even op jullie platform te kijken en lees dit:quote:Op donderdag 4 november 2021 13:57 schreef Max_Crowdfund het volgende:
[..]
We zullen kijken hoe we dit prominenter in het dashboard kunnen tonen. Er komt snel weer wat nieuws!
Ik dacht dat een lopende brouwerij was overgenomen.quote:Van een aantal van jullie hebben wij al bericht ontvangen over de incentive.
Wij hebben hier tot nog toe niet aan kunnen voldoen, om de volgende reden.
Kort gezegd heeft het nog niet kunnen versturen van de incentives te maken met het feit dat het
bier nog niet klaar is. De brouwerij was meer dan 6 maanden uit productie voordat de contracten
van de brouwerij getekend waren.
Het brouwproces is een zeer kritisch en nauwkeurig proces waarbij de kans op besmettingen groot
zijn. Om deze reden hebben de brouwers en Daniel Vinke de eerste twee maanden na overdracht
schoongemaakt, gereviseerd en daarna proefbouwsels gemaakt
Dat zou je wel zeggen ja, als je van dag 1 af operationeel zegt te zijn.........quote:Op donderdag 4 november 2021 16:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen bier
[..]
Ik dacht dat een lopende brouwerij was overgenomen.
Ik heb zojuist GVE gemaild dat hier op zijn minst sprake is van misleiding of nog erger en wat zij hier aan gaan doen Een verhoging achteraf van de rente lijkt me minimaal op zijn plaats in dit geval.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen ja, als je van dag 1 af operationeel zegt te zijn.........
De overname van de activa van de bestaande brouwerij in Zeist heeft als voordeel dat ik - samen met brouwer Pim Bosch - vanaf dag één operationeel ben en dus direct speciaalbieren kan verkopen. Zowel via onze eigen kanalen, als aan de horeca en retail. We kunnen dus direct van start.
Na het laatste project van de gebroeders Vinke had ik de projecten al een licht kleurtje (= neem nieuwe projecten van deze ondernemers niet meer mee) gegeven in mijn overzichten.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen bier
[..]
Ik dacht dat een lopende brouwerij was overgenomen.
Bij mij vanmiddag binnen 10 minuten met ideal (niet bunq)quote:Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef ron6 het volgende:
Helaas....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijp ik het goed dat de kosten over de complete periode wel zijn berekend terwijl dat je over die periode geen rente hebt ontvangen?quote:Op donderdag 4 november 2021 19:00 schreef zeeland6 het volgende:
Beetje vreemd de kosten zijn hoger dan de rente... Vervroegde aflossing minder dan het de investering....
(de rente is tijdsevenredig, de kosten volledig).
ja,heb al gemaild door Collin dat dit niet correct is.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:24 schreef tnhb het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat de kosten over de complete periode wel zijn berekend terwijl dat je over die periode geen rente hebt ontvangen?
Ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:25 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
ja,heb al gemaild door Collin dat dit niet correct is.
Zelfde als bij de extra aflossing En*rgief*briek D*venter CCF 32008 op 31-09-2021.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:00 schreef zeeland6 het volgende:
Beetje vreemd de kosten zijn hoger dan de rente... Vervroegde aflossing minder dan het de investering....
(de rente is tijdsevenredig, de kosten volledig).
Ik denk dat hier geen kwade opzet in het spel is, hoogstens wat naïef en knullig van meneer Vinke. Een brouwerij is nou eenmaal niet een apparaat dat je met een druk op de knop aan en uit kunt zetten, staat het een tijdje stil dan heb je een champignonkwekerij. Er is blijkbaar wat mis gegaan in de overdracht tussen oude en nieuwe eigenaar, misschien zijn er geen goede afspraken gemaakt over de staat van de brouwerij bij overdracht of zijn die afspraken niet nagekomen. Bouw je een nieuwe brouwerij dan weet je wat je hebt maar duurt het een tijd voordat je productie kunt draaien, koop je een bestaande brouwerij dan kom je verrassingen tegen. Ik heb liever dat ze nu even de tijd nemen om een en ander na te kijken, grondig schoon te maken en in te regelen dan dat ik een pakketje niet-vegetarisch schimmelbier in de brievenbus vind.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:08 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Ik heb zojuist GVE gemaild dat hier op zijn minst sprake is van misleiding of nog erger en wat zij hier aan gaan doen Een verhoging achteraf van de rente lijkt me minimaal op zijn plaats in dit geval.
De brouwerij heeft 6 maandenquote:Op donderdag 4 november 2021 20:57 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Ik denk dat hier geen kwade opzet in het spel is, hoogstens wat naïef en knullig van meneer Vinke. Een brouwerij is nou eenmaal niet een apparaat dat je met een druk op de knop aan en uit kunt zetten, staat het een tijdje stil dan heb je een champignonkwekerij. Er is blijkbaar wat mis gegaan in de overdracht tussen oude en nieuwe eigenaar, misschien zijn er geen goede afspraken gemaakt over de staat van de brouwerij bij overdracht of zijn die afspraken niet nagekomen. Bouw je een nieuwe brouwerij dan weet je wat je hebt maar duurt het een tijd voordat je productie kunt draaien, koop je een bestaande brouwerij dan kom je verrassingen tegen. Ik heb liever dat ze nu even de tijd nemen om een en ander na te kijken, grondig schoon te maken en in te regelen dan dat ik een pakketje niet-vegetarisch schimmelbier in de brievenbus vind.
En dus ook een paar maanden geen omzet....quote:Op donderdag 4 november 2021 21:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De brouwerij heeft 6 maandenvoor overdracht leeggestaan. Dat hadden ze wel vooraf kunnen vertellen aan ons.
quote:Op donderdag 4 november 2021 21:43 schreef ron6 het volgende:
Volgens mij is deze hier nog niet langsgekomen:
NLI 9,25% staat open.Ik dacht het niet. Heb de pitch net voor live gaan, zowat een week geleden, globaal doorgenomen. Ik snap de business niet eerlijk gezegd, en zie een hoop bla bla, en name dropping van belangrijke gebruikers van het systeem. Qua zekerheden zit er ook niks hards in, dus ik heb het er snel bij gelaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar gaat het om deze brouwerij: https://www.nederlandsebi(...)ij?brouwerij_id=1490quote:Op donderdag 4 november 2021 21:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
En dus ook een paar maanden geen omzet....
Nieuwe staat al online: Maandag 9 uur. Pand in Londen, 6 maanden 10% op jaarbasis. Bedrag 381.000 euro.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:57 schreef Max_Crowdfund het volgende:
[..]
We zullen kijken hoe we dit prominenter in het dashboard kunnen tonen. Er komt snel weer wat nieuws!
quote:Op donderdag 4 november 2021 21:43 schreef ron6 het volgende:
Volgens mij is deze hier nog niet langsgekomen:
NLI 9,25% staat open.Met een grote boog omheen lopen?🤢SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt mij ondanks de juichende verhalen een monster dat altijd (geld)honger heeft..
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 04-11-2021 23:54:48 ]Pecunia non olet
Voor dat project krijgen we elke maand de bruto rente (dus zonder aftrek van kosten door Collin). Dit omdat de jaarlijkse beheerfee groter is dan 1 maandbedrag aan rente en dus volgens de oude methodiek niet kon worden ingehouden zonder een negatief RC Saldo te creëren. De beheerfee wordt na einde looptijd, bij terugbetaling van de aflossingsvrije lening, in 1x voldaan. Door een tussentijdse deelaflossing was er ruimte om de beheerfee voor de jaren tm heden wel in 1x te incasseren. De beheerfee die Collin nog tegoed heeft bij de eindaflossing is hiermee verlaagd.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:30 schreef Vioolblok het volgende:
[..]
Zelfde als bij de extra aflossing En*rgief*briek D*venter CCF 32008 op 31-09-2021.
Aflossing ¤ 43,10 rente ¤ 3,41 en kosten ¤ 11,49. Netto uitbetaald ¤ 35,02. Hoe kan dit?
Nog niet nagevraagd bij Collin. Lijkt wel of ze bij de oudere leningen de huidige kosten berekenen.
Betaalschema wordt dan achteraf aangepast.
Wanneer je een brouwerij schoon (kookketels, gistvaten en leidingen in ieder geval) en geventileerd achterlaat is er amper gevaar voor hygiëne, ook na 6 maanden. En vooral dat eerste punt is toch wel iets wat je van iedere brouwerij mag verwachten. En dat schoonmaken hoeft ook zeker geen maanden te duren. Ik ga niet direct van onwil uit maar denk dat ze gewoon andere prioriteiten hebben gesteld.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:57 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Ik denk dat hier geen kwade opzet in het spel is, hoogstens wat naïef en knullig van meneer Vinke. Een brouwerij is nou eenmaal niet een apparaat dat je met een druk op de knop aan en uit kunt zetten, staat het een tijdje stil dan heb je een champignonkwekerij. Er is blijkbaar wat mis gegaan in de overdracht tussen oude en nieuwe eigenaar, misschien zijn er geen goede afspraken gemaakt over de staat van de brouwerij bij overdracht of zijn die afspraken niet nagekomen. Bouw je een nieuwe brouwerij dan weet je wat je hebt maar duurt het een tijd voordat je productie kunt draaien, koop je een bestaande brouwerij dan kom je verrassingen tegen. Ik heb liever dat ze nu even de tijd nemen om een en ander na te kijken, grondig schoon te maken en in te regelen dan dat ik een pakketje niet-vegetarisch schimmelbier in de brievenbus vind.
Nee, dat is mijn eigen analyse. Maar de kosten bij de vervroegde aflossing van N*w Hor*zons 1 snap ik ook niet, dus fijn dat jij daarvoor contact hebt opgenomen Zeelandquote:Op vrijdag 5 november 2021 00:10 schreef Vioolblok het volgende:
Dank voor de uitleg. Jij had gereageerd naar CCF?
Ik heb antwoord op mijn mail gekregen van GVE. Zij gaan de geldnemer om opheldering vragen en daarna informeren zij alle investeerders.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:08 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Ik heb zojuist GVE gemaild dat hier op zijn minst sprake is van misleiding of nog erger en wat zij hier aan gaan doen Een verhoging achteraf van de rente lijkt me minimaal op zijn plaats in dit geval.
Goed gedaan heeft tot gevolg gehad dat men de kosten helemaal (0,60) heeft teruggeboekt.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:25 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
ja,heb al gemaild door Collin dat dit niet correct is.
Overall:quote:Op vrijdag 5 november 2021 00:51 schreef ETphonehome het volgende:
Er staat weer een nieuw project online bij matchingcapital: https://matchingcapital.com/product/tro/
Let op:geen hypotheek, ook geen tweede maar slechts een koopoptie op het pand als zekerheid.
W.m.b. tijd voor wat vragen.
"De berekening van de beheervergoeding over de laatste termijn van New Horizons 38889 betrof inderdaad een omissie. Inmiddels hebben wij de termijn teruggedraaid en de beheervergoeding uitgeschakeld.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:08 schreef fok321 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt.
Hadden ze in principe ook kunnen doen voor de update.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:47 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Ik heb antwoord op mijn mail gekregen van GVE. Zij gaan de geldnemer om opheldering vragen en daarna informeren zij alle investeerders.
Eerst maar eens antwoord afwachten dus.
heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 5 november 2021 11:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hadden ze in principe ook kunnen doen voor de update.
Ik heb deze ook zeker meegepakt. Prachtig verbouwd weer door de jongens uit Tilburg, vind het pand meer te classificeren als luxe appartementen dan een kamerverhuurpand. Dit vind ik het perfecte voorbeeld van goed verhuurderschap en verre van "huisjesmelker".quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:42 schreef Crowdyfunder het volgende:
SIG Tilburg. Schijven 2 en 3 al vol. Er is blijkbaar voldoende vertrouwen in het kamerverhuurpand.
Dit is één van de transacties waarmee SIG heeft zitten rommelen. Als je de eerste 3 betalingen bij elkaar optelt klopt het saldo weer.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SIG, Vlissingen Bossenburg 109 zie ik deze maand een vreemde transactie die ik niet kan verklaren. Hebben anderen dit ook? en zo ja heeft iemand de uitleg? dan wel dit al nagevraagd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |